Millainen ihminen on kullihousu?

votelo

Jos jotakuta haukutaan kullihousuksi, niin mitä sillä tarkoitetaan? Millainen ihminen on kullihousu?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einiinmitään

      Kun joskus aikanaan pääset ala-asteelta niin ehkä ymmärrät että kaikki sanat mitä satut kuulemaan eivät aina ole loogisia tai sisällä mitään merkitystä. Joskus ihmiset päästävät vähäisestä sanavarastoistaan aivopieruja ilmoille.

      • votelo

        Ja kun itse pääset niin ymmärrät että "ei niin mitään" on kolme erillistä sanaa ja että yksikkömuodossa olevan adjektiivin jälkeinen substantiivi on myös yksikkömuodossa.


      • grtjk
        votelo kirjoitti:

        Ja kun itse pääset niin ymmärrät että "ei niin mitään" on kolme erillistä sanaa ja että yksikkömuodossa olevan adjektiivin jälkeinen substantiivi on myös yksikkömuodossa.

        Soot tosikko!


      • mo_nik_ko
        votelo kirjoitti:

        Ja kun itse pääset niin ymmärrät että "ei niin mitään" on kolme erillistä sanaa ja että yksikkömuodossa olevan adjektiivin jälkeinen substantiivi on myös yksikkömuodossa.

        Eikö kuitenkin ole niin, että monikossa olevaan substantiiviin liittyvä laatusana on myös monikossa?


    • villi_veikkaus

      Kenties mies, joka tykkää olla alaruumis paljaana?

    • tytöt-äkkiä-kauppaan

      Ns. japanilaisissa tanssihousuissa on sisäpuolella dildo eli tekokulli, joka työnnetään pukiessa vittuun. Käytetään eri tilanteissa kuten tavallisia pikkareita, mutta ne tekevät gutaa. Saatavana alan liikkeistä.

    • Stadin slangissa housu-päätettä käytetään erilaisssa pilkkaavissa yhteyksissä. Usein "housu" vaihdetaan kaksiosaisen sukunimen jälkiosan tilalle – esimerkiksi "Eero Heinähousu" – mutta se voidaan yhdistää myös minkä tahansa sanan perään, kuten aloittajan esimerkissä.
      Tarkoituksena on pelkästään pilkata, eikä housu-pääteellä ole tässä mitään erityistä merkitystä.
      Olen kyllä pohtinut ja kysellyt sanonnan alkuperää, mutta en ole löytänyt.

      • pökät

        Velli-, vihta-, paska-, hätä- ja jänishousu. Olisiko kullihousu samaa sarjaa?


    • 1414
    • Housuhoukka

      Vaikuttaa olevan ikään kuin kahdesta eri kielestä aikaansaatu muodoste. Viron kielen haukka = kull, genetiivissä kulli. Housut on viroksi püksid, joten haukanhousut olisivat sikäläisittäin mitä ilmeisimmin kullipüksid.

      Aku Ankka on ainakin takavuosina ja ainakin Suomessa herättänyt pahennusta housuttomuudellaan. Jotkut haukat ovat siveellisyyttään kehittäneet itselleen elleivätt sentään ihan pitkäpunttisia pöksyjä niin ainakin jonkinlaiset höyhenshortsit, .

      http://karilavikka.fi/gfx/valokuvat/tansania/IMG_7152.jpg

      Vieläköhän muuten kieli-ihmiset vaativat kutsumaan shortseja sortseiksi?

      • Eivät vaadi. Kielitoimiston sanakirja näyttää pitävän niitä samanarvoisina rinnakkaismuotoina. Myös š-alkuisesta muodosta vihjataan, mutta se ei esiinny hakusanana – ehkä kyse onkin vain ääntämisohjeesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3563
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3438
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      28
      2251
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2064
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      2002
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1741
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      45
      1541
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1470
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1343
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1223
    Aihe