Mikähän vaivaa?

Jaaaa123

Tiedän etten täältä nyt varmaan mitään oikeaa vastausta saa vaivaani, mutta ajattelin kysellä täältä jos jollakin olisi ollut samanlaisia vaivoja.. Minulla on ollut selkä kipeä muutamia vuosia, välillä enemmän ja välillä vähemmän. On ollut sekä ala- ja yläselkä kipuja ja tunto on välillä lähtenyt jaloista pohkeesta, takareidestä, naamasta,alapäästä ja en muista onko muualtakin. Lääkärissä kävin kerran ja sanoi että flunssan takia lähtee tunto..:Dvähän lääkärikäynnin jälkeen otsassa on ollut vähän niinkuin paine tai semmoinen outo tunne. Pohkeet on ollut viikon ajan välillä kipeät ja ehkä puutuneet ja välillä kipua reidessä ja polvitaipeessa. Kävi mielessä myös veritulppa kun syön e-pillereitä mutta jalat ei kai ole turvonneet ja kipu/puutuneisuus on molemmissa pohkeissa. Olen 21 vuotias perusterve nainen. Onko kellään kokemuksia selkävaivoista jotka aiheuttaisi pohkeitten puutumista? Tai onko nyt jotain ihme flunssaa joka tämmöistä aiheuttaa?Minulla ei ole ollut nyt kuumetta tai flunssainen olo. Vähän nenä vuotanut .. Kannattaakohan lääkärissä käydä ?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinflunssasta

      Enempi tulisi mieleen,että on jossain hermoja puristuksissa.

      • Jaaa123

        Niin mietinkin että outo flunssa olisi kyllä..


    • joskuspinteillyt

      Aika korkealla pitää hermopinteen olla, jotta saa naamankin puutumaan. Jalkaoireet voisivat vielä sinne mennä.

      Onko perusverikokeet otettu? B12-vitamiin tasokin voisi olla hyvä selvittää. Vaikuttaa hermoston toimintaan. Toinen asia joka mieleeni tuli, niin ettei olisi vaikkapa punkin purema? Ja sitten tulee mieleen jokin alkava neurologinen sairaus, kuten MS-tauti.

      Veritulppakin voi olla joskus kohtuullisen epätyypillinen oireiltaan, mutta en vaan usko kohdallasi krooniseen molemminpuoliseen pohjeveritulppaan. Muista liikutella raajoja pitkien istumisten jälkeen. Istuminen sekä puuduttaa että lamaa verenkiertoa.

      En ole ikinä kuullut, että flunssa veisi tuntoa. Itselläni on refluksi, ja vatsani remppaa enemmän flunssan aikaan (eli on koko ajan täyden tuntuinen), mutta puutuminen flunssaan liittyen on huono selitys. Joudutko esim. työssäsi konttaamaan? Alaraajaan voi tulla hermopinne myös jostain polven kohdalta. Siinä pahimmillaan jalkaterä saattaa roikkua. Itselläni reiden ulkosyrjän tunto ei ole täysin palautunut vielä 1,5 v hermopinteen toteamisen jälkeenkään.

      Mitä jos kävisit uudestaan lääkärillä tai vaikka yksityisellä neurologilla?

      • Jaaa123

        Niin naaman puutuminen onkin vähän outoa ja suht uusi vaiva. Verikokeissa kävin heinäkuun alussa ja sillon niistä ei selvinnyt mitään, mutta en tiedä katsottiinko siitä muuta kuin tulehdusarvo mikä ei ollut koholla.

        Punki purema voisi ehkä olla mahdollinen kun koiran omistan ja heinäkuun alussa suihkuun mennessä huomasin punkin kävelemässä minussa, mutta en ole ainakaa puremajälkeä nähnyt. Niin en tiedä miten todennäköistä tämä on. Googlettemalla oireitani olen ms-tautiin törmännyt..

        Niin totta! Pitää yrittää olla istumatta pitkiä aikoja ja muitaaa liikkua.

        En ole itsekään kuullut että flunssa voisi puuduttaa jalat ja naaman,mutta niin lääkäri sanoi vaikka selkäkivuistakin kerroin. En joudu työssäni konttaamaan tai muutenkaa rasitukseen.

        Toivottavasti jalkasi paranee ja kiitos vastauksesta! Pitää varmaan lääkäriin maanantaina mennä, toivottavasti olisi eri lääkäri tällä kertaa..


    • s...s

      Ei kuulosta ollenkaan veritulpasta johtuvalta ja flunssa ei todellakaan aiheuta puutumista. Selkävaiva ei aiheuta oireita yläraajoihin, ellei ole ihan kaularangan tason ongelmasta kysymys, eikä missään kohtaa oleva selkävaiva aiheuta puutumista kasvoihin.

      MS-tauti tuli minullekin mieleen, tietysti harvinainen mutta jos yhtään kuulostaa oireet tutuilta: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00048 niin mene neurologille arvioitavaksi.

      Toinen mikä tuli mieleen on hyperventilaatio: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00905&p_haku=hyperventilaatio tätä voisi ajatella jos puutumiset ovat tulleet stressaavissa tilanteissa ja erityisesti, jos kasvojen puutuminen on ollut nimenomaan suun ympärillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe