Vanhan jenkkikasin korvaaminen tuliterällä 4.3 v6

kolikolikoli

12

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokkeilee

      miksei toimisi? Kokeilukaan ei maksa kuin vajaa 20.000 €....

    • NäinSeMenee

      n. 75 kg kevyeempi.
      Vääntö vaan on aivan eri maailmasta tuossa V8;ssa.
      Itse vaihdoin takaisin isolohkon juuri väännön vuoksi, pikkulohko V8;ssa ei ollut vaan riittävän oloisesti vääntöä, ja sama taitaa olla tuon V6 ja V8; ero sinullakin.

    • donethat

      Jos ajatellaan että edellinen 5.7 kone oli vaikka 225 hevosvoimainen, ja nyt vaihdettaisiin modernimpi "samantehoinen" moottori, tosin pienempi.... kuten edellinen kirjoittaja totesi väännön olevan V8 koneessa eri maailmasta, tämä maailma on vain kirjoittajan mielikuvitus maailma.

      • VoiVoiSenttäs

        Sulla ei taida asiasta sitten suuremmin kokemusta olla ;D

        Muuten ei tuollaista kai kirjoittelisikaan.


      • puna_niska

        Samalla huipputeholla se vene voi kulkea vaikka 40 CID moottorilla ihan yhtä hyvin. Ensin mitoitetaan potkuri siten, että normaalikuormalla huippunopeus saavutetaan huipputehon kierrosluvulla. Sen jälkeen lasketaan liukuunnousukynnyksen kierrosluku ja lasketaan uppouma/puoliplaanarikaavoilla, riittääkö tällä kierrosluvulla saatava teho ylittämään liukukynnyksen maksimikuormalla. Jos riittää niin ei tarvita mitään ylimääräistä vääntöä. Sillä ei yksinkertaisesti tee yhtään yhtikäs laisinkaan mitään, koska se potkuri ei ota yhtään enempää tehoa vastaan sillä kierrosluvulla. Vääntävämpi kone tarvitaan vain ja ainoastaan, jos siitä huippunopeudesta joudutaan liukukynnyksen ylittämiseksi potkurivalinnalla tinkimään.


    • Jaatsi

      Mikä vetolaite sulla on vanhan moottorin perässä? Eikö siihen voisi ostaa uutta GM:n 5,7l V8:a tai 4,3l V6:ta? V8:n hintaa en tiedä, mutta tuommoinen V6 kaasaria vaille valmiina ja GM:n vortech-kansilla maksaa alle 4000 euroa. Ja ihan marine-käyttöön tehdyistä moottoreista puhutaan. V8 ei paljoa kalliimpi voi olla. Tulee paljon hintaa Volvo Pentan leimoille (sekä vetolaitteelle, jos sellaista ei tartte). Paljonko on V6 ja V8 pakettien hintaero Volvolta? Entä vanhan V8:n koneistaminen uudestaan ja moderniksi? Jos lohko on kunnossa niin osia kyllä löytyy.

      Kunhan vaan tuon vaihtoehtoja esille. Mulla on vanhempi 4,3l V6 Volvon duopropilla, mutta pienemmässä paatissa. Ei vertailupohjaa V8:iin.

      • Fgghthhhg

        Mistäköhän noita v6:sia saa tuohon hintaan. Itselläkin on vanhan volvon suoran nelosen korvaaminen mielessä, ja mielellään vähän tehokkaammalla. Käyköhän niihin 280 vetolaite?


      • Fgghthhhg
        Fgghthhhg kirjoitti:

        Mistäköhän noita v6:sia saa tuohon hintaan. Itselläkin on vanhan volvon suoran nelosen korvaaminen mielessä, ja mielellään vähän tehokkaammalla. Käyköhän niihin 280 vetolaite?

        Itse itselleni vastaten: ei taida tulla ihan halvaksi, kun ei ole noita lämmönvaihtimia eikä muita vehkeitä. Projektin osat maksaisivat jotain 7000 euroa. Vetolaitteenkin välityssuhde on eri 4-sylinterisessä ja 6-sylinterisessä.


      • halpojaovatkyllä

        Taidat kirjoitella Usan hinnoista. Muista myös rahti tulli alvi. Muista myös pyytää mukaan Trafin tarvitsemat paperit polttoaineen kulutuksesta, päästöistä yms. Kaikilla jenkkimyyjillä ei ole kyseistä paperia tarjolla.


      • Jaatsi

        Marinep****.fi GM 4,3L V6 long block hinnat 3082-3570€. Tänään katsoin hinnat. Firstmate on valmistaja GM:n jälkeen joten jotain marinointia noille on jo tehty. Papereista ja muista en tiedä, mutta suomalainen kauppa tuota näyttäisi myyvän.


      • v-8ok
        Jaatsi kirjoitti:

        Marinep****.fi GM 4,3L V6 long block hinnat 3082-3570€. Tänään katsoin hinnat. Firstmate on valmistaja GM:n jälkeen joten jotain marinointia noille on jo tehty. Papereista ja muista en tiedä, mutta suomalainen kauppa tuota näyttäisi myyvän.

        Peruskorjattuja lohkoja ovat. Toimitukseen ei sisälly jakopäänkoppaa, vesipumppua, imusarjaa,kaasutinta, venttiilikoppia, virranjakajaa, johtoja, tulppia, pakosarjoja.Marinointia on nokka-akseli. Kyseiset paperit on hommannut myyjäliike.


    • "Volvo-penta 5.7 v8- moottori vetelee viimeisiään".
      Mistä tiedät tämän ? Vuotaako lohko ? Oletko mitannut puristuspaineet ?
      Paljonko moottorilla on ikää ? Onko sytytys kohdallaan, venttilit ?
      En panisi rahojani likoon ennen kuin tiedän vastauksen näihin
      kysymyksiin.
      "Käyköhän niihin 280 vetolaite"? Luulen että käy mutta joudut muuttamaan
      välitysuhteita. Meillä on v-8, 5,0 l ja 280 vetolaite.
      terv.clasu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe