Palkat,työväki

työnorjat

Tietääkö todellakaan jengistä kukaan mistä Postin lakossa on se salakavala kyse?

5

63

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umpiperä

      Posti aloittaa valtion putiikkina ja tarkoitus on laskea palkkaamme n. 30 prosenttia.
      Kaikki tietty seuraavat mediaa, mutta onko tämä nyt mennyt tajuntaan; me postilaiset ekaks sitten kaikki muut....!!! Onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää!

    • Kierre_on_syntynyt

      Elikkä vanhana hyvänä aikana oli paljon kirjepostia ja paljon toimittamista.
      Ajat ovat muuttuneet, multakin lähtee n.70% laksuista sähköisesti ja saapuu n. 80% sähköisesti.
      Jokainen ymmärtää että postin myynti on pienentynyt, miten on kulujen?
      Rivien välistä olen lukenut että kuluja on yritetty pienentää vähentämällä porukkaa, no normaalistihan tuo toimii mutta kun postilla on velvoitteet.
      Se yksikin kirje on toimitettava perille, eli joka reitti täytyy käydä läpi siitä huolimatta vaikkei juurikaan tule tuloa.

      Mitä pitäisi tehdä? Lisätä työmäärää ilman palkankorotusta (= kustannukset pienenevät).
      Pienentää palkkoja jolloin voi palkata enemmän työntekijöitä (= kustannukset pienenevät).
      Käyttää halvempia työntekijöitä (vuokratyöntekijöitä) (= kustannukset pienenevät).

      Kaikki muut sektorit ovat joutuneet sopeutumaan tilanteeseen, nyt on postilaisten vuoro.

      Lakko aiheuttaa vain sen etä asiakkaat hakevat vaihtoehtoisen toimijan postin tilalle jolloin tilanne senkun pahenee entisestään.
      Mutta hyvää jatkoa postilaisille, itsehän päätätte omasta tulevaisuudesta.
      Ps. taitaa loputkin laskuni siirtyä s-postin välitettäväksi, turhaapa niitä on paperisena lähetellä.

    • pieniyrittäjä

      Näin on. Nyt viimeisetkin paperipostin lähettäjät kokeilevat digitaalisia vaihtoehtoja ja pian jopa oppivat käyttämään niitä. Posti loppuu ja vähenee entisestään.

    • työnorjat22

      Hienoa että noin hyvä tetoisuus. Olen yötyössä, ylitöitä tehnyt kuuden vuoden aikana lähes joka viikko. hienoa te tietäjät!

    • yt-yrjö

      Lakko taitaa vain nopeuttaa väistämätöntä kehitystä lähemmäksi paperitonta yhteiskuntaa. Ei kehitystä voi pysäyttää, vaikka postin pomot niin haluavatkin. Jakajille vinkiksi, järjestäytykää ja alkakaa valmistelemaan yksityistämistä niin samat hommat saattaisivat jatkua yksityisenä toimijana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe