VR:n YT:t ,Mites vaikuttaa Pieksämäellä?

tummaherkko

Tuleeko paljonkin työttömiä....loppuuko VR Pieksämäellä?

93

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uunopelletopi

      Varmaan kauppakeskuksen koko suurennetaan...vieläkö joku haaveilee tästä asiasta. En haluaisi olla päättäjien housuissa tällä hetkellä kun miljoonat eurot heitetty kankkulan kaivoon....

    • nakkiveturi

      Päättäjäisjuhlat veturitorilla. Pieksämäen vr-konepajalle oli muutama vuosi sitten tarjottu miljoona toiminnan uudistamiseen? Paikallinen kaarti oli todennut , ei tarvita, menään entisillä systeemeillä..

      • Legenda

        Mistä tiedät, oliko tarjottu? Tietosi on melko varmasti huhua ja kaupunkilegendaa. Sellaista syntyy, kun kaljakuppilan kaikkitietävät hörhöt ovat vauhdissa. Kavereita, jotka nostaisivat Suomen lamastakin tässä ja nyt.


    • Legenda

      VR ei lopu, mutta kutistuu edelleen.

    • Sulkapalloplm

      Ensin tyhjennetään varikko Skoda huollosta ja sitten irtisanotaan kepulaiset nuoret konnarimiehet. Omat bestikset jätetään rauhan.

      • Sisäpiirinmies

        Varikko goodbye. Huhu on vahva?


      • Kävinasemallaperjantaina

        Puolet piti paikkaansa. Konnarit irtisanottiin.
        Eihän siellä punaisella teltalla ollut ketään koko aamupäivänä.


    • Luottavaisin_mielin

      Ei sitten minkäänlaista huolta, vaikka koko Vr lakkautetaan Pieksämäellä.

      VR:n miehet ovat tunnetusti Pieksämäen viisaimpia miehiä! He kyllä keksivät uusia tuottoisia innovaatioita, näin Pieksämäki tulee maailmankartalle rahasampona.

      Tunnetusti ongelmatilanteissa kannattaa ensin kysyä Pieksämäen VR:n miesten neuvoja!!!

      • tottamaaron

        Tämä on niin totta


    • Ankeuttariittää

      Pmäkeläiselä on aina selitys valmiina joka tilanteeseen - pmäkeläisen omasta mielestä hyvä ja hauska selitys, normaalien ihmisten mielestä naurettava, junttimainen, typerä letkautus

      • eläounuinkatkera

        Mitenkä se on nuin sivistynyt immeinen joutunna näen epänormaaliin porukkaan? Ei tiällä kuule ou pakko kärvistellä - mäne vaekka takasi sinne mistä out tullunnakkii (en tarkottanna äetis värkkijä, vuan paekkakuntoo tahi kaapuntia). Vae haluvatko tuntee ihtes muita viisammaks ja pätevämmäks ja pysyvä tiällä ku taetas tuommoset tunteet jiähä muuvalla huaveilun varraan?


    • VRmiehenrouvavalittaa

      Töitä pitäisi tehdä kotonakin eikä kyntää pitkin suomen. nyt saa miehen kotiin levänneenä.

    • monopolitkusettaa

      Julkisellasektorilla on liikaa väkeä 25-35%:tia,tästä monopolista olisi pitänyt karsia enemmän,on se kumma kun oma auto halvempi kuin joukkoliikenne,tämä on oikeapäätös ja hyvä alku toivottavasti saamme lisää ssmanlaisia uutisia alkaa suomi nousta kun älyttömästä verovarojen haaskaamisesta päästään.

      • Monopoli_radalla

        VR Group on edelleen yksi ja ainoa rataliikenneoperaattori. Kilpailua ei siis ole ollenkaan. Tekee hommasta tehottoman ja kalliin ja byrokraattisen. Rataverkon omistaa ja ylläpitää liikennevirasto. VR Track sitten rakentelee uutta ratasysteemiä ja ylläpitää (purkaa pois) liikenneviraston budjetin kautta. Tässä hommassa on puurot ja vellit edelleen sekaisin. Toki irtisanomiset eivät ole koskaan hyvästä minun mielestäni. Se mitä pitäisi tehdä on vapauttaa kilpailu välittömästi ja antaa tilaa uusille rataoperaattoreille. Kilpailu pakottaisi uudistumaan. Nykyinen tilanne on järjetön.


      • junienlaskenta

        Julkiselta täytyy ensin lopettaa ilmaiset kouluateriat, taksikyyditykset ja yksityskoulut tilalle. Sama lasten päivähoitopaikkoihin ja vanhusten hoitoon pitäisi käyttää eläkelläisten omaisuus ensin ja sitten yhteiskunnan varoja. Vr: n kipailijaksi radoille yksityisiä toimijoita ja konepajatoimminot pitäisi yksityistää.


      • munienlaskenta

        Outko homo vae lespo vae muuten vuan suamaton ku tuommososia ulos piästelet? Ossootko ies hävetä, sennii nilikki?


      • junienlaskenta
        munienlaskenta kirjoitti:

        Outko homo vae lespo vae muuten vuan suamaton ku tuommososia ulos piästelet? Ossootko ies hävetä, sennii nilikki?

        Totuushan on, että rakenteisiin on käytävä kiinni, jotta totuus paljastuu ylisuuresta julkisesta sektorista ja se on vertailu kelpoinen niihin maihin joihin verrataan. Kouluakin arvostettaisiin aivan eri tavalla, kun siitä joutuu maksamaan omasta pussista ja lapsista alle 10% tarvitsi erityisopetusta. Köyhistä oloista on tultu ja elämässä on menestytty erittäin hyvin. Ne jotka kiusasivat koulussa, kun ryysyissä joutui kulkemaan, nyt eivät edes kaupassa tervehdi, kun kalja osastolle suuntaavat. Ihmettelen minne se ylimielisyys ja iva on hävinnyt ja tilalle on tullut häpeä ja kateus?


      • oikeissatöissä

        Eikö nyt olisi aika tehdä tästäkin kannattava yritys, lopetaa suojatyöpaikat, jättää jäljelle sen verran työntekijöitä kun oikeasti tarvitaan? Kilpailukyky se on Vr:lläkin tulevaisuudessa oltava niin kuin meillä kaikilla tänäpäivänä.


      • vrexmies

        Mielummin sanoisin että yksityisellä sektorilla nämä työt hoidettaisiin n.40% tästä valtiovetoisesta työntekijä määrästä. Siis 60% on ainakin turhaa työntekijää VR konsernissa.


    • Pikkujoet

      Nostaakohan unimuna paja pieksämäen uuteen nousuun? Mitenhän paljon työllistää porukkaa nyt sekä tulevaisuudessa? Vai liekkö sekin lähtee täältä pois... kunnan päättäjien pitäisi nyt antaa kaikki tuki näille pienille startupeille!!! Harmin paikka jos menetämme senkin potentiaalisen maailmalla tunnetun yhtiön

      • Pidetään_peukkuja

        Menestystä GoSleep ! Pidämme peukkuja.


      • Julkissektorivaurastuu

        Mietippä kenellä työntekijöillä Pieksämäellä on isoimmat veneet ja kalleimmat autot.


      • kuivatkyrsat
        Julkissektorivaurastuu kirjoitti:

        Mietippä kenellä työntekijöillä Pieksämäellä on isoimmat veneet ja kalleimmat autot.

        Velka-autoja saa kun on vakkari työpaikka. Pieksämäellä ei ole isoja veneitä ellei kirkkovenettä lasketa isoksi veneeksi. Miksi kateilla julkisia työpaikkoja, kun virkoihin ei kukaan halunnut töihin vielä vuosikymmen sitten huonon palkan vuoksi? Yleinen sanonta oli, että pitkä ja kapealeipä on julkisella puolen työntekijöillä. Nyt ei ole enää sitä pikääkään, vaan pätkiä. Murusista puhutaan jo? Kaupunki myy metsät ja pettuakaan ei saa nälänpitimeksi. Pitäis varmaan tehdä jotakin?


      • Rikkaatdemarit
        Julkissektorivaurastuu kirjoitti:

        Mietippä kenellä työntekijöillä Pieksämäellä on isoimmat veneet ja kalleimmat autot.

        Ajappa vaikka Rantasalmen Mustalahti satamaan suoraan laiturille ja selvitä kenelle varakkaille piiloporvareille kuuluu kansi iso valkoista laivaa. Näitä Pieksämäen rautatiellä rikastuneita taitaa olla molemmat. Kenenkähän selkänahasta nämä ovat laivansa repineet, työmiehen riistokapitalismista ja VR johdon tulospalkkioista.


      • kilometritehdas
        Rikkaatdemarit kirjoitti:

        Ajappa vaikka Rantasalmen Mustalahti satamaan suoraan laiturille ja selvitä kenelle varakkaille piiloporvareille kuuluu kansi iso valkoista laivaa. Näitä Pieksämäen rautatiellä rikastuneita taitaa olla molemmat. Kenenkähän selkänahasta nämä ovat laivansa repineet, työmiehen riistokapitalismista ja VR johdon tulospalkkioista.

        Eipä ole tullut mieleenkään selvittää työajalla Suomen kaikkien venesatamien veneiden omistajia ja mistä niihin on rahat saatu? Kertoo paljon VR-työilmapiiristä ja se on varmin merkki, että edessä on rajut saneeraukset ja ulkoistamiset.


      • exvr
        kilometritehdas kirjoitti:

        Eipä ole tullut mieleenkään selvittää työajalla Suomen kaikkien venesatamien veneiden omistajia ja mistä niihin on rahat saatu? Kertoo paljon VR-työilmapiiristä ja se on varmin merkki, että edessä on rajut saneeraukset ja ulkoistamiset.

        Autoja ja veneitä vaan täällä vaihdellaan vaikka ei töistä tai työpaikoista ole mitään varmuutta. No nää on kerenny keräämään jo tarpeeksi?


    • Luukulevaan

      Jos ette saa ees pettua nälänpitimiksi niin onhan teillä siellä junttilandiassanne hyvin toiiva sossu.

    • Hupsistaheijaa

      VR käyttää miehet ainakin tarkasti loppuun asti. Punakka kiharapääkin parkkeeraa firman auton aina invapaikalle kun käyttää rouvaa tahiniemen kaupassa.

      • hillerihiiri

        Jahas ,perseennuolijatkin ovat näköjään heränneet!! Mukava suhdesoppa tuloillaan , sillä lailla poijaat Pikkupomojen kulta-aikaa nämäkin YT:t


      • Pomonpussientyhjentäjät

        Pikkupomomot on keränneet taskuihinsa ja pusseihin kultarahoja 40 vuoden ajalta tekemättä itse oikeasti yhtään mitään. Näillä työvänyhdistyksen luottomiehillä on aina kyynärpäät korkealla kun kyseessä on vaimon, lapsen, vaimon työkaverin lapsen, toisen toverin, kala-tai venekaverin etu. Ja sitten vielä nämä hiirulaiset jotka ovat käyttäneet surutta hyväkseen näiden pomojen henkisiä heikkouksia vieraiden naisten suhteen. VR YT:ssä laitetaan aina pihalle puhdaskieliset parhaat hiljaiset jäsenkirjattomat työntekijät.


      • superhessu1
        hillerihiiri kirjoitti:

        Jahas ,perseennuolijatkin ovat näköjään heränneet!! Mukava suhdesoppa tuloillaan , sillä lailla poijaat Pikkupomojen kulta-aikaa nämäkin YT:t

        Perseennuolijat täydessä työsään, meinaa "työnteko" unohtua kokonaan. Kaikki "työ"aika menee toisten puukottamiseen. Ja pomot on parhaita kavereita ja niitä nuollaan piiitkillä vedoilla.


      • tohinaniemi
        superhessu1 kirjoitti:

        Perseennuolijat täydessä työsään, meinaa "työnteko" unohtua kokonaan. Kaikki "työ"aika menee toisten puukottamiseen. Ja pomot on parhaita kavereita ja niitä nuollaan piiitkillä vedoilla.

        Tämä niiiiiiiiiiiiiin totta täällä meillä


      • varmairtisanottava
        superhessu1 kirjoitti:

        Perseennuolijat täydessä työsään, meinaa "työnteko" unohtua kokonaan. Kaikki "työ"aika menee toisten puukottamiseen. Ja pomot on parhaita kavereita ja niitä nuollaan piiitkillä vedoilla.

        Mites täällä nuoleminen etenee


    • Kiireapulaiset

      Kun hommia ei aina ole, jäsen kirjattomilla on konepajalla lakaistava laittioita ja järjesteltävä hyllyjä, jotta voi tulla aamulla vielä töihin. Kun on kiire on painettava niska limassa, kun taas jäsenkirjalaiset ratkoo pelikorteilla sosiaalitiloissa kenen vuoro on osallistua töiden tekoon.

      • 8-11

        Tarkoitatko näitä ratamiehiä jotka työpäivän lomassa ottavat auton tavaratilasta ämpärit ja menevät marjametsään työajalla...


    • savoolain3n

      Tässä on kolme, tai oikeastaan neljä vaihtoehtoa.

      1. Ei
      X. Ehkä
      2. Kyllä
      ?. Voepihan tuo olla

    • Yxsivustaseurannut

      Minusta pajalla ja varikolla pitäisi aloitaa uudestaan kiuas/peräkärry tuotanto työ (yö) aikana? Saataisiin (suoja)työpaikkoja turvattua.

    • Konepajan_konnari

      Voisinkohan hakea tuota Tampereen Transpoint paikkaa. Pitäisi olla vakuuttava suosittelija konepajalta jolla on suhteet johtoon kunnossa.

    • Syövätkinrautaa

      Vr:n duunarit ei mahdu kunnolla ovista kulkemaan...,isoja miehiä on...;))

      • Jatko_sattui_kohdalleen

        Seriffi on siivonnut syys-loka-marraskuun aineiston tästä keskustelusta. Eivät ole vielä Pieksämäen puoluetoimistossa ja LC:n päämäjassa huomanneet että se on siirretty toiseen ketjuun.


    • LC_ay_dem_kontiopuisto

      Tämänkin palstan valvonta tehdään konttarin urhelukentän kulmassa. En kyllä ole kuullut kaupoissa Sinikan sanovan. Onkohan kukaan tavannut tyhmempää ilmaa täynnä kun ilmapallo miestä Arvin jälkeen.

    • JHL_lm_blogi

      Otsikkoon viitaten, Sipilä halusi puolittaa ylityökorvaukset ja vähän nipistää sunnuntai lisiä yms ja se sai liiton ukot takajaloilleen. Mennään mielenilmaus asemiin tuli kutsu. Niinhän me hyvän asian puolesta teimme. Nyt työnantaja lyö 0% sopimuksen allekirjoitettavaksi liiton ukoille, koska Plm:ät eivät sitä allekirjoittaneet. Miksi ? Koska jäsenistö vastustaa tätä vahvasti, eikä halua kapitalisti riistäjä sopimusta. Ihmeellistä on jos liiton ukot pitää tätä sopimusta parempana kuin Sipilän ehdotusta. Kilpailukyky 1 ja 2 hyväksyminen oli monella liiton ukolla perusteluna, ettei voi ottaa omalletunnolleen palkkaliite 3 jäsenistön lomautuksia tahi irtisanomisia. Antakaa jäsenistön päättää ketä asia koskee ja vastata seurauksista. Moni meistä toivoisi, että voisi viikonloppuisin käydä kotona vetämässä kellon ja jaksaa käydä renkimässä mahdolliseen eläkeikään asti.

      Mitä sitten seuraavaksi jos liiton ukot hyväksyy tämän sopimuksen ? Otetaanko käyttöön muinais jäänne lauantai ”naisten työpäivä” mistä ei makseta palkkaa lainkaan? Olisiko hyvänä lisänä, että käymme poimimassa johdolle ämpärilliset mustikoita ja puolukoita?

      En usko, etteikö kilpailijat maksa ylityökorvauksia. Olisikohan työnjohdossa vikaa jos ei jo kilpailukyvyn antamat halvennukset auta yhtiötä voittamaan urakoita. Onko yhtiössä liikaa Yammerin käyttäjiä ja ristiin rastiin tykkääjiä? Tietysti pitäähän pääkonttorilla olla jotain tekemistäkin työpäivinä. Onko peukuttajilla liian vähän töitä ? Voisiko heidän tehtäviä tehostaa jollain tavoin ?

    • vryttulos

      Mites täällä joko YT:t ohi? Paljonko irtisanotaan?

    • itenähnypaperit

      Skoda huolto pois ja 30 pois hölmölästä

      • työsuojeluvaltuutettu

        Miten on mahdollista onhan niillä luottemus mies joka tossa on koko ajan hokenut tärkeydestä pelkkä paskahousu ja nyt on peloissaan ja häpeissään kaveri on täys pelle


      • itenähny

        Huhu on että hurjimmat laitettaisiin km tehtaalle ?


      • vrtosimies
        työsuojeluvaltuutettu kirjoitti:

        Miten on mahdollista onhan niillä luottemus mies joka tossa on koko ajan hokenut tärkeydestä pelkkä paskahousu ja nyt on peloissaan ja häpeissään kaveri on täys pelle

        Kyllä luottamusmies hoitaa meidät pois kusesta?


    • Sinikka_sanoi_LCClub

      Pitää paikkaansa. Sinikka sanoi tänään Lidlissä.

      • ymmärtää.antaa

        sinikka tietää ja antaa


    • vek_eläke_einot

      Tienaa verotietojen mukaan 62000€ vuonna 2015. Ei voi moittia ay, kaupunginvaltuusto poliittinen ja rautavaltio etuja alle 60 v eläkeläinen.

    • kepupettääainajavauhkoma

      http://www.digipaper.fi/vml/128060/
      Työn-orjat! Sorron yöstä nouskaa! –
      maan äärin kuuluu kutsumus.
      Nyt ryskyin murtuu pakkovalta,
      tää on viime ponnistus.
      Pohja vanhan järjestyksen horjuu.
      Orjajoukko taistohon!
      Alas lyökää koko vanha mailma,
      ja valta teidän silloin on!
      :,: Tää on viimeinen taisto!
      Rintamaamme yhtykää,
      niin huomispäivänä kansat
      on veljet keskenään! :,:

    • SweatAssAnnaStina

      Syöpäläiset hittoon ja arabeja tilalle> ne jaksaa panna ja vehkeet pelaa!

      • partamiestilalle

        Mitkä tahansa parempia kuin nämä työtävieroksuja VR miehet. Parta miehet tilalle!!


    • VR_SAK_STTK_ammattiliito

      Kun yrityksessä on 10 000 työpaikkaa, omistaja on valtio, asiakkaat tavallisia suomalaisia ja kun yritystä johdetaan

      SAK:laisten ja STTK:laisten ammattiliittojen luottamuksen varassa, poliittinen peli ja veivaus ovat arkipäivää tällä ratapihalla.

      VR on jämähtänyt 150 vuotta vanhaan rakenteeseen. Tätä ei ole pystynyt murtamaan edes huippujohtaja Mikael Aro, jonka valtio värväsi junayhtiön pomoksi tanskalaisesta Carlsbergin kaljafirmasta.

      Aro on kääntänyt valtion raideliikennemonopolin kannattavaksi ja yhtiön tuloksen tappiinsa. VR on tehnyt viime vuodet mahtavia voittoja, jotka yhtiö aikoi holvata taseeseensa hankkiakseen Euroopan huippunykyaikaisimman veturi- ja vaunukaluston.

      Aron harmiksi demarivaltiovarainministerit Jutta Urpilainen ja Antti Rinne nappasivat osan näistä voitoista valtion budjetin tilkkeeksi

      .Voitot VR on kerännyt esimerkiksi Helsingissä työssä käyviltä tamperelaisilta. Jokaiselta tuollaiselta pendelöijältä yhtiö on nyhtänyt 5 500 euroa vuodessa.

      Vasta linja-autoliikenteen kilpailun vapauttaminen avasi näkemään, miten läpeensä laho VR on.

      Tuo jo osoittaa, että VR:n asiakkaat ovat ylihintaisten lippujen muodossa maksaneet palkkoja ainakin 500:sta suojatyöpaikasta. Yhteiskuntavastuuta kai tämäkin.

      Tähän pystyisi vain yksi yhtiö. Pietarilainen, Venäjän hallituksen omistama Lokakuun rautatiet. Putinia saattaisi jopa kiinnostaa. Suomessa on sama kiskoleveys kuin Venäjällä.

      • suojatyömies

        "Yhtiössä on 100000 työntekijää" Kyllähän valitettava totuus on että n. 5000 TYÖNTEKIJÄLLÄ tällainen yritys täytyy pyöriä. Suojatyöpaikkoja on vaan liikaa; valitettavasti.


      • TämäkinOnNähty

        Aro on nynny ja pelkuri!

        Ei halua tulla TV-haastatteluunkaan ilman että saisi etukäteen määritellä kysymykset!

        Pelkää saavansa risuja ja siksi leikkii jänistä joka mielummin pistää päänsä pensaaseen kuin kohtaa todellisuuden.


    • Thaikuskeillesukkia

      Nyt kun jakson tunnit on vajaat niin SASK ohjeen mukaan kutokaa vek tunnit täyteen villasukkia Thaimaan veturinkuljettajille.

    • SASK_anonym_toimii

      Miten tälläinen verovaroin elätettävä yhdistys liittyy Pieksämäkeen. Vai onko tämä joku suvakkien firma.

    • kepulointia

      Selvää kepulointia

      • saskonse

        Suvakkien virma se on?


      • Autollaliikkuja
        saskonse kirjoitti:

        Suvakkien virma se on?

        On! Monilla työntekijöillä on venäläistaustainen nimi. Olen nähnyt myös tummaihoisia työntekijöitä VR:n haalareissa. Pohjolan Liikenteelläkin on useita ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä. Ei liene, miksi kyseisellä konsernilla menee niin huonosti...


      • Samainen_autollaliikkuja
        Autollaliikkuja kirjoitti:

        On! Monilla työntekijöillä on venäläistaustainen nimi. Olen nähnyt myös tummaihoisia työntekijöitä VR:n haalareissa. Pohjolan Liikenteelläkin on useita ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä. Ei liene, miksi kyseisellä konsernilla menee niin huonosti...

        Anteeksi. Ei liene ihme, piti sanomani!


    • makeofinland

      Hanketoiminta painottuu supistusten jälkeen eteläiseen Afrikkaan ja Aasiaan.
      Hallituksen kehitysyhteistyöleikkaukset johtavat merkittäviin toiminnan supistuksiin Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskuksen SASKin kehitysyhteistyöohjelmassa. SASKin hallitus päätti maanantaina, että leikkauksesta aiheutuva vuotuinen 2,6 miljoonan euron säästötarve katetaan keskittämällä kehitysyhteistyöhankkeet jatkossa 10–12 pääyhteistyömaahan ja ajamalla hanketoiminta hallitusti alas yli 20 maassa.
      SASKin toiminnanjohtajan Janne Ronkaisen mukaan supistukset pyritään toteuttamaan vuoden 2016 kuluessa asteittain niin, että hankekumppaneille aiheutetaan mahdollisimman vähän vahinkoa ja ettei jo tehdyn työn aikaansaannoksia menetetä.
      SASKin hallituksen päätöksen mukaan hanketoiminta painottuu supistusten jälkeen eteläiseen Afrikkaan ja Aasiaan. Intiassa, Filippiineillä ja Mosambikissa sijaitsevat aluetoimistot jatkavat toimintaansa entiseen tapaan. Länsi-Afrikan aluetoimisto Ghanassa suljetaan vuoden 2016 aikana ja Latinalaisen Amerikan aluetoimisto Ecuadorissa muuttuu puolipäiväiseksi. Kussakin aluetoimistossa työskentelee tällä hetkellä yksi paikalta palkattu aluekoordinaattori.
      Kehitysyhteistyöleikkausten aiheuttamat yt-neuvottelut koskivat SASKissa koko henkilöstöä. Neuvottelujen tuloksena kolmen työntekijän työsuhde SASKissa päättyy ja yksi muuttuu osa-aikaiseksi vuoden 2016 aikana. Irtisanomisten minimoimiseksi SASKin hallitus päätti toteuttaa osan henkilöstökulujen säästöistä koko henkilöstöä koskevilla lomautuksilla vuosina 2016 ja 2017. Vuoden 2017 alusta lukien SASKissa työskentelee yhteensä 15 kokoaikaista ja yksi osa-aikainen työntekijä.

    • nytsemeillekävikalpaten

      "Yhtiö aikoo tehostaa myös junakaluston ja veturien kunnossapitoa sekä muuttaa ja lakkauttaa sitä tekevien tehtäviä"

    • JHL-huipputoimintaa-taas

      Konduktöörien toimipisteverkko harvenee yt-neuvottelujen tuloksena nykyisestä 15:stä yhdeksään. Kesäkuun loppuun mennessä konduktöörien toimipisteistä lopetetaan Kajaani, Pieksämäki, Pori ja Kokkola. Riihimäki yhdistetään Helsinkiin. Seinäjoen konduktööreillä on armonaikaa ensi vuoden loppuun saakka.

      Konduktöörien määrä kasvaa Helsingissä, Tampereella ja Rovaniemellä. Muihin jäljelle jääviin toimipisteisiin konduktöörejä jää nykyistä vähemmän.

      Ratapihat hiljenevät kesäkuun loppuun mennessä Vaasassa, Joensuussa, Seinäjoella, Pieksämäellä, Kouvolassa ja Turussa. Jäljelle jäävät Helsinki, Tampere ja Rovaniemi sekä toistaiseksi Kolari. Sen kohtalosta päätetään samoin kesäkuun loppuun mennessä, viestintäasiantuntija Marja Merta VR:ltä kertoo.

      VR perustelee irtisanomisia ja lomautuksia matkustajaliikenteen kilpailukyvyn parantamisella sekä lippujen hinnanalennuksen rahoittamisella. Yhtiö laski junalippujen hintoja pysyvästi alkuvuodesta. Kaikkiaan toimet tuovat yhtiölle 50 miljoonan euron säästöt. Summa on se, minkä VR asetti yt-neuvottelujen a

    • Päätäysiparempimieli

      Kiskot poikki!
      Ei niistä ole kuin harmia.

    • KouvolanSanomt

      VR Groupin viestintäasiantuntijan Jenni Manun mukaan Kouvolassa työskenteli syksyllä 2015 kaikkiaan 40 junahenkilöstöön kuuluvaa tai ratapihalla työskentelevää matkustajaliikenteen työntekijää.

      VR:n kunnossapidon vähennykset eivät kohdistu todennäköisesti Kouvolaan. Valtakunnallisesti yhtiö vähentää kunnossapidosta enintään 40 henkilöä. Manun mukaan vähennykset kohdistuvat Helsinkiin ja Pieksämäelle.

      Kouvolassa työskenteli viime syksynä 51 kunnossapidon työntekijää.

      VR pyrkii hoitamaan vähennyksistä 25 työpaikkakunnan tai -tehtävän muuttamisella.

    • Länsi_Savo

      VR:n irtisanomisten vaikutukset ovat kahtalaiset Pieksämäellä.
      Ratapihalla matkustajaliikenteessä työskentelevien toimipiste lakkaa. Työpaikka menee 14:ltä.
      Koko maassa toimipisteitä on 10, ja niistä VR:n mukaan kolme tai neljä jää. Pieksämäki siis menettää toimipisteen.


      Vastaavasti tavaraliikenteen junien ja kaluston kunnossapidon yksikkö vahvistuu nykyisestä 140 työntekijän vahvuudesta.
      Viestintäpäällikkö Mika Heijari sanoo, että henkilökunta lisääntyy ja että Pieksämäki säilyy merkittävänä yhtiön toimipisteenä. Kunnossapitoyksikön henkilöstön lisäyksen määrä tarkentuu myöhemmin. Siirtomahdollisuuksia tarjotaan muualla kunnossapidon parissa työskenteleville.

    • Otetaas_taas

      Mitä välii!

      Niin kauan kun alkoholia saadaan Pieksämäellä jonkinlaisessa-, vaikkapa vain korvikealkoholin muodossa, niin menkööt VR:t sun muut huithapeli firmat halvempien kustannusten veroparasiitteihin.

      https://www.youtube.com/watch?v=kUYoefkaw30

    • Milloivalehteluloppuu

      Kouvolassa puhutaan yhtä, Pieksämellä toista. Missä on koko suomen takatukka luottamusmiehen totuus. Perjantaina Pieksämäen Lehdessä Pieksämäele otetaan 20 uutta työntekijää konepajalle..

    • Koonarinisä

      14 konnaria irtisanottu.

    • VR-on-hyvä-työnantaja

      VR on työölistänyt amis tasoisia autonkuljettajia, perus merkonomeja, kampaajia, kokkeja, matkaoppaita, vajaa tutkinto ei ylioppilaita, asentajakoneistajia, hitsareita, taksinkuljettajia, metsäinsinööri, jääkiekkoilija PIPS, jalkapalloilija SAPA, Aviopuolisolla vankka vanhempien VR tausta, yms vähän koulut kesken jääneitä nuoria. Riittää kun isä, kummi, pappa, appiukko tai äiti on ollut VR töissä niin on mennyt haastattelussa jonon kärkeen.

    • Ratapihalle-maaliskuussa

      Haku ratapihatyöntekijäksi oli helmikuussa ja Finrail työntekijän poika valittiin maaliskuussa. Että silleen. Joku nainen oli työhönottaja.

    • JHLRaideammPmasemalla

      Raideammattilaisten kenttäkierros klo 8:00 perjantaina 8.4 Pieksämäen asemalla. Ajankohtaista asiaa edunvalvonnasta, irtisanomisista, VRTrack kunnossapitoalue 6 Destialle hävitystä 2016-2021 urakasta.
      Kaupungin päättäjiä ja lehdistö paikalla. Kaikki joukolla mukaan, tarjoilua.

      Tiistaina 15.3. käynnistyy Raideammattilaisten vuoden 2016 kestävä kenttäkierros, jolla nostetaan esiin huoli rautatieliikenteen tulevaisuudesta. Kierros jalkautuu keskeisille rautatiepaikkakunnille. Tavoitteena on tavata joukolla kansalaisia, päättäjiä ja tiedotusvälineiden edustajia. Lisäksi tehdään työpaikkakäyntejä. Tapahtumista vastaa aina kulloinenkin paikallinen ammattiosasto. Tällä viikolla ollaan päärautatieaseman ohella Riihimäellä ja Turussa. Tapahtumat ilmoitetaan aina kunkin paikkakunnan kärkimedialehdessä. Tapahtumista kerrotaan mm. tällä Raideammattilaisten palstalla.

    • Raideammattillaisetesill

      http://www.e-clubhouse.org/sites/pieksamaki/page-8.php
      Merkittävä media Pieksämäellä
      http://www.kansanuutiset.fi/
      Merkittävä media Pieksämäellä
      Onko Demokraatti Pieksämäellä merkittävä media.
      Ilmoitusta ei tainnut olla missään lehdessä kuin raideammattilaisten twittwrissä. Kumpaa inhotaan enemmän perjantaina Track toimitusjohtaja Ville Saksia Kouvolassa jakamassa lopputilejä vai JHL:llää 14 lopputiliä Pieksämäellä.
      Tapahtumat ilmoitetaan aina kunkin paikkakunnan kärkimedialehdessä.
      Menkää kaikki katsomaan miltä näyttää krapulaiset ay miehet Pieksämäen asemalla punaisissa liiveissä jaa silmillä pastillit suussa.

    • TapsaTjaKariKpaikalla

      Pieksämäen johtavat Hiekkis Demararit.

    • JHLkonepajaedunvalvontaa

      Tuntuu silti omituiselta, että ammattijärjestö käy kampanjaa sitä vastaan, että sen toimialalle voisi tulla uusia yrittäjiä. Parhaassa tapauksessa uudet tulokkaat voisivat työllistää niitä konduktöörejä, jotka VR on nyt sanonut irti. Kun vanhat ajat eivät raiteille enää tule takaisin, voisi uudet, toivottavasti nykyistä paremmin uuttakin liikennettä aloittamaan kykenevät yrittäjät, mieluummin toivottaa tervetulleeksi."

    • Raideammattilaiset

      Raideammattilaisten pj: Konsulttien palkkiojärjestelmä synnytti kultapossukerhon

      Raideammattilaisten yhteisjärjestön puheenjohtajan Vesa Maurialan mielestä johdon palkat ja bonukset VR:ssä ja muissakin yhtiöissä ovat karanneet lukemiin, joita ei voi enää pitää kohtuullisina.
      VR ei ole ainut yritys, jossa johtajien palkat ovat karanneet käsistä.

      Mauriala pitää kohtuuttomana tilannetta, jossa johtaja kuittaa lähemmäs miljoonan euron kokonaispalkkion.

      VR:n toimitusjohtaja Mikael Aro sai yli 200 000 euron bonuksen. Kokonaispalkkio nousi lähes 800 000 euroon.

      - On vaikea nähdä, että tällaiset palkkiot olisivat enää palkkioita tehdystä työstä.

      - Vielä kymmenen vuotta sitten VR:n pääjohtajan palkkio oli 300 000 - 400 000 euroa. Sellaisen palkkion vielä ymmärtää ison talon johtajalle.

      Mauriala näkee, että Suomeen on muodostunut itse itseään ruokkiva mekanismi, joka hilaa johdon palkkioita yleisesti jatkuvasti ylöspäin. Hän korostaa, ettei moiti vain toimitusjohtaja Aron palkkiota, vaan yhtiöiden johdon palkitsemisjärjestelmää yleisesti.

      Hänen mukaansa taustalla ovat tietyt yritykset, käytännössä konsulttiyhtiöt, jotka ovat kehittäneet palkitsemisjärjestelmän eri yhtiöihin.

      - Hallitusammattilaiset kiertävät yrityksen johdosta toiseen. Kun mietitään palkkioita, katsotaan, millaisia summia muualla maksetaan. Palkkiot ovat alkaneet elää aivan omaa elämäänsä, ja on syntynyt niin sanottu kultapossukerho.

      Mauriala vaatii valtion omistajaohjausta puuttumaan hillittömiin palkkioihin.

    • ToveritohtoriVesa

      Ay-vasemmisto on neuvoton

      Junalakon lakkokenraali on Rautatieläisten liiton johtoon marraskuussa 2008 valittu filosofian tohtori Vesa Mauriala (sd.) Mauriala on julkisuuden valokeilassa uusi mies, mutta hän on pitkäaikainen sosiaalidemokraattien taustavaikuttaja.

      Päivän lakko vie vuoden bonukset

      Hän on työskennellyt muun muassa ex-valtiovarainministeri Eero Heinäluoman erityisavustajana.

      Maurialan norsuilu posliinikaupassa osoittaa, miten epätoivoisessa ja neuvottomassa tilassa Suomen vasemmisto, myös ay-vasemmisto, tällä hetkellä on. Vaikka kansa on tyytymätöntä keskustan ja oikeiston hallitukseen, protestihenki ei kanavoidu vasemmiston vaan populistien ja äärioikeiston kannatuksena

    • JHLoppositiopolitiikkaa

      Ei yksilön edunvalvonnalla ole Sakun toiminnassa mitään tekemistä. Nyt tähdätään seuraaviin eduskuntavaaleihin Heinäluoman Vesa tutun lähipiirissä ja ehdokasasetteluun.

    • tapiokorvo

      Loppuu kaikki lähellä

    • JHL-on-menneisyydessä

      Junaväki tarrautuu menneeseen maailmaan

      Tasan eivät käy onnen lahjat, mietti moni tilapäiskyydillä maanantain ruuhkissa töihin matkannut suomalainen. Töihin piti mennä, kun oma työpaikka oli juuri päättyneissä yt-neuvotteluissa nipin napin säilynyt – seuraavaan yt-kierrokseen asti.

      Töihin ei päässyt kuitenkaan normaaliin tapaan junalla, koska Rautatieläisten liitto ja Rautatievirkamiesliitto olivat järjestäneet vuorokauden mittaisen mielenosoitus- eli poliittisen lakon VR:n valtio-omistajaa vastaan. Valtio-omistajaa lakko ei hetkauttanut, mutta monen tavallisen kansalaisen maanantain matkasuunnitelmat se sotki.
      Klikkaa lisätietoa!

      Seis maailma, tahdon 1970-luvulle!

      Ja mikä oli mielenosoituslakon syy? Se, että lama on kutistanut VR:n tavaraliikennettä ja yhtiön pitää säästää.

      VR:n johto ja ammattiliitot onnistuivat neuvotteluissaan kokoamaan puolet säästötavoitteesta muilla konsteilla, mutta toinen puolikas olisi pitänyt hoitaa lomautuksilla. VR Cargon 1 500:a työntekijää uhkasi komennus pakkolomalle.

      Ja sehän ei rautatieläisille käynyt. Vaikka ympärillä kaatuu muita suomalaisia työttömyyskortistoon kuin heinää, rautatieläiset haluavat elää omassa suojatussa maailmassaan, jota ei mikään paha koske.

      Valitettavasti se on mennyt maailma. Sitä ei enää ole.

      Vaikka VR:llä on käytännössä monopoliasema junakuljetuksissa, junat joutuvat kilpailemaan entistä enemmän muiden kuljetusmuotojen kanssa. Jos VR ummistaa silmänsä liiketalouden alkeilta, sekä yhtiötä että sen henkilöstöä odottavat entistä suuremmat kärsimykset.

    • uusiparempityöpaikkanyt

      Kaikki loppuu aikanaan

    • igornepal69

      Kaikki vähenee . Voi vittu..

    • smaani

      nytkin ois töitä tarjolla, taitaa olla kaljakuppilan porukkaa tarjolla. se ei jos on päivän töissä, ja illalla soittelee palkan korotusta. hyviä miehiä on , ne on kaikki mulla töissä.

    • smaani

      ei lopu vr pieksämäeltä! koska rautatiet on luontainen monopoli. juna tuoja ja vie! pahus vaan vie enenmän kuntuo!

      • Ylikalliskaikkimuuthalve

        Yli kallis autolla tai bussilla halvempi


    • Näinsemeneekuitenkin

      Keväällä on eduskuntaan luvassa omistajaohjauksen uusi strategia. Piti tulla jo viime vuoden puolella. Aikataulun venyminen kertoo pääministeri Sipilän kiireistä.

      Pääministeri otti poikkeuksellisesti omiin näppeihinsä omistajaohjauksen. Sipilällä lienee painanut tausta yritysjohtajana, mutta myös se, että omistajaohjaus joutuu herkästi poliittiseen turbulenssiin. Näin etenkin, jos suunnitelmissa on myydä valtionomaisuutta.

      Valtion omistajaohjaus on ollut poukkoilevaa. Viime vaalikaudella omistajaohjauksesta vastasivat Heidi Hautala (vihr.), Pekka Haavisto (vihr.) ja vihreiden käveltyä ulos hallituksesta Sirpa Paatero (sdp.). Kuohuntaa on ollut myös valtion holdingyhtiön Solidiumin ympärillä.

      Omistajaohjaksen strategiaan kohdistuu suuria odotuksia ja mielenkiintoa. Sipilän hallitus aikoo päättää valtionyhtiöiden kohtalosta. Omistajaohjauksesta vastaavan Sipilän odotetaan tuovan linjaukset valtion omistamisen periaatteista, osakkeiden myymisestä tai säilyttämisestä.

      Myös valtionyhtiöiden johdon palkkioista odotetaan perusteellista ruodintaa. Valtionyhtiöissä johdolle on jaettu kultaisia kädenpuristuksia.

      Valtionyhtiöiltä odotetaan esimerkillistä henkilöstöpolitiikkaa ja reiluja pelisääntöjä. Tähän on petytty monissa yhtiöissä, kuten Postissa ja VR:ssä, joissa on käyty säännöllisesti yt-neuvotteluja. Niissä yhtiöissä, joissa tehdään hyvää tulosta, myös henkilöstö haluaa oikeutetusti reilun osuuden.

      Valtiolta on kaivattu aktiivisempaa ja päämäärätietoisempaa omistajaotetta. Tämä nousee esiin etenkin yhtiöiden kriisitilanteessa. Omistajaohjauksesta vastaavat ministerit eivät ole aina olleet tehtäviensä tasalla.

      Kaksi ja puoli vuotta sitten silloinen oppositiojohtaja Sipilä kysyi itseltään blogissaan: ”Vieläkö valtionyhtiötä tarvitaan?” Hän vastasi yhtä selkeästi: ”Mielestäni kyllä”.

      Hän linjasi myös, että lainsäädännöllä suojattuja monopolialoja, kuten sähköverkot, ei pitäisi hänen mielestään ”päästää markkinavoimien temmellyskentäksi”.

    • Ammattitadottomathamput

      SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne kertoo kuulleensa vahvoja vihjeitä, että hallitus valmistelisi Liikenneviraston yhtiöittämistä. Rinne puhui asiasta SDP:n puoluevaltuuston kokouksessa Helsingissä.

    • Kepu-pelastaa-JHLdemarin

      Maakunnat tarvitsevat edelleen vahvaa VR-valtionyhtiötä niin ihmisten kuin tavaroiden kuljettamisessa, ratojen rakentamisessa ja kunnossapidossa kuin niiden tarvitseman kaluston huollossakin. Tämän kokonaisuuden avaimet eivät kuitenkaan ole Bernerin käsissä, vaan PMi Juha Sipilän taskussa.

    • Puhtaat-paukut-putkessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe