Harmittaaa

Harmistus

Moi,

kävipä asioissa niin, että sain tässä vähän aikaa sitten työkkäristä kahden kuukauden karenssin. Karenssi johtui siitä, että olin keskeyttänyt erään työvoimapoliittisen koulutuksen, johon olin ITSE hakeutunut kokeilemaan sopisinko kyseiselle alalle. Keskeyttämissyynä minulla oli mielenterveydelliset syyt ja minulla oli lääkärintodistuksetkin asiasta. Silti työvoimatoimisto laittoi karenssit, vaikka keskeyttämiselle mielestäni oli perusteetkin. Tarvitsee varmaan myöhemmin valittaa tästä asiasta, en tiedä auttaako valittaminenkaan, mutta täytyy ehkä kokeilla.

Meni vaan jotenkin usko tämän yhteiskunnan hyvyyteen. :( Varmasti hyvyyttäkin vielä on, mutta terveyttä ei näköjään aina osata laittaa etusijalle päätöksiä tehdessä. Todella paljon aiheutui mielipahaa tuosta, itkin tänään todella paljon.

Joskus sitä tuntee olevansa aivan yhteiskunnan hylkiö, kun on mielenterveysongelmia. Haluan kyllä löytää itselleni sopivan opiskelupaikan tai työpaikan, kunpa vaan sellainen jostakin löytyisi.

Mistä valoa/iloa elämään? Olisiko vinkkejä?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karmii_vieläkin

      Työvoimatoimisto on syvältä. Itselläni on niin kamalat kokemukset sieltä, että mieluummin kuolen nälkään kuin menen enää työkkäriin. Itse olen elänyt vuosia toimeentulotuella. Sosiaalitoimistosta minulla on paljon myönteisemmät kokemukset.

      Koeta saada sairaslomaa. Työkkäri on työntekijöilleen suojatyöpaikka, eivät ne osaa tai halua lääkärintodistuksia lukea.

      Ainakin Hkissä on sosiaalitoimistossa oma työkykyselvitys. Sain sieltä sairasloman puoleksi vuodeksi. Tosin oli tappelemista Kelankin kanssa (ekan puolen vuoden sairaslomaa ei koskaan maksettu, mutta tämä toinen hakemus hyväksyttiin), ja tässä välissä tuli edunvalvojakin hoitamaan asioitani. Työkkäriin en luota. Sossussa on sentään työssä ihmisiä.

      • karmii_vieläkin

        Ps. Jos olisin saanut oikeasti asiallista tukea työkkäristä aikanani, kun jäin ammattitaudin vuoksi työttömäksi, olisin ehkä motivoitunut erilaisiin toimenpiteisiin. Nyt vaihtoehdot ovat eläke tai kuolema (olen ihan valmis ryhtymään eläväksi pommiksi, jos joku sellaista ehdottaa, koska olen umpikujassa).


    • Harmistus

      Tsemppiä kovasti sinulle "karmii_vieläkin". Älä kuitenkaan oikeasti kuolemista harkitse. Kyllä tässä elämässä on hyviäkin asioita. Olen itsekin kokenut paljon elämässäni vaikeuksia, mutta yritän silti jaksaa. Luuletko, että voisiko joku auttaa sinua?

      • RutistuksetMolemmille

        Tehän tässä toisianne autatte!


    • olentätämieltä

      Kun sinulla on lääkärintodistus niin kannattaa valittaa.

    • StanGalking

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe