Miten hoitaa nivelrikkoa?

wertuers

Siis miksi tämä selkä turpoaa yöllä kun keho on lepotilassa? Mikä aiheuttaa sen että se turpoaa? Miten sitä voi hoitaa niin että se ei turpoa?

Olen 18-vuotias, ja syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti, mutta se ei kuitenkaan estä sitä ettei selkä turpoasi niin paljon että selkä on ERITTÄIN kipeä? Aamuisin on mahdotonta saada sukkia jalkaan tai edes nostaa jalkaan yhtään.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juokse-jo-poika

      Todella vaikea sanoa mitään.
      Diagnosin ja hoidon tarpeessa on korkea aika marssia lekurin puheille!
      Mistä saat idean että kyseessä on nivelrikko? Selässä kun ei ole niveliä, selkäranka koostuu nikamista ja rustosta. Lonkissa on nivelet jotka voi kulua ja syntyy nivelrikko. Terveellä sinun ikäiselläsi ei kyllä pitäisi vielä olla puhettakaan siitä!
      Kipu ja turvotus voi johtua myös sisäelistä, mm. munuaiset.
      Mene lääkärille heti!

      • wertuers

        Olen käynyt, mutta sanottiin että kyseessä olisi joku noidannuoli, mutta tätä on kestänyt reilut puoli vuotta. Joka päivä pahentunut. Magneettikuvaus oli ehdolla, mutta siitä tulisi erittäin kallista.


    • Wertuers

      Miksi se siis turpoaa niin paljon makuulla? Voiko sitä oikeasti mitenkään hoitaa?

    • MaalaisjärkPotenssiinÄly

      Vähä hassulta kuulostaa jos näet turpoamisen jotenkin ulospäin? Meet kuvaututtaa makso mitä makso, noista voi olla loppuelämän kiinni ja sillo ei enää puhuta mistää satasista. Oot ilmeisesti kuullut miten välilevyt jollakin asteella toimii. Se on nimenomaan niiden ->tehtävä<-, että ne keräävät yön aikana nestettä täyteen, mistä niistä päiväkäytön aikana häviää esim. 30%, en muista ulkoo lukua mutta välilevyt käyvät iskunvaimentimen ominaisuudessa joka päivä "taisteluun" kuormitusta vastaan jossa neste on se tärkein työväline. Mutta jos tosiaan se turvotus näkyy ja tuntuu jotenkin ulospäin niin kuulostaa todella hurjalle.. Voi olla, että myös että nykyinen sänkysi ja nukkumisasentosi on semmoinen missä selkäsi ei palaudu riittävästi. Selitä nyt meille hieman tarkemmin miten tuo turpoaminen näkyy ulospäin ?

      • wertuers

        Olen käyttänyt tätä sänkyä ja patjaa noin 2 vuotta. Ne ovat siis aika uudet, niin en luulisi että se olisi niissä vikana, ja jos olin jo 1,5 vuotta nukkunut samalla patjalla ilman ongelmia.

        Nukun yleensä kyljellään, mutta herään kuitenkin yöllä ERITTÄIN kovaan kipuun. Kipu sijaitse vasemman lantion kohdalla, jossa sijaitsee justiinsa kaikki nivelet. Nukahtamiseen kestää vähän aikaa muuten, ja kun herään aamulla niin kipu on silloin vielä kovempi. Vaatteiden laittaminen päälle on aivan kuin painajaista koska selkä on silloin erittäin jäykkä. Käveleminen sattuu ihan helvetisti, mutta noin tunnin päästä se helpottuu. Nämä kaikki on tapahtunut viimeiset 4 kuukautta joka päivä. Helvetin sairasta.


    • Reumaa

      Hei!
      Nuorilla kysessä voi olla selkärnkareuma. Mene kunnon tutkimuksiin. Reumaa ei aina heti löydetä edes verikokein, mutta siihen on hyvät lääkkeet ja jos ajoissa aloitetaan, niin ehkäisee rangan viottumista. Tämä tuli mieleen, kun selässä sinulla nimenomaan tuota selkäjäykkyyttä aamuisin. Usein se sitten tunnin parin valveillaolonaikaan vetristyy vielä nuorena. Herättelee potilasta yleensä aamuöisin selkäkipuun. Mene uudestaan lääkäriin ja vaadi kuvauksia kunnalliselta puolelta ja lähetettä fysiatrille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe