Analyysiä Kittilän tilanteesta

Kurjatotuus

16

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuyiuop

      Täyttä asiaa artikelissa

    • Tohtoritöitä

      Linkin sisällön voisi liittää seuraavan valtuuston kokouksen aineistoon. Tämä vinkkinä tohtorille.

    • miksi-niin

      Nuista päätöksistä ainakin Hillellä on mittava kokoelma eriäviä mielipiteitä.
      Toimittaja on listannut ison läjän pöhköjä päätöksiä, ja saman porukan tekemiä, samassa kunnassa. Ennätys tuokin.
      Sitä minä että kuka nuista hyötyy, miksi net on tehty.

    • hgfggiopå

      Veronmaksajat hyötyy.........kasvavina oikeudenkäynti kuluina......maksetaan ehkä tulevista oikeusoppineiden "tilatuista" lausunnoista.....tilaaja vaan tuntuu olevan hukassa????

    • Noin_tai_näin

      SK ajattelee noin ja joku muu toisin... kuten...

      Silloinhan yhtiön toimitusjohtaja juuri nauttii luottamusta, kun omistajataho pitää hänestä kiinni kynsin ja hampain.

      Kun pöytökirjanpitäjä kirjaa kokouksen kulkua vastoin kokousväen näkemystä, on tarpeen harkita sihteerin vaihoa.

      Lex kittilän puolestapuhuja on tainnut antaa kommenttinsa vain yhden luotettavanapitävänsä julkaisijan juttujen perusteella.

      Ennen kuin henkilöitä on kuultu tai heille on ilmoitettu asemansa esitutkinnassa on heidän kyseenalaista jävätä itsensä päätöksenteosta ulkopuolisten mielipiteiden perusteella.

      Jos on tehty päätös luottamuselimessä palvalun hankkimisesta, niin toteutus kuuluu virkamiehille. Siinätapauksessakin, että tilaaja hoitaa hankinnan itse voi se itse osoittaa myös kulut maksettavaksi päättämällään tavalla.

      Mutta siinäkohtaa kun tullee ensimmäisen oikeusasteen päätös, niin varmaan muuttuu monen mielipide ja jutut saa uuden painopisteen. Saatetaan palata tiiviimmin siihen mistä kaikki alkoi.

      Varmaa on, että tastä keskustellaan täällä vielä vuosia.

      • Kestääkestää

        Niin, SK taitaa ajatella niin kuin lainsäädäntö antaa eväät, mutta tästä taitaa olla turha jankata. Toivottavasti Kittilässäkin siirrytään joskus nykyaikaan!

        Jos kirjoittajaa kiinnostaa niin suosittelemaan tekemään vaikka hissiyhtiöön littyen haun: "Sopimaton menettely elinkeinotoiminassa" ja katsomaan mitä lainsäätäjä on ajatellut asiasta.

        Tässä Eilavaaran tapauksessahan tilaaja ei ole ollut kunnanhallitus vaan paikalliset kepun päättäjät. Eikös tilaaja maksa silloin itse?

        Se mihin yhdyn kirjoittajan kanssa on se, että hissihankinnoistahan tämä alkoi, mutta on paikallispoliitikkojen touhukkuuden johdosta lumipallon lailla muuttunut aivan toiseksi. Kurjaa on se, että tässä jälkimmäisessä osiossa on taidettu rikkoa lakia oikein huolella verrattuna hissisuhmurointeihin.

        Ikävää julkisuutta Kittilälle ja Leville, harmi ettei tunnustettu aluksi virheellistä menettelyä hissihankinnoissa. Jos niin olisi tehty asia varmaan lienisi poissa päiväjärjestyksestä ja olisi selvitty vain pienellä negatiivisella julkisuudella ja voitaisiin katsoa tulevaisuuteen kirkkain mielin!


      • Kestää-paukkuu
        Kestääkestää kirjoitti:

        Niin, SK taitaa ajatella niin kuin lainsäädäntö antaa eväät, mutta tästä taitaa olla turha jankata. Toivottavasti Kittilässäkin siirrytään joskus nykyaikaan!

        Jos kirjoittajaa kiinnostaa niin suosittelemaan tekemään vaikka hissiyhtiöön littyen haun: "Sopimaton menettely elinkeinotoiminassa" ja katsomaan mitä lainsäätäjä on ajatellut asiasta.

        Tässä Eilavaaran tapauksessahan tilaaja ei ole ollut kunnanhallitus vaan paikalliset kepun päättäjät. Eikös tilaaja maksa silloin itse?

        Se mihin yhdyn kirjoittajan kanssa on se, että hissihankinnoistahan tämä alkoi, mutta on paikallispoliitikkojen touhukkuuden johdosta lumipallon lailla muuttunut aivan toiseksi. Kurjaa on se, että tässä jälkimmäisessä osiossa on taidettu rikkoa lakia oikein huolella verrattuna hissisuhmurointeihin.

        Ikävää julkisuutta Kittilälle ja Leville, harmi ettei tunnustettu aluksi virheellistä menettelyä hissihankinnoissa. Jos niin olisi tehty asia varmaan lienisi poissa päiväjärjestyksestä ja olisi selvitty vain pienellä negatiivisella julkisuudella ja voitaisiin katsoa tulevaisuuteen kirkkain mielin!

        Harvassa yhtiössä kestetään kyseisiä epäilyjä, täällä on kaikki toisin.
        Samoin on asiantuntijan lausuntojen kanssa, kyseisellä menettelyllä jokaisella KH:ssa olisi oikeus tilata mitä lausuntoja huvittaa, ja keneltä huvittaa.
        Moraali ja etiikka ei ole tullut tutuksi.
        Se että SK on ilmeisen asenteellinen, hieman häiritsee.


    • ei-tule-kun-sotkua

      Onko niin ettei KH käsittele edes resortin tilinpäätösennustetta sekä budjettia.
      Porukka on niin sotkussa että riittävätkö ammattitaitoiset varamiehet

    • EdistystäViimeinkin

      Metsäteknikoilla on ollut metsänomistajien ylläpitämät suojatyöpaikat, mutta nyt ovat historiaa -kiitos eu-direktiivien.

      Ryhmäsertifiointiin ei tarvita metsänhoitoyhdistyksiä ja puukauppoja voi tehdä ilman MHY-loisia.

      Tee kirjallinen ero ilmoitus ennen vuoden vaihetta niin ei enään tarvitse maksaa MHY:ten toimihenkilöiden palkkoja.

      Ja vaikka et tekisikään eroilmoitusta niin MHY jäsenmaksut eivät enään ensivuonna ole ulosotto kelpoisia.

      • Aku--

        OK!


    • peiliinkatsomisenpaikka

      Puhutaan ikävästä julkisuudesta. Kuka tai ketkä sitä ovat hakeneet? Eivät ainakaan naapurikuntien puolella asuvat.

      • entä-täällä

        Siellä ei tullut tuomioita


    • vvvvvvvvvvvvvvvvv
      • kuka-pettää-ensin

        "Kunnanjohtaja Mäkelän erottamista pohtineen tilapäisen valiokunnan jäsenet halusivat myös krp:ltä etukäteen kuulusteluiden kysymykset pohdittaviksi. Niitä ei annettu." IL

        Ja miksi halusivat? Olisi ollut soma kertoa yhtenä miehenä aivan samat vastaukset. Valiokunta joutui ihan itse kertomaan tarinansa, ilman kuiskaajan apua.
        Levin suunnasta kuului taannoin "ettei katsella peruutuspeiliin".
        Nyt vain on pakko.


      • Tuppisuut

        Preepaid liittymillä on käyttöä. Jotkut eivät uskalla puhua enää omasta puhelimesta mistään tutkittavasta asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe