Missä se Windowsin tappaja viipyy?

PenttiNelonen

Jo vuosia sitten sanoin tällä palstalla, ettei Windowsin suosiota työpöytälinuxit nakerra eikä Ubuntun ja muut linuxjakelut yleisty koskaan vaan pysyvät pienen marginaaliporukan harrastuksina joilla heilläkin on koneellaan se Windows koska ilman sitä ei tule toimeen jos aikoo muutakin tehdä kuin nettiä selata!

Sain naurua ja pilkkaa osakseni, Windows Seiskan piti flopata täysin eikä kukaan päivittäisi XP:tä siihen vaan asentaisivat Ubuntun tai ostaisivat Macin. Microsoftin piti kadota kartalta samoin Windowsin. Toisin kävi. Työpöytälinux on yhä marginaalissa ja jos tekisimme katukyselyn niin enemmistö ei ole koskaan Ubuntusta tai Mintistä edes kuullut.

Olen ollut oikeassa ja tulen olemaan oikeassa, minä käytän järkeä mutta linuxpeelot elävät omissa harhoissaan ja mielikuvitusmaalmoissaan.

Windowsin osuus 80-90% Linux on vajonnut täysin marginaaliin "muut" osuus 3-5%... ei tullut Ubuntusta massojen käytistä eikä Mintistä, siellä ovat 3% markkinaosuudessa satojen muiden linuxjakeluiden kanssa.
http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-201404-201504-bar
http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10&qpcustomd=0

Ainut linux-ydintä käyttävä käyttöjärjestelmä joka on menestynyt on Googlen Android joka kuitenkin Windowsin tapaan on suljettua koodia. Vain suljetut ammattimaiset käyttöjärjestelmät menestyvät. Yksikään avoimen koodin käyttöjärjestelmä ei ole koskaan menestynyt nimeksikään eikä tule menestymään!

Silti linuxpeelot puhuvat Androidista aivan kuin se olisi työpöytälinuxmenestystarina vaikka kyseessä on käyttöjärjestelmä joka on kaukana avoimen koodin ihanteista ja linuxmaailman tavoitteista. Onhan se laiha lohtu että linux-ydin pyörittää menestynyttä suljettua käyttöjärjestelmää, mutta noloa että porukka joka on avoimuuden kannalla retostelee sillä!

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • windows_imeskelee

      Windows-käyttäjät puhuvat suosiosta. Minulle on tärkeämpää laatu, vapaus käyttää kuten haluaa, vakaus ja turvallisuus, siinä linux on teurastanut windowsin jo ajat sitten.

      • Älä_valehtele_enää

        Mutta SINÄKIN VALEHTELIT edellä mainituilla asioilla. Nyt on jo toinen ääni kellossa. Elät silti harhoissasi edelleen.....†


    • Android tuli ja vei kaiken kuluttajatietokonemarkkinan kasvun mobiilipuolelle.

      Että sellaista...

      • ettäveikaiken

        "Android tuli ja vei kaiken kuluttajatietokonemarkkinan kasvun mobiilipuolelle."
        Lainauksia.
        "Android ei hävitä tietojasi vaikka poistaisit ne"
        "Tutkijoiden mukaan maailmalla liikkuu jopa 500 miljoonaa Android-puhelinta, jotka eivät tyhjene oikealla tavalla."


      • Niinpä. Android tuli vuonna 2008 ja nyt se on jo markkinoiden hallitseva käyttöjärjestelmä.


      • Linuks_valehtelee

        Muista, että se "on kaukana avoimen koodin ihanteista ja linuxmaailman tavoitteista."
        Tämän unohdat joka kerta.....†


      • nnxnxnnxbnzkdbf
        ettäveikaiken kirjoitti:

        "Android tuli ja vei kaiken kuluttajatietokonemarkkinan kasvun mobiilipuolelle."
        Lainauksia.
        "Android ei hävitä tietojasi vaikka poistaisit ne"
        "Tutkijoiden mukaan maailmalla liikkuu jopa 500 miljoonaa Android-puhelinta, jotka eivät tyhjene oikealla tavalla."

        "Android ei hävitä tietojasi vaikka poistaisit ne"

        Juu ja windows hävittää tietosi, vaikket poistaisikaan niitä..

        Eipä kukaan vähänkään asioista perillä oleva anna mitään tallentavaa laitetta eteenpäin suorittamatta sille wipe:n ensin..


    • vanha-sanonta

      Missä vindovs, siellä nylkytetään peräreikiä!

      • Tubutin_itkee

        Menikös Mikallekin taas jauhot suuhun....†...hih hih hih hih.....†


    • linuks_vähemmistö

      Itse en koskisi linuks-tubuttimeen pitkällä tikullakaan......†

      Hihhih hih hih hih….. tubutin….. hihhih hih hih hih.....†

      • ExTubuttaja

        Niin se Windows (Linuks) tubutin...


    • liian_vaarallinen

      Windows tappaa itse itseään. Ei kelpaa oikein millään nuo uusimmat versiot. Kiina, Venäjä ja moni muu ovat windowsin hylänneet...

    • Työpöytä on kovin epäsuosittu nykyään, eli Windows on tapettu jo.

    • PenttiOnPöhkö

      Mistä ihmeestä olet keksinyt Androidin olevan suljettua koodia?

      • Sinolipullon pohjasta, kuten muutkin Penan ideat.


    • inkkarit_kanootissa

      Aloittaja on dille, maailmassa on muutama miljardi ihmistä joilla on mielipiteitä, sinulle tulee todella kiire olla jokaisen kanssa samaamieltä tai eri mieltä.

    • fewfwef

      Taas click tutkimuksia späävä winhihhuli. Maailmassa on paljon koneita jotka taatusti eivät ole klikkaileet noita mittasivustoja. Myöskin selaimia voi feikata olemaan jotain mutua kuin ne on esim iceweasel 38 ssa näyttäämään saiteille IE9:nä, jotta jotkut sivustot toimii.

    • WinJoKuallu

      Niin, windows 10.in julkaisu on itseasiassa uuden alku Linuxille

      • Linuks_elää_valheessa

        Eikös se XP:n julkaisukin ollut "uusi alku" tubuttimille? Ja seiskan? Kasin? Mutta oikeasti tubutin ei lähde ikinä nousuun - se on aivan liian vaikea ja siinä on suttuinen kuva ja huonot ohjelmat......†


      • Linuks_elää_valheessa kirjoitti:

        Eikös se XP:n julkaisukin ollut "uusi alku" tubuttimille? Ja seiskan? Kasin? Mutta oikeasti tubutin ei lähde ikinä nousuun - se on aivan liian vaikea ja siinä on suttuinen kuva ja huonot ohjelmat......†

        Ei tosiaankaan. Microsoft potkii porukkaa ulos kun epäsuosittu tubutin ei kelpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3360
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2750
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2658
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2554
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1853
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1664
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      150
      1510
    Aihe