Kissan pelästymnen

Murtsi

Minulla on 1,5 vuotias kollikissa, leikattu alkuvuodesta. Kissani on sisäkissa, haluaa aina olla lähellä minua, seuraa kotona koko ajan, leikkii ja on todella seurallinen. Ongelmana sen pelästyminen, se pelästyy joskus aivan yhtäkkiä jotain esim. eräs ilta se nukkui sylissäni ja yhtäkkiä kun vähän vaihdin asentoa se pelästyi ja ponkaisi sylistäni lattialle (eli sain kivan naarmun jalkaani). Olen ulkoiluttanut sitä valjaissa ulkona, mutta sielläkin se pelästyy joskus, ei tarvise olla mitään kovaa ääntäkään tms.
Meillä on toinen vanhempi kissa, jonka kanssa se välillä vähän yrittää painia, mutta aika hyvin tulevat toimeen. Olen käyttänyt nyt kuukauden Feliwaytä, mutta mielestäni sen pelästymiset ovat lisääntyneet. Voiko Feliway aiheuttaa jotain herkistymistä tms?
Viime viikolla kun ulkoilutin sitä, se meni aivan sekaisin haistaessaan jotain maassa. Hyökkäsi jalkani kimppuun, sähisi ja murisi ja hyvä kun sain sen sisälle. Päätin, että en ainakaan ulos sitä enää vie.
Onko jollain vastaavia kokemuksia ja miten voisin kissaani auttaa?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaisaY

      Liity FB-ryhmään Rakkaudesta kissoihin, siellä on hyviä kysymyksiä ja vastauksia. Tänne vastaa pääosin vain ilkeilijät.

      • Murtsi

        kiitos vinkistä


      • ohjithitnmku

        Jos kyse on aidosta rakkaudesta kissoihin, niin silloin kissaa ei pidetä sisäkissana. Tarkoittanet todellisuudessa että mainittu Facebook-ryhmä koostuu paljolti elämästä vieraantuneista kissahöperöistä, jotka projisoivat omituisen tunne-elämänsä lähes kokonaan kissoihin. Pitääpä tutustua kyseiseen ryhmään. Saa niistä yleensä makeat naurut, jos ei muuta.


      • lbswub
        ohjithitnmku kirjoitti:

        Jos kyse on aidosta rakkaudesta kissoihin, niin silloin kissaa ei pidetä sisäkissana. Tarkoittanet todellisuudessa että mainittu Facebook-ryhmä koostuu paljolti elämästä vieraantuneista kissahöperöistä, jotka projisoivat omituisen tunne-elämänsä lähes kokonaan kissoihin. Pitääpä tutustua kyseiseen ryhmään. Saa niistä yleensä makeat naurut, jos ei muuta.

        Tuossa, hyvät lukijat, ilmoittautui juurikin mainittu ilkeilijä ja trolli, jonka elämäntehtävä on käydä sotkemassa jokaista keskustelua täällä lain ja järjen vastaisilla harhoillaan. Ilman laisiaan hämäriä tyyppejä tämäkin palsta olisi kyllä asiallinen.


      • totuusjavaintotuus
        lbswub kirjoitti:

        Tuossa, hyvät lukijat, ilmoittautui juurikin mainittu ilkeilijä ja trolli, jonka elämäntehtävä on käydä sotkemassa jokaista keskustelua täällä lain ja järjen vastaisilla harhoillaan. Ilman laisiaan hämäriä tyyppejä tämäkin palsta olisi kyllä asiallinen.

        Olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa.

        Koittakaa nyt eläimiin sekaantuhat hoitaa sen tunne elämänne vamma ihmissuhteilla. Ei eläimien kanssa, sillä tulevasiuudessa teillä tulee olemaan aina
        ongelmia työ ja ihmiselämässä!!!

        Ei se ole lain, tai järjen vastaista harhaa, jos kehoitaa ihmisiä normaaliin ihmissuhteisiin.

        Taidat olla joku eläin ja muona trokari, joka kaupitellee roskaansa milloin missäkin?


      • kaukanatotuudesta
        totuusjavaintotuus kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa.

        Koittakaa nyt eläimiin sekaantuhat hoitaa sen tunne elämänne vamma ihmissuhteilla. Ei eläimien kanssa, sillä tulevasiuudessa teillä tulee olemaan aina
        ongelmia työ ja ihmiselämässä!!!

        Ei se ole lain, tai järjen vastaista harhaa, jos kehoitaa ihmisiä normaaliin ihmissuhteisiin.

        Taidat olla joku eläin ja muona trokari, joka kaupitellee roskaansa milloin missäkin?

        Sinä taidat sitten olla aikamoinen eläinten keräilijä, sillä kommentistasi päätellen sinulla on paha "ongelma ihmiselämässä" (mitä se sitten onkaan tarkoittavinaan), minkä lisäksi et tunnu pärjäävän myöskään ihmissuhteissa.

        Kukas täällä on väittänyt, että normaaleihin ihmissuhteisiin kehottaminen olisi järjen ja lain vastaista? Sillä viitattiin tämän palstan vakiotrolliin, joka kehottaa pentutehtailemaan ja pitämään kissoja vapaana. Mitäpä, jos et siis sotkeutuisi asioihin, joista et mitään näytä ymmärtävän?

        Tuota viimeistä kysymysmuotoon laadittua lausettasi ei taida käsittää kukaan muu kuin sinä itse (ja tietysti joku muukin sellainen, joka ymmärtää huonoa suomea ja vähä-älyisen oloisia juttuja).


      • kuappijuappo
        kaukanatotuudesta kirjoitti:

        Sinä taidat sitten olla aikamoinen eläinten keräilijä, sillä kommentistasi päätellen sinulla on paha "ongelma ihmiselämässä" (mitä se sitten onkaan tarkoittavinaan), minkä lisäksi et tunnu pärjäävän myöskään ihmissuhteissa.

        Kukas täällä on väittänyt, että normaaleihin ihmissuhteisiin kehottaminen olisi järjen ja lain vastaista? Sillä viitattiin tämän palstan vakiotrolliin, joka kehottaa pentutehtailemaan ja pitämään kissoja vapaana. Mitäpä, jos et siis sotkeutuisi asioihin, joista et mitään näytä ymmärtävän?

        Tuota viimeistä kysymysmuotoon laadittua lausettasi ei taida käsittää kukaan muu kuin sinä itse (ja tietysti joku muukin sellainen, joka ymmärtää huonoa suomea ja vähä-älyisen oloisia juttuja).

        Ei ole yhtään eläintä! Eikä tule.

        Vittuako se sinulle kuuluu mitä kirjoitan ja mistä kirjoitain?
        Oletko vajakki?

        Perustele se, millä kuvittelet minun olevan mitään ymmärtämätön. Vai huuteletko vain pari riviä luullen sen jotenkin toimivan. Etkö kykene?

        Teillä tyhjänpäiväisillä kirjoittajilla näytää olevan tapa kirjoittta vain muutama rivi.
        Etkö osaa kirjoitaa enempää. Hoono soomi johtuu muutamasta hyvästä oluesta.
        Katsos, kun olen normaali ihminen, enkä eläimiin sekaantuja.


      • kukkuu.kukkuu
        kuappijuappo kirjoitti:

        Ei ole yhtään eläintä! Eikä tule.

        Vittuako se sinulle kuuluu mitä kirjoitan ja mistä kirjoitain?
        Oletko vajakki?

        Perustele se, millä kuvittelet minun olevan mitään ymmärtämätön. Vai huuteletko vain pari riviä luullen sen jotenkin toimivan. Etkö kykene?

        Teillä tyhjänpäiväisillä kirjoittajilla näytää olevan tapa kirjoittta vain muutama rivi.
        Etkö osaa kirjoitaa enempää. Hoono soomi johtuu muutamasta hyvästä oluesta.
        Katsos, kun olen normaali ihminen, enkä eläimiin sekaantuja.

        Otapa lääkkeesi, josko sitten helpottaa.


    • jotainvinossa

      Minä veisin kissan eläinlääkäriin. Feliway ei taida sopia sille. Vie kissasi ulos vain rauhallisiin paikkoihin, eikä esim. tuulisella säällä.

    • kuappijuappo

      Niin. Sinä olet tuhonnut sen luontaisen ominaisuuden pitimällä kissa sisällä erityksissä!!!!!!!
      Kissa on saalistaja eläin ei lelu.

      Hanki aito ihmissuhde itsellesi.

      • trolli.iski.taas

        Siinä puhuu kissoista mitään tietämätön tollo. Jos kissat joutuisivat itse itsensä saalistamalla ruokkimaan, niin suurin osa tietämistäni kissoista kuolisi nälkään. Kissaan on jalostus ja ihmisen kanssa elämisen takia tapahtunut evoluutio vaikuttanut siten, että vain jokunen maatiaiskatti sellaiseen vielä kykenee. Kissa on LEMMIKKI, ei villieläin. Jos haluaa villieläimen, jotta ei tarvitse itse lemmikkiään ruokkia ja siitä huolehtia, niin pitää jättää lemmikkieläin hankkimatta ja tyytyä katselemaan oikeita villieläimiä. Tai sitten voi hankkia itsekin muille suosittelemasi lelun.

        Hanki sinäkin siis aitoja ihmissuhteita itsellesi, niin ei tarvitse lainvastaisia juttujasi irtokissoista täällä muille länkyttää. Kissat voisit kuitenkin jättää hankkimatta jatkossa ihan kokonaan.


      • pölhövaipölhömpi
        trolli.iski.taas kirjoitti:

        Siinä puhuu kissoista mitään tietämätön tollo. Jos kissat joutuisivat itse itsensä saalistamalla ruokkimaan, niin suurin osa tietämistäni kissoista kuolisi nälkään. Kissaan on jalostus ja ihmisen kanssa elämisen takia tapahtunut evoluutio vaikuttanut siten, että vain jokunen maatiaiskatti sellaiseen vielä kykenee. Kissa on LEMMIKKI, ei villieläin. Jos haluaa villieläimen, jotta ei tarvitse itse lemmikkiään ruokkia ja siitä huolehtia, niin pitää jättää lemmikkieläin hankkimatta ja tyytyä katselemaan oikeita villieläimiä. Tai sitten voi hankkia itsekin muille suosittelemasi lelun.

        Hanki sinäkin siis aitoja ihmissuhteita itsellesi, niin ei tarvitse lainvastaisia juttujasi irtokissoista täällä muille länkyttää. Kissat voisit kuitenkin jättää hankkimatta jatkossa ihan kokonaan.

        Jaa,
        Kissoista tietoa 60 luvun alusta saakka. Joten en pidä itseäni täysin tietämättömänä.
        Kyllä kissat ovat kauttqa aiokojen itse saalistaneet ruokansa. Sinun kaltaisesi kissa
        muona trokari ei sitä hevin myönnä. Ey edes näytä ymmärtävän itse sitä, mistä kirjoitat?

        Painu sinä helvetin kuuseen niine lemmikkeineisi!!!!! Hanki oikea elämä! Kissa ei ole lelu. Siitä on haittaa naaapureille. Sen takia ammun kaikki tontilleni kuseksimaan tulevat kissat.

        Juttuni, joita kirjoitat täällä ei ole alin vastaisia! Oletko seko boltsi?
        Suomessa on sanan vapaus, jota sinä et rajoita, vaikka ressukka niin luuletkin!!!!


      • vajakkikoolet
        trolli.iski.taas kirjoitti:

        Siinä puhuu kissoista mitään tietämätön tollo. Jos kissat joutuisivat itse itsensä saalistamalla ruokkimaan, niin suurin osa tietämistäni kissoista kuolisi nälkään. Kissaan on jalostus ja ihmisen kanssa elämisen takia tapahtunut evoluutio vaikuttanut siten, että vain jokunen maatiaiskatti sellaiseen vielä kykenee. Kissa on LEMMIKKI, ei villieläin. Jos haluaa villieläimen, jotta ei tarvitse itse lemmikkiään ruokkia ja siitä huolehtia, niin pitää jättää lemmikkieläin hankkimatta ja tyytyä katselemaan oikeita villieläimiä. Tai sitten voi hankkia itsekin muille suosittelemasi lelun.

        Hanki sinäkin siis aitoja ihmissuhteita itsellesi, niin ei tarvitse lainvastaisia juttujasi irtokissoista täällä muille länkyttää. Kissat voisit kuitenkin jättää hankkimatta jatkossa ihan kokonaan.

        Vielä.

        Mitä sitten, vaikka joku kissa kuolisi nälkään?
        Sellaista se elämä on kissallakin!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe