Elämäntien varrella on koettu monenlaista

"Jotka tulevat suorinta tietä,

saapuvat tyhjin taskuin.

Jotka ovat kolunneet kaikki

polut, tulevat säihkyvin silmin,

polvet ruvella, outoja hedelmiä

hauraissa säkeissään.

Niin se ystäväni on, niin se on,

että eksymättä et löydä perille."

(Tommy Tabermann)

Joitakin kokemuksia emme unohda koskaan, ne ovat ylitse muiden.
Kertokaamme niistä itsellemme ja toisillemme!

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on yksi niistä mietelauseista, joista en ole ilahtunut.
      Elämä on niin lyhyt, ettei suuriin eksymisiin, ta harhapolkujen kiertelyyn ole aikaa.
      Mitä enemmän ikää, sen vähemmän varaa eksymisiin.
      Hyvänlainen elämä lienee useimman tavoitteena, eikä sitä eksymällä ja harhapoluilta löydä.
      Sanoo juuri vuosikymmenen vaihtanut.
      Onnitteluja ja halauksia on tullut ylenmäärin, en tiedä minkä vuoksi.
      No, mukavaa oli. Suuri joukko sukua, ja naapureita oli saattamassa uudelle vuosikymmenelle.
      Nopeesti meni viime vuosikymmen, Vielä ollaan iskussa ja kovasti työntouhussa.
      Mitä sitten, kun kiire ja tekeminen loppuu... Se on pelottava asia.

      • Sibonen

        Enpä ala minäkään osaa ottamaan vanhenemisen johdosta.. sinulle jääneet hyvät muistot juhlista. Se on hieno kuulla.. Lämmin Onnentoivotus ja halaus tutulle ja mukavalla nickille näin jälkikäteen <3.
        Ne on nuo runot usein niin oman tulkinnan mukaan. Joskus jos yrittäis elellä *Tänään ei huomista murehrita* :)


      • Onneksi olkoon myös täältä k-kottonille! Saahan siitä onnitella että oot selvinnyt näin pitkälle? Suht järjissäs vielä kaiken lisäksi :))
        Vuodet menee kyllä ihan sikana suorastaan. Elämässä on vissiin joku lumipallomainen vauhtipyörä, vaikea saada käyntiin, mutta kun se vihdoin alkaa hitaasti pyöriä se menee loppua kohti aina vaan nopeammin. Kunnes pysähtyy seinään, tumps. Ei mietitä sitä vielä.


      • Sibonen kirjoitti:

        Enpä ala minäkään osaa ottamaan vanhenemisen johdosta.. sinulle jääneet hyvät muistot juhlista. Se on hieno kuulla.. Lämmin Onnentoivotus ja halaus tutulle ja mukavalla nickille näin jälkikäteen <3.
        Ne on nuo runot usein niin oman tulkinnan mukaan. Joskus jos yrittäis elellä *Tänään ei huomista murehrita* :)

        Kiitoksia onnentoivotuksesta,,, niin ja myös halauksesta.
        Ei siihen oikein totu, posket punottaa vieläkin. Kymmeniä halauksia naisilta tullessa ja lähtiessä :))..
        Työhistoria on jo niin pitkä, useemman kerran kuuli, että lopeta jo nuo hommat, ja nauti elämästä.
        Kysyin jo viimein, miten elämästä nautitaan.
        Ei kukaan osannu sanoa. Se on vaikeempi asia.


      • k-kotton
        hmp.f kirjoitti:

        Onneksi olkoon myös täältä k-kottonille! Saahan siitä onnitella että oot selvinnyt näin pitkälle? Suht järjissäs vielä kaiken lisäksi :))
        Vuodet menee kyllä ihan sikana suorastaan. Elämässä on vissiin joku lumipallomainen vauhtipyörä, vaikea saada käyntiin, mutta kun se vihdoin alkaa hitaasti pyöriä se menee loppua kohti aina vaan nopeammin. Kunnes pysähtyy seinään, tumps. Ei mietitä sitä vielä.

        Kiitos onnentoivotuksesta, siitä vaan ooon vähän, hyvin pikkuisen surullinen, kun Sinä et halannut :).
        Sitä nuorena odotti aina jotakin, ja odottavan aika on pitkä.
        Mitäs nyt odotetaan.
        Olisi joskus hyvä vähän miettiä, kun täällä hyvin tärkeänä touhutaan. Sitten kun tulee se thumps, niin kaikki muuttuu turhaksi.
        Jäljelle jää vain nimi hautakiveen, jonka joku tuttu ohikulkiessa sattuu muistamaan.


      • Lämmin halaus ja onnen toivotus k-kotton <3
        Voi kait sitä onnee toivottaa tuleville vuosille vaikka ei sille että ikää tulee lisää.
        Ollaan siinä sunteessa niin erilaisia etten osaa tohon sanoa mitään että mitä sitten kun kiire ja tekeminen loppuu.
        Mulla on toistaiseksi loppunut kun olen selkäni, jalkani ja monen muunkin jutun takia osasairauseläkkeellä ja loput tulee tällä hetkellä liitosta.
        Niin onnellinen olen nyt siitä ettei tarvi syödä kamalaa lääkemäärää että saa menemään päivän edes vähän vähemmillä kivuilla.
        Kun selkä on paljon parempi kun ei tarvi koukkia ja nostella kaikkea.
        Kiire ja tekeminen on taistaiseksi loppunut ja miehän nautin.
        Mutta toivon ettei sulta lopu ainakaan tätä kautta kun miulta.
        Että se kiire ja tekeminen loppuisi ihan tavallista tietä että voit itse määrätä mitä teet ja vaikka hommata sitä kiirettä itsellesi. Kyllähän kiireen löytää kuka tahansa jos haluaa.
        Oikein ihanaa kesää sinulle.


      • tulisilla kirjoitti:

        Lämmin halaus ja onnen toivotus k-kotton <3
        Voi kait sitä onnee toivottaa tuleville vuosille vaikka ei sille että ikää tulee lisää.
        Ollaan siinä sunteessa niin erilaisia etten osaa tohon sanoa mitään että mitä sitten kun kiire ja tekeminen loppuu.
        Mulla on toistaiseksi loppunut kun olen selkäni, jalkani ja monen muunkin jutun takia osasairauseläkkeellä ja loput tulee tällä hetkellä liitosta.
        Niin onnellinen olen nyt siitä ettei tarvi syödä kamalaa lääkemäärää että saa menemään päivän edes vähän vähemmillä kivuilla.
        Kun selkä on paljon parempi kun ei tarvi koukkia ja nostella kaikkea.
        Kiire ja tekeminen on taistaiseksi loppunut ja miehän nautin.
        Mutta toivon ettei sulta lopu ainakaan tätä kautta kun miulta.
        Että se kiire ja tekeminen loppuisi ihan tavallista tietä että voit itse määrätä mitä teet ja vaikka hommata sitä kiirettä itsellesi. Kyllähän kiireen löytää kuka tahansa jos haluaa.
        Oikein ihanaa kesää sinulle.

        Mitä enemmän vuosia tulee, sitä enemmän onnea tarvitaan.
        Kiitosonnittelusta.
        Minun maailma olis nyt hyvä, jos se pysähtyis tähän, ja jatkuisi näin 30 vuotta eteenpäin.
        Ei tarvitse enää pullistella,
        Naisten suhteen on jo päässyt jo hyvään tasapainoon, kauniita ne on katsella, mutta niiden kanssa oleminen on jo vaikeampaa :).
        Terveyttä on kohtuullisesti jäljellä.
        Joskus se elämä muuttuu, aina parempi, kun pystys itse muuttamaan, eikä muutos tule olosuhteiden pakosta, niin kuin Sinulle näyttää käyneen, Naiset vaan paremmin sopeutuu tuollaiseen muutokseen.
        Kiire oli vähän yliampuva sana. Tässä vaan on nyt ollut hyvin paljon hommia, ja nuo synttäritkin vielä.
        Ei se niin yksikertaista ole, kun yli 60 vierasta käy.
        Paljon helpommalla ja halvemmalla olisi selvinnyt, jos olis antanut pitopalvelun hoitaa, mutta silloin siitä olisi puuttunut se jokin,
        Niin kun huomaat, minä menen aina sieltä, mistä vaikeinta on. Mutta ei ne harhapolkuja ole.
        Mukava kuulla Sinusta, Toivoisin, että kivut pysyisi loitolla, ja elämässä olisi hetkiä, joista nauttii.
        Ei koko elämästä tarvitse nauttia.


    • Sibonen

      Kiva avaus :) Luen sen vielä ajatuksella.. ja tällä hetkellä tarinan kerronta yleisesti jää..

    • Minä olen samaa mieltä, Merilii. Niissä tapauksissa joissa olen laittanut itseni likoon sietorajaan saakka, niistä on jäänyt ne kauneimmat asiat. Voin kertoa kaksikin tarinaa.
      1. Mulla oli vaikeuksia saada lapsia. Kesti yhdeksän vuotta käydä läpi kaikki tutkimukset ja kokeilut, mikään ei tuottanut tulosta. Elämä muuttui yrityksiksi-odotuksiksi-pettymyksiksi. Kerta kerran jälkeen, ja olin niin poikki koko homman kanssa. Pidimme miehen kanssa yrityksissä taukoa, ja sitten hän sanoi että kerta vielä. Hän sai ylipuhua aika kauan, mutta taivuin hänen takia. Viimeinen kerta, ja tuossahan nuo nyt on. Kaksoset. Maailman ihanin lahja.
      2. Äidillä oli paitsi fysiologisia vikoja myös skitsofreniaa. Jälkimmäinen teki että vainoharhat estivät kenenkään käymisen hänen luona, fyysiset sairaudet esti häntä siivoamasta. Kun tilanne riistäytyi niin pahaksi että häntä poliisivoimin vietiin sairaalaan, hän sai samalla asumiskiellon kämppäänsä. Siinä kunnossa se oli. Sisarukset halusivat ostaa sinne ammattisiivoojaat, minä päätin että teen ite. Siivoojat olisivat laittaneet kaikki vaan roskikseen, ite halusin säilyttää äidin kauniit tavarat hänelle. Urakka oli hirvittävän paljon suurempi kuin olin kuvitellut, onneksi sain yllättävästi apua kaukaiselta sukulaiselta, oikea enkeli.
      Tarinan kiitos tuli kun äiti pääsi kotiin. Nähdä miten hän nautti kauniista kodistaan, miten hän löysi sieltä taas mielenrauhan, ja lisäksi sain hänen luottamuksensa. Hän sitten kupsahti tässä, ei kovin kauan aikaa sitten. Mutta kohtalaisen onnellisena ja tasapainoisena kuitenkin.
      Ei kannata säästää ittensä, kannattaa tuhlata.

      • Merilii-ek

        hmp.f , kirjoitat niin koskettavasti, että luin kyynelet silmissäni äitisi auttamisesta, äitisi koki sinut varmaan Luojan lahjana!
        Myös lapsiesi saaminen kosketti. Koin kanssasi sen, ja mieleeni muistui
        nuoremaan sisareni vastaavanlainen kohtalo, hänkin sai lapsen lopulta, muistan iloinneeni siitä perheeni kanssa tosi paljon.
        ...

        Luin kaikkien kirjoitukset ja kiitän niistä!
        Joskus on hyvä muistella elämäntiensä mutkia ja vaiheita.


    • Itsestäni kerron sen verran, että olen kolunnut kaikki polut ja kokenut kaikenlaiset mutkat, sillä ensin piti muuttaa lapsena koulun takia, sitten nuorena opiskelujen takia ja avioliiton takia, sitten perheen kasvaessa aina uudelleen koettaa saada asuntoa johon mahduttaisiin, muuttoja se tiesi, eksymisiäkin se merkitsi, sitten lasten muutettua omilleen , meillä yli 40 vuotta työelämää takana, - ja kun vielä syöpä vei puolison, piti taas jättää koti ja muuttaa pienempään. Voin sanoa että polvet verillä ja kädet savessa, ei se ole helppoa ollut. Mutta olen silti tyytyväinen ja kiitollinen kaikesta, se on ollut elämää. Ei elämä ole kellään helppoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe