bonukset -3%

jovitonenmiinuksella

Onko yleistä, että ruokakaupan kassa veloittaa kahteen kertaan samoja ostoksia?
Hankala korjata niitä ylimääräisiä veloituksia jälkikäteen, kun ei niitä pitkästä kuitista
aina hoksaa siinä kassalla jo tarkistaa.

31

649

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Barcodes

      Viivakoodin lukulaite saattaa "ottaa" kaksi kertaa saman tuotteen, kun sopivasti sattuu tavara siinä edessä heilumaan ja jos kassa ei ole tarkkana piippausten määrässä, niin ylimääräisiä voi kertyä.

      • kaikki.lajit

        Eräässä omistajavetoisessa ruokakaupassa hintoja lyödään kassakoneeseen väärin toistuvasti, tietysti ylöspäin. Lisäksi tuotteen kilohinta on merkitty pienemmäksi kuin punnituksessa ilmenee. Ainahan niitä ei tule seurattua. Lisäksi hintoja puuttuu aivan tavallisenkin tuotteiden kohdalta. Nykyään jo hoksaan kysyä - hinta osoittautuu aina mielettömän korkeaksi, jopa tuplaten normaalin hinnan paremmalle puolelle. Tämän seurauksena teen ko. kaupassa enää vain ns. täydennysostoja. -Luulisin, että useimmat eivät vilppiä edes huomaa. Kauppa on pystynyt jatkamaa samalla linjalla jo muutaman vuoden, omistajavaihdoksen jälkeen. Vieressä on kilpailevan ketjun myymälä, joten tilanne on tietysti kauppiaalle haastava.


      • harvemminkäyn

        Siksi käyn harvoin noissa omistajavetoisissa pörssikaupoissa, hinnat mitä sattuu ja kassalla pitää koko ajan seurata hintoja ja tarkistaa vielä kuitti. Virheitä sattuu joskus jokaiselle, jopa minulle vaatekaupan kassalle, muttei yhtenään.


    • Oikeastaanpäinvastoin

      Ei, aika hyvin ne kassat ovat itse huomanneet ja korjaavat sitten.

    • sali.li

      AINA kannattaa tarkistaa kuitti, pitkäkin, kassalla. Säästyy aikaa ja vaivaa, kun voi heti korjauttaa virheet.

    • ylireipasstaffpoint

      tuo lähi Siwa oli semmonen. Sama tyttö kassalla. siirtysiin liiteriin, siellä taas pullonpalautus jää joskus saamatta. "Haetaan reipasta" työilmot johtaa tähän.

    • tarkkanasaaolla

      Tarkkana saa olla. Joissakin kaupoissa tarjoushinnoittelu ei kulje kassalle asti ja siksi tuotteesta otetaan täysi hinta ja alennukset jää saamatta. Joitakin tuotteita taasen menee kahteen kertaan kassakoneelle. Kuitti kannattaa tarkistaa ja jos huomaa vähänkään jo kassalla, että summat ei täsmää ostosten kanssa, niin tarkistuttaa heti ostoksien hinnat, selviää helpoimmalla.
      Ikävää asioida oikomassa jälkeenpäin ostoksien hintoja. Yhdessä kaupparyhmässä poikkeuksellisen paljon näitä virheitä kassoilla ja kun kassat joutuu aina soittelemaan hintojen perään ja koneet ei toimi, niin on aika hankalaa. Onko henkilökunnan koulutus jäännyt tekemättä hienoihin laitteisiin?

      • tyytyväinenm

        Harvoin nyt virheitä ollut saaneet liikkeet laitettua oikeat hinnat kassalle, kaksi kertaa velotus korjaa kassa mitä mulle sattunut.


      • Lauppuri

        Jaa että harvoin? Viime syksynä jouduin mökiltä muuton jälkeen vähintään kerran viikossa korjauttamaan kassalla esim. tarjoushintoja tai muita virheellisiä hintoja. Tietyn ison ketjun kauppa. Tänä syksynä en ole uskaltanut edes käyttää ko. kauppaa. Lisäksi turhan kallis, halpuuttaa hintojaan vain jo valmiiksi halvoissa tuotteissa. Onneksi voin asioida muualla.


    • joskuskassantakana

      Sattuuko sulle koskaan virheitä työssäsi? Kannattaa ehkä käyttää niitä itsepalvelu kassoja ja rahastaa itse itseään. ;) näin välttyy tältä. Ihminenhän se kassakin on...

      • tarkkanasaaolla

        Sattuu virheitä, mutta jotenkin tuntuu, että yhden kaupparyhmän kassoilla saa olla muita tarkempi.
        Ihminen toki kassahenkilökin on ja olen itsekin ollut töissä kaupassa, sekä ollut myös kauppiasyrittäjänä, että jotain näppituntumaa on kaupanalalla...


      • parempi.niin

        Kaikki kassat pitäisikin olla itsepalvelukassoja.


    • pähkinä15

      Minulle sattui vähän aika sitten Lielahden Tokmannilla juuri niin kun myyjä oli ottanut kahteen kertaan saman puseron hinnan ja huomasin virheen vasta kotona,takaisin kauppaan korjauttamaan aiheutunut virhe,tottakai harmitti!

      • tyithukjk

        Eikä seuraamuksia kauppiaalle! Ei korvausta sinulle aiheutuneesta vaivasta.


    • Päässälaskija

      Harjoittelen kaupassa päässälaskutaitoani. Vähäisissä ostoksissa tiedän jo kassalle mennessä mitä maksaa. Jos ostoksia enemmän niin keskityn viimeiseen numeroon. Jos ei täsmää niin tarkempi syyni kuitiin. On muuten tullut valitettua aika usein hyllynreunan/kassan hintaerosta. Lieneekkö ollut apua,kun lähikaupassani harvemmin tarttenut enää valitaa?

    • fghjkfyuk

      Kapiianna kannalta on todella mukava että jos hän, vahiongossa tai tarkoituksella, perii liian kovan hinnan, korkeramman kuin mitä ilmoitaa tai perii samasta tuotteesta tupalaveloituksen niin siitä ei seuraa kauppiaalle muuta kuin se että virhe korjattava, mutta ei rangaistusta.

      Mutta jos asiakas, epähuomiossa tai tahallaan, jättää jotain maksamatta, niin ei riitä, että maksaa tai palauttaa, vaan siitä seuraa sakot

      Oletus että kauppiaat aina rehellisiä, ja asiakkaat aina vilpillisiä, jos tulee epäselvyyksiä.

      Miksi näin?

    • Tarkkanaollaan

      Minulle on kerran ruokakaupassa, muutama vuosi sitten, käynyt niin että pankkikortilla maksamani summa oli veloitettu tililtäni kahteen kertaan. Kauppa käski ottaa pankkiin yhteyttä ja pankki käski ottaa kauppaan yhteyttä. En tiedä kuka ja miten muutaman päivän takaisen virheen korjasi mutta raha tuli tililleni takaisin.
      Niin ja nyt muutama aika sitten kävi niin että kun yritin taksissa maksaa pankkikortilla ei kone meinannut millään pelittää ja sitä korttia/yhteyttä koitettiin kolmeen otteeseen saada pelittämään. Kunnes ystäväni lopulta antoi oman korttinsa ja maksettiin sillä. Hihulihei! Minunkin tililtäni rahat oli silti menneet kolmeen kertaan. No, ei se mitään. Taksin setä huolehti asian kuntoon kun soittelin hänelle ja hän muistikin asian ja tietysti näki sitten omista yhteyksistäänkin miten oli käynyt. Homma kunnossa. Vahinkoja voi aina sattua.

    • eipahapeukuille

      Minusta oli kiusallista kun menin ääs kaupan neuvontaan, kertomaan että minulta jäi jokin tuote maksamatta, eikä tarkoitus ollut sitä maksamatta viedä. Voisinko sen maksaa tässä?
      Henkilökunta halusi ensimmäiseksi tietää *Syyllisen* Kerroin että syyllinen olin minä ei kassa. Jouduin oman virheeni takia puolustamaan kassaa, koska syyllinen oli löydettävä, asian korjaaminen oli toissijaista. Asian selvittelyyn meni mielestänni kohtuuttomasti aikaa, kun sen olisi voinut hoitaa alle minuutissa.
      Olenkin vaihtanut nykyisin kauppiasvetoiseen ketjuun. Tuntuu että asiakkaan arvostaminen on paremmalla tolalla.

    • kaikkeasattuu

      Luulisi homman olevan varsin helppoa nykyisen tekniikan aikana, mutta eipä vaan ole. Minulle on sattunut vaikka mitä omalle kohdalleni, on otettu liikaa tuotteista, kun hyllyssä oleva hinta ei ole sama kassalla, on otettu rahaa liikaa jne. No, niistä on kyllä selvitty valittamalla ja kuittien kanssa vääntämällä asiaa. Mainittakoon, että kerään aina kaikki kuitit, koska olen kirjanpitovelvollinen ja hävitän vasta kirjanpidon yhteydessä turhat kuitit, joita en kirjaa kirjanpitoon.
      Pankkien kanssa vasta saakin olla tarkkana, tiliotteissa on joskus jonkun toisen laskuja maksettuna, jotka pankki kyllä korjaa huomautuksen jälkeen. Lainoista on joskus peritty liikaa korkoa, joista olikin sitten tosi vääntöä, että vasta pankkitarkastus vaati palauttamaan minulle liikaa maksamani korot korkojen kera. Kerran jopa jonkun toisen henkilön lainan maksuohjelma muutettiin "minun lainana", asia tosin selvisi varsin nopeasti, mutta todella erikoinen kuvio sekin. Katteettoman pankkishekin olen kerran saannut (siis pankin oma shekki, jollaisia annetaan pankista esim. kiinteistökauppaa varten isomman summan ollessa kyseessä), shekki ei kelvannut ihan vähällä, piti hieman soitella sen perään ko. pankkiin, mistä se oli laitettu liikkeelle. Rahaa on siirretty pankin toimesta väärälle tilille, yhdet perintörahat olivat lähes vuoden väärän henkilön tilillä, pankki kyllä korjasi virheen, kun perilliset alkoivat ihmettelemään rahojen viivästymistä.
      Siis katsokaa ihmeessä kauppakuittinne ja pankin tiliotteet huolella, sillä omalla kohdallani virheet ovat olleet tuhansia euroja suurimmillaan!

    • 30% veloittaa mitä sattuu. Varsinkin tarjoushinnat on TARKISTETTAVA. Aina selitys , tiet ei ole tullut kassalle. Eräs kauppa Nurmijärvellä mainosti ja
      lupasi antaa tuotteen ilmaiseksi , jos hinta on hyllyssä eri kuin kassalla veloitettuna. Katto oli 30 euron hyvitys. Se lupaus piti ja siellä ollaan huolellisia. Kannatta asioida.
      Toinen kauppa missä asioin jatkossakin , on kauppa , missä tavarat saa syöttää itse ennen virallista kassaa "asiakaskassaan" , siitä näkee hinnat tuote kerrallaan , ja yhteissumman ostoksista. Ei tarvitse taistella enää kassalla ja aiheuttaa kassajonoja. Iso parannus on jo "hinnantarkistuspisteet" kaupoissa . Ne on aika yleisiä. Niissä kaupoissa on mukava asioida ja ei tarvitse soitella kotoa tai ajella kauppaan takaisin. KERRALLA OIKEIN.
      Se risoo kun tarjoustuotteen on sekaisin kalliimpien vieressä. Pitäis kuulemma katsella viivakoodeja.....Millä ?? suurennuslasilla .
      Iso parannus olisi jo se että asiakas näkisi kassalla selkeästi minkä hinnan kassa lyö koneelle , mutta se ei onnistu kun usein "hyvitykset" plussa ym määräostoista tulee vasta kokonaissumman jälkeen , kun on kortin syöttänyt lukijaan.
      Laskeskelin kerran kesällä kuukauden ajalta "virhelyönnit" , niin ilman tarkkaavaisuutta olisin maksanut 148 euroa liikaa ostoksistani. Siis kannatta olla tarkkana.

    • 2465358

      Pitää ensinnäkin muistaa että A:kassa on myös ihminen ihan siinä missä me muutkin!
      B: ei se huvin vuoksi virheitä tee.
      C: joskus hyllyssä/lehdessä voi olla joku hinta jota KONEELLA EI OLE vielä tai sitten vanha lappu, välillä on tarjouksia jotka ei vaan toimi koneella..

      • VOISAATANASENTÄÄN

        Tuote on saatava siihen hintaan, mitä hyllyssä on. Jos maksat täydet, olet tyhmä kuluttaja.


    • VOISAATANASENTÄÄN

      Kyllä töpeksivät. Siksi: Tarkistakaa joka kerta kuitti, kun käytte kaupassa. Täysin yleistä on se, että jokin tuote on tarjouksessa, niin hinta kassalla onkin normaali. Huomioikaa myös se, että jos alennus muka on päättynyt, ja hyllyssä on edelleen alennushinta, on se saatava myös siihen hintaan. Ruokakaupat jos mitkä, huijaavat asiakkaita. Epäilen itse, että tarkoituksella. Koskee myös muita sekatavarakauppoja. Näppäilyvirhe on yleisin selitys vaikka käytössä on lukijat. Tarkistakaa kuitit ja menkää valittamaan ja muistakaa tehdä ne valitukset suureen ääneen, että muutkin asiakkaat kuulevat. Se on kaupoille paras palaute

    • kassajonos

      Voi se käydä moka joskus toisinkin päin asijakkaan eduksi ? Olen useinkin saanut rahasta takas paljonkin liikaa vaihtorahoja tai kassa on vahingossa laskuttanut liian vähäisen määrän jotakin tuotetta.

      • gtxlr

        Umpirehellinen isäpappani aikoinaan oli kyläkaupassa ostoksilla ja sanoi kauppiaalle, että te teitte viime kerralla kolmenkympin (markkaa) virheen laskussa. Kauppias ilmoitti,että on liian myöhäistä korjata virhettä. Se olisi pitänyt hänen mukaan huomata heti kaupanteon yhteydessä. Faija lausahti kauppiaalle: Okei minä pidän sitten ne kympit itselläni.


      • umpirehellinen
        gtxlr kirjoitti:

        Umpirehellinen isäpappani aikoinaan oli kyläkaupassa ostoksilla ja sanoi kauppiaalle, että te teitte viime kerralla kolmenkympin (markkaa) virheen laskussa. Kauppias ilmoitti,että on liian myöhäistä korjata virhettä. Se olisi pitänyt hänen mukaan huomata heti kaupanteon yhteydessä. Faija lausahti kauppiaalle: Okei minä pidän sitten ne kympit itselläni.

        Näin kävi aikoinaan vanhemilleni, kun asioivat maalaiskaupassa jossa oli samat kassat myös rauta-maatalouspuolen kanssa. Heillä oli ostettuna raivaussaha, joka maksoi siihen aikaan 1490mk, sekä tietysti ruokaostoksia samalla kertaa, kassa näppäili tuon raivaussahan hinnan 14,90mk sinne ruokaostosten lisäksi, kun sitä raivaussahaan ei ollut siinä kassahihnalla, vaan se oli jo nostettu varastolta autoon kyytiin. Vanhempani tunnollisina asiakkaina tietysti huomauttivat asiasta ja kassa teki posket punaisina korjauksen samantien oikeaan hintaan.
        Vaan mitäpä olisi tehnyt sellainen asiakas, joka ei olisi välittänyt lainkaan asioida uudelleen tuossa kaupassa. Eräs tuttavani oikein kehuu näillä kassojen tekemillä hinnoitteluvirheillä, kuinka HÄN ei korjaa virhettä, jos se on HÄNEN eduksi, kävelee vain härskisti liikkeestä pihalle.


    • Usein

      Tarjoustuote ei ole kuitenkaan kassalla enään tarjouksessa. Hyvin usein kassa valittaa,voi harmi,ei ole ehditty vielä laittaa tänne uutta hintaa...Näin asiakkaita höynäytetään.

    • uyhh

      Tahallaan huijaavat asiakkaita.

    • fHQJHQ

      Kai nyt kaikki tajuaa, ettei ne MYYJÄT hyödy niistä virheistä mitään. Myyjä saa työstään palkaa, joka hänelle merkitsee, eikä se palkka siitä kasva, jos asiakkaita vedätetään. Joskus on ihan naurattanut, kun olen vierestä kuunnellut syytöksiä myyjälle, miten myyjä vetää kotiin päin=D.

      Kauppiaat on sitten ihan toinen juttu, mutta eiköhän ne virheet enimmäkseen tule siitä, että henkilökuntaa vähennetään, työtehtäviä ei ole jaettu selkeästi ja hiukan siitä, että virheiden takia ei jouduta vastuuseen, niin ei ole mitään paniikkia korjata asioita.

      Pitäisin asiaa enemmän huonona palveluna kuin tarkoitukselisena vedättämisenä.

      • työkaverikerran

        Eipä kassat hyödy... Joopa joo, olin itse töissä eräässä osuustoiminnallisessa kaupassa ja samassa kassassa minun kanssa vuorotteli toinen henkilö. Tämä kaveri teki kerran (ainakin), että jätti näppäilemättä oikean summan asiakkaan maksamasta suuresta ostoksesta, summa kun oli poikkeuksellisen suuri normaaliin verrattuna. Onneksi itse en ollut juuri sinä päivänä kassalla, vaan muissa tehtävissä koko päivän, sillä asia meni poliisitutkintaan, kun summa oli sen verran suuri.
        Poliisikuulusteluthan siitä tuli koko henkilökunnalle, kun niitä puuttuvia rahoja etsittiin, työkaveri oli pidätettynäkin jokusen päivän asian johdosta ja liikkeemme roskapöntötkin kaivettiin niiden rahojen löytämiseksi. Potkuthan siitä kaverille tuli ja kaiketi hänen nimensä meni johonkin "mustaan kirjaan" kun tämän tempun jälkeen ei töitä löytynyt.


    • maniieioo

      tarkistan aina kuitin. jos en näin toimis,olisin hävinnyt isot rahat. varsinkin citymarketissa paljon virheitä kuitissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe