Työholistin puolisona

kuraputki

Löytyykö kokemusta elää työholistin puolisona?

Itsellä tilanne on sellainen, että pohdin mistä ja mikä auttaisi?
Puoliso on koko ajan töissä, ja kun tulee kotiin työt jatkuu puhelimessa, kannettavalla. Hänen on koko ajan oltava saatavilla, kännykkä ilmoittaa koska sähköpostia kilahtaa ja sitten niihin on heti vastattava. Ei puhettakaan, että työpuhelimen voisi sulkea.

Kotiasiat jää hoitamatta. Unohdin, hoidan kohta jne.., ja sitä kohta ei tule koskaan.
Perheelle ei jää aikaa kuin 1-2h/vrk, muu aika menee töissä, ja nukkuessa. Uupumus on alkanut näkymään, hän saapuu kotiin klo 18:30 (mikäli ei ole iltamenoa töissä). Nukkumaan menee lapsen kanssa samaanaikaan klo 19:30, sitten herää klo 23 tekemään töitä, tai selamaan kännykkää.

Onko kokemusta vastaavasta, kuinka ratkaisitte tilanteen?

55

2774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Yksi tapa on että kun puoliso tulee kotiin niin samutat hänen työpuhelimen niin että hän ei huomaa niin helpottaa tai sitten sanot että kotona ei töitä tehdä ja se siitä. Ei tuollaista hommaa ole olemassakaan missä pitöisi aina olla tavoitetaavissa ja että emailiin olisi heti vastattavissa kun se puhelimeen tulee, Minullakin työpuhelin aina mukana mutta ei tartte työajan ulkopuolella hoidella työaisoita. Joihin puheluihin voin vastat työajan ulkopuolella mutta tarkoin katson kuka soittaa ja vastaa jos vastaan. Yksi kysymys vielä' että mitä tekee työkseen jos aina pitää olla tavoitettavissa.

    • kuraputki

      Päällikkö IT-alalla.

    • Ihmettelevämies

      Kokemusta on myös mutta toiste päin eli vaimoni on työnarkomaani 10-12 tunnin työpäivineen. Näissä liitoissa toisesta osapuolesta tulee väkisinkin joustava osapuoli etenkin jos on lapsia perheessä myös.

      Olen vuosia valitellut asiaa puolisolle mutta muutos on ollut olematonta ja pikemminkin aiheuttanut vain negatiivistä reaktiota työnarkomaanin puolelta.

      On hiukan sattumanvaraista kuka ryhtyy työnarkomaaniksi koska esim. opiskelu vaiheessa on vaikea nähdä tällaisia piirteitä vielä. Minkälaiseksi puoliso liiton aikana muuttuu/kehittyy on aina myös vaikea arvata. Sopeutumista tarvitaan etenkin tällaisten puolisoiden kanssa.

      En ole itse oikein hyvää menetelmää keksinyt mutta vuosien varrella oppinut kuitenkin jotakin. Sen verran olen oppinut että jos voisin tehdä toisin en valittaisi toisella asiasta niin paljon koska se aiheuttaa vain negatiivisen ilmapiirin. Itse yrittäisin ystävällisesti puhellen ja sopien silloin tällöin kuinka järjestellä kotiasioita/töitä, hyväksyä toisen ominaisuus paremmin ja erityisesti satsata yhteiseen aikaan mitä on helposti todella vähän olemassa.

    • TyönarkomaaniRakkaudeton

      Huh... Tunnistin itseni.... En ole ikinä ajatellut että puolisoni voisi kärsiä asiasta. Tosin on hän joskus maininnut ja etenkin "valittanut" ystävien läsnöollessa. Tuolloin kiinitin asiaan itse huomiota ja suljin koneen illalla, enkä vastannut puhelimeen. Sitten odotin olisiko sillä vaikutusta suhteeseemme, koska olin jo aiemmin huomannut korvaavani/täyttäväni parisuhteemme vajaata seksielämää työllä. Se oli ainut asia, jolla sain pääni pysymään kasassa kärsiessäni puutteesta.

      Oliko vaikutusta? Ei ollut. Seksielämään tai läheisyyteen ei tullut aiempaa enempää vastakaikua. Eli... työ on monesti tärkeää parisuhteen kannattelijana muutoinkin kuin taloudellisesti.

      Omalla kohdalla kävi niin ettei puoliso todellakaan aio olla yhtään sen enempää kumppani kuin ennenkään. Siis miksi minäkään antaisin vain itsestäni saamatta vastakaikua sille, mitä toivon parisuhteelta?

      • mekkk

        Eikö kannattaisi sanoa suoraan että meidän seksielämä on liian vähäistä ja kysyt mitä tälle tehdään tai sitten hommaat vakinaisen missä käyt päikkaamassa seksin vähyyttä ja se siitä. Seuraavan kerran kun puoliso valittaa liiasta työn teosta niin kerrot että jos sinä vahennät työntekoa niin silloin niinä päivina on seksiä ja paljon niin asia voi muutta tai ei .


      • DonKyösti

        Voisit myös kokeilla sormettaa itsellesi. Et kai omaan nautintoon aina miestä tarvitse?


      • selvä-peli

        Eli sammutit koneen ja puhelimen yhdeksi illaksi ja odotit, että seksiä alkaa heti tulla ovista ja ikkunoista!?!?!? Jos ei puolison seura kiinnosta muuten kuin seksin merkeissä, niin eroa. Säästät molempia suuremmalta kärsimykseltä.


    • yksinvaikkayhdessä

      Minun mieheni on myös. Ura on suhahtanut hippulat vinkuen minun ja meidän edelle. Ei enää yhteisiä reissuja, ulkoilua, ostoksilla käymistä... ei mitään.

      Itse yritän kamalasti saada yhteistä tekemistä aikaan, mutta aina ennemmin tai myöhemmin saan raivokohtauksen saattelemat huudot, miten olen aina vaatimassa aikaa ja yhdessä oloa niin, että häneltä jää työt tekemättä. Mies tekee siis töitä kotona. Hänestä ihan normaalia työntekoaikaa on klo 8-02. Sillä välillä minä en saisi näkyä enkä kuulua.
      En oikeastaan enää tiedä, mikä rooli minulla edes on. Siivooja ja pyykkääjä..?

      Tsemppiä aplle! Sanoisin, että jätä se, jos en itse tietäisi, miten vaikeaa se on.

      • mekkk

        Teeppä joskus niin että kun miehellasi olis isinulle aikaa niin sinä lhdet omiin harrastuksiin ja jätäppä nuo pyykit pesemättä niin mies huomaa ettet ole mikään yleiskone ja se siitä. Sanoppa kerran että suomessa on 8 tunnin työpäivä niin ei tartte noin paljon duunia tehdä.


      • Työnarkkari_itsekin

        Johtotehtävissä ei ole mitään työaikaa. Käytännössä töissä on oltava aina tai töitä ei pysty hoitamaan hyvin, koska aika ei vaan riitä. On ammatinvalintakysymys, haluaako luoda itselleen uran, jolloin siihen todellakin pitää käyttää aikaa tai sitten olla yleensä vähemmän palkkaa tuottavassa ammatissa, jossa katsotaan työaikoja. Usein myös vaativissa asiantuntijatehtävissä tehdään töitä paljon ja pienellä palkalla.

        Kyllähän tällaisen uraan panostavan ihmisen havaitsee jo nuorena. Nähin ajavat vastuuntunto, haasteiden rakastaminen tai kunnianhimo. Ihmisen motivaatio on sisäsyntyistä. On siksi jotenkin epäreilua valittaa toiselle, että hän tekee liikaa töitä, ellei ole esim. sovittu, että kun yhteen muutetaan niin ei tehdä iltaisin töitä. Itse työnarkomaanina en voisi kuvitella puolisoksi muuta kuin toista edes jossain määrin työnarkomaania ihmistä. Työ on monille se ainut asia, jossa saa toteuttaa itseään.


      • mekkk
        Työnarkkari_itsekin kirjoitti:

        Johtotehtävissä ei ole mitään työaikaa. Käytännössä töissä on oltava aina tai töitä ei pysty hoitamaan hyvin, koska aika ei vaan riitä. On ammatinvalintakysymys, haluaako luoda itselleen uran, jolloin siihen todellakin pitää käyttää aikaa tai sitten olla yleensä vähemmän palkkaa tuottavassa ammatissa, jossa katsotaan työaikoja. Usein myös vaativissa asiantuntijatehtävissä tehdään töitä paljon ja pienellä palkalla.

        Kyllähän tällaisen uraan panostavan ihmisen havaitsee jo nuorena. Nähin ajavat vastuuntunto, haasteiden rakastaminen tai kunnianhimo. Ihmisen motivaatio on sisäsyntyistä. On siksi jotenkin epäreilua valittaa toiselle, että hän tekee liikaa töitä, ellei ole esim. sovittu, että kun yhteen muutetaan niin ei tehdä iltaisin töitä. Itse työnarkomaanina en voisi kuvitella puolisoksi muuta kuin toista edes jossain määrin työnarkomaania ihmistä. Työ on monille se ainut asia, jossa saa toteuttaa itseään.

        Itseään voi myös toteuttaa sekstaillessa puolison kanssa ja itsekkin teen tarvittaessa töissä pitkää päivää mutta saan joka tunnilta palkaan. Aikoinaan oli firmassa jossa toimihenkilöille ei maksettu ylitöistä ja siitä joustamisesta ei ollut mitään hyötyä kun tulee hiljainen aika niin lomautus tai irtisanominen tulee vaikka olisi kuinka painnanut ja siitä opin että ilman lisäkorvausta en kannata joustaa kun 2-10 h kuukaudessa. Tänävuonna tehty paljon ylitöitä mutta lomaakin tullut jo 7 vk pidettya ja viikon pasta 8 viikko niin jaksaa.


    • Vettynytonturkki

      Ihan tutulta kuulostaa.Tuota työpuhelimen käyttöä miettinyt,että kuinka yleistä on sitä käytellä ns.vapaa-ajalla?Mies kun pitää puhelimensa auki yötä päivää.Miten muilla,onko normaalia olla jatkuvasti "saatavilla?

    • jiuol

      Minä olen elänyt todellisen työnarkomaanin kanssa, jonka lisäksi hänellä on myös "harrastuksena" kilpaileminen.

      Tätä olen katsonut kaiken aikaa, että lähtee aamuisin ja palaa työstä, mutta toinen työ tai tuo valmistutuminen kilpailuihin vie senkin ajan. Olen ajatellut mitä hän kaikesta hakee itselleen, kun koti ei riitä ja olen tullutkin siihen tulokseen, että hän hakee hyväksyntää ja jonkinlaista arvostusta vierailta ihmisiltä. Hänen lapsuuskotinsa ilmapiiri oli kovin latistava, siellä ei lasta juuri kehuttu, vanhaan tapaan ajateltiin, että mokoma ylpistyy, onkin käynyt ihan toisinpäin, on nyt tavallaan toisten hyväksikäytössä kaiken aikaa. Oma perhe ei riitä kehumaan se pitää saada ulkopuolisilta. Onkohan miehesi tarpeellista olla "saatavissa" jotka hetki langan päähän vai hakeeko vain itselleen jotain kruunua, joka lapsena tallatusta itsetunnosta johtuu.

      Olen miettinyt kovasti asiaa, sillä olen itse kaiken hoitanut kotosalla ja paljon muutakin.
      Olen miettinyt mitä olisi toisin, jos olisin lähtenyt, vaikka tämä on nyt ollutkin tätä on kuitenkin elämän perusasiat ihan kunnossa ja periaatteessa ihan hyvinkin. Olen vain kovin yksin aina ja en oikein saa itseäni liikkeelle minnekään.
      Ennen oli lähellä hyvä ystävätär, jonka kanssa teimme retkiä mielenkiintoisiin paikkoihin. Hän joutui muuttamaan toiselle paikkakunnalle, joten pitäisi löytää jotain tilalle. Yksin en oikein osaa lähteä.

    • kuraputki

      Kiitos hyvistä vastauksista. Olen pohtinut jiuolin kirjoittamaa "Olen ajatellut mitä hän kaikesta hakee itselleen, kun koti ei riitä ja olen tullutkin siihen tulokseen, että hän hakee hyväksyntää ja jonkinlaista arvostusta vierailta ihmisiltä."

      Jokin sisäinen tarvehan siihen ajaa. Hänen lapsuudenkodin ilmapiiri on ollut kilpailuhenkinen. Korostetaan koulutusta, menestystä, asemaa, omaisuutta, millääm muulla ei tunnu olevan merkitystä.

      En usko, että mikään maailmassa voi puolison käyttäytymistä muuttaa. Asian puheeksi ottaminen saa aikaan riidan. Siitä ei saa puhua, että puoliso loistaa poissaolollaan on joulu, juhannus, tai pääsiäinen, loma tai muu vastaava perheiden yhteinen aika. Meillä saavutaan valmiiseen pöytään, viime tipassa ja sitten alkaa selitykset "töissä sitä ja tätä, oli pakko hoitaa". Lomaa hän ei osaapitää, eikä nauttia perheen kanssa minkään tekemisestä. Työt pyörii mielessä ja sähköpostit kollataan ja työkännykkää kannetaan 7/24.

      Väkisinkin tässä kokee olevansa lasten kanssa yksin.

      • mekkk

        Lähdeppä yksin lomalle viikokosi ja meis jää pyörittämään kotia lasten kanssa niin voi oppia jotain perheen kanssa olemisesta ja lasten kanssa. Tämän jälkeen voi asia muuttua. Hommaa yksi tai kaksi harratusta itsellesi ja sellaisia mihin ei lapsia oteta ja vaadit että mies huolehtiin lasoista sinä aikana.


      • mekkk

        Teeppä ensi jouluna niin että lahdet lasten kanssa vaikka johonkin laskettelukeskukseen viettämään joulua ja veilä niin että se miehesi maksaa ja menet ilmoittamatta ja kun miehesi töiltään kerkiää kotio niin huomaa että eihän siellä ole ketään ja sitten kun soittaa ja kyselee niin kerrot että lähdettiin reissuun kun olet aina töissä ja nyt kun perhe on joulun reissussa niin voi keskittyä töihinsä. Moensti käy niin että kun laspset lentää omilleen niin se normaalisti töitä tekevä lahteen kanssa ja omaisuus jakoon ja se siitä.


      • MiettiSin

        Ehkä tuossa kannattaa punnita asioita omalta kannalta, onko suhteessa niin paljon hyvää, että siihen kannattaa jäädä vai olisiko parempi lähteä eri teille. Toista tosiaan ei voi muuttaa.


    • puolisko21

      Moi, nykyään sanon omalle työholistille, ett painuu sinne työpaikalle työtä tekemään. Minulle tulee antaa kotirauha. Televisio vain suuremalle, kun alkaa työpuheluita tulemaan. Työholisti on yrittänyt häiritä kotirauhaani noin 25 vuotta, aina välillä rauhoittuu ja välillä tahti kiihtyy. Työholistiukko, maksan puolet kustannuksista kotona, niin tämä on myös minun koti eikä sinun työpaikka. Ja niille pomoille jotka soittelevat koteihin, mitä te luulette olevanne, häh.

    • Ihan_uskomatonta

      Minun mieheni on myös työholisti. Ajattelin ettei se haittaa, koska löysin netistä seuraa. Mutta ajan myötä huomasin, myös hän on työholisti. Olenko jonkinlainen työholisti-imuri?

    • Holistiton

      Tuttua. Toista et voi muuttaa, vain itseäsi. Jos ei hän itse halua vähentää työntekoa niin se ei nalkuttamalla, keskustelemalla tai kiristämällä muuksi muutu. Joko hyväksyt sellaisena kuin on tai lähdet kävelemään. Itse muutin eri osoitteeseen. Jos toinen ei ole mukana parisuhteessa ei mitään parisuhdetta olekaan, kyllästyin olemaan se viimeinen, kaikki muu meni edelle. Mieti mitä tahdot elämältäsi, kerro se toiselle, jos toiveet eivät yhtään kohtaa olet väärän ihmisen kanssa. So simple is that.

    • kerranvirhe

      Mielenkiintoista lukea noita vastauksia. Alkuperäiselle kirjoittajalle, tässä oma kokemukseni. Itse olin se työnarkomaani. Mulla oli ihana perhe, vaimo ja kaksi lasta. Perhe-elämä sujui monta vuotta normaalista ja rakastin vaimoani ja sain vastakaikua myös häneltä. Sitten jossain vaiheessa työ vei mennessään. Se oli virhe.
      Noihin vastauksiin, jossa kehotetaan jättämään ne pyykit pesemättä, se koti siivoamatta ym. niin omalla kohdallani se ei olisi toiminut. Siitä vaan ärsyyntyy ja aletaan saada niitä riitoja aikaiseksi. Suosittelisin tekemään jotain muuta ja mieluummin jotain positiivisuuden kautta. Esimerkkinä vaan...päinvastoin voisi laittaa sen kodin siistiksi, tehdä vaikka hyvän kotiruuan. Varata viiniä tms sopivaa ja kun puoliso tulee kotiin niin näyttää hänelle, että välittää, rakastaa. Sitten sopivassa hetkessä ottaa tilanteen puheeksi. Ei välttämättä samana iltana mutta toivottavasti ymmärrät pointtini. Eli jotenkin pitää saada se puoliso siitä oravanpyörästä irti ja yleensä se suuttuminen ja riiteleminen ei siinä auta tai ei olisi auttanut ainakaan omalla kohdallani. Kaikkihan riippuu siitä vieläkö sitä rakkautta on jäljellä, kannattaako sen parisuhteen eteen nähdä vaivaa. Jos tuntuu vielä siltä, että kannattaa niin sitten se on tehtävä. Itse älysin tilanteen vasta kun oli jo liian myöhäistä.

      • Kuraputki

        Kiitos vinkistä, ei toimi punainen matto, ei illalliset, ei ystävien kutsumiset ym. huomioimiset. Ne tietää vain itselle lisää töitä. Toki hän tarjottavat "hotkaisee", ja sitten syventyy työpuhelimeen, jos aterian ajan on kännykän "hyppysistä" pois pysynyt. Projekti se, tämä ja tuo. Eikä ole mitään muuta puheenaihetta, kuin meillä töissä, sitä ja tätä!

        Siivoamattomuus, vaatehuolto ns. kotitöiden tekemättä jättäminen ei myöskään toimi. Ei hän niitä huomaa, kun se työ vie kaiken ajan, ajatuksen, ja voiman. Siitä kärsimme vain minä ja lapset. En viihdy sotkuisessa kodissa, enkä halua sellaista mallia lasteni saavan, että koti on kuin "sikolätti".

        Tiedän on hankittava oma elämä, töitteni lisäksi. Tässä elämänvaiheessa ei vain omiin harrastuksiin aikaa likene. On lapset, työ, kotityöt, ja lasten harrastukset 1xvko, jonne kuskaan.

        Kiitos vinkistä, joululoma laitetaan mietintämyssyyn. Lapset varmaan ihemeissään, missä isi on?


      • paljontyötätekevä52rva

        tTyö on vain työtä, yht äkkiä voi myös olla ilman työtä,,, työ ei saa koskaan olla ykkönen jos on , vaihda miestä tai naista, sinulle ei silloin ole sijaa. Elämässä pitää olla jotain muuta kuin työtä,,ja ennen kaikkea ykkösenä.kantapään kautta oppinut on ollut burnout,iloa työstä, vain työstä, ja työnarkomaan ollut ja kumppaniki ollut sellainen, nyt elämän arvot ovat järjestyksessä.


    • työholistiko

      itselle maksetaan töistä tuntipalkkaa, ylitöistä ylityöpalkkaa, 2 ekaa tuntia 1.5 x palkka ja 2 seuraavaa tuntia 2x palkka. Lauantailta saa 8 ekaa tuntia 1.5 x palkka, sunnuntailta saa kaikki 3x palkka, lisäksi tulee 1x palkka päälle jos homma jatkuu maanantaille kans.

      Kun nämä asiat ovat selviä, niin työntekijä voi vaikuttaa itse tienestiinsä. Suuria remontteja tehdään alallani 2x vuodessa, näissä ollaan 12h-13h töissä maanantaista sunnuntaihin kuukauden tai kaksi. 2 kuukauden aikana, voi tienata helposti yli 15 000€ ennen veroja, sen jälkeen ei ole töitä ollenkaan ja kerkee nollailla. Osa porukasta lähtee ulkomaille asumaan ja tulevat takaisin, jos tulevat. Jos töitä olisi koko vuoden tällä tahdilla, olisi vuosiansio 90 000€, Joten puolisot. Olkaahan tarkkoja että ne maksaa myös ne iltatyöt. Työ on työtä, ei huvia.

      Elämä 12h työpäivillä on erilaista. työmatka 30min ja kaupassa käynti ja pizzan haku pizzeriasta, niin kello on jo 20. siihen pizzan syönti ja vähän telsua ja suihku ni kello on 21. klo 22 pitää jo valmistautuu nukkumiseen, herätys kun 5.20. Tämä siis rivityöläisen työ. Rivityöläinen on 12h samassa paikassa.

      Ihmisillä on erilaisia töitä, yleensä niillä päälliköillä on helpompaa. Päällikkö vain käy katsomassa, että kaikkialla kaikki toimii ja sitten lähtee kahville. Joutuu tietty alueella olla, mutta on aikaa myös puhelimessa jutella. Ainakin tämän firman päällikkö käy kaupassa työajalla, tuo työvälineitä , suojavälineitä, tulee auttamaan tarvittaessa. on semmoinen ylimääräinen käsi tilanteessa kuin tilanteessa. Jokapäivä ei voi olla kauhea puute kaikesta tai silloin kyllä täytyy sen päällikön vain mentävä itseensä tai sitten vaihtaa työntekijät osaavampiin.

      kyllä ite ainakin ehtisin naista pyörittää tässäkin. nyt ei oo naista, joten rouvat . tulkaa mun luo.

      • mekkk

        Sama vika on omassa työssakin ja meilla oso remontti 5 vuoden välein ja oli nyt toukokuussa ja tehtiin 1.5 kuukaudessa melkein 700 tuntia mutta vastapainokis on ollut 8 viikkoa lomaa tänävuonna ja se viimenen vikkoo marraskuun alussa ja se siitä. Silti en pidä itsenin tylorjentoutuneena kun muuloin tehdään se 8h jos paikat ei tässä laitoksessa hajoa mutta riittää aikaa myös perheelle ja harrastuksille. Ei kenenkään terveys kestä vuodesta toiseen painaa vaikka 60 tunniin viikkoja.


    • kungpao

      Niin no miehet juoksevat rahan perään ja mittaavat kaiken rahassa.

      • mekkk

        Rahallahan se eläminen makstaan ja olisi se kiva kun olis vaikka 100 tonnia tilillä rahaa niin voisi vapaa-aikana tehdä kaikkea kiva.


    • Rosteri2015

      Mutta kukaan ei edelleenkään sano, etteikö raha kelpaisi. Valitetaan vain yhdessäolon vähyyttä yms., jonnin joutavaa. Moni nainen valittaa rahan puutetta ymmärtämättä mistä raha tulee, ei se tule taikaseinästä. Jos Suomessa on n. 600 000 ihmistä työttömänä, siinä voi kokeilla työpaikanvaihtoa yms., kunnes onkin etsimässä "kevyempää" työtä, kun sitä ei jaeta oksilla...

      Moni nuori mies on pilattu juuri tuolla "pidetään kädestä kiinni ja istutaan sohvalla" -meiningillä. Se nälkä ja vilu tulee vielä, jota ei moni täällä kirjoittava ymmärrä. Silloin on taottava, kun rauta on kuuma.

      Itse olin aikanaan suhteessa, jossa minulta odotettiin vaikka ja mitä, kunnes sanoin eläväni omaa elämääni, eli akka lensi pihalle saman tien. Kyllä jälkeenpäin olisin kelvannut miljoonasti työtä tekevänä, mutta nyt kituuttakoon uuden patalaiskan miehensä ja yhteisten lapsiensa kanssa maailman tappiin. Kun se raha ei ollut silloin tärkeä, kun sitä tuli ovista ja ikkunoista, mutta sen puutteen kyllä on huomannut kantapään kautta.

      Ei tämäkään sosialistinen yhteiskunta (hyvinvointi-sanan taakse naamioitu verohelvetti) laiskoja elätä enää kauan. Se arkeen palaaminen ottaa moneen kipeää, mutta se arki tulee vielä. Aivovuoto ulkomaille on päässyt kunnolla vauhtiin, joten auvoinen tulevaisuus Suomella edessä.

      • kuraputki

        Mielipiteesi on menneiltä ajoilta, emme elä miehen tuloilla. Ihan nostan rahani omista tuloistani, ja maksan niistä veroja. Puolisoni ei ole yrittäjä, joten 7/24 työpaikalla asuminen ei ole kenenkään etu, eikä näy palkkapussissa. En usko että kukaan on tehokas työntekijä kellon ympäri.


      • mekkk
        kuraputki kirjoitti:

        Mielipiteesi on menneiltä ajoilta, emme elä miehen tuloilla. Ihan nostan rahani omista tuloistani, ja maksan niistä veroja. Puolisoni ei ole yrittäjä, joten 7/24 työpaikalla asuminen ei ole kenenkään etu, eikä näy palkkapussissa. En usko että kukaan on tehokas työntekijä kellon ympäri.

        Kun olet äityslomalla niin silloin ne miehen tulot ovat tärkeitä mutta jos miehesi tekee paljon töitä ja palkka kohdillaan niin hän myös maksaa suhteessa tuloihin yhteisistä menoista enemmän. Ei se pidemmän päälle ole hyvä jos toinen puolisoista on aina töissä eikä osaa tai huomaa että siit' el'm'ntäkin pitää voida nauttia eikä vaan aina töissä.


      • kuraputki

        "mutta jos miehesi tekee paljon töitä ja palkka kohdillaan niin hän myös maksaa suhteessa tuloihin yhteisistä menoista enemmän. "

        Tälläinen malli ei meillä toimi. Molemmilla on omat tulot ja tilit. Asumiskulut maksetaan puoliksi. Minä hoidan käytännön syistä ruokakaupan, sekä lasten vaatteiden hankinnat.

        En ole ajatellutkaan, että miehen pitäisi maksaa enemmän. Mikä ihmeen logiikka se on?


      • mekkk
        kuraputki kirjoitti:

        "mutta jos miehesi tekee paljon töitä ja palkka kohdillaan niin hän myös maksaa suhteessa tuloihin yhteisistä menoista enemmän. "

        Tälläinen malli ei meillä toimi. Molemmilla on omat tulot ja tilit. Asumiskulut maksetaan puoliksi. Minä hoidan käytännön syistä ruokakaupan, sekä lasten vaatteiden hankinnat.

        En ole ajatellutkaan, että miehen pitäisi maksaa enemmän. Mikä ihmeen logiikka se on?

        Ei miehen enempää tarttemaksaa vaan suhteissa tuloihin että molemmille jää samaanverran rahaa omaan käyttöön ja jos mies tienaa paljon niin pitäähän se nakyä myös perheen taloudessa.


      • mekkk
        kuraputki kirjoitti:

        "mutta jos miehesi tekee paljon töitä ja palkka kohdillaan niin hän myös maksaa suhteessa tuloihin yhteisistä menoista enemmän. "

        Tälläinen malli ei meillä toimi. Molemmilla on omat tulot ja tilit. Asumiskulut maksetaan puoliksi. Minä hoidan käytännön syistä ruokakaupan, sekä lasten vaatteiden hankinnat.

        En ole ajatellutkaan, että miehen pitäisi maksaa enemmän. Mikä ihmeen logiikka se on?

        Opettele rahastamaan miehtäsi sitä rahaa kun joudut lapset hoitamaan ja sen hän joutuu kustantamaan vai halautko olle ilmainen piika miehellesi.


    • tsurts

      Jotta mies pystyy tuomaan perheelleen hyvinvointia ja taloudellista turvaa tulee hänen olla työelämässä mukana täysipainoisesti. Naisen logiikalla asia lienee niin, että ihannemiehellä on miljoonatulot ja rajattomasti vapaa-aikaa jonka hän pyyteettömästi käyttää perheensä kanssa yhdessä oleiluun. Mutta kun se ei vaan käytännössä ole mahdollista!!!!

      • IHmeHiippareita

        Missä näitä dinosauruksia sikiää ja missä todellisuudessa ne elää? Onneksi itse elän toisessa.


    • VieläIsä

      Oma kokemukseni on että puolisoni (nainen) on tosi stressaantunut omasta työstään. Vastuu painaa ja YT:t on koko ajan päällä. Hän tulee kotiin ja vastailee koko ajan työsähköposteihin joko puhelimella tai tietokoneella. Lapset on usein ihan toissijaisia. Hän ei huomaa lapsia ollenkaan ( saatikka minua )ja sähisee jos joku tulee häiritsemään hänen TODELLA tärkeää työjuttua...Ollaan melkeinpä eron partaalla ja jos yritän mainita asiasta ja saada häntä hellittämään niin tulee vain riita ja hän vain huutaa että minä vain haluan rajoittaa häntä ja olen nätisti sanottuna "hankala"...

      • mekkk

        Rupea laittamaan sitä vastuuta naisellesi ja nakittamaan niitä kotihommia hänelle ja kun parikertaa heität sen tietokoneen jortanin ja kerrot että kotona ei töitä tehdä ja pidät kiinni myös tästä asiasta. Mites parisuhde kun toinen on melkein kokoajan töissä. Lähdeppä yksin lomalle seuraavan kerran kun olet lomalla ja nainen hoitamaan työnsä ja lapset yhden viikonkin niin voi herätä.


      • kuraputki

        "vieläisälle"
        Tosi kurja juttu. Onneksi heillä on isä, joka huomio lapset.
        Nykyinen työelämä on mennyt jatkuvan kasvun ja voittojen takomiseksi. YT:t on jatkuva tila, ja menettänyt alkuperäisen merkityksen. Nykyisin YT:t tarkoittaa automaattisesti työntekijöiden vähentämistä. Aina mietitään ketä pois potkitaan, ja millä syillä. Tämä aiheutaa työpaikoille jatkuvan kilpailun. Työpaikan menettämisen pelosta kukaan ei uskalla vastustaa mitään. Lisäksi suositaan niitä, jotka on kellon ympäri saatavilla. Saati ne työpaikat jossa jo esimiehet ja johto kilpailee kuka pidempää päivää tekee ja kuka ilta-, tai yömyöhäänkin vastaa sähköposteihinsa. Koettu on.

        Elä siinä sitten perheelämää.


    • Työtelis

      Paljon tulee tehtyä tunteja kuukaudessa, olen vuorotyössä ja vielä yrittäjä. normaali työpäivä on 12 tuntia ja pitkä päivä on 18tuntia, Tätä tahtia on nyt kestänyt 4-vuotta. Tähän tottuu... "Kesäloma" menee töissä ihan huomaamatta.
      Mutta eläkkeeni on jo turvattu vaikka eläkeikään on melkein 40-vuotta, siksi voin jäädä aikaisemmin tästä oravanpyörästä pois.
      Perheeltä on täystuki tähän ja miksi ei olisi kun tyhmäkin tajuaa miten hyvin varallisuus karttuu tällä työtahdilla.

      • mekkk

        Tuo on tottakin mutta tuolla työtahdilla voi noutaja tulla aika nopeasti ja million sinä nautit niistä rahoistasi ja harrastat vaikka kuntoilua kun tuoollaisilla työajoilla olet aina töissä ja kerkiätko seksiä harratamaan ollenkaan naisesi kanssa. Töitä voi tehdä paljonkin mutta sitten pitää olla myös sitä omaa aikaa ja vapata.


      • Päivystyjä

        Toivottavasti pääset eläkkeelle. Olen tavannut myös niitä, joille jumalaton työnteko on päätynyt lasarettiin. Siellä sitten nauttivat rahoistaan vihanneksina, mutta sehän ei haittaa, koska perilliset sitten naattivat sinunkin edestä!


      • Työtelis

        Kyllä seksiin virtaa riittää, lähinnä Häiritsee akti-ajat. Ja määrä puhumattakaan.
        Tämä kynttilän polttaminen molemmista päistä on sinänsä vaarallista mutta pidän sitä tiukasti silmällä.
        Lasten lomien aikaan käydään aina ulkomailla jossa perhe saa jakamattoman huomioni.
        Eikä tätä ikuisuuksia jatku, kun kaikki on velatonta jätän palkkatyön pois ja jatkan pelkästää "yritys" toimintaa.


    • jujujujujujujujujuju

      Sillä voi olla myös toinen nainen...

      • pidäpintasi

        Minullekin tuli mieleen, että mies on järjestelemässä jo uutta elämää itselleen. On jo uusissa ympyröissä. Alat vain järjestellä itsekin uutta kotia ja elämää lastesi kanssa. Häivytte ilmoittamatta, seuraavan kerran kun tulee kotiin, on se tyhjä, ja teitä ei löydy mistään. Tee se, tollaiset miehet tietää, kenelläkään ei ole niin tiukkaa töissä, että se veisi 24 tuntia päivässä. Kokemusta tuollaisesta miehestä on, ja se on niiden muiden miesten kanssa yhteisesti sovittua, että näin saa elää omaa elämäänsä, kun toimii noin. Muut miehet opettaa näitä toimimaan noin. On muitakin valheita, joita käyttävät, mutta en myt viitsi kaikkia julkaista.
        Hermostuminen, riidan aloittaminen ja sinun jyräääminen on tyypillistä pettäville miehille. Ulkopuolinen suhde on merkeistä päätellen menossa. Lisäksi miehet suojelevat toisiaan ja yhteisestä sopimuksesta toimivat edellämainitulla tavalla. Tällaisessa porukassa voi olla useita petturimiehiä tekemässä samaa, ja antavat alibeja toisilleen.
        Pakeneminen puhelimeen ja nettiin on keino kätkeä huonoa omaatntoa pettämisestä. Ja etenkin, jos mies välttelee lähentymistä ja ei ota kontaktia, asia on selvä.
        Todella perheestään ja puolisostaan välittävä mies kyllä asettaa itselleen ja vapaa-ajalleen selvät rajat ja hoitaa sen tonttinsa toisin, eikä noin.
        Narskumies sai mitä halusi, jälkeläisiä, ja nyt kippaa vastuun sinulle ja jatkaa matkaansa. Näinhän se menee. Elämässsä on katsos nykyään niin paljon kivoja houkutuksia, joista ei voi heikkoluontoinen pois jättäytyä.


      • Andreea91
        pidäpintasi kirjoitti:

        Minullekin tuli mieleen, että mies on järjestelemässä jo uutta elämää itselleen. On jo uusissa ympyröissä. Alat vain järjestellä itsekin uutta kotia ja elämää lastesi kanssa. Häivytte ilmoittamatta, seuraavan kerran kun tulee kotiin, on se tyhjä, ja teitä ei löydy mistään. Tee se, tollaiset miehet tietää, kenelläkään ei ole niin tiukkaa töissä, että se veisi 24 tuntia päivässä. Kokemusta tuollaisesta miehestä on, ja se on niiden muiden miesten kanssa yhteisesti sovittua, että näin saa elää omaa elämäänsä, kun toimii noin. Muut miehet opettaa näitä toimimaan noin. On muitakin valheita, joita käyttävät, mutta en myt viitsi kaikkia julkaista.
        Hermostuminen, riidan aloittaminen ja sinun jyräääminen on tyypillistä pettäville miehille. Ulkopuolinen suhde on merkeistä päätellen menossa. Lisäksi miehet suojelevat toisiaan ja yhteisestä sopimuksesta toimivat edellämainitulla tavalla. Tällaisessa porukassa voi olla useita petturimiehiä tekemässä samaa, ja antavat alibeja toisilleen.
        Pakeneminen puhelimeen ja nettiin on keino kätkeä huonoa omaatntoa pettämisestä. Ja etenkin, jos mies välttelee lähentymistä ja ei ota kontaktia, asia on selvä.
        Todella perheestään ja puolisostaan välittävä mies kyllä asettaa itselleen ja vapaa-ajalleen selvät rajat ja hoitaa sen tonttinsa toisin, eikä noin.
        Narskumies sai mitä halusi, jälkeläisiä, ja nyt kippaa vastuun sinulle ja jatkaa matkaansa. Näinhän se menee. Elämässsä on katsos nykyään niin paljon kivoja houkutuksia, joista ei voi heikkoluontoinen pois jättäytyä.

        Pidäpintasi, pidän sinun kommentistasi. Tähän haluaisin lisätä yhden jutun jonka olen itse huomannut. Olen kuullut monta kerta eroneita miehiä sanovan ylpeinä "tämä on minun poikani/tytärtäni" (jos lapsi oli menestynyt) tai "voi kuinka paska äiti mun lapsilla on" (jos lapsi ei ollut menestynyt... ja ehkä oli päihteiden käyttäjäkin), mutta kummassa tilanteessa isä ei ollut osallistunut mitenkään omien lapsien kasvattamiseen. Nykypäivänä naiset ovat sankareita ja miehet ovat pelokkaita sisäkissoja. Toki että poikkeuksia on... :)


    • Elä-äläkä-valita

      Kääriliinoissa ei ole taskuja,elämätön elämä ja liiallinen töissä olo on pois hyvinvoinnista, etkä ole korvaamaton vaikka itse luulet niin.

      Tämän tajuaa liian myöhään moni ja sitten itkevät täällä kun työ oli elämäni jne.

      Mitä elämää se sellainen on missä ei ole kuin töitä ja raha mielessä ,mutta ikinä ei ole aikaa ELÄÄ ja kuluttaa rahaa elämiseen?

    • sieLUU

      Jos ei täällä voi elää rakkaudessa
      Entä jos ei voi koskaan
      Koska minu araiskattiin kuusi vuotta tyhjästä ilmasta
      ja olen kristinuskon perustaja ja olen valaistunut
      ( hindulaisuuden tai new agen tai minkä vaan
      Ja koin usein että Jumalan pitäisi murskaantua
      En siedä sek murto osan kajoamista
      Jumalan ohjeiden oppien mukana
      tuhansia vuosia siveeöllinen olen ollut
      ja kokenut ne oikeiksi
      Ollut SE joka ymmärsin Toni W n Nukuttaja laulun
      se oli minun periaate ja sielu ( TRO periaatteella elin )

    • sieLUU

      Apulanta
      Miscellaneous
      Nukuttaja
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin jakaa elämäni
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin viettää ikuisuuden
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin tehdä loppuun
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin kaiken loppuun asti
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin kaiken viimeisen
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin jakaa kaiken
      Enkeli sinun ruumiisi, sinun sielusi minun kanssani
      Enkeli sinun liekkisi, sinun nahkasi minun päälläni
      Enkeli sinun kätesi, sinun kasvosi minun elämääni
      Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin jakaa elämäni
      Enkeli sinun tuoksusi, sinun hiuksesi minun kädessäni
      minun kädessäni


      Enkeli sinun silmäsi, sinun nahkasi minun kädessäni
      minun kädessäni
      Enkeli sinun tuoksusi, sinun kaikkesi minun kädessäni
      Enkeli sinun liekkisi, sinun kaikkesi minun omanani
      minun omanani
      minun omanani
      minun omanani
      omanani
      omanani
      minun omanani
      minun omanani
      minun omanani
      enkeli

      • kuraputki

        Kiitos sanoistasi, erityisesti; Enkeli sinun kanssasi minä tahtoisin jakaa elämäni.
        Näillä minä jaksan naamioiden yöhön saakka. Halloween!
        Lapseni sanoin, tulee kummitusten yö! Onko isi paikalla?

        Apua, mitä vastaan sinisille silmille?
        - ei, isi on työmatkalla : (
        Sitä ennen, isillä ei ole ollut aikaa kuin parituntia : )
        - juu, on syysloma eskarista, "vastaan, isi tulee kohta"

        Lapseni kysymykset, ilosta loistavat silmät "isi tulee kohta"!
        Mitäpä siihen vastaisin?
        - Kyllä, aina isi tulee, mutta sitten hänen on taas mentävä.
        Isi tulee, ja menee!
        Kuinka moni lapsen isä oikeasti ajattelee lastaan?

        Onko tärkeämpää status?

        Kertokaa te, mitä sanon lapselleni missä isi on, miksi hänelle on tärkeämpää?
        - raha, raha, ja status!

        Kuinka kerron sen lapselleni, syyllistämättä toista vanhempaa?


    • sieLUU

      se oli Zepedee, kyllä se edelleen on! missä on se oike a henki
      ( mutta sillä ei silti ole mitään väliä )

    • Kokemusta_löytyy

      Avioero edessä.

    • ÄLÄVIITSInyt

      Jos toinen pitää työtään niin tärkeänä että sivuuttaa perheen ja puolison-on vakavan keskustelun paikka. En usko kenenkään olevan NIIIN TÄRKEÄ ihminen ja korvaamton että on pakko olla saatavilla 24/7.Muuttakaa lapsinesi omaan asuntoon- ja uskon että hänellä voi olla hinku takaisn-.mutta älä erehdy siihen ansaan. Ansaitsettte tulla kuulluksi ja rakastetuiksi.Jos oma mies ei pysty-joku muu sitten aikanaan!

    • HyvääSyy

      Eikös se työholisti ole hyvä? Ei ole aina kotona : saat oleilla itseksesi kaikessa rauhassa.... kuitenkaan elintason siitä laskematta.....

    • Andreea91

      Itse seurustelin yhden miehen kanssa joka oli työnarkomaani. Keskustelin hänen kanssa tästä asiasta, nimitin hänet VIERAAKSI (oli vieras omassa kodissaan!)... hän kuunteli ja vastasi minulle että hän pystyy seurustelemaan ja antamaan toiselle huomiota vasta silloin kun on päässyt eläkkeelle. Jäin sanattomaksi... tilanne ei muuttunut miksikään ja jonkun verran ajan kuluttua sain potkutkin, great! Vuosi kului ja sain häneltä viestin jossa luki että hän oli eläkkeellä (sairaseläkkeellä syövän takia, hän on alle 40 v.) Itse olin puuttunut tähän ongelmaan tuloksetta :(
      Minun mielestäni kaikki riippuu tosen HALUSTA, halu kuunnella ja kunnioittaa puolisoa tai halu antaa olla vaan. Joillakin ihmisillä TÄRKEIN on perhe sitten työ, toisilla tarkein on työ (ja raha) sitten kaverit sitten.... ja viimeisellä kohdalla on perhe... ihmiset ovat erilaisia ja minua harmittaa kun nykypäivänä on niin paljon ihmisiä jotka eivät osaa/halua laittaa asiat TÄRKEYSJÄRJESTYKSEEN, jos kännykkä ei toimi on KATASTROFI, jos loukataan puoliso ei mitään hätää. Ihanko totta?
      Kuitenkin elämä on lyhyt... täytyy tietää mikä on tärkeä, mikä on tärkeämpi ja mikä on tärkein.
      Olen sairaanhoitaja ja vanhainkodeissa olen nähnyt mikä on tärkein: oma perhe. Ei kukaan ole esittänyt kuinka paljon töitä/ylimääräistä töitä oli tehnyt, mutta melkein jokaisella oli pöydällä valokuvia lapsistaan/lastenlapsistaan/lastenlastenlapsistaan. He, joilla ei ollut yhtäkään valokuvaa, olivat muita yksinäisempiä, surullisimpia ja aika usein oli masennuskin taustalla.
      Kannattaako tehdä niin paljon töitä kun elämä on niin lyhyt ja aika EI mene taaksepäin. Hyvät perhevälit eivät synny yhden yön yli...

    • Andreea91

      Pakko jatkaa kun vielä yksi asia on tullut mieleen. On olemassa semmosia niin sanottu miehiä jotka eivät jätä. He tekevät tilanteen mahdottomaksi niin että nainen ei jaksaa enää ja lähtee. Sitten he esittelevät uhriksi (eniten muiden naisten eteen). Mutta aika vähän naisia osaa kysyä "ILMANKO SYYTÄ PUOLISOSI ON JÄTTÄNYT SINUT?"
      Olen lisännyt sinulle vähän tietoa psykologisesta manipuloinnista :)

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykologinen_manipulointi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    4. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe