Acer Aspire E 11 asetusten palautus

Epätoivonen

Nyt tarttis apua.
Elikkä ostettiin jo aikoja sitten Acer Aspire E 11 E3-111-C7WA. Sitten siihen tuli että pitää päivittää windows ja siitä se sitten alkoikin. Tämän jälkeen se ei ole toiminut. Hylkäsin sen ja nyt aloin uudestaan yrittää saada se toimimaan.

Kun koneen käynnistää tulee Acerin logo ja alhaalla pyörii ympyrä ja lukee odota hetki. Sitten menee ihan mustaksi koko ruutu eikä tule enää mitään tekstejä. Välillä hiiri tulee näkyviin toisinaan ei.
Olen yrittänyt alt f10 mutta ei toimi. Koneessa ei ole dvd/cd asemaa.

Olen monia tunteja antanut koneen vaan olla mutta ei siinä ole mitään tapahtunut.

Osaisko kukaan auttaa neitoa hädässä?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäinen

      Pääsen kyllä BIOSiin f2:n kautta ja siellä on se recovery enabled mutta siltikään en pääse sinne alt f10. Pystyykö tuolta biosin kautta boottaamaan jotenki koneen?

    • oikeaajoitustärkeä
      • alkuperäinen

        Olen yrittänyt monta kertaa mutta ei vaan onnistu :(


      • oikeaajoitustärkeä
        alkuperäinen kirjoitti:

        Olen yrittänyt monta kertaa mutta ei vaan onnistu :(

        Voip olla kone niin sekaisin ettei sitä kotikonstein saa kuntoon ainakaan helposti.


      • oikeaajoitustärkeä kirjoitti:

        Voip olla kone niin sekaisin ettei sitä kotikonstein saa kuntoon ainakaan helposti.

        Mitään konetta ei niin sekaisin saa etteikö sitä "kotikonstein" pystyis asentamaan uudelleen. Pitäis saada totaalisen väärä BIOS sisälle ja aika monessa emossa tuplaBIOS nykyään.


      • tiramisux
        timekillerx kirjoitti:

        Mitään konetta ei niin sekaisin saa etteikö sitä "kotikonstein" pystyis asentamaan uudelleen. Pitäis saada totaalisen väärä BIOS sisälle ja aika monessa emossa tuplaBIOS nykyään.

        ... ai ei vai? Mitähän jos sitten kertoist aloittajalle ihan step by step miten hän kotikonstein koneesa kuntoon saa?


      • tiramisux kirjoitti:

        ... ai ei vai? Mitähän jos sitten kertoist aloittajalle ihan step by step miten hän kotikonstein koneesa kuntoon saa?

        "... ai ei vai? "
        No ei. Kerroppa miten siinä voisi onnistua?

        Täällä on neuvoja jo tullu. Kokeilee ensin jollain Linux-distrolla toimiiko itte kone, jos toimii niin asentaa Windowsin uudelleen. Molempi onnistuu tikkujen kautta.

        Ihan step-by-step juttuja alkeisjutuista en yksinkertaisesti jaksa kirjoittaa aloittelijoille, se oli vapusen funktio (mutta ei sitten ymmärtänyt, että se oli se ainoa järkevä funktio).

        Sieltä alkaa kuitenkin nyt "mikä on Linux-distro, minkä niistä mä lataan, mistä mä lataan, millainen tikku, miten se sinne laitetaan, noni nyt siirsin ei toimi, miten laitetaan kone käynnistymään tikulta, mistä saa Windowsin, nyt asensin sen uudelleen tää ei toimi, mikä on ajuri". Ei vaan jaksa. Ei edes ammatillisesti niin ei kyllä huvikseenkaan.


      • rottenpotatoes

      • tiramisux
        timekillerx kirjoitti:

        "... ai ei vai? "
        No ei. Kerroppa miten siinä voisi onnistua?

        Täällä on neuvoja jo tullu. Kokeilee ensin jollain Linux-distrolla toimiiko itte kone, jos toimii niin asentaa Windowsin uudelleen. Molempi onnistuu tikkujen kautta.

        Ihan step-by-step juttuja alkeisjutuista en yksinkertaisesti jaksa kirjoittaa aloittelijoille, se oli vapusen funktio (mutta ei sitten ymmärtänyt, että se oli se ainoa järkevä funktio).

        Sieltä alkaa kuitenkin nyt "mikä on Linux-distro, minkä niistä mä lataan, mistä mä lataan, millainen tikku, miten se sinne laitetaan, noni nyt siirsin ei toimi, miten laitetaan kone käynnistymään tikulta, mistä saa Windowsin, nyt asensin sen uudelleen tää ei toimi, mikä on ajuri". Ei vaan jaksa. Ei edes ammatillisesti niin ei kyllä huvikseenkaan.

        No sitähän minäkin :) kummasti sitä näkyy jaksavan kirjoittaa niin kauan kun keskustelu pysyy yleisellä tasolla. Ja onhan täällä neuvoja tullu. Tottahan sitä naisihminenkin näillä neuvoilla jo pärjää :)

        Aloittajalle: viehän se mylly jonkun tosi ammatti-ihmisen katsottavaksi


      • tiramisux kirjoitti:

        No sitähän minäkin :) kummasti sitä näkyy jaksavan kirjoittaa niin kauan kun keskustelu pysyy yleisellä tasolla. Ja onhan täällä neuvoja tullu. Tottahan sitä naisihminenkin näillä neuvoilla jo pärjää :)

        Aloittajalle: viehän se mylly jonkun tosi ammatti-ihmisen katsottavaksi

        Joo, jaksaa kirjoittaa yleisellä tasolla, sillä väittely on mukavaa ja aina välillä voi uutta oppiakin, jatkuvasti kehittyvästä alasta kun on kyse.

        Sen sijaan samojen vanhojen ja yksinkertaisten asioiden rautalangasta vääntäminen kerta toisensa jälkeen ei ole mielenkiintoista.
        Ja kun lisäkseen googletus onnistuneen jokaiselta luku- ja kirjoitustaidollisesti ja silti jaksetaan esittää niitä kysymyksiä, mihin sais vastaus murto-osa sekunnissa googlettamalla.


    • rottenpotatoes

      Kannattaisi ladata netistä asennusmedia ja pistää se tikulle.

      Jos tuo olisi minun koneeni ottaisin päydän kulmalta Linux-tikun ja käynnistäisin live-Linuxin. Sillä näkisi onko rauta kunnossa.

      • Linuxit

        Ja mitenköhän sillä sen näkisi?


      • sokealle-reetalle
        Linuxit kirjoitti:

        Ja mitenköhän sillä sen näkisi?

        Minä ainakin näen että jos toimii (live Linuxilla) niin rauta on ehjää ja Windows paskana ( kuten on todennäköistä).


    • gvertv

      Kokeile f8 painella käynnistyksessä.

      • eitautaei

        Ei toimi kun Windows 8 kyseessä.


      • rottenpotatoes

    • Oletko hakannut sitä Alt-F10:tä niin jumalattasti vai vain kerran painanut? Kun se rinkula tulee, on jo myöhäistä ainaa sitä.

    • fdsafdsa

      "Kun koneen käynnistää tulee Acerin logo ja alhaalla pyörii ympyrä ja lukee odota hetki. Sitten menee ihan mustaksi koko ruutu eikä tule enää mitään tekstejä. Välillä hiiri tulee näkyviin toisinaan ei."

      Niin, välillä ruutu tosiaan voi mennä mustaksi... Pitäisi odottaa tekemättä mitään. Asennuksen yhteydessä asennus käy läpi koneen rautaa, etsii ajureita, sekä mahdollisesti päivityksiä netistä. Ruutu menee pimeäksi vähintään silloin kun näytönohjaimen ajureita asennetaan, säädetään resoluutio oikeaksi jne. Lisäksi kone saattaa käynnistää itsensä joitakin kertoja asennuksen yhteydessä.

      Yksi ongelma BIOS:ssa voisi olla se jos MBR on kirjoitussuojattu, jolloin uuden käyttiksen asennus ei onnistu sen osalta ellei tuota vapauta. Samoin mokkulan ei pidä olla koneessa kiinni asennuksen aikana ja hitaalla koneella, varsinkin jos on päivitysasennus, asennus voi kestää kauan kun Windows kerää hitaalla läppärin prosessorilla hitaasta läppärin kiintolevystä talteen vanhoja tiedostojasi.

      Koska olet rämpännyt konetta edestakaisin ja se on todennäköisesti aika sekaisin, nyt olisi hyvä aloittaa kokonaan alusta. Tarkasta BIOS-asetukset, tarkasta myös että BIOS:si ylipäätään suostuu toimimaan yhteistyössä käyttöjärjestelmäversion kanssa, jota yrität asentaa (jos se on eri kuin koneen mukana tullut). USB-laitteet irti. Sitten asennuslevy koneeseen ja puhdas asennus ja anna hitaan läppärin asentaa kaikki rauhassa. Muista laittaa läppäri sähköjohdon päähän, ettei akku lopu kesken.

    • Henskelimies6

      Hommaa jostain irrallinen DVD-asema joka laitetaan USB-pistokkeeseen ja Windows 7:n järjestelmälevy ( oletan että sulla on Windows 7 )...sen jälkeen buuttaat koneen siltä Dvd-asemalta, jossa on sisällä se W7 järjestelmälevy...kun mustalle ruudulle ylös tulee tekstiä..niin paina jotain nappulaa..silloin alkaa lataamaan w7:kan tietoja..seuraavaksi näppäimistöasetukset ja muut..kunnes pääset kohtaan..missä on yhtenä vaihtoehtona käynnistyksen korjaus...valitse se ja etene näyttöön tulevien tietojen pohjalta

    • Epätoivonen

      Siis kone on ollut useita tunteja, kerran jopa koko yön päällä ja ruutu pysyy mustana. Nyt kun kokeilin niin tuli ensin ilmoitus että kone on havainnut virheen joka korjattava ja käynnistää koneen uudelleen. Sitten tulee acerin logo ja alhaalle teksti korjataan virheitä, tämän jälkeen menee mustalle ruudulle jossa se taas oli tunteja ja välillä tuli että diagnosoidaan konetta ja taas tunteja eikä kuitenkaan mitään. Pitäisikö vaan antaa olla päällä vielä kauemmin?

      Ja kyllä, olen rynkyttäny tuota F10 alt niin maan perkuleesti mutta ei, ei toimi. Ehkä pitää luovuttaa ja viedä kone ammattilaiselle. Ite oon niin surkea näissä että saan enemmän tuhoa aikaan kun mitä jo nyt tullut jos se enää mahdollistakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe