Kertokaapa

taivaanpuna

Kokemuksianne syrjinnästä? Millä tavoin teitä on syrjitty, kuka tai ketkä ovat syrjineet, miten olette syrjintään reagoineet jne.

11

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso-daniel

      Jos teitä mustalaisia ei syrjitä lainkaan niin miksi itkette aina ja jokapaikassa teihin kohdistuvasta syrjinnästä?

      Saadaksenne erioikeuksia kenties? Kiinnitätte huomion perseilystänne olemattomaan "syrjintään" tai ehkä käytätte "syrjintää" syynä alennustilaanne?

      Joku muu syy?

      Oliko kysymys liian vaikea?

      Voin kyllä yksinkertaistaa jos tarvitsee, vihjaatte vain...

    • valdemaar

      sossu naikkonen syrji miuu kun en mie saanu louvvoo jotta ois voinu ostaa köyden joll ois voinu ottaapi pantti vankiks kehity vammasen naikkosen ja siittää sen.

    • arvidoulu

      HALLOOO?!?!?

      JOULUPUKKI SYRJIIHI MINNU KU MIE EN SAANU MERSUU ENKÖ VOLOVOO LAHAJAKS TINALO JEEENO JOULUPUKKI EMÄSKOINI

    • tampereellainen

      Minua on syrjitty Helsingin kaupungin asuntojonossa. Vaikka asuin siellä yli kaksikymmentä vuotta ja tein töitä 15-vuotiaasta asti, minulle ei järjestynyt kaupungin asuntoa vaikka jonotin vuosikaudet. Tämän vuoksi vihaan koko kaupunkia nykyisin, eivät tajua että veronmaksajat ovat ne, jota kaupunki ilman ei tule toimeen. Ad jö!

    • valtaväestöläinen

      Oma kiusattunaolo-lista on pitkä, eikä se liity etniseen rasismiin mitenkään, mutta tullu kuitenki silmätikuksi millon mistäki. Enpä luettele, pääsette vähällä :D

      Pitää vaa tottuu siihen, että näät paskiaisia joka paikassa. Aina tulee joku syy jonka takia, juuri Sinun, pitää kärsiä. Ne ihmiset, jotka syntyvät ylellisempiin miljonäärikoteihin, eivät omista kunnon tavoitetta, jonka eteen ponnistella.

      Jokaisella on mahollisuus päästä pois nykyisestä olintilastaan. Sinulla on taidot, vähän fyrkkaa, puhelin ja mahdollisesti ystävä tukemassa positiivista ilmapiiriä. Vaikka epäluuloisia olisi koko maailman väestön verran, antaisitko heidän uskoa sinuun kohdistuviin stereotyyppeihin?

    • joskusnäin

      Lyhyesti kerrottuna, mut piestiin ja alenettiin niin hyvin lapsena että sitten kun kasvoin mittoihin niin en osannut muuten käsitellä asioita kun väkivallalla,periks ei saanu antaa missään kohassa koska kaikki asiat kosketti mun sisintä ja oli suoranainnen hyökkäys mun olemassa oloa vastaan. Join viinaa 14vuotiaasta asti kun opin miten se hävittää kivun ja antaa leijonan voimat, eikä mikään enään vaivannu pitkään kun sen voi ryypätä joka ilta pois mielestä. Olin alkoholisti jo 16vuotiaana, koulut loppu 9luokkaan kun eivät päästänet enää läpi niin ku tekivät monta vuotta, nukuin tunneilla ja tappelin välitunneilla, silti ne päästivät aina eteen päin mutta ysillä ne jättivät luokalle ja potkas koko koulusta pihalle. Siitä mun elämä sit alko ja nopeasti loppu ku seinään, nyt elän vaikeitten häiriöitten kansa päivän kerrallaan opetelen antamaan ja pyytämään anteeks..

      • valtaväestöläinen

        Ainaki oot selvinny hengissä, mut toi ei oo hyvä tapa pitää sisällään asioita. Siinhä palaa loppuun.

        Joillakin mielenhallinnassa auttaa kirjojen lukeminen, joillaki karate, ja joillakin pallon potkiminen...


      • mummeliininen

        Kukas sinua pieksi? Mie oon luullu, ettei romanikulttuurissa lapsia pieksetä , vaan hellitään ylikaiken!


      • valtaväestöläinen
        mummeliininen kirjoitti:

        Kukas sinua pieksi? Mie oon luullu, ettei romanikulttuurissa lapsia pieksetä , vaan hellitään ylikaiken!

        Jokainen romani on oma yksilönsä kuten valtaväestöläisetkin, jokainen yksilö voi syntyä vaikka keskelle "ydinsotaa", jos isännän siitin laukeaa väärään aikaan.

        Jotkut ovat hoivaavampia ihmisiä, synnynnäisiä isiä ja äitejä. Syntyneet kenties luostarin pyhimyksinä, vahtivat jopa sisariaan ja veljiään (oho riimejä :P )

        Oon tavannut vain kirjoittamani tyypin b-romaneja eli niitä elämän "valontuojia", "pyhimysaineista tehdyt" persoonat. Olen heiltä oppinut käytöstapoja ja kärsivällisyyttä.

        Enkä oo kokenut muiltakaan romaneilta mitään syrjivää asennetta.


    • syrjintäähyvinkin
      • valtaväestöläinen

        Tuo lehtikuvailmotus on.ihan.sairaan.tosi ... ):


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe