kani ja madot?

väinö1236

Voiko kani kuolla matoihin? Minulla on noin 9kk kani uros jolla on matoja uloosteessa... Olen antanut sille vasta ensimmäisen matolääkkeen, mutta tilanne näyttää aika pahalta. Se ei ole vielä menettänyt ruoka/juoma haluaan mutta masentuneelta näyttää...

7

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polkupyöränpinna

      Toki ,toki.

      Pohdi sitä, miksi yleensä tarkkailet kanin paskaa?

      Muista, että kani on eläin ja kaikki on aina mahdollista.

      • oira

        Siis mitä? Tottakai kanin omistajan tulee tarkkailla lemmikkinsä vointia muun muassa papanoita tutkimalla, saaliseläimen käytöksestä kun ei aina voi sen terveydentilaa päätellä.

        Viimeistä huomautusta en oikein ymmärrä, ihminenhän on eläin siinä missä kanikin...

        Aloittajalle: jos näyttää, että matolääke ei pure, käy eläinlääkärissä.


      • matojakovaiei
        oira kirjoitti:

        Siis mitä? Tottakai kanin omistajan tulee tarkkailla lemmikkinsä vointia muun muassa papanoita tutkimalla, saaliseläimen käytöksestä kun ei aina voi sen terveydentilaa päätellä.

        Viimeistä huomautusta en oikein ymmärrä, ihminenhän on eläin siinä missä kanikin...

        Aloittajalle: jos näyttää, että matolääke ei pure, käy eläinlääkärissä.

        Oletko itse käynyt eläinlääkärissä? Sillä tunnut olevan aika sairas!
        Yleensä normaali ihminen ei tutki/ tarkkaile eläimen paskaa!

        Niin siitä viimeisestä lauseesta.
        Eläimessö on aina matoja. Eläintä ei pidä pitää tai ottaa lelun korvikkeeksi. Kasvas
        aikuiseksi ilman eläviä leluja, jos ei ole varaa oikeisiin leluihin, tai mene linnan mäelle leikkimään ja ihmisten kanssa ulos pelamaan, vaikka pallopelejä.

        Jaa, että ihminen on eläin? Buahhhhaaa, etkö parempaa keksinyt?


    • zoologiboologi

      Oletko näyttämässä kania eläinlääkärissä?

    • Sedä

      Madot ei ymmärtääkseni ole muuten akuutisti vaarallisia, mutta niiden takia kani toki menettää ravintoaineita ja saattaa laihtua. Matokuurillahan tuon pitäisi hoitua näppärästi, ellei kanillasi ole muita ongelmia :)

      • peria

        Mahdollisimman pian nuo kuitenkin pitäisi hoitaa pois, ja tosiaan eläinlääkäri on oikea osoite, mikäli kotihoito ei auta.


      • Sedä

        Näin juuri!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe