Pahat perhepäivähoitajat

KyllästynytHuutoon

Mitä tehdä kun naapurissa asuvat perhepäivähoitajat huutavat lapsilleen kirosanojen kera kun hommat ei mene putkeen? Sitten kun vanhemmat hakevat hoidokkinsa niin ollaan hyvin iloista ja positiivista, vaikka koko päivä olisi lapsille huudettu ja karjuttu.

19

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VarhaisKuritus

      Sama vika julkisissa päiväkodeissa, lapset häiritsevät pahasti hoitajien Facebook-rauhaa. Ravistellaan jos kukaan ei näe.

      • isoäitinä

        Lapsenlapsia vieneenä ja hakeneena arvostan suuresti päivähoitotyöläisiä.
        Kyllä lapsi kertoo tavalla tai toisella, jos asiat ovat huonosti.

        Hiukan arvostusta raskaan ja vastuullisen työn tekijöitä kohtaan!

        Poikkeuksia varmaankin on, mutta esimerkkitapauksessa voisi kääntyä viranomaisten puoleen, eikä lällättää täällä.


    • silanfer

      Onko kylätiellä ??

      • KyllästynytHuutoon

        Mistäs arvasit?


    • laatuahoitoon

      Ota kunnan päivähoidon vastaavaan yhteys ja vie asia heille tietoisuuteen.

      • Perhepäivähoitaja

        Mustakaapu alias Verneri Vihreä, Peltopyy, Vierailija ja mitä muita nimimerkkejä mahdatkaan käyttää haukkuessasi minua. Olen ottanut kaikista kirjoituksistasi kuvat, niistäkin jotka poistettiin eräältä foorumilta sääntöjen vastaisina. Aloit näköjään tosissasi pelätä kun kerroin kirjoittavani tästä kaikesta jutun valtakunnan mediaan ja sen aion totisesti tehdä. Ensi vuonna minulla on aikaa ja alan heti työstää juttua. Haukut minua sosiopaattinarsistiksi sen takia kun en hyväksynyt sitä, että olitte siskosi kanssa hyväksikäyttäneet isäämme kymmenien tuhansien eurojen edestä. Syytteitä ei saatu nostettua kun itse valehtelitte kuulusteluissa niin sujuvasti. Olisiko minun pitänyt vain hiljaa hyväksyä tekonne? Kuinka kehtasitte tehdä tällaista puhe- ja liikuntakyvyttömänä makaavalle isällenne? Kyllä minua harmittaa, että olen vuosikymmeniä ruokkinut tuollaista kyytä lähelläni ja auttanut sinua aina kun olet sitä tarvinnut mutta nyt se on loppu. Velka 1530 euroa erääntyy vajaan kahden kuukauden kuluttua. Yli tonni siitä on jo 13 vuotta vanhaa ja loputkin kohta 6 vuotta vanhaa joten nyt on viimein maksun aika. Korkoakaan en ole sinulta missään vaiheessa pyytänyt mutta rahani haluan takaisin. Jos et maksa eräpäivään mennessä laitan velkakirjasi facebook-sivuilleni ja sen jälkeen perintätoimisto saa huolehtia lopusta.


    • ammatillisuus

      Ystäväni asui vuosia sitten Kylätiellä ja aina välillä mainitsi, että tuntuu niin pahalta, kun perhepäivähoitajan huuto ja kiroilu kuuluu heille, vaikka siinä oli yksi asunto välissä.

      • KyllästynytHuutoon

        Kyllä, pahaltahan se todellakin tuntuu. Ja kun kyse on jatkuvasta ilmiöstä.


    • OngelmatSullakin

      Kakarat laitetaan kuriin, mitä ihmeellistä? Vittu, perhepäivähoitajalle maksetaan jotain 1600 ekee, sillä rahalla ei kantsi mitään vitun jätskejä vinkua aamusta iltaan. Tämä on työ, voimmä muutakin tehdä, kakaratkin on ihan kauheita nykyään lyö ja puree toisiaan, onx niiden vanhemmat syöneet liikaa muovia vai mitä?

      • KyllästynytHuutoon

        Aivan. Asiathan selviää sillä että raivoaa, varsinkin pienten lasten kanssa. Ja kirosanat vielä ihan varmistuksena. Kuulostaa vakavalta, mites ois tosiaan alanvaihto?


      • hoitaja_vaihtoon_äkkiä
        KyllästynytHuutoon kirjoitti:

        Aivan. Asiathan selviää sillä että raivoaa, varsinkin pienten lasten kanssa. Ja kirosanat vielä ihan varmistuksena. Kuulostaa vakavalta, mites ois tosiaan alanvaihto?

        Ainakin kasvatusympäristö näyttää olevan virikkeetön ja kulttuurillisesti köyhä, jos kanssakäyminen: "vitun jätskejä vinkua aamusta iltaan", on tota luokkaa.

        Enpä tuollaiseen törmännyt lastenlasteni hoitopaikoissa.


    • sanoista-tekoihin

      No.. teitkö jotain? Vai kirjoititko vaan?

      • KyllästynytHuutoon

        Odottelen vielä..


      • pelkkääpuhettasiis

        Mitä odottelet? Muiden on vaikea puuttua jos ei tiedä mistä perhepäivähoitajasta kyse..


      • KyllästynytHuutoon

        Sitä että jos kyseinen tai kyseiset hoitajat näkisivät nämä viestit ja ottaisivat opikseen.


    • notrust

      Tuttuni kävi juuri vakoilemassa siskonsa lasten hoitopaikkaa, jossa onneksi kaikki tuntui olevan hyvin. Lähtivät oikeasti ulos ja hoitaja puhui tomakasti mutta ilman kirosanoja lapsille. Minusta jokaisen vanhemman olisi syytä laittaa vaikka joku ulkopuolinen tarkailija ympäristöön, niin voisi varmistua että hoidossa ei tapahdu pahoja laiminlyöntejä. Kuuluu mielestäni jo vanhemman perusvastuisiin.

    • VaikkaRaivosiPunaisena

      Voi voi olen nähnyt niin ravistelua kuin lyömistäkin jopa seurakunnan kerhoissa ohjaajien taholta, sitten kun pahin raivo on ohi ja huomataan että joku pahus näki, sitten ollaan tekohymy herkässä ja paijataan lasta että voi voi kun noin ei olis saanut tehdä, täti ihan säikähti sun puolesta.

    • Huolestunut

      Jos tuo on hoitajan jatkuvaa varmasti tiedossa olevaa käyttäytymistä, niin heti yhteys kaupungin perhepäivähoidon ohjaajaan tilanteen selvittämiseksi. Hoitajan käyttäytymiseen voi olla oikeasti syy. Esim. Työuupumus rankasta ryhmästä tai henkilökohtaisista tms. syistä johtuvaa. Joskus voi hoitajallakin palaa käämi ja ääni nousta, mutta kiroillut, käsiksikäynti ja täysillä huutaminen ei kuulu hyvään hoitokäytäntöön. Jämäkkyys ei ole pahasta, mutta sekään ei saa olla ainoa tapa puhua lasten kanssa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe