väsynyt elämään

monna87

olen niin väsynyt tähän elämään,eikä kirkasta näy., jokainen päivä on yhtä tuskaa, itken joka päivä mutta kyyneleet alkaa loppua...teeskentelen kaikille että kaikki on hyvin, mutta teeskentelemen alkaa olla työlästä, en vain jaksa enää...kuolema tuntuisi ihanalta saisin olla vapaa vihdoin...kukaan ei pysty enää auttamaan mua, olen auttamisen tuolla puolen
ei mulla ystäviä ole eikä työpaikkaakaan, olen säälittävä. anteeksi kun kirjoitin

16

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoottinen

      Kannattaa kokeilla jotakin tapoja esimerkiksi pelien pelaaminen tai riittävä nukkuminen, niin kun todellisuudesta pääse näin pois, niin kaikki tuntuu todella helpottavan.

      Alkoholi ei ole suositeltavaa, mutta kaikki mistä tykkäät, niin tee niitä jotta pääset masennuksen olosta pois edes väliaikaisesti.

    • awrtui

      eli sinun ei tarvitse herätä aamulla ennen klo 6 ja kuunnella paskaa koko päivän vaan saat nukkua niin paljon kuin haluat ja tehdä omia juttuja. niin mikä oli ongelmasi!?!

      • Anonyymi

        Joo kyllä kun koko ajan joka tuutista paskaa tulee kyllä kohtelemista on kehenkään ei voi luottaa koko ajan paha olla ongelmia tulee eikä edes omia aiheuttamia en tiedä kohta missä mennään ei puhukaan auta elämässä ei mitään hyvä näkyvissä paniikkia kyllä


    • auttoiauttoi

      Minä lopulla laskin minuutteja jotka jaksaisin elää tuskatilassa ilman lääkkeitä ollessani ja rukous joita lähetin ja jatkuva purkaituminen Jumalallepuheen muodossa auttoi. Lisäksi menin hoitajalle ja koiran kanssa ulos lenkille, juttelin tuntemattomille koiran taluttajilöe ja kävelin yksin sekä tapasin sukulaisia ja söin lääkkeeni. Suosittelen tätä muillekkin ja lisäksi älä jää yksin vaan mene kertomaan hoitajalle mielenterveystoimistoon. On vaitiolovelvollisuus. Siellä voi käydä ilmaiseksi.

      • potilasnumero

        Kävin muutaman kerran mielenterveystoimistossa kertomassa ja valittamassa elämästäni, mutta ei ne osanneet auttaa eikä lohduttaa vaan jopa itsekin hoitaja alkoi itkeä kuunnellessani juttujani koska ei ollut kuullut koskaan mitään nii järkkyä. Psykiatrit ei nykyään kuuntele vaan määrää vaan lääkkeitä.


    • iäkkäämpiihminen

      Miten monna jaksat tänään. Onko mieliala parempi?

      • monna87

        olo ei ole yhtään parempi, en saanu yhtään nukuttua vaan valvoin melkein koko yö, itkettyä en ole saanut, tuntuu että pää räjähtää ja hymyileminen sattuu. haluisin vaan olla vapaa tästä olosta, kohta en jaksa enää.kiitos kun kysyit


      • thhththty

        Mitä kuuluu Monna?


      • monna87

        mitäs mulle kuuluu, en saanut eilen nukuttua vaan valvoin koko yön, ajatukset pyörivät vaan päässä en saa niitä lopetettua ja tuntuu kuin joku seuraisi mua eli en uskalla lähteä ulos. muuten olo ei sen paremmaksi ole muuttunut, on vain niin väsyttävää olla minä


    • Hei.

      Jos olosi on noin hankala ja koet seuraamisen ajatuksia ja jatkuvaa kärsimystä, tuen sinua ottamaan päivystävään psykiatriaan yhteyttä viivyttelemättä. On mahdollista, että lääkitystäsi tarvitsee muuttaa tai tarvitset muunlaista tukea, jonka lääkäri osaa arvioida. Mielenterveyskuntoutujan on usein vaikea uskoa, kuten sinäkin kirjoitit, että mitään apua on olemassakaan. Koeta muistaa, että se uskomus on sairauden oire, eikä totuus elämästäsi. Se, että et näe kirkasta tällä hetkellä elämässäsi, ei tarkoita, etteikö sitä voisi tulla. Usein masennuksen hoidossa tarvitaan monenlaisia tukitoimia.

      Voimia ja apua elämääsi toivottaa
      Merja, diakoni

    • EstNihil

      Mistä tiedät että kuolema on vapauttavaa? Voi olla niin että se tarkoittaa vain hidasta mätänemistä ja kipua. Kenties ihminen kokee kuolemansa jälkeen vielä maallisen ruumiin hajoamisen. Tai kenties helvetti onkin olemassa ja me kaikki joudumme sinne. Kuolemisessa ei ole mitään järkeä. Ei ole syytä tavoitella sitä. Enkä nyt sano tätä lohduttavassa mielessä, vaan niin asiat vain ovat.

    • ex-masentunut

      Jeesus rakastaa sinua juuri sellaisena, kuin olet, väsyneenä, masentuneena, toivosi menettäneenä. Hänellä on kyky ja halu auttaa sinua pois tuosta synkkyydestä. Kysy, jos hän tulisi tuomaan sinulle rauhan ja ilon. Minulla on auttanut. Itse olen ollut aikaisemmin hyvin masentunut ja toivoton. Olin fyysisesti ja henkisesti aivan loppu. Kaiken tuon keskellä Jeesus oli ja onnistuin pysyttelemään hengissä tuon mustan, kaiken energian ihmisestä imevän mustan aukon läpi. Nyt olen onnellinen, että elän. Niin paljon ihania asioita olen saanut sen ajanjakson jälkeen. Opin tuosta jaksosta sen, että elämässä vain elämä itse on tärkeää. Jokainen päivä on lahja, jona me saamme rakastaa toisia ihmisiä, tehdä tekoja, jotka lisäävät kanssaihmisten hyvää oloa ja samalla tulemme itse onnelliseksi huomaamattamme. Onni koostuu pienistä asioista. Siitä, miten pikkulinnut laulaa, tuuli humisee puissa, pilvet liikkuvat taivaalla, tai vaikka muurahaiset kävelevät muurahaispoluillaan. Ainoa maailmassa, mikä on varmaa, on se, että elämämme päättyy aikanaan ja se, että Jeesus maksoi kaikkien pahojen tekojemme hinnan. Hän on minun ainoa toivoni ja myös kaikkien muiden. Hän välittää, vaikka olisin rumin, ilkein, sairain, köyhin, rikkinäisin ja yksinäisin ihminen tässä maailmassa. Häneen minä toivoni laitan. Suosittelen sinullekin. Hänellä on kyky korjata ihmisessä se, minkä jokin on ihmisessä rikkonut.

    • iäkkäämpiihminen

      Kun ihminen ei nuku niin siitäkin seuraa tuollaisia harhapelkoja, että joku seuraa. Olen itse varsinkin valoisaan aikaan huonouninen ja kärsin univajeesta. Hieman melatoniini on auttanut.
      Kuule Monna, sinun olisi aika ottaa yhteyttä vaikka terveyskeskukseen, että saat tuon unirytmin kuntoon. Sitten voi alkaa tekemään jotain noille muille murheille. Pitäisi vain saada rohkeus puhua niistä. Alkaa huomata, että möykyt ja möröt sisällä ja ympärillä eivät ole niin ylipääsemättömän suuria.

    • minäminä1

      et ole säälittävä. hyvä kun uskalsit kirjoittaa tänne. älä pyytele anteeksi.

      sun ei tarvitse teeskennellä yhtään mitään kenellekään. jos sulla on paha olla, voit vaikka purkaa sen muihin ihmisiin. älä anna pahan olon kasaantua sisääsi.

      elät vaan itseäsi varten. etkä tarvitse ystäviä tai työpaikkaa ollaksesi onnellinen.
      tee paljon asioita mistä tykkäät. koita käydä myös ulkona jotta piristyisit edes vähän ja se voisi myös auttaa unen saantiin. käy ulkona vaikka huonolla säällä kuten minä, silloin siellä ei ole ketään. mene juoksemaan ja laita musiikit täysille. kuuntele sellaista musiikkia mikä saa olosi itsevarmaksi.

      jos sulla ei ole ketään kelle puhua, tule vaikka tänne puhumaan kuten teitkin jo. täällä on ihmisiä jotka "kuuntelee".

      olet mahtava ja ihana juuri tuollaisena kuin olet. ole ylpeä itsestäsi. sinua tarvitaan tässä maailmassa.

      elä vaan päivä kerrallaan. kyllä olosi vielä helpottaa.

      "pain is a bruise not a tattoo"
      "sometimes you gotta fall before you fly"
      "your mind is your enemy"

    • Mollimoukku

      Moi,

      Kuulostaa ihan vitun tutulta. Haluutko jutella jonkin samoin ajattevan kanssa? Minä haluaisin. Laita viestiä sähköpostitse. Tai vaikka viestiä mihin voisi laittaa viestiä. Mut saa kiinni täältä: [email protected].

      Oon lomalla ja mietin mitä helvettiä teen lomani kanssa. Tahtoisi vaan... No joo...

      • monna87

        olis mun kanssa kiva kirjoittaa jonkun kanssa joka ymmärtää miltä tää masennus tuntuu ja miltä tuntuu kun ei vaan jaksa tätä elämää. mun maili osoite on [email protected]
        kiitos vastauksesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe