Koiranpennulla pissiongelma

Mitteli

Hei. Meillä on 12vko täyttänyt narttupentu. Nyt kysyisin hieman, kun en ole aikaisemmin narttukoiraa omistanut, että onko pennulla jatkuva pissiminen normaalia? Tietysti se on vasta pentu ja ymmärrettävää että pentu ei kykene pidättelemään pitkiä aikoja ja leikin ja riehumisen jälkeen pissaa, mutta kun virtsaa 5 minuutin sisällä parhaimmillaan 4-5 kertaa. Ja sekin, että virtsaa tulee todella vähän, joten rakossa ei ole kuin pari pisaraa virstaa. Pentua käytetään monta kertaa päivässä ulkona ja tekee tarpeensa kyllä ulos. Mutta voisiko kyseessä olla virtsatulehdus tai jotain muuta? Lueskelin tuossa äsken, että nuorella koiralla voi myös olla anatomisesti väärään paikkaan kiinnittyneet virtsanjohtimet. Tai toinen voi olla, että kun kyseessä narttu niin on virstaputken sulkijamekanismin vajaatoiminta, jonka toiminta paranee vasta ensimmäisen kiiman jälkeen?
Minulla on myös uroskoira, mutta ei virtsannut pentuaikana yhtä tiiviiseen tahtiin kuin tämä neiti. :) Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä ja jakaa omia kokemuksia? :)

5

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • babyleli

      Voithan toki ell käyttää varmuudelta mielenrauhan saamiseksi. Itse lisään lihojen sekaan karpaloa,mustikkaa ja puolukkaa kuureina niin on pysynyt pöpöt poissa ja osin helpotanut sisäsiistiksi opetelussa. Kuivatavaran puolella esim. Pure Natural ja orijen on valmiina jos ei itse halua lisäillä.
      Meilläkin ruikitiin alkuviikoina kovasti vaan 9kk alkoi näkyä tasoittumista ollen vuosikaana lähes "kuiva" :)

    • Mitteli

      Tällä viikolla olisikin tarkoitus käyttää neiti eläinlääkärillä, koska pitää rokottaa. Samalla ajattelinkin kysäistä asiasta myös heiltä, asiantuntijoilta. :) Kiitos vinkeistäsi ja jakamistasi kokemuksista babyleli.. Pidän ne mielessä :)

    • koulussa

      Mulla pian kolme kk,tta vanha pentu, ollut luonani kaksi viikkoa ja tekee ulos tarpeet, yölläkin pyytää. Muutaman kerran olen tulkinnut että olisi tarve ja vien ulos, ei tule mitään, takaisin sisälle ja pian taas uudestaan jne. Olen siinä joskus muutaman kerran käytttyäni vetäissyt taluttimesta kovakouraisemmin..sitten kaduttaa. Olenkohan tehnyt pahankin virheen...pentu seuraa minua ja herättyään on kuin mitään ei oisi tapahtunut...itse olen pitemmän linjan miettijä ja pohtija..vain asialliset vastaukset.

      • Natyre

        2h välein pennun kanssa ulos jos helpon muistisäännön haluaa ulos opetelussa


    • koulussa

      Olisi mielenkiintoista kuulla mitä eläinlääkäri sanoi.
      Tää minun tyttö tekee pienellä kävelyllä useita pissjä ja pidän sitä luonnollisena, mutta sisälle ei moneen tuntiin, jopa kolme tuntia menee parhaillaan, kesken unien en herätä pisulle, mutta tuo kaksi tuntia on hvyä ohje, käytin sitä aikoinaan samanrotuisen kanssa kun kerrostalossa asuin, nyt helpompaa viedä ulos kun näkyy olevan tarvista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe