Volvo-penta 5.7 v8- moottori vetelee viimeisiään.
Toimisiko 7.8-metrinen vene 4.3 225hp uudella moottorilla vetolaitteineen vaihdettuna?
http://www.boattest.com/engine-review/Volvo-Penta/220016_4-3GXi-(225-hp)
Eikö 4.3 ole kevyempi?
Vanhan jenkkikasin korvaaminen tuliterällä 4.3 v6
12
368
Vastaukset
- Kokkeilee
miksei toimisi? Kokeilukaan ei maksa kuin vajaa 20.000 €....
- NäinSeMenee
n. 75 kg kevyeempi.
Vääntö vaan on aivan eri maailmasta tuossa V8;ssa.
Itse vaihdoin takaisin isolohkon juuri väännön vuoksi, pikkulohko V8;ssa ei ollut vaan riittävän oloisesti vääntöä, ja sama taitaa olla tuon V6 ja V8; ero sinullakin. - donethat
Jos ajatellaan että edellinen 5.7 kone oli vaikka 225 hevosvoimainen, ja nyt vaihdettaisiin modernimpi "samantehoinen" moottori, tosin pienempi.... kuten edellinen kirjoittaja totesi väännön olevan V8 koneessa eri maailmasta, tämä maailma on vain kirjoittajan mielikuvitus maailma.
- VoiVoiSenttäs
Sulla ei taida asiasta sitten suuremmin kokemusta olla ;D
Muuten ei tuollaista kai kirjoittelisikaan. - puna_niska
Samalla huipputeholla se vene voi kulkea vaikka 40 CID moottorilla ihan yhtä hyvin. Ensin mitoitetaan potkuri siten, että normaalikuormalla huippunopeus saavutetaan huipputehon kierrosluvulla. Sen jälkeen lasketaan liukuunnousukynnyksen kierrosluku ja lasketaan uppouma/puoliplaanarikaavoilla, riittääkö tällä kierrosluvulla saatava teho ylittämään liukukynnyksen maksimikuormalla. Jos riittää niin ei tarvita mitään ylimääräistä vääntöä. Sillä ei yksinkertaisesti tee yhtään yhtikäs laisinkaan mitään, koska se potkuri ei ota yhtään enempää tehoa vastaan sillä kierrosluvulla. Vääntävämpi kone tarvitaan vain ja ainoastaan, jos siitä huippunopeudesta joudutaan liukukynnyksen ylittämiseksi potkurivalinnalla tinkimään.
- Jaatsi
Mikä vetolaite sulla on vanhan moottorin perässä? Eikö siihen voisi ostaa uutta GM:n 5,7l V8:a tai 4,3l V6:ta? V8:n hintaa en tiedä, mutta tuommoinen V6 kaasaria vaille valmiina ja GM:n vortech-kansilla maksaa alle 4000 euroa. Ja ihan marine-käyttöön tehdyistä moottoreista puhutaan. V8 ei paljoa kalliimpi voi olla. Tulee paljon hintaa Volvo Pentan leimoille (sekä vetolaitteelle, jos sellaista ei tartte). Paljonko on V6 ja V8 pakettien hintaero Volvolta? Entä vanhan V8:n koneistaminen uudestaan ja moderniksi? Jos lohko on kunnossa niin osia kyllä löytyy.
Kunhan vaan tuon vaihtoehtoja esille. Mulla on vanhempi 4,3l V6 Volvon duopropilla, mutta pienemmässä paatissa. Ei vertailupohjaa V8:iin.- Fgghthhhg
Mistäköhän noita v6:sia saa tuohon hintaan. Itselläkin on vanhan volvon suoran nelosen korvaaminen mielessä, ja mielellään vähän tehokkaammalla. Käyköhän niihin 280 vetolaite?
- Fgghthhhg
Fgghthhhg kirjoitti:
Mistäköhän noita v6:sia saa tuohon hintaan. Itselläkin on vanhan volvon suoran nelosen korvaaminen mielessä, ja mielellään vähän tehokkaammalla. Käyköhän niihin 280 vetolaite?
Itse itselleni vastaten: ei taida tulla ihan halvaksi, kun ei ole noita lämmönvaihtimia eikä muita vehkeitä. Projektin osat maksaisivat jotain 7000 euroa. Vetolaitteenkin välityssuhde on eri 4-sylinterisessä ja 6-sylinterisessä.
- halpojaovatkyllä
Taidat kirjoitella Usan hinnoista. Muista myös rahti tulli alvi. Muista myös pyytää mukaan Trafin tarvitsemat paperit polttoaineen kulutuksesta, päästöistä yms. Kaikilla jenkkimyyjillä ei ole kyseistä paperia tarjolla.
- Jaatsi
Marinep****.fi GM 4,3L V6 long block hinnat 3082-3570€. Tänään katsoin hinnat. Firstmate on valmistaja GM:n jälkeen joten jotain marinointia noille on jo tehty. Papereista ja muista en tiedä, mutta suomalainen kauppa tuota näyttäisi myyvän.
- v-8ok
Jaatsi kirjoitti:
Marinep****.fi GM 4,3L V6 long block hinnat 3082-3570€. Tänään katsoin hinnat. Firstmate on valmistaja GM:n jälkeen joten jotain marinointia noille on jo tehty. Papereista ja muista en tiedä, mutta suomalainen kauppa tuota näyttäisi myyvän.
Peruskorjattuja lohkoja ovat. Toimitukseen ei sisälly jakopäänkoppaa, vesipumppua, imusarjaa,kaasutinta, venttiilikoppia, virranjakajaa, johtoja, tulppia, pakosarjoja.Marinointia on nokka-akseli. Kyseiset paperit on hommannut myyjäliike.
"Volvo-penta 5.7 v8- moottori vetelee viimeisiään".
Mistä tiedät tämän ? Vuotaako lohko ? Oletko mitannut puristuspaineet ?
Paljonko moottorilla on ikää ? Onko sytytys kohdallaan, venttilit ?
En panisi rahojani likoon ennen kuin tiedän vastauksen näihin
kysymyksiin.
"Käyköhän niihin 280 vetolaite"? Luulen että käy mutta joudut muuttamaan
välitysuhteita. Meillä on v-8, 5,0 l ja 280 vetolaite.
terv.clasu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit285023Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen3073726TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.362810Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e372759- 1462240
- 552026
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1221910Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:91594Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s41524Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi261478