Menetkö töihin pienellä palkalla?

Tampereen_mies

Nyt kun työttömänä ollessa katsellut työpaikkoja ja kysellyt palkkoja, niin ei voi kuin ihmetellä. 11-13€/h. Kuka viitsii lähteä töihin tuommoisella palkalla, vaikka kokemusta löytyy? Ei kyllä motivoi ei sitten yhtään kun aina on ollut ihan eri tason palkkaus ja työssä ei ole tarvinnut mouhkata itseään henkihieveriin päivittäin. Ei ihme, ettei työt maistu monille. Palkat on ihan liian alhaisia menoihin nähden. Vuokrat kallistuu, kaikki kallistuu, mutta pienellä palkalla pitäisi sinnitellä. Liiton rahoilla ei tartte nähdä nälkää. Ei kyllä houkuta tehdä töitäkään kun erotus on naurettava mitä saisi tekemällä raskaampaa työtä. 500 päivää lomailua tiedossa sitten.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siissaas

      Ansiosidonnaista saa liian pitkään, terveet ihmiset voivat löhöillä sohvalla yli vuoden. Onneksi sen kesto lyhenee 400 päivään. Voisi lyhentää vielä 300 päivään ihan helposti.

    • sdpsdpsdp

      Sehän on TES:n vika jos palkat eivät pysy menojen perässä!

    • Palkka_vs_urakehitys

      Pienellä palkalla voit mennä toki töihin vähäksi aikaa. No Problems. Kuitenkin on niin, että jos aloituspalkkasi on pieni, niin jatkossa palkkasi ei tule juurikaan kehittymään paremmaksi. Et kuulu "sisäpiiriin, kermaan". Yleensäkin on niin, että jos alkupalkka on pieni, niin myös urakehitys jää polkemaan paikallensa. HR tarkastelee asiaasi positio versus palkka näkökulmasta aina. Jos palkkasi on liian korkea positioosi nähden, niin HR:llä on tarvetta, että nouset rankingissa ylöspäin siten, että heidän tilastonsa tulevat kuntoon. Olen sen monta kertaa nähnyt, kun olen työelämässä seurannut ihmisten urapolkuja. Olen 60v. Sivuraiteelle ei kannata jäädä pitkäksi aikaa. Muutoin siitä tulee pysyvä olotila. Status Quo. Teet mukisematta toisten työt. Joku aina delegoi omat työnsä juuri sinulle. Olet heidän työrukkasensa. Uralla eteneminen versus alkupalkka välillä on hyvin vahva korrelaatio!!! Jos palkkasi junnaa paikoillansa vaihda heti firmaa. Max 1-2 v, jos ei palkassa tapahdu mitään kehittymistä ylöspäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe