Vuosipäivämuistaminen avioliitoissa

AnniinaTiihonen

Vuosipäivämuistaminen avioliitoissa, eli millaisia lahjoja ostatte puolisoillenne? Minä merkkipäivinä muistatte puolisoanne? Millaisia lahjoja olette itse saaneet merkkipäivinä?
Olen muotoilualan viimeisen vuoden opiskelija ja teen tähän aihealueeseen liittyvää opinnäytetyötä. Olisin todella kiitollinen jos edes yksi Teistä viitsisi vastata nettikyselyyni. Kyselyyn saa ottaa osaa niin naiset kuin miehet! :)

Kysely löytyy täältä: http://goo.gl/forms/9kqMn1sQYT
Nimettömiä vastaksia hyödynnetään opinnäytetyössäni.

18

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalliiksi

      Lahjonta herättää kysymyksiä / epäilynsiemenen . Jos ei puolisolle muuten kelpaa niin kalossia ahteriin . Kukapa maksaisi yhteisestä elämästä

      • AnniinaTiihonen

        Harmi, ettei sinulla ole hyviä kokemuksia. Kiitos vastauksestasi!


    • loöjg

      Käydään ulkona syömässä, jos saadaan lapsenvahti.

      • AnniinaTiihonen

        Kiitos vastauksestasi! :)


    • Valkoinenlippu

      Eipä niitä ole juhlistettu,kummankaan toimesta,Aina jotain muuta tärkeämpää.Hyvää päiväjatkoa,työrupeama odottaa.

      • AnniinaTiihonen

        Kiitos vastauksestasi, hyvää päivänjatkoa sinullekin!


    • plingplong

      Meillä ei ole 15 vuoden avioelämän aikana ollut tapana antaa toisillemme lahjoja hääpäivänä. Jos itse muistan kun se päivä on kohdalla muistutan myös miestäni "hei, meillä on hääpäivä", emme juurikaan juhlista sitä mitenkään erityisesti. Minusta avioliittoa pitää hoitaa ja vaalia jokainen päivä vuodesta eikä vain sinä yhtenä päivänä.

      • AnniinaTiihonen

        Paljon kiitoksia vastauksestasi! :)


    • MeilläToimii

      Lahjat on teennäisiä. Mies ostaa hääpäivänä ruusuja, joskus myös syntymäpäivänä. Minä annan kortin ja joskus satunnaisesti syntymäpäivänä ostan miehen lempikonjakkia. Ollaan koettu hyväksi näin.

      Jouluna ostan miehelle paljon hyödyllisiä lahjoja, mies ei yleensä "lahjo" minua Jouluna.

      • AnniinaTiihonen

        Kiitos vastauksestasi! :)


    • 0987654

      Vastasin kyselyysi, mutta laitan tännekin muutaman sanasen.

      Minulla on aivan upea mies ja koitan olla vaimona samanlainen. Yhdessä olemme olleet 22v.

      Meillä muistetaan lahjalla aina kun jotain juhlapäivää on.
      Mielestäni, edes pieni muistaminen, on toisen huomioimista. Näin siis meidän ajatusmaailmassa, muilla saa olla toisenlaiset prioriteetit.

      Joskus mies tuo kukkia ja toisinaan korun tai matkan. Joskus menemme illalliselle, picnicille vaikka rannalle, toisinaan konserttiin tai elokuviin. Itse ostan samoja lahjoja, paitsi kukkia, mutta lisäksi itse ostan miehelleni vaatetta, joista tiedän hänen pitävän.

      Me koemme tärkeänä toisen hemmottelun, koska se tuo mukavaa vaihtelua arkeen. Onneksi se sopii meille molemmille.

      • AnniinaTiihonen

        Kiitos todella paljon kattavasta vastauksestasi! :)


    • 2015hääpäivä

      meni niin että kotiin lapsenvahti ja varattiin hotellista vähän kalliimpi huone. Eli vietettiin vain 24h yhdessä laatuaikaa. Ravintolassa syömässä, hieman yöelämässä ja loppu on yksityisasia. ;)

      • AnniinaTiihonen

        Kiitos vastauksestasi! : )


    • semmoista

      Yhteisiä vuosia jo yli 20. Joskus muinoin sain sormuksen lahjaksi. Nyt ei mitään. Satsataan yhdessä kerran vuodessa tehtävään etelänmatkaan. Ei enää tavaraa vaan elämyksiä.

      • AnniinaTiihonen

        Kiitos vastauksestasi! :-)


    • onnellisetmyös

      Me vietämme laatuaikaa yhdessä, menemme syömään hyvään ravintolaan ja ehkä elokuviin. Varsinaisia lahjoja emme anna mutta mies tuo yleensä ruusuja.

    • Manfredtheoriginal

      En anna lahjuksia ja niiden vastaanottaminenkin on todella kiusallista.
      Tasavuotishääpäiviksi yritämme järjestää yhteisen matkan. Ei tosin ole onnistunut koskaan juuri oikeana ajankohtana.

      Avioliitossa yli 30 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe