mistä voi ostaa pienen pakkauksen liuskoja

22lllllllll

apteekissa myydään vain 5o e pakkauksia ja tarvitsen ja muutaman liuskan

16

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22llllllllllllllllllll

      tarvitsen vain muutaman liuskan siis

      • 156

        En tiedä, onko 50 liuskaa pienempiä liuskapakkauksia myynnissäkään. Mittareiden mukana tulee usein 10 kpl liuskapurkki.

        Helpoiten järjestyisi saanti joltakin diabeetikolta. Kannattaa ottaa huomioon, että jokaisella mittarivalmistajalla on omat liuskansa, jotka eivät käy muiden valmistajien mittareihin. Saman valmistajan eri mittarimallit voivat lisäksi vaatia omat liuskansa.

        Tuolla Diabeteskaupassa näyttää olevan Accuchek Avivaan 10 liuskan purkkikin. Muihin on yleensä purkin koko 50 kpl.

        http://www.diabeteskauppa.fi/diabeteskauppa/mittaliuska.html?limit=all


    • hpv
    • Mittari

      Hätätilanteessa voisi kysyä ensiavusta. Yleensä liuskat loppuvat viikonloppuna, kun on mennyt useita liuskoja päivässä huonon sokeritasapainon takia. Liuskat täytyy kalibroida, eli jos joku antaa muutamia liuskoja, se purkin numero on tärkeä. Tai mittauslaite kalibroida, ei liuskoja. Korjatkaa jos olen väärässä.

      • D1.Aivan.iian.kauan

        Väärässä olet.
        Kaikkia nykypäivän mittareita ei onneksi tarvi kalibroida eikä niitä pystykkään kalibroimaan.

        Ps muutamia ylimääräisiä Bayerin "next" verensokerimittarin liuskoja voin tarvitsevalle myydä sopuhintaan.Siis täysiä 50kpl uusia purkkeja.Ehdota hintaa ja ilmoita yhteystietosi.


      • puustisenveku
        D1.Aivan.iian.kauan kirjoitti:

        Väärässä olet.
        Kaikkia nykypäivän mittareita ei onneksi tarvi kalibroida eikä niitä pystykkään kalibroimaan.

        Ps muutamia ylimääräisiä Bayerin "next" verensokerimittarin liuskoja voin tarvitsevalle myydä sopuhintaan.Siis täysiä 50kpl uusia purkkeja.Ehdota hintaa ja ilmoita yhteystietosi.

        D1.Aivan.iian.kauan

        "Ps muutamia ylimääräisiä Bayerin "next" verensokerimittarin liuskoja voin tarvitsevalle myydä sopuhintaan.Siis täysiä 50kpl uusia purkkeja.Ehdota hintaa ja ilmoita yhteystietosi."

        Varo, vaikuttaa rikolliselta toiminalta. Millaiseen "sopuhintaan" saat itse lääkkeesi ja millaisella tuella?

        Itse saan tikkuja riitävästi ilmaiseksi (verorahoilla), mutta ei tulisi mieleenkään alkaa myymään niitä.


      • Varottava_tyyppi
        puustisenveku kirjoitti:

        D1.Aivan.iian.kauan

        "Ps muutamia ylimääräisiä Bayerin "next" verensokerimittarin liuskoja voin tarvitsevalle myydä sopuhintaan.Siis täysiä 50kpl uusia purkkeja.Ehdota hintaa ja ilmoita yhteystietosi."

        Varo, vaikuttaa rikolliselta toiminalta. Millaiseen "sopuhintaan" saat itse lääkkeesi ja millaisella tuella?

        Itse saan tikkuja riitävästi ilmaiseksi (verorahoilla), mutta ei tulisi mieleenkään alkaa myymään niitä.

        Kerrankin Puustinen on oikealla asialla. Bisneksen tekeminen ilmaiseksi saaduilla mittausliuskoilla ei ole sopivaa. Asia olisi toinen jos tuo tarjoaja olisi luvannut liuskat postimaksulla, vaikka eihän tuo pari euroa ketään kaada konkurssiin.


      • Idiotusmellitus

        Jahas.
        Rikolliseksi ollaan heti leimaamassa.Törkeää herjaamista.
        No ei sitten jos ei apu kelpaa.


      • D1.liian.kauan.kans
        puustisenveku kirjoitti:

        D1.Aivan.iian.kauan

        "Ps muutamia ylimääräisiä Bayerin "next" verensokerimittarin liuskoja voin tarvitsevalle myydä sopuhintaan.Siis täysiä 50kpl uusia purkkeja.Ehdota hintaa ja ilmoita yhteystietosi."

        Varo, vaikuttaa rikolliselta toiminalta. Millaiseen "sopuhintaan" saat itse lääkkeesi ja millaisella tuella?

        Itse saan tikkuja riitävästi ilmaiseksi (verorahoilla), mutta ei tulisi mieleenkään alkaa myymään niitä.

        Pitäähän kuitenkin saada edes toimituskulut ja vähän vaivanpalkaa asiasta. Kaverihan ei mitään hintaa itse asettanut.


      • 1715
        D1.liian.kauan.kans kirjoitti:

        Pitäähän kuitenkin saada edes toimituskulut ja vähän vaivanpalkaa asiasta. Kaverihan ei mitään hintaa itse asettanut.

        Itse joudun ostamaan valtaosan liuskoista itse, koska en saa jakelusta tarvitsemaani määrää. Liuskat tilaan ulkomailta selvästi edullisemmin kuin Suomesta. Moni muu diabeetikko on samassa asemassa kanssani. Olen tilannut omakustannushintaan myös joillekin muille diabeetikoille, joille ei ulkomainen nettiostaminen ole tuttua.


      • Onko_turhaa_kulutusta
        1715 kirjoitti:

        Itse joudun ostamaan valtaosan liuskoista itse, koska en saa jakelusta tarvitsemaani määrää. Liuskat tilaan ulkomailta selvästi edullisemmin kuin Suomesta. Moni muu diabeetikko on samassa asemassa kanssani. Olen tilannut omakustannushintaan myös joillekin muille diabeetikoille, joille ei ulkomainen nettiostaminen ole tuttua.

        TÄH!!! Missä ei muka saa hoidon tarpeen mukaan riittäviä liuskamääriä?
        Kyllähän liuskoja saa kulumaan liian paljon jos mittailee huvinvuoksi enemmän kuin diabeteksen hoitotarve edellyttää. Minä ainakin saan liuskoja enemmän kuin tarvitsen joten haen täydennyksen harvemmin kuin ohjeiden mukaan saisin. Mutta mittaankin vain todellisen tarpeen mukaan. On turhaa mittailla kun tietää muutenkin miten oma verensokeri käyttäytyy.


      • sulkapalloharrastaja
        Onko_turhaa_kulutusta kirjoitti:

        TÄH!!! Missä ei muka saa hoidon tarpeen mukaan riittäviä liuskamääriä?
        Kyllähän liuskoja saa kulumaan liian paljon jos mittailee huvinvuoksi enemmän kuin diabeteksen hoitotarve edellyttää. Minä ainakin saan liuskoja enemmän kuin tarvitsen joten haen täydennyksen harvemmin kuin ohjeiden mukaan saisin. Mutta mittaankin vain todellisen tarpeen mukaan. On turhaa mittailla kun tietää muutenkin miten oma verensokeri käyttäytyy.

        Kuntakohtaisesti vaihtelee kuinka paljon liuskoja saa vuodessa. Minä saan 1600 liuskaa vuodessa. Kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa, ainakin kotipaikkakunnallani lääkäri voi kirjata normaalia suuremman määrän liuskoja jos katsoo potilaan niitä tarvitsevan.


      • vekupuustinentaas

        "lääkäri voi kirjata normaalia suuremman määrän liuskoja jos katsoo potilaan niitä tarvitsevan."

        Mitäpä kerroit lääkärille perusteiksi?


      • njhgtyu
        sulkapalloharrastaja kirjoitti:

        Kuntakohtaisesti vaihtelee kuinka paljon liuskoja saa vuodessa. Minä saan 1600 liuskaa vuodessa. Kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa, ainakin kotipaikkakunnallani lääkäri voi kirjata normaalia suuremman määrän liuskoja jos katsoo potilaan niitä tarvitsevan.

        Ainakin tässä etelän suuressa kaupungissa on seuraavanlainen systeemi. Diabeetikon lääkityksen ja joidenkin muiden seikkojen perusteella on määrätty normimäärät liuskoja vuodessa. Nämä ovat alempia kuin esimerkiksi Diabeteksen käypähoitosuosituksessa. Jos terveysaseman hoitava lääkäri esittää suurempaa liuskamäärää diabeetikolle, on ensin vuorossa terveysaseman ylilääkärin hyväksyntä ja sen jälkeen toinen ylilääkäri, jonka peukalon alla koko terveyskeskuksen liuskajakelu. Varsinkin tuo viimeinen vaihe on hankala.

        Tiedän, että monella paikkakunnalla saa suunnilleen sen määrän liuskoja, mitä kehtaa pyytää. Joillakin on vielä niukempaa kuin mainitussa etelän suuressa kaupungissa. Periaatteessa asiaansa voi tietysti alkaa ajaa oikeusteitse eteenpäin. Ongelmaksi voi tulla se, että hoitava lääkäri ei enää puollakaan sitä määrää, mitä alun perin ylilääkäristön vaikutuksesta.


      • sulkapalloharrastaja
        vekupuustinentaas kirjoitti:

        "lääkäri voi kirjata normaalia suuremman määrän liuskoja jos katsoo potilaan niitä tarvitsevan."

        Mitäpä kerroit lääkärille perusteiksi?

        Sanoin lääkärilleni että liuskat eivät riitä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe