Mies, lupaus ja muut asiat. (Pitkä viesti)

Tyylilööli

Ensimmäinen asia,
Mieheni lupaa tehdä asian minkä pyydän, muttei kuitenkaa tee sitä.
Esim. Annan yhden tehtävän, tyyliin veisitkö roskat ja hän sanoo joo. Seuraavana päivänä roskat ovat vieläkin viemättä ja hermostun, joudun itse viemään ne. Nyt olen päättänyt, että jos pyydän nätisti jotain ja hän vastaa tekevänsä sen, eikä kuitenkaan tee sitä, en myöskään minä tee sitä. (Eikä ole kuitenkaan mitään tapahtunut.. nytkin on jo kertynyt uusi roskapussi eteiseen - hyh! Biojätteet mun on pitänyt viedä kun alkavat muuten haista..).

Sekä toinen,
jos mieheni lupaa ostaa jotain mulle (pyytäessä ja ilman pyyntöä), ei hän kuitenkaan osta sitä. Hermostuin sellaisesta, nykyään olen ihan hiljaa mitä tahdon, ja ostan itse sen ja jos mieheni sanoo lupaavansa ostaa jotain kivaa, olen vain että joo, kiva. *feikkihymy*.
En siis enää usko häntä ollenkaan.

Kolmas asia,
Mieheni pelaa kotona vain pelejä, katsoo televisiota tai nukkuu, tai on treeneissä tai töissä. Jos sanon hänelle haluavani läheisyyttä, yhdessäoloa ja keskustelua enemmän tuntuu siltä että häntä ei kiinnosta. Ja kun on nukkumaan menoaika, haluaa hän seksiä.
Nykyään olen sanonut että haluaisin yhdessäoloa ja yhdessä tekemistä enemmän, ennen seksiä, mutta niin ei ole käynyt ja nyt seksielämämme on tyrehtynyt. Oloni on ollut kuin jollain ystävällä, joka nukkuu samassa sängyssä, ja asuu samassa asunnossa.

Niin, En halua suhteelta pelkkää seksiä, haluan muutakin. Mutta tuntuu ettei se olisi mahdollista..

Neljäs asia,
Ulkona ollessakaan emme pidä kädestä tai puhu, ja kun ollaan kavereiden kanssa, mieheni puhuu vain kavereille, ja nauraa heidän kanssaan.. Mutta ei puhu mulle ja kun puhun hänelle hän vastaa vain nopeasti yhden sanan. Tunnen itseni hyvin yksinäiseksi, hän ei huomioi minua oikeastaan ollenkaan. Mutta antaa olla kun hän on todellisessa räkäkännissa lepertelee meidän ollessa kahdestaan muiden kuulematta rakastavansa minua ja muitakin asioita joita ei selvinpäin puhu. Itse siinä sitten vain kuuntelen ja mietin missä vika kun ei voi selvimpäin sanoa..

Viides asia,
Ärsyttää kun joudun maksamaan kaikki laskut mitä tulee, vaikka suurin osa niistä on yhteisiä. En saa sitten ostettua itselleni mitään, kun niitä joutuu maksamaan. Ja jos itse jätän maksamatta, ja pyydän häntä vihdoin maksamaan sen tulee vaan, joojoo, maksan kohta *laittaa laskun pöydälle* ja töllöä katsomaan. Sitten onkin tullut lisälasku siitä. Myös muutaman päivän päästä kysyn maksoitko sen laskun, ja vastaus on en, *jokinselitys* ja niin joudun maksamaan sen ettei menisi perintään tai muuhun enkä raivotuisi hänelle jälleen. Eli en luota häneen enää näissäkään asioissa. (Käy töissä, tienaa enemmän, ei huolehdi mistään asioista.. Minä joudun huolehtimaan niistä.)

Hän tuntuu vain niin saatanan saamattomalta ihmiseltä että hermot ovat alkaneet kiristyä ja pamahdella, ja jaksamattomuuden tunne on tullut. Meillä jopa on yhteinen lemmkki jota hän ei kuitenkaan hoida.
En tiedä enää mitä tehdä. Erota en voi, enkä pitää välivuotta kun pelkään hänen sitten tekevän itselleen jotain. (Kerran olen välivuotta ehdottanut, ja se ei mennyt hyvin..). Olemme seurustelleet jo mooooonta vuotta.

En haluaisi nalkuttaa, huutaa, raivota, suuttua, Mutta en jaksa olla kokoaikaa se joka tekee kaikki asiat, saa aikaiseksi edes jotain, kun toinen vain on saamaton sohvaperuna.. En jaksa.

- ennen hän ei ole ollut tuollainen -

Äh, hieman sekalainen ja pitkä viesti, mutta toivottavasti jaksoitte lukea ja osaisitte jotenkin neuvoa näissä pulmissa..

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyylilööli

      - meni vahingossa hieman väärälle palstalle, on nyt myös tuolla avoliitto - palstalla. Toivoisin kuitenkin vastauksia. -

    • hmmmmm

      mikä lemmikki teillä on?

    • Tyylilööli

      Meillä on marsu, halusi hankkia sen kun tykkäsin niistä.. Ja tykkään vieläkin. Ollut meillä jo neljä vuotta. Silloin oli vielä kaikki aika hyvin.
      Sopimus oli, että joka toinen kerta hän hoitaa häkinpesun, eli vuorotellen viikonloppuisin (ja muutamina kertoina yhdessä - toinen purun hoitaa ja toinen pesun), ja kun juoksutetaan niin vuorotellen tai yhdessä vahditaan. Nyt on mennyt niin, että hän vain ruokkii ja minä hoidan muut, veden, siistimisen.. kun hän alkaa pelaamaan.

    • parisuhderunoilija

      Noilla perusteilla on liittonne ohi. Olet periaattessa kodin yleiskone, mikä maksaa laskut.

      Seuraavalla kerralla kun saatte sähkölaskun, pyydä käteen puolet laskusta ja toista se joka päivä. Halvemmaksi sinulle tulee asua yksin, kuin ruokkia kaksi suuta

    • Ensimmäiseksi; keskusteluyhteys tuntuu olevan aika telakalla. No sille tietysti voisi yrittää tehdä jotakin.

      Toiseksi; milloin sinusta on tullut itsestäänselvyys? Tai milloin puolisosta tuli itsestäänselvyys, että pysyy muuttumattomana suhteen ajan?

      Kolmanneksi; lakkaa elämästä miehesi kautta. Hän elää elämäänsä niinkuin haluaa. Jos hän kokee tarvetta muutoksille, hän tekee ne. Elä sinäkin elämääsi niinkuin tahdot.

      Raha-asioista vielä; jos asutte yhdessä jatkossakin niin tehkää kirjallinen sopimus ja miten kulut jaetaan ja miten se käytännössä toteutuu. Jos ei parannusta tapahdu, et ole sinäkään velvollinen enempään.

      Ja jos se lemmikin hoito on ylivoimasita, niin hankkiutukaa siitä sitten eroon.

      • ruokarunoilija

        Ja jos mies ei suostu jakamaan kuluja, ulkoruokintaan


      • Asetelma on aika huono silloin, kun tienaava (ja paremminkin mahdollisesti) ei jaa tasapuolisesti kuluja. Minusta tyyppi joka siipeilee toisen kustannuksella vaikka ei ole edes varaton on selkärangaton matelija. Miten sellainen voi edes kunnioittaa itseään tasaveroisena kumppanina?


    • Jusa81

      Olet vankilassa, jonka kalterit ovat pelko, että mies tekee itselleen jotain. Ei ole sinun vastuulla. Et ikinä tule olemaan onnellinen tuossa suhteessa, vaan hyväksikäytetty piika ja maksaja.

    • eukkoko

      No mitäs. Eikös tämä ole aika tavalla ihan perusparisuhde. Alkuhuuma meni jo...

    • yleiskone_kans

      Meillä samaa touhua, tunnen itseni yleiskoneeksi ja silloin kun mies jotain suostuu tekemään useiden pyyntöjen jälkeen, pitäisi häntä ylistää ja muistaa se kerran tehty homma vuosia eteenpäin. Usein ei nokkaansa kopauta kun puhun yhteisistä laskuista, varsinkin jos sattuu yhtä aikaa olemaan tilipäivä. Hänellä vaan ei ole rahaa paljoa jos sitä johonkin tarvitsisi. Tarkkaa summaa ei suotu sanomaan. Kuitenkin veikkaa koko ajan.. Köyhälle perheelle sekin on paljon ruokarahoista pois. Jaksaminen loppuu mutta tilanne on nyt sellainen että ei pysty lähtemään. Lisäksi jotenkin on semmoinen pessimismiolo että ei taida muutkaan olla kummosempia..AP:lle suosittelen poistumista ennen kuin tulee perheenlisäystä, sen jälkeen lähteminen ei ole helppoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe