Työpaikan vaihto ulosotossa?

Minävainnnn

Minulla on vielä jokunen tonni jäljellä ulosotossa ja työpaikka vaihtuu ensi viikolla. Edellinen työnantaja maksaa lopputilin 16.10 (hänelle on siis lähetetty maksukielto ajat sitten). Osaako kukaan sanoa kuinka kauan menee ennen kuin vouti tulee lähettämään maksukiellon uudelle työnantajalleni?

15

2403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töpaikanvaihto

      Vaihdoin työpaikkaa pari vuotta sitten huhtikuussa ja itse ilmoitin voudille työpaikan vaihdosta vasta syyskuussa ja muistaakseni sitten marraskuun tilistä vasta meni ekat ulosotot. Jos en olisi ilmoitusta tehnyt, niin en tiedä kuinka kauan olisi kestänyt, ennen kuin vouti olisi saanut tietää uudesta työpaikasta.

    • ettänäin___

      Verotuspäätöksestä katsovat eli menee vuoden loppuun, todennäköisesti siis tammikuun palkasta ottavat. Sen sijaan jos aloittaisit uudessa työssä tammi/helmikuussa, saattaisi mennä taas iät ja ajat ennen kuin tietävät uudesta työpaikasta.

    • ketjunaloittaja

      Mitenkäs kun olen kuullut että vuodilla on myös oikeus päästä katsomaan pankkitiliä? eikös se sietä huomaa että on uusi palkanmaksaja? vai onko niillä resursseja/valtuuksia mennä tileille näin pienissä summissa kun tosiaan enää muutama tonni jäljellä tuota summaa?

      • Käsittääkseni vouti näkee vain sen paljonko tililä on rahaa.

        Hän ei näe kuka on tilille rahat maksanut tai mihin sitä on sieltä siirretty.


      • ketjunaloittaja

        Onko kellään antaa vahvistusta tai henkilökohtaista kokemusta tuosta?


      • 8989
        hullu_ukko kirjoitti:

        Käsittääkseni vouti näkee vain sen paljonko tililä on rahaa.

        Hän ei näe kuka on tilille rahat maksanut tai mihin sitä on sieltä siirretty.

        vouti ei katsele kenenkään tilejä, kihlakunnanulosottomies sen sijaan saattaa tilejäsi katsella. Sieltä näkyy kaikki ottosi, maksusi sekä tilillepanot. Näkyy maksajat ja kenelle olet maksanut.


      • näinsemeni

        Olin eräänä vuonna valtiolla töissä. Aloitin kesällä ja jatkoin joulukuun loppuun asti. Tuolla välillä kukaan ulosottomies ei tietänyt tai ainakin teeskenteli, ettei tietänyt, että olen töissä ja valtiolta tulee palkat tilille.


    • eiasiantuntija

      Tuohon en kyllä osaa sanoa mitään...

    • htrgfbv

      Minkäs takia tämä työnantajan vaihtaminen pitäisi oikein salata voudilta?
      Onko täällä jotain selkärangattomia, jotka yrittävät vielä vatuloida jo aikaa sitten erääntyneiden velkojensa maksamisessa?

      • siinämiettimistä

        Siksi ettå sinunlaisesi yhteiskunnasta syrjäytyneet saisivat miettiä sitä aikansa kuluksi!


      • kyhänperheenvesa

        Katsos kun kaikilla isin ja äidin kukkaron helmoissa kasvaneilla ei tunnu löytyvän ymmärrystä niille jotka joutuvat maksamaan elinkustannuksensa omasta pussistaan ja joilla saattaa vaikka tulla ylimääräisiä ennalta arvaamattomia kuluja!


      • htrgfbv

        Pieleen meni niin siinämiettimisen kuin kyhänperheenvesankin veikkaukset. Olen ihan normaaliin tapaan kiinni yhteiskunnassa; työssäkäyvä, oman elämiseni maksava ihminen. Maksan omat elinkustannukset pussistani, ja hoidan talouteni niin, että myös ennalta arvaamattomiin kuluihin riittää rahaan. Joskus kun niitä saattaa jopa sellaisia tulla, joita ei voi ennakoida.

        Lisäksi vaikka kävisikin niin, että ulosottoon jotain joskus pääsisi (johon mennessä pitää kyllä tavallisen ihmisen laiminlyödä ja mokata aika monta asiaa kun ei se ihan ensimmäinen tapa velkojen perimiselle ole), niin suoraselkäisyyteni kyllä riittäisi sitten viimeistään sitä kautta hoitaa asiani kuntoon venkoilun ja vastuunpakoilun sijaan.


    • kysymysmiess

      Missä uo-toimistossa ulosottosi on? Toisissa voudit ovat aktiivisempia kuin toisissa!

      • älämaksaälä

        Jos on Lohjalla ,ei toivoa.


      • kysynvaan

        Onko Lohjalla tai siis Länsi-uudellamaalla virkaintoiset voudit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe