Seagate, ymmällä

mitenpääsenalkuun

Tökkäsin Seagate bacup slim levyn USB-porttiin.
Avautui:
-kansio Seagete, tiedostokansio
-Backup plus, Irfanview icon file
-Seagate dashboard Installer.dmg
-Seagate dashboard Installer sovellus
-Warranty PDF-asiakirja

Seagate-kansiosta löytyy esim. rekisteröinti - onko rekisteröityminen omalla nimellä vättämätön?
sarjanumero
setup.cfg

Miten osaan tehdä tetokoneeni varmuuskopion tuonne Seagateen(Win 7 ohjelmat, ajurit ja omat tiedostot)? Olen vienyt jotakin tidostoja ja kuviani DVD-levyille, mutta tietokoneen varmuuskopointia, kun yrittää, niin sanoo, ettei se mahdu DVD-levylle.

Ohjeet ovat hyvin ylimalkaiset, en edes tiedä, mistä pääseen ohjeen kuvaan, jossa on 9 nappia, joiden toimintojen selostukset kyllä on ohjeessa. Onko pakko ladata pöytäkoneeseeni tuolta ulkoiselta asemalta jotakin sovelluksia, vai voiko asemaa käyttää sellaisenaan tallentamiseen esim. lähetä kohteeseen -komennolla?

Tietokone on kehottanut tekemään varmuuskopioinnin, mutta miten osaan sen tehdä tuolle ulkoiselle asemalle?

19

2078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen12

      Alusta ensin Seagate levy resurssienhallinnan kautta niin pääsee eroon tuosta turhasta roinasta mitä Seagate on sinne tunkenut. Näin minäkin tein aikoinaan.

      Windows 7 omaa varmuuskopiota ei kannata käyttää. Se ei oikein toimi luotettavasti ja on varsin sekava. Suosittelen Cobian Backup ohjelman asennusta: http://www.cobiansoft.com/index.htm

      Ohjeita Cobian Backup ohjelmaan sen asennuksen jälkeen

      1. Luodaan New task ja annetaan sille sopiva nimi

      2. Source kohtaan tulee varmuuskopioitavat kansiot/tiedostot ja Destination kohtaan tallennuspaikka

      3. Schedule kohdasta valitaan suoritetaanko varmuuskopio automaattisesti vai manuaalisesti. Itse suoritan sen manuaalisesti.

      4. Dynamics kohdasta voidaan valita montako kopiota Cobian säilyttää ulkoisella medialla.

      5. Filter kohdasta voidaan estää joidenkin tiedostojen varmuuskopiointi.

    • 4711

      -Seagate dashboard Installer sovellus

      Varmaan tuo tarttis ajaa.
      Mitä käyttöhje kertoo?

    • eieiei3

      Mitään ei tarvitse ajaa ja mihinkään ei tarvitse rekisteröityä. Kyseessä on tavallinen ulkoinen kovalevy.

    • mitenpääsenalkuun

      Käskee asentamaan Seagate dashboardin. Sitten tulee se rekisteröinti, eikä siitä ehkä pääse muuten eteenpäin.

      • äläasenna

        Älä asenna vaan alusta levy. Mitänä ei tarvitse asentaa.


    • mitenpääsenalkuun

      Kun laitoin siihen,e ttä ei koskaan rekisteröintiä, niin lopulta lähti lataamaan.

      • alustalevy

        Alusta edelleen koko levy. Ei Seagaten ohjelmia mihinkään tarvitse.


    • mitenpääsenalkuun

      Miksi se pitää alustaa? Eikö se ole käyttövalmis sellaisenaan?

      En jatkanut asennusta loppuun asti, en hyväksynyt sääntöjä ja lopetin asennuksen. Otin koko levyn pois enkä jaksa jatkaa sen selvittelyä. Luulin sitä helpommaksi. Mutta ehkä joskus oppii.

      • alustalevy

        Koska alustamalla pääsee kaikista parhaiten eroon noista Seagaten valmisohjelmista joilla ei ole mitään virkaa itse levyn toimintaan tai sen käyttämiseen nähden. Seagate on ne laittanut sinne ns mainostarkoituksessa aivan kuten "markettikoneissa" on valmistajan asentamia kokeilu/mainosohjelmia.

        Alustuksen jälkeen levy on tyhjä ja sinne voi tallentaa mitä tahansa tiedostoja.

        Ulkoinen levy on kuin tavallinen kovalevy mutta sen päälle on laitettu muovinen kotelo ja usb liitäntä. Se ei siis tarvitse missään käyttöjärjestelmässä sen valmistajan ohjelmaa. Myöskään rekisteröintiä ei tarvitse missään vaiheessa tehdä koska takuu on voimassa levyn oston jälkeen.


      • mitenpääsenalkuun

        Tuo alustaminenkin vaatii paljon opettelua ja osaamista. Pikaisesti luin jotakin ohjeita. Miksi ei rautalankaohjeita ole olemassa kaupasta ostettavalle levylle.

        Jos annan olla ne härpäkkeet siellä levyllä enkä koske niihin... Tuskin levy tulee kokonaan täyteen, jos sinne kerran teen koko tietokoneen varmuuskopion? Omia tiedostojani olen tallennellut varmuudeksi DVD-levyille. Ohjelmat pitäisi saada tallennetuksi.

        Minä en tiedä mistä tietokonemies laittoi muutama vuosi sitten ohjelmat tähän Acer-koneeseen. Windows-ohelmat siellä varmaan oli valmiina, mutta muut omat ohjelmani? Laittoiko entisestä koneestani. Luulen, että jos saisi kopioitua ne ohjelmat ja asetukset johonkin, niin sieltä ne voisi tarvoittaessa palauttaa. Mutta kai niitä netistä saa...

        Miksi kone herjaa, että varmuuskopioi tiedostot? Ei se sitä aiemmin ole herjannut. Siksihän minä rupesin nyt tätä miettimään.


      • helppoakuinheinänteko
        mitenpääsenalkuun kirjoitti:

        Tuo alustaminenkin vaatii paljon opettelua ja osaamista. Pikaisesti luin jotakin ohjeita. Miksi ei rautalankaohjeita ole olemassa kaupasta ostettavalle levylle.

        Jos annan olla ne härpäkkeet siellä levyllä enkä koske niihin... Tuskin levy tulee kokonaan täyteen, jos sinne kerran teen koko tietokoneen varmuuskopion? Omia tiedostojani olen tallennellut varmuudeksi DVD-levyille. Ohjelmat pitäisi saada tallennetuksi.

        Minä en tiedä mistä tietokonemies laittoi muutama vuosi sitten ohjelmat tähän Acer-koneeseen. Windows-ohelmat siellä varmaan oli valmiina, mutta muut omat ohjelmani? Laittoiko entisestä koneestani. Luulen, että jos saisi kopioitua ne ohjelmat ja asetukset johonkin, niin sieltä ne voisi tarvoittaessa palauttaa. Mutta kai niitä netistä saa...

        Miksi kone herjaa, että varmuuskopioi tiedostot? Ei se sitä aiemmin ole herjannut. Siksihän minä rupesin nyt tätä miettimään.

        Ei vaadi oikeastaan yhtään opettelemista. Se käy helposti: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/create-format-hard-disk-partition#create-format-hard-disk-partition=windows-7


      • helppoakuinheinänteko

    • Normaalipullaiselle tärkeintä on varmistaa data. Ota tässä huomioon myös sellainen data, joka on piilotettu ohjelman määräämään kansioon. Käyttöjärjestelmän voi asentaa uudestaan alkuperäisiltä levyitä, palautusosiolta tai tehdyiltä palautuslevyiltä/tikulta. Ohjelmat voi myös asentaa alkuperäisiltä levyiltä tai ladata netistä uusimmat versiot. Jos keskeytymätön toiminta on tärkeää, voi käyttää muitakin tapoja.

      Backupiin on erilaisia ohjelmia. Olennaista on, että backupin voi palauttaa ilman mitään ohjelmaa. Siis se on normaaleina tiedostoina levyllä. Levy tulee normaalisti säilyttää erillään ja vahingon sattuessa kannattaa pysähtyä miettimään, ennen kuin kytkee levyn. Tärkeimmistä tiedostoista kannattaa pitää toinenkin varmuuskopio - esimerkiksi DVD:llä, Varmistaminen ei ole mitään mystistä. Se vain tarkoittaa, että tiedosta on vähintään yksi varakopio. Sitä ei ole sidottu mihinkään tiettyyn tekniikkaan.

      Vaikka tuollaista pientä levyä on kiva kuljetella eri paikkoihin, on parempi pitää se yhdessä paikassa. Näin mahdollisuus levyn putoamiseen vähenee.

      • kuljettelen

        Helppoa ja mukavaa laittaa 100 Gt tavaraa dvd levyille. Ei mitään järkeä. Toinen ulkoinen levy on järkevämpi.

        Pientä levyä voi kuljetella eri paikkoihin kunhan keksii sille hyvän pehmustetun kotelon.


      • vinksahtanut
        kuljettelen kirjoitti:

        Helppoa ja mukavaa laittaa 100 Gt tavaraa dvd levyille. Ei mitään järkeä. Toinen ulkoinen levy on järkevämpi.

        Pientä levyä voi kuljetella eri paikkoihin kunhan keksii sille hyvän pehmustetun kotelon.

        Vaikka olisi miljoona nikkiä ei ole pakka toistaa samoja juttuja koko ajan.


      • vinksahtanut kirjoitti:

        Vaikka olisi miljoona nikkiä ei ole pakka toistaa samoja juttuja koko ajan.

        Joo mut oikeesti DVD levyt on ihan mennyttä aikaa eikä niissä järkee ole. Samankokoisia (4-8GB) muistitikkuja saa Kiinasta tilattua senteillä (eli samaan hintaan / halvemmalla kuin levyt)jos tarvii moneen eri paikkaan ja pieneen kokoon jotain pieniä tiedostoja varmistella. Huomattavasti monikäyttöisempiä ovat.

        Ja jos muutoin tarvii dataa varmistaa niin noi tiedostokoot on nykysin sellasia, ettei DVD levyillä tee yhtään mitään.


      • onenik
        vinksahtanut kirjoitti:

        Vaikka olisi miljoona nikkiä ei ole pakka toistaa samoja juttuja koko ajan.

        Yksi nikki vaan ja ei rekisteröity


      • kiina.on.kuolemaksi
        timekillerx kirjoitti:

        Joo mut oikeesti DVD levyt on ihan mennyttä aikaa eikä niissä järkee ole. Samankokoisia (4-8GB) muistitikkuja saa Kiinasta tilattua senteillä (eli samaan hintaan / halvemmalla kuin levyt)jos tarvii moneen eri paikkaan ja pieneen kokoon jotain pieniä tiedostoja varmistella. Huomattavasti monikäyttöisempiä ovat.

        Ja jos muutoin tarvii dataa varmistaa niin noi tiedostokoot on nykysin sellasia, ettei DVD levyillä tee yhtään mitään.

        Kiinatikuista ei ikinä tiedä, kapasiteetti voi olla mitä sattuu ja tikulla mahdollisesti haittaohjelmia, mitkä tarttuvat koneelle heti kun tikun kytkee kiinni.

        http://securitywatch.pcmag.com/hacking/326196-an-evil-usb-drive-could-take-over-your-pc-undetectably

        Kannattaa ostaa luotettavaia laitteita, vaikka maksaisivatkin vähän enemmän.


      • dvdold
        kiina.on.kuolemaksi kirjoitti:

        Kiinatikuista ei ikinä tiedä, kapasiteetti voi olla mitä sattuu ja tikulla mahdollisesti haittaohjelmia, mitkä tarttuvat koneelle heti kun tikun kytkee kiinni.

        http://securitywatch.pcmag.com/hacking/326196-an-evil-usb-drive-could-take-over-your-pc-undetectably

        Kannattaa ostaa luotettavaia laitteita, vaikka maksaisivatkin vähän enemmän.

        Kovalevy on kannattavampi ostos kuin DVD levy. On paljon pienempikin jos katsotaan tätä tilan kannalta. yhteen levyyn kun voi mahtua satoja täynnä olevia DVD levyjä ja etuna on sekin että tiedostoja voi helposti poistaa/muokata mitä taas ei voi tehdä DVD-R levyissä. ( DVD-RW levyt ovat taas epäluotettavia pitkällä aikavälillä)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe