Tädiltä ei arvostusta

mamma72

Olen melkoisen kyllästynyt siihen, että tätini( äitini sisko) ei ole ikinä elämässäni millään tavalla osoittanut tukeaan. Moitteita koko ajan miten minä ja veljeni ei olla koskaan tehty mitään oikein. Moitti aina myös isääni joka on jo kuollut. Tiedän olevani kylläkin hänen yläpuolellaan, koska olen liki 40( olen 43v.) vuotta kuunnellut vastaan sanomatta hänen moitteitaan, mutta nyt on tullut raja vastaan! Tein itse isäni haudalle luonnonkiveen ristin ja laatan pronssista ja asentamaan pyysin tietenkin hautakiviammattilaisen. Nyt kun se on paikallaan, niin ihmiset ovat kaikki kehuneet ja sanoneet, että isäni olisi ylpeä minusta, jonka kyllä tiedän itsekin. Ihan siksi, koska isäni oli aina ylpeä minusta ja puolusti minua ja veljiäni tälle maailman ilkeimmälle tädille. Tätini oli moittinu tämän hautakiven(sille ei kyllä asia kuulu)liian pieneksi jne. kun taitaa kateus iskeä, kun itse ei osaa mitään tuommoista tehdä. Ei ole nuorempanakaan osannut. Itsetuntoni on kyllä vahva, mutta välillä tuntuu että miksi olla kiltti toisille, kun minullekaan ei olla kilttejä. Olen päättänyt etten enää koskaan ole tätini kanssa tekemisissä, koska tämä mitä kirjoitin on vaan pieni raapaisu monesta ilkeilystä, mitä olen veljieni kanssa saanut kokea. Tiedän kyllä, että vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että niitten vanhempien ihmisten pitää se kunnioitus myös ansaita ja tätini ei ole sitä ansainnut, koska kuvittelee olevansa laki jota kaikki noudattaa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enymmärrävalitustasi

      Onko teillä joku pakko olla tekemisissä keskenänne? Aikuiset ihmiset ja väkisin täytyy yhdessä nahistella. Elä omaa elämääsi ja pysy kaukana kiusaajasta jos sinua kiusataan, niin yksinkertaista se on.

    • mekkk

      Ottakaa suraavan kerran luulot pois ja joitain negatiivistä tulee niin ei yhtään periksi vaan kova kovaa vastaan niin oppii tavoille jos oppii niin saatten vanhan kärttyisen akaan kuriin. Olisit siitä hautakiven arvostelusta sanonut usoraan että mitä se sinulle kuullu minkälainen hautakiven ole isäsi haudalle laittanut ja se siitä. Jos tulee arvosteluja niin sanoppa seuraavan kerran että jos ei täti osaa positiivisä asioita sanoa niin käsket pitää turpansa kiinni niin voi oppia jotain kun laitetaan kunnolla vastaan.

    • Oppeliin1

      Miksi sinä ensinkään valitset enää jo tuossa iässä olla missään tekemisissä tuon ala-arvoisen kiusaajan kanssa? Etkö ole jo vihdoinkin saanut tarpeeksesi. Tosin lupaat olla nämättä ja kuulematta häntä, pysy nyt lupauksesi takana. Saat huomata että elämäsi helpottuu paljon.

      Vapaaehtoisesti ei kenenkään tarvitse ottaa lokaa kasvoilleen.

    • mamma72

      No joo ainoastaan äitini takia olen häntä sietänyt ja siksi tietenkin, kun minut on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä. No elämä on julmaa mutta epäoikeudenmukaista. Mieluummin olen ypöyksin kuin toisten moitittavana.Tekemisissä en enää aio olla, koska en ole hänelle mitään velkaa. Voisin haukkua hänet lyttyyn, mutta tajusin olevani paljon vahvempi ja parempi, jos en niin tee. Nyt elän niinkuin haluan ja päivän kerrallaan. Tehkööt tapojaan mutta mun tapoja hänen on turha enää moittia. Suljen korvani niiltä moitteilta ja nautin omasta elämästä.

    • mekkk

      Ei ketään vanhenpaa tartte kunnioittaa vaan se kunnioitus on itse ansaittava ja nuorempana sitä minullekkin kerrottiin mutta huomasin että eihäs se noin mene ja miehenä olen monella vanhemmalle ihmiselle sanonut monesti suoraan mitä ajatteleen ja ottavat herneen nenään mutta kun kertoo mistä johtuu niin voivat oppia jotain tai sitten ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe