Tuon copy/pastella eräästä ohjelmasta paljon teksti- ja numerotietoa suoraan Exceliin. Kopioin tuosta ohjelmasta aina saman alueen tiedot ja liitän ne Exceliin aina samaan kohtaan. Osa tiedosta on vanhaa ja osa uutta vaihtunutta tietoa. Kyseessä ei ole siis kuva jonka liitän vaan eriteltävää teksti-ja numerotietoa.
Miten saan yhdellä kertaa poimittua esim. solujen: C3, C10, C17, C24, C31, C38 uudet tiedot yhteen soluun esim. A43 allekkain, josta ne olisi näppärästi kopioitavissa vaikka Excelin solun Lisätietokenttään.
Kokeilin kaavaa =KETJUTA(A2;" ";B2)..jne mutta sillä ei saa solujen tietoja allekkain.
Mikä kaava tai koodi olisi oikea tähän tarkoitukseen.
Osaan hieman käsitellä VB:täkin jos apu löytyy sieltä.
Solutietojen yhdistämistä
11
110
Vastaukset
- 3points
=KETJUTA(A2;MERKKI(10);B2)
https://support.office.com/fi-fi/article/Solun-tekstin-rivittäminen-2a18cff5-ccc1-4bce-95e4-f0d4f3ff4e84?ui=fi-FI&rs=fi-FI&ad=FI - Kerttu-kopsaaja
Kiitos linkistä. Tuolla sain jotenkin kyllä onnistumaan rivien vaihdon, mutta tekstin kopioiminen ei onnistu eli ei pysty maalaamaan hiirellä tekstiä ja kopioimaan muualle.
Mikä avuksi?- Kundepuu
Sub Rivitä()
Range("A43") = Range("C3") & vbNewLine & Range("C10") & vbNewLine & Range("C17") & vbNewLine & Range("C24") & vbNewLine & Range("C31") & vbNewLine & Range("C38")
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
- Kerttu-kopsaaja
Hiii..! Kiitos Kundepuu. :o) Tämäpäs oli kiva ylläri, että selvisi helpolla vb-koodilla. Tuota osaan jopa muokata omiin tarpeisiini tarvittaessa. Tämä auttoi tosi paljon.
Kiitos kaikille auttajille. - Kerttu-kopsaaja
Voisiko vielä saada pikku muutoksen noille rivitetyille tiedoille.
Jos mahdollista, niin jokainen rivi alkaisi ranskalaisella viivalla ja välilyönnillä, näin:
- rivitieto 1
- rivitieto 2
jne..
Toinen muutos, kun kopioin ja liitän rivit solun lisätietokenttään, se missä on se punakolmio jää siellä rivien väliin turha tyhjä rivi. Pystyykö niitä välttämää ennen liittämistä? Tämmöisiä pikku toiveita. :)- Kundepuu
Sub Rivitä()
Range("A43") = "- " & Range("C3") & Chr(10) & "- " & Range("C10") & Chr(10) & "- " & Range("C17") & Chr(10) & "- " & Range("C24") & Chr(10) & "- " & Range("C31") & Chr(10) & "- " & Range("C38")
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
- Kerttu-kopsaaja
Tosi hienoa Kunde. Kiitos oikein paljon, nyt näyttää kentät hyviltä.
Ihmeellistä miten koodi taipuu näin siististi. Oot kyl taitava. :) - Kerttu-kopsaaja
Tosi kiva käyttää nyt tuota uutta taulukkoa. :)
Vielä joudun silti käsin tekemään yhden tulostuksen em. taulukointitietojen jälkeen.
Eli, avaan Word-asiakirjan ja käännän sen vaakatasoon, isolla tikkukirjainfontilla kirjoitan vakio-otsikon "OTSIKKO" ja copy-pastetan aina solusta F2 sen hetkisen tiedon, joka tulee otsikon alle. Tekstit keskitetään paperille ja tulostetaan.
Onnistuuko helposti toteuttaa tuo lähes automaattiseksi Excelillä?
Nappia painamalla se avaisi Word-asiakirjan, kääntäisi vaakaan, kirjoittaisi vakiotekstin: OTSIKKO ja lisäisi alle F2:sta poimitun tiedon, keskittäisi tekstit keskelle ja fontin koko olis skaalautuva 60-150:een riippuen F2 solun tekstin pituudesta, pitää siis mahtua aina yhdelle riville.
Meneekö mahdottomaksi toteuttaa. :)) - Kundepuu
niin onkos toi F2 tekstit nyt ns. eririvillä wordissä. Kyllähän toi muuten varmaan onnistuukin, mutta en tiedä mite ton skaalauksen tekee Wordissä, kun sen verran vähän tulee sitä käytettyä , koska Excelissä voi tehdä samat jutut helpommalla... ;-) ja jos jotain Wordin ominaisuuksia tarttee niin haetaan ominaisuudet sit Wordistä koodilla Exceliin käytettäviksi
Miksi hommaa ei voi tehdä EXCELissä, onko siihen joku syy, jos kyseessä pelkkä tulostus ja mahdollinen tulostus?
Voin toki koodata ton muun osuuden, paitsi tota skaalausta ja en tiedä miten se Wordissä tehdään ja en ala netistä etsimään...
Keep EXCELing
@Kunde- Kundepuu
skaalataanko pisimmän rivin mukaan vaiko joka rivi erikseen?
Tossa tuli mieleen yksi kikka miten sen voiskin tehdä Wordissä...
Keep EXCELing
@Kunde
- Kerttu-kopsaaja
Joo kyseessä on aika perus tulostus, eikä tarvitse älyttömästi vaivaa nähdä.
Molemmat on omilla riveillään. Ylärivin fonttikoko voisi olla kiinteä 120 ja alariville riittää kyllä kiinteä 60.
Toki olen hurjan tyytyväinen, jos skaalaus onnistuisi vaikka vaan tuolle alariville välillä 60-120.
Wordilla olen vain aina näitä tehnyt. :) Miten helpolla onnistuisi sama idea tulostaa Excelissä? Kaikki käy Kunde. :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743310
- 2012862
- 242699
- 492638
- 212524
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412355Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101823Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241767- 371640
- 181486