Tietoa trolleille

Taidan kerrankin tehdä poikkeuksen ja oikaisen noita juoruja.

Vaikka tällä sivustolla on henkilöitä, jotka aivan varmasti ovat lukuisia kertoja lukeneet aivan omin silmin sen, mitä itsestäni olen kertonut – siitä huolimatta he aika ajoin nostavat näitä trollauksia esiin. Ehkä se on heidän tapansa kampanjoida kaikki niitä kohtaan, joiden mielipiteitä he eivät hyväksy?

Olen siis aivan tavallinen avioliitossa oleva hetero nainen ja kolmen lapsenlapsen mummo. Olen kasvanut perusluterilaisessa duunarikodissa. Koska eli nuoruuttani 70 luvulla, kasvoin myös melkoisessa kulttuurimyllerryksessä. En tuolloin kuulunut mihinkään yhdistykseen tai ryhmään, sillä toisinajattelijana minua ei juuri innokkaasti oltu kannattamassa.

Uskon ja Jumalan hylkäsin tuolloin 13 vuotiaana, koska usko oli ahdasta ja ahdistavaa syyllistämistä. En kutienkaan ole koskaan hylännyt keskustelu yhteyttä kristittyihin, vaan aktiivisesti olen ottanut osaa. Aikuisena sain kuitenkin löytää uskon ja ottaa sen vastaan – kunhan ensin vapauduin kaikista noista oppirakennelmista. Luterilainen kirkko oli valmis ottamaan minut jäsenekseen ilman erityisiä tekoja tai identiteetin muutoksia.
Nyt olen keskustellut näillä palstoilla saadakseni tietoa, kasvattaakseni ymmärrystä muita uskovia kohtaan sekä löytääkseni paikkani uskovien joukossa.

Täällä olenkin saanut tutustua hyvin monenlaisiin uskoviin sekä ei uskoviin. Samoin eri näkemykset ovat selkiytyneet. Toisaalta täällä minua on yllättäen eniten parjattu ja paneteltu ns. uskovien taholta. Luonnollisesti olen pikkuhiljaa näihin alkanut vastailla, vaikka ei pitäisi.

Joten, voitte jatkaa nyt juoruilua sekä pahanilkisiä kommenttejanne, jos koette sen olevan uskonne mukaisia tekoja.

Ja niin, useimmiten nauran noille jutuillenne. Kun ei todellisuudessa ole mitään sanottavaa, silloin kai ei jää kuin tuo lapsenomainen käytös?

69

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko.vaininen

      "Luterilainen kirkko oli valmis ottamaan minut jäsenekseen ilman erityisiä tekoja tai identiteetin muutoksia."

      Ja näin uskova totean, että tässä on ongelmiesi koko syy. Jos ihminen ei uudestisynny ylhäältä, niin hänelle jää oman mielen muodostama vinoutunut näkemys uskosta ja uskovaisista. Ja tämä vinoutuneisuus leimaa lähes jokaista viestiäsi. Ne ovat ilkeitä ja salakavalaa selkäänpuukotusta asioiden kautta, joita ei ole olemassa uskovien keskuudessa. Olemme tämän huomanneet siinä Hengessä, jonka Jumala on meille antanut, että oikein osaamme aina arvioida ihmisiä, jotka meitä lähestyvät. Meillähän ei ole varaa erehtyä tässä asiassa, olemme vastuussa Jumalalle.

      Uskovat emme ilkeile sinulle, mutta arvostelemme ja kehoitamme samalla kovalla volyymilla, mitä Jeesus edusti ja viesti aikoinaan ihmisille, jotka Häntä kiusasivat alvariinsa. Oikea Jeesus ei ole se naispappien lanseeraama "minunjeesukseni" armoautomaatti, vaan Jeesus on yhä se sama railakasotteissaan ja maailmaa muuttava voima kuten maanpäälläkin ollessaan oli. Jeesus on kuningasten Kuningas ja Herrain Herra, joka tulee tuomitsemaan kaikki ihmiset. Nyt julistamme armoa Jeesuksessa, joka tulee jokaisen osaksi, joka tunnustaa ja tiedostaa syntinsa, tekee parannuksen ja ottaa vastaan aidosti uskon Jeesukseen. Näin hän saa Herramme lähettämän Pyhän Hengen ja syntyy uudestaan, perusteellisesti, totaalisesti ja lopullisesti. Hänessä ei enää vaikuta tämän maailman pahahenki, vaan hänessä vaikuttaa Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki. Tätä toivon myös sinulle.

      • uskova.mies

        Tähän ei ole mitään lisättävää, aamen.


      • KysynVaan-76

        "Oikea Jeesus ei ole se naispappien lanseeraama "minunjeesukseni" armoautomaatti, vaan Jeesus on yhä se sama railakasotteissaan ja maailmaa muuttava voima kuten maanpäälläkin ollessaan oli."

        Miksi ihmeessä sitten ne kiihkeimmät uskovat ovat juuri niitä joiden mielestä mitään ei yhteiskunnassa koskaan saa muuttaa vaan ennen oli aina paremmin ja kaikki muutos aina huonompaan suuntaan?


      • Jaa a. Tiedän tuon opin missä ”uudestisynnytään”. Jokainen joka saa ottaa uskon vastaan, uudesti syntyy omalla tavallaan. Nyt jotkut ovat kehitteet tuohon omat sääntönsä, minkä mukaan arvioidaan onko joku tehnyt sen oikein. Aivan kuin olisi mitään oikeaa tai väärää tapaa.

        Oletko tullut tutustuneeksi kuinka montaa eri tapaa pidetään ”ainoana oikeana”? Baptisteilla omansa, vapaakirkolla, pelastusarmeijalla, Jehovan todistajilla, lestadiolaisilla, helluntailaisille, evankelikaalisilla jne. kaikilla on omat sääntönsä.

        Pilkkaat ja nimittelet naispappeja ja pidät heidän uskoaan vääränä? Aika ikävä asenne. Meillä jokaisella on mielikuva siitä, millainen Jeesus oli. Näyttää olevan sinullakin!

        Eivät naiset sen huonompia ole hengellisyydessään kuin miehetkään.


      • usko.vaininen

        "Jokainen joka saa ottaa uskon vastaan, uudesti syntyy omalla tavallaan. "

        Uskoontullaan vain yhdellä tapaa, ottamalla Jeesus vastaan henkilökohtaiseen elämäänsä. EI ole mitään ns. omaa tapaa tulla uskoon.

        Sinä et ole uudestisyntynyt ja se näkyy siinä, että taistelet uskovia vastaan. Kukaan Jeesuksen oma ei taistele omia sisariaan ja veljiään vastaan.


        "Pilkkaat ja nimittelet naispappeja ja pidät heidän uskoaan vääränä? "

        Naispappeja ei ole kukaan nimitellyt eikä pilkannut, tuo taas oli sinun omaa keksintöäsi. Mutta naispappien suhtautumista Jeesukseen ja Jumalaan on arvosteltu, koska he ovat luoneet omat jumalansa ja jeesuksensa, joille sitten on annettu mitä kummallisimpia ominaisuuksia ja määrätään mitä nämä "minunjumalat" sitten saa tehdä. Ei Kaikkivaltiasta näin tule kohdella ihmisen toimesta, vaikka itse julistautuvat joka sunnuntai syntisiksi ihmisiksi ihan julkisesti. Ei syntisen ihmisen tule asettaa itseään Jumalan yläpuolelle. Pitäisi pysyä omalla tasollaan, jos kerran suullaan mesoaa omasta syntisyydestään eikä koskaan tee parannusta siitä syntisyydestään.


      • KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Oikea Jeesus ei ole se naispappien lanseeraama "minunjeesukseni" armoautomaatti, vaan Jeesus on yhä se sama railakasotteissaan ja maailmaa muuttava voima kuten maanpäälläkin ollessaan oli."

        Miksi ihmeessä sitten ne kiihkeimmät uskovat ovat juuri niitä joiden mielestä mitään ei yhteiskunnassa koskaan saa muuttaa vaan ennen oli aina paremmin ja kaikki muutos aina huonompaan suuntaan?

        >Miksi ihmeessä sitten ne kiihkeimmät uskovat ovat juuri niitä joiden mielestä mitään ei yhteiskunnassa koskaan saa muuttaa vaan ennen oli aina paremmin ja kaikki muutos aina huonompaan suuntaan?
        Muuttaa kyllä saisi, mutta siis vain menneisyyttä kohti, eikä sille löydy sanottavaa kannatusta. Hämmentävä yhtymäkohta muuten uusliberaalin talouspolitiikan vaatimiin "uudistuksiin", joille taas kannatusta löytyy.


      • usko.vaininen kirjoitti:

        "Jokainen joka saa ottaa uskon vastaan, uudesti syntyy omalla tavallaan. "

        Uskoontullaan vain yhdellä tapaa, ottamalla Jeesus vastaan henkilökohtaiseen elämäänsä. EI ole mitään ns. omaa tapaa tulla uskoon.

        Sinä et ole uudestisyntynyt ja se näkyy siinä, että taistelet uskovia vastaan. Kukaan Jeesuksen oma ei taistele omia sisariaan ja veljiään vastaan.


        "Pilkkaat ja nimittelet naispappeja ja pidät heidän uskoaan vääränä? "

        Naispappeja ei ole kukaan nimitellyt eikä pilkannut, tuo taas oli sinun omaa keksintöäsi. Mutta naispappien suhtautumista Jeesukseen ja Jumalaan on arvosteltu, koska he ovat luoneet omat jumalansa ja jeesuksensa, joille sitten on annettu mitä kummallisimpia ominaisuuksia ja määrätään mitä nämä "minunjumalat" sitten saa tehdä. Ei Kaikkivaltiasta näin tule kohdella ihmisen toimesta, vaikka itse julistautuvat joka sunnuntai syntisiksi ihmisiksi ihan julkisesti. Ei syntisen ihmisen tule asettaa itseään Jumalan yläpuolelle. Pitäisi pysyä omalla tasollaan, jos kerran suullaan mesoaa omasta syntisyydestään eikä koskaan tee parannusta siitä syntisyydestään.

        ”Uskoontullaan vain yhdellä tapaa…”

        Näin olen aina ajatellut mutta m. täällä on osoitettu, ettei se pidä kaikkien mielestä paikkaansa. Kuten itsekin kumoat sen näin; ” Sinä et ole uudestisyntynyt…”. En siis täytä sinun määritelmiäsi.

        ”Naispappeja ei ole kukaan nimitellyt eikä pilkannut…”

        Siinä tapauksessa et kovinkaan paljon lue tätä palstaa?

        ”Ei syntisen ihmisen tule asettaa itseään Jumalan yläpuolelle.”

        Juuri näin.

        En taistele ketään vastaan. Jos kyseenlaista niitä käsityksiä, joita on, se ei ole vastaan taistelemista. Sen tarkoitus on asettaa kysymyksiä joihin sitten jokainen voi etsiä vastauksiaan. Samoin julkituon myös sellaisia asioita, jotka mielestäni eivät ole totta. Asioita tulee osata perustella, ilman että oma tuohtumus ottaa valtaa.

        Aivan varmasti tulen puolustamaan kaikkia uskovia jos heitä väärin perustein panetellaan tai vastaavaa. Totuutta emme voi kuitenkaan sivuuttaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miksi ihmeessä sitten ne kiihkeimmät uskovat ovat juuri niitä joiden mielestä mitään ei yhteiskunnassa koskaan saa muuttaa vaan ennen oli aina paremmin ja kaikki muutos aina huonompaan suuntaan?
        Muuttaa kyllä saisi, mutta siis vain menneisyyttä kohti, eikä sille löydy sanottavaa kannatusta. Hämmentävä yhtymäkohta muuten uusliberaalin talouspolitiikan vaatimiin "uudistuksiin", joille taas kannatusta löytyy.

        Tuokin olisi aika mielenkiintoinen keskustelun aihe, mikä menneisyydessä oli paremmin ja oliko asiat niin kuin ne muistetaan? Tai mitä sieltä menneisyydestä voisi tuoda nykymaailmaan ja miten nykymaailmaa voisi muuttaa.

        Nyt on nuo liberalismi käsiteet täällä joillakin mennyt täysin sekaisin, mutta se johtunee vian siitä, ettei tietoa ole kylliksi. Niin, konservatiivista maailmaa haikaillaan mutta liberaalia talouspolitiikkaa puolustetaan.


      • kui22
        usko.vaininen kirjoitti:

        "Jokainen joka saa ottaa uskon vastaan, uudesti syntyy omalla tavallaan. "

        Uskoontullaan vain yhdellä tapaa, ottamalla Jeesus vastaan henkilökohtaiseen elämäänsä. EI ole mitään ns. omaa tapaa tulla uskoon.

        Sinä et ole uudestisyntynyt ja se näkyy siinä, että taistelet uskovia vastaan. Kukaan Jeesuksen oma ei taistele omia sisariaan ja veljiään vastaan.


        "Pilkkaat ja nimittelet naispappeja ja pidät heidän uskoaan vääränä? "

        Naispappeja ei ole kukaan nimitellyt eikä pilkannut, tuo taas oli sinun omaa keksintöäsi. Mutta naispappien suhtautumista Jeesukseen ja Jumalaan on arvosteltu, koska he ovat luoneet omat jumalansa ja jeesuksensa, joille sitten on annettu mitä kummallisimpia ominaisuuksia ja määrätään mitä nämä "minunjumalat" sitten saa tehdä. Ei Kaikkivaltiasta näin tule kohdella ihmisen toimesta, vaikka itse julistautuvat joka sunnuntai syntisiksi ihmisiksi ihan julkisesti. Ei syntisen ihmisen tule asettaa itseään Jumalan yläpuolelle. Pitäisi pysyä omalla tasollaan, jos kerran suullaan mesoaa omasta syntisyydestään eikä koskaan tee parannusta siitä syntisyydestään.

        Kukas sanoi Jeesukselle, MINUN Herra ja MINUN Jumalani, miksi ei niin NYT muka saisi sanoa niin??'

        Kyllä Sinullakin on Jumala, suhteesihan on henkilökohtainen? Sitä taas oikein korostatte mutta kuitenkaanko hän ei saisi olla sinun Jumalasi, vaan kenen sitten?
        Sitähän se henkilökohtaisuus on että joku on minun, tässä tapauksessa minunkin.

        Ongelmasi on se että sinulla on tietty oppi uskosta päähän juntattuna ja se on sinusta se oikea, mitään siitä poikkeavaa ei saisi kenenkään mielessä ailahtaakaan kuin se kuva asiasta mikä on sinun päässäsi, muuten se on väärin.

        Miksi just se kuva/oppi joka just sulle on opetettu- olis se ainoa oikea? Yhtä hyvin joku voisi sulle hokea että sinä uskot aivan väärin ja olet ymmärtänyt kaiken päin männikköö, eihän siihen muuta tarvita kuin sanoa se vain ja pitää omaa käsitystään oikeana

        Joo, mutta ethän sinä ymmärrä tietenkään mitään mutta et sinä ole mikään sanomaan jollekulle että uskot "väärin" tai et ole uskovainen, kyllä sullekin niin vois sanoa ja miltä tuntuis. et sinä näe kenenkään sisimpään, ikävä kyllä!


      • kui22
        kui22 kirjoitti:

        Kukas sanoi Jeesukselle, MINUN Herra ja MINUN Jumalani, miksi ei niin NYT muka saisi sanoa niin??'

        Kyllä Sinullakin on Jumala, suhteesihan on henkilökohtainen? Sitä taas oikein korostatte mutta kuitenkaanko hän ei saisi olla sinun Jumalasi, vaan kenen sitten?
        Sitähän se henkilökohtaisuus on että joku on minun, tässä tapauksessa minunkin.

        Ongelmasi on se että sinulla on tietty oppi uskosta päähän juntattuna ja se on sinusta se oikea, mitään siitä poikkeavaa ei saisi kenenkään mielessä ailahtaakaan kuin se kuva asiasta mikä on sinun päässäsi, muuten se on väärin.

        Miksi just se kuva/oppi joka just sulle on opetettu- olis se ainoa oikea? Yhtä hyvin joku voisi sulle hokea että sinä uskot aivan väärin ja olet ymmärtänyt kaiken päin männikköö, eihän siihen muuta tarvita kuin sanoa se vain ja pitää omaa käsitystään oikeana

        Joo, mutta ethän sinä ymmärrä tietenkään mitään mutta et sinä ole mikään sanomaan jollekulle että uskot "väärin" tai et ole uskovainen, kyllä sullekin niin vois sanoa ja miltä tuntuis. et sinä näe kenenkään sisimpään, ikävä kyllä!

        P.s kaikilla suuntauksilla on tosiaan omat sääntönsä miten uskoa Jumalaan ja mitä kohtia korostetaan Sanasta. Kuten mummomuori totesi ja luetteli suuntauksia tuolla.

        Kerros sää nyt vihdoinkin mikä kristinuskon suuntaus edustaa oikeaa näkemystä, nimeämällä joku tietty suuntaus/näkemys, näkemyksiä ne ovat kuitenkin kaikki. Mutta älä niin että se joka seuraa Raamattua tms. koska siinä saa taas väittelyä jatkettua kun ne kaikki ovat sitä mieltä tykönään, että he lukee Raamattua oikein.

        En tiiä mistä johtuu että tuota päivänselvyyttä on niin vaikea käsittää, ehkäpä siksi että se on vaan päätetty asia, että tuota jos kysytään niin se ohitaan ja viis veisataan miettiä edes koko asiaa. - Hörpitään vaan sitä omaa oppia lisää ja sitä kiivaammin niin sillähän se vahvistuu että tämä just on se oikea.


      • mummomuori kirjoitti:

        Jaa a. Tiedän tuon opin missä ”uudestisynnytään”. Jokainen joka saa ottaa uskon vastaan, uudesti syntyy omalla tavallaan. Nyt jotkut ovat kehitteet tuohon omat sääntönsä, minkä mukaan arvioidaan onko joku tehnyt sen oikein. Aivan kuin olisi mitään oikeaa tai väärää tapaa.

        Oletko tullut tutustuneeksi kuinka montaa eri tapaa pidetään ”ainoana oikeana”? Baptisteilla omansa, vapaakirkolla, pelastusarmeijalla, Jehovan todistajilla, lestadiolaisilla, helluntailaisille, evankelikaalisilla jne. kaikilla on omat sääntönsä.

        Pilkkaat ja nimittelet naispappeja ja pidät heidän uskoaan vääränä? Aika ikävä asenne. Meillä jokaisella on mielikuva siitä, millainen Jeesus oli. Näyttää olevan sinullakin!

        Eivät naiset sen huonompia ole hengellisyydessään kuin miehetkään.

        Eihän siihen uudestisyntymiseen mitään "ainoita oikeita" sääntöjä ole. Kukin tavallaan, siten miten Jumala häntä puoleensa vetää. Joillain se on hyvin voimakas kokemus, joillain, kuten itselläni, pitkäaikaisen "valmistelun" tulos. Joku on saattanut olla lapsesta asti uskossa, eikä osaa sellaista tiettyä selkeää uskoontulohetkeä edes määrittää.


      • Tipale kirjoitti:

        Eihän siihen uudestisyntymiseen mitään "ainoita oikeita" sääntöjä ole. Kukin tavallaan, siten miten Jumala häntä puoleensa vetää. Joillain se on hyvin voimakas kokemus, joillain, kuten itselläni, pitkäaikaisen "valmistelun" tulos. Joku on saattanut olla lapsesta asti uskossa, eikä osaa sellaista tiettyä selkeää uskoontulohetkeä edes määrittää.

        Tuosta olen samaa mieltä.


    • kristitty-

      Mummomuori. Minä tiedän, että sinä olet se mikä sanot olevasi. Tiedän tuon siitä, mitä tapahtui kerran Kirkko kuulolla -palstalla, kun olin siellä. Sinulta oli jäänyt vahingossa henkilötietojasi näkyville profiiliisi, vaikka et ollut tarkoittanut niitä julkisiksi. Joku oli huomannut tuon ja ihmetteli sitä. Käytiin katsomassa, ja siellä ne tosiaan olivat. Tulit sitten itse myöhemmin paikalle, sait tietää asian ja kävit korjaamassa profiilisi. En ole viitsinyt sanoa tästä, kun en ole tiennyt, haluatko että siitä puhutaan.

      • Niin, eipä siellä paljon ollut. Eikö ole tärkeämpää se, mistä puhutaan tai kirjoitetaan kuin se, millainen kirjoittaja on? En mielellään tee kenestäkään mitään päätelmiä siitä, millainen ihminen hän on. enemmän keksityn siihen mistä asiasta hän kirjoittaa tai mitä mieltä hän mistäkin on.

        Henkilöllisyys on silloin sivuseikka kun kyse ei ole julkisuuden henkilöstä.


      • ei.noiin

        On tärkeää tiedostaa millainen henkilö kirjoittaa mistä traumoista käsin hän ponnistaa. Näin osaamme oikein suhtautua häneen.


      • kristitty-
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, eipä siellä paljon ollut. Eikö ole tärkeämpää se, mistä puhutaan tai kirjoitetaan kuin se, millainen kirjoittaja on? En mielellään tee kenestäkään mitään päätelmiä siitä, millainen ihminen hän on. enemmän keksityn siihen mistä asiasta hän kirjoittaa tai mitä mieltä hän mistäkin on.

        Henkilöllisyys on silloin sivuseikka kun kyse ei ole julkisuuden henkilöstä.

        No, sinä teit itse ihan avauksen siitä, millainen olet, ja että olet se mikä olet sanonut olevasi. Minusta tuntui oikeudenmukaiselta vahvistaa se siltä pohjalta mitä tiedän, koska täällä näyttää noita huhuja ja trollauksia olevan. Ajattelin, että ehkä nuo kirjoittelijat uskovat paremmin, jos joku muukin sanoo kuin sinä ja lisäksi kertoo, mistä asian tietää.


      • ei.noiin kirjoitti:

        On tärkeää tiedostaa millainen henkilö kirjoittaa mistä traumoista käsin hän ponnistaa. Näin osaamme oikein suhtautua häneen.

        Ja juuri siksikö kirjoittelet lukemattomilla nimimerkeillä, että traumojasi ei huomattaisi? :D


      • Repelebe.naurattaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja juuri siksikö kirjoittelet lukemattomilla nimimerkeillä, että traumojasi ei huomattaisi? :D

        Repeleben nikkilaskuri runksuttaa taas.


    • kuka.kuka.on

      Tottatuo että me uskovat olemme koko ajan tienneet mummomuorin henkilöllisyyden, mutta emme tietenkään sitä paljasta, koska hän itse haluaa pysyä anonyyminä.

      • Mites se joka raivoissaan uhkasi paljastaa minun henkilöllisyyteni, onkohan Herra rangaissut häntä taudilla vai miksi projekti lässähti?


      • ei_hassumpaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mites se joka raivoissaan uhkasi paljastaa minun henkilöllisyyteni, onkohan Herra rangaissut häntä taudilla vai miksi projekti lässähti?

        Jeesus hänelle lahjoitti kupan, kautta profeetan parran


    • jeesusfani

      Eihän se ihmismieleen piirtynyt lainalaisuus, joka uskottelee minuudelleen, että jos et ole puolellani, olet minua vastaan, ole mihinkään vuosituhansienkaan kirjoitetun historian perusteella kadonnut, eikä tule katoamankaan.

      Kun vastakkaisen mielipiteen vaientamiskeinoina on kautta aikojen käytetty eliminoinnin lisäksi jos jonkiinlaisia häväistyksen ja naurunalaiseksi saattamisen keinoja, myös valehtelijaksi leimaamista, niin toki ne nettiaikanakin ovat voimissaan.

      Kirjoitit: "Nyt olen keskustellut näillä palstoilla saadakseni tietoa, kasvattaakseni ymmärrystä muita uskovia kohtaan sekä löytääkseni paikkani uskovien joukossa".

      Mitä tulee Suomi24 palstoihin, niin oma toteamukseni on, että harvakseltaan niistä löytyy omamieltesiä tiedonsirpaleita. Jos löytyykin, niin suurimmaksi osaksi lainatavarana.

      Mitä tulee ymmärryksen hankkimiseen esim. tältä luterilaisuuspalstala muita uskovia kohtaan, tai paikan löytymiseen uskovien joukossa, niin löytöpaikkana tämä palsta on plus miinus nolla.

      Moni muu sinun tilassasi oleva olisi jättänyt jo aikoja sitten tämän palstan.
      Kiitos sinulle, että jaksat vielä kirjoitella tällä palstalla.

      • näin.ikkäää

        Mummomuori ex-kommarina elää vastakkainasettelusta. Kommunistit sisäistetään taistelemaan porvareita vastaan ja tämä jää päälle. Vain uskoontulo Jeesukseen voisi mummomuorin tästä pelastaa ja vasta sitten hän alkaisi hyväksymään sisarensa ja veljensä Jeesuksessa Kristuksessa kaikkine puutteineen. Nyt mummmomuori pyrkii elämään uskovien puutteista ja niitä lisää keksimällä, mutta uskossaollen mummomuori oppisi rakastamaan omia sisariaan ja veljiäään.


      • Onhan se toisaalta aivan luonnollista että etsii jotain jolla on samankaltaisia mielipiteitä. Se ei estä sitä, että välillä asettuu myös toisen asemaan. Ei pidä itse luoda vihollisia liiallisilla ennakkoluuloillaan tai oletuksillaan.

        Ehkä tämä palsta ei ole paras mahdollinen, tosin käyn aina silloin tällöin muuallakin lueskelemassa. Pyrin tietoisesti muistamaan miten asiat täällä elävässä elämässä oikeasti ovat – eivät siis ihan tällaisia kuin täällä.

        Mutta vielä on keskusteltavaa ollut jonkin verran. On hyvä tutustua myös niihin ihmismielen vähemmän hehkeisiin piirteisiin. Voi olla että vaihdan areenaa, kun alkaa liikaa olemaan toistoja.


      • toistantoistantoistantoi
        mummomuori kirjoitti:

        Onhan se toisaalta aivan luonnollista että etsii jotain jolla on samankaltaisia mielipiteitä. Se ei estä sitä, että välillä asettuu myös toisen asemaan. Ei pidä itse luoda vihollisia liiallisilla ennakkoluuloillaan tai oletuksillaan.

        Ehkä tämä palsta ei ole paras mahdollinen, tosin käyn aina silloin tällöin muuallakin lueskelemassa. Pyrin tietoisesti muistamaan miten asiat täällä elävässä elämässä oikeasti ovat – eivät siis ihan tällaisia kuin täällä.

        Mutta vielä on keskusteltavaa ollut jonkin verran. On hyvä tutustua myös niihin ihmismielen vähemmän hehkeisiin piirteisiin. Voi olla että vaihdan areenaa, kun alkaa liikaa olemaan toistoja.

        "Voi olla että vaihdan areenaa, kun alkaa liikaa olemaan toistoja."
        Sitä odotellessa....

        ps. homo- ja lecbolapsta sopisi varmaan hyvin sinulle


      • toistantoistantoistantoi kirjoitti:

        "Voi olla että vaihdan areenaa, kun alkaa liikaa olemaan toistoja."
        Sitä odotellessa....

        ps. homo- ja lecbolapsta sopisi varmaan hyvin sinulle

        Ikävä kyllä ei ole aihepiirteiltään kovin kiinnostavia. Ehkä sinulla on parempia uskontoon sekä uskoon liittyviä ehdotuksia?


      • ihantaviskirkollinen
        mummomuori kirjoitti:

        Ikävä kyllä ei ole aihepiirteiltään kovin kiinnostavia. Ehkä sinulla on parempia uskontoon sekä uskoon liittyviä ehdotuksia?

        Monet foorumit käyneenä joudun sanomaan mummomuorille, että kaikki foorumit ovat aika kipeitä verrattuna siihen, mitä tavan ev.lut. messussa ym saa kokea. Tämä foorumi on järkyin, mutta itse olen joutunut kiusatuksi monien fundiksien taholta niin, että jopa yöunet ovat menneet. En vilpittömästi voi suositella sinulle yhtäkään foorumia. Siunausta elämääsi, mummomuori!


      • toistantoistantoistan
        mummomuori kirjoitti:

        Ikävä kyllä ei ole aihepiirteiltään kovin kiinnostavia. Ehkä sinulla on parempia uskontoon sekä uskoon liittyviä ehdotuksia?

        Sinähän liputat aina homoutta. Oletko jo kyllästynyt?


      • ihantaviskirkollinen kirjoitti:

        Monet foorumit käyneenä joudun sanomaan mummomuorille, että kaikki foorumit ovat aika kipeitä verrattuna siihen, mitä tavan ev.lut. messussa ym saa kokea. Tämä foorumi on järkyin, mutta itse olen joutunut kiusatuksi monien fundiksien taholta niin, että jopa yöunet ovat menneet. En vilpittömästi voi suositella sinulle yhtäkään foorumia. Siunausta elämääsi, mummomuori!

        Ihanko totta? Että joka foorumilla on sama peli? No, useimmilla on ollut, joillakin on niin hiljaista että hyvä jos kommentti päivässä. Millaisilla foorumeilla olet liikkunut?

        Kävin miettimään sitä että koska ”joillekin uskoville” opetetaan että heidän pitää käännyttää mahdollisimman monta, ja käyttää mm. näitä netistä löytyviä välineitä siihen, niin ahkeria he ovat.

        Käyn silloin tällöin lueskelemassa suomi24 muitakin palstoja ja olen laittanut merkille että hyvin monella palstalla on aivan samoja nimimerkkejä ja tyylejä kuin täällä.

        Aikamoista päivätyötä he tekevät?


      • ihantaviskirkollinen
        mummomuori kirjoitti:

        Ihanko totta? Että joka foorumilla on sama peli? No, useimmilla on ollut, joillakin on niin hiljaista että hyvä jos kommentti päivässä. Millaisilla foorumeilla olet liikkunut?

        Kävin miettimään sitä että koska ”joillekin uskoville” opetetaan että heidän pitää käännyttää mahdollisimman monta, ja käyttää mm. näitä netistä löytyviä välineitä siihen, niin ahkeria he ovat.

        Käyn silloin tällöin lueskelemassa suomi24 muitakin palstoja ja olen laittanut merkille että hyvin monella palstalla on aivan samoja nimimerkkejä ja tyylejä kuin täällä.

        Aikamoista päivätyötä he tekevät?

        Esimerkiksi blogimetsa on täynnään rasismia ja toisin ajattelijoiden nimittelemistä vaikka miksi. Kotimaa on melko pienen piiirin foorumi, jossa konservatiivisuus jyllää ja samat tyypit kirjoittaa ennalta arvattavia kommentteja. Seurakuntalainen on lopettanut kommentoinnin. Körttien eli Herättäjä-yhdistyksen foorumi on ok. Tosin kun en körttiläisyyttä tunne juurikaan, niin vähän vaikea osallistua. Mutta tervettä meininkiä siellä on. Uskojaelama.net on kirjava paikka, mutta siellä on selkeät säännöt. Ei juurikaan liberaaleja ole siellä. Joskus luen sitä ja joskus siellä on aivan käsittämättömiä juttuja. Siis mustavalkoista. Blogitaivaalla on hyviä blogeja joskus, mutta ei siellä juurikaan keskustella.

        Onko muita?


      • ihantaviskirkollinen kirjoitti:

        Esimerkiksi blogimetsa on täynnään rasismia ja toisin ajattelijoiden nimittelemistä vaikka miksi. Kotimaa on melko pienen piiirin foorumi, jossa konservatiivisuus jyllää ja samat tyypit kirjoittaa ennalta arvattavia kommentteja. Seurakuntalainen on lopettanut kommentoinnin. Körttien eli Herättäjä-yhdistyksen foorumi on ok. Tosin kun en körttiläisyyttä tunne juurikaan, niin vähän vaikea osallistua. Mutta tervettä meininkiä siellä on. Uskojaelama.net on kirjava paikka, mutta siellä on selkeät säännöt. Ei juurikaan liberaaleja ole siellä. Joskus luen sitä ja joskus siellä on aivan käsittämättömiä juttuja. Siis mustavalkoista. Blogitaivaalla on hyviä blogeja joskus, mutta ei siellä juurikaan keskustella.

        Onko muita?

        Tuossa tulikin jo niitä foorumeita, joita on tullut lueskeltua.
        Kotimaassa alkaa olla jo niin vähän kirjoittajia, että menee välillä aika tavalla inside jutuiksi.
        Seurakuntalainen on näemmä lopettanut keskustelut.

        Körttien eli Herättäjä-yhdistyksen foorumi on yhä hyvin hiljainen. Niitä kyllä lueskelee mutta keskustelut… no, kun maltti riittää.

        Uskojaelama.netissä on sama ongelma, hiljaista.

        Kaipaan enemmän foorumissa jossa on erilaisia ”ääniä”. Ehkä siksi aikoinaan valitsin tämän Luterilaisuus palstan?


    • mummolle

      Uskon sinun olevan vilpitön ja olen silloin tällöin lukenut kirjoituksiasi. Olemme suurin piirtein saman ikäisiä, minäkin elin nuoruuttani juuri 70-luvulla ja nyt minulla on myös kolme lasten lasta. Uskoin jo Jeesukseen n.6 vuotiaana ja sain jo silloin rukous vastauksia. Teini ja nuoruus vaihe menikin sitten pahasti toinen jalka laahatessa maailmassa ja sen kuohuissa, uskoin silloinkin mutta huvitukset veivät silloin osan voitoista. Jeesus kuitenkin aikaajoin yritti nostattaa ja teki ihmeitä kauttani. Nyt 50 vuotiaana, ehkä jo hieman aiemmin Jeesus otti minut vahvemmin otteeseena ja alkoi puhuttaa minua niin kovin että kävin myös uskonkasteella ja siitä alkoikin valtava uskon kasvuni jonka huomasivat lähellä olevatkin ja ihmettelivät ja ihmettelevät edelleenkin mitä minulle tapahtuu. Kysyinkin, pitävätkö he sitten minua hulluna ja vastaus oli aina: " ei, ei se sitä ole, mutta jotain todella on kun nuo sinun näkysi ja unesikin usein toteutuu?"
      Vastaani on tullut ex uskovia jotka ovat pettyneitä seurakuntiin ja ihmisiin ja siksi ovat jättäneet uskonsa. Olen aina painottanut heille, että vaikka pettyisimme ihmisten tekemiin seurakuntiin ja toisiin uskoviin, emme KOSKAAN saa hyljätä Jumalaa, sillä ei ole Hänen vikansa miten ihmiset käyttäytyy. Kääntäkää selkänne niille joiden sanomaa ette koe hyväksi ja seurakunnille joita ette koe kodiksenne, mutta älkää koskaan Jumalalle, Jeesukselle Kristukselle.
      Tärkeintä on kuulua seurakuntaan, joka ei ole ihmiskäsin tehty vaan jonka päänä on itse Jeesus Kristus ja me saamme olla Hänen jäseniään, käsiään ja jalkojaan, ja pitäkää huoli ettei tuo seurakunta ruumis ole saastainen, vaan aloitamme itsestämme, puhditamalla pois kaikki synnit, jotka ei sovi tuohon ruumiiseen. Jeesus antaa meille anteeksi sovitus työnsä kautta ja meidänkin tulee oppia pyytää ja antaa anteeksi toisillemme niinkuin Jeesus meitä opetti.
      Herran Rauhaa ja siunausta sinulle mummomuori.

      T. Sinettisormus

      • mummolle

        ... muutamasta ex uskovasta on tullut tuon puhutteluni jälkeen taas uskovia, eräskin ilmoitti minulle myös käyneensä uskon kasteella tyttärensä kanssa, nämä ovat niitä ihania riemun hetkiä, kun eksynyt lammas löytää takaisin kotiin ...


      • Kiitos, oli hienoa lukea tuota. Tiesi on ollut vähän erilainen mutta tästä olen nykyään täysin samaa mieltä:

        ”Vastaani on tullut ex uskovia jotka ovat pettyneitä seurakuntiin ja ihmisiin ja siksi ovat jättäneet uskonsa. Olen aina painottanut heille, että vaikka pettyisimme ihmisten tekemiin seurakuntiin ja toisiin uskoviin, emme KOSKAAN saa hyljätä Jumalaa, sillä ei ole Hänen vikansa miten ihmiset käyttäytyy.”

        Vaikka kuinka kiusattaisiin ja yritettäisiin saada menettämään usko sen seurauksena, ei anneta sille periksi.

        Siunausta sinnekin päin.


      • kymmenykset
        mummomuori kirjoitti:

        Kiitos, oli hienoa lukea tuota. Tiesi on ollut vähän erilainen mutta tästä olen nykyään täysin samaa mieltä:

        ”Vastaani on tullut ex uskovia jotka ovat pettyneitä seurakuntiin ja ihmisiin ja siksi ovat jättäneet uskonsa. Olen aina painottanut heille, että vaikka pettyisimme ihmisten tekemiin seurakuntiin ja toisiin uskoviin, emme KOSKAAN saa hyljätä Jumalaa, sillä ei ole Hänen vikansa miten ihmiset käyttäytyy.”

        Vaikka kuinka kiusattaisiin ja yritettäisiin saada menettämään usko sen seurauksena, ei anneta sille periksi.

        Siunausta sinnekin päin.

        Mihin seurakuntaa olet mummo ajalellut liittyä jos tulet uskoon?


      • kymmenykset kirjoitti:

        Mihin seurakuntaa olet mummo ajalellut liittyä jos tulet uskoon?

        Olen jo liittynyt seurakuntaan uskoni myötä.


      • kymmenykset
        mummomuori kirjoitti:

        Olen jo liittynyt seurakuntaan uskoni myötä.

        Mihin seurakuntaan ja miksi? Mihin sinä uskot?


    • koskahelvettiloppuu

      Mielestäni mummomuori sinun kannattaisi hakeutua jo muualle. Kaikki muutkin ovat hakeutuneet. Itselle on ollut suuri pettymys tämä kuin vihdoinkin päästiin balttiksen terrorista, tuli tämän teidän, siis sinun ja parin tappelukaverisi terrori. Ei kannata jäädä vänkäämään tällaisille palstoille. Tämä olisi paljon kivempi ilman teidän tappeluanne täällä ja varmaan monipuolisempikin aiheiltaan. Kannattaisi joskus olla hieman epäitsekäskin, mutta ilmeisesti olette näin nopeasti unohtaneet balttis-helvetin ja nyt teette sitten palstasta helvettiä muille ja sitten vielä tämä kun jankutetaan yhdestä aiheesta melkeinpä vain, eikä kukaan muu käy täällä. Sinun kanssasi tappelee muutama ateisti hyödyntäen taas tätä yhtä aihetta, ja sitten on tuo porukka joka vaahtoaa yhdestä aiheesta antaen näin väärää kuvaa kristikunnasta, jossa edes tosiaan konservatiiveillakin on muutakin keskusteltavaa kuin tämä yksi aihe. Näillä palstoilla näemmä käy näin, että jotkut tappelupukarit jäävät sarvistaan kiinni.

      Pidän onneksi aina väliä, mutta yleiskuva näyttää siltä, että näemmä sama meno päällä siitä asti (siitä on jo monta kuukautta) kun päästiin balttis-helvetistä eroon, nyt on tosiaan tämä helvetti.

      Olen joskus lukenut iankaikkisen vanhaa luterilaisuus-palstaa ja se oli silloin hyvä.

      • koskahelvettiloppuu

        Itse asiassa jouduin vielä ihan vahingossa sille vanhalle luterilaisuus-palstalle, jonkin linkin kautta. Siihen aikaan tosiaan, näemmä oli asiallista keskustelua ja sen lisäksi siitä sai vielä tietoa luterilaisuudestakin.


      • agenda

        "Mielestäni mummomuori sinun kannattaisi hakeutua jo muualle. "

        Tämä toive on turha, sillä addiktoitunut ihminen on sidottu eikä hänellä ole henkistä energiaa suuntautua muualle.

        On totta, että mummomuori on tuonut tänne jankkaamisen jossa tarkoitus on tuhota se lähimmäinen. Kristinuskossa lähdemme aina siitä, että julistamme evankeliumia emmekä katso siihen ihmiseen muuta kuin sillä tavalla, että oikaisemme hänen väitteensä.


      • paljon.mielummin

        Paljon mielummin näen mummomuorin jatkavan tällä palstalla kuin tämän yhden palstahäirikön, joka tehtailee näitä lapsellisia kusotin sun muita ketjuja, joissa sitten 2/3-osaa kommenteista vastailee itselleen eri nimimerkein.


      • ”…vihdoinkin päästiin balttiksen terrorista…”

        Niin, aina on joku joka käy suurta yksipuhelua ja tekee jatkuvasti samoista asioista aloituksia. Nyt täällä on joku kirjanmerkkiyhdistelmä ollut samantyylinen. Pitkiä litanioita ilman mitään yhteyttä keskusteltavaan aiheeseen.
        Balttiksella tosin välillä oli asiaakin, ja jos hän olisi kirjoittanut vähemmän sitä muuta, minulla ei ole häntä vastaan mitään.
        Nyt täällä on ilmaantunut aivan tavallisia trolleja (kuten mummonsörssää tai vastaavaa) jolla ei edes ole mitään sanottavaa. Pahimmat ateistit (Nassetäti oli kaikista pahoin) ovat kaikonneet ja ne jääneet, jotka osaavat asiallisesti kirjoittaa. Toki välillä trollauksia myös heidän osaltaan ilmaantuu aika ajoin.

        ”Kaikki muutkin ovat hakeutuneet.”

        Ketkä kaikki muut? Käyn aika ajoin erilaisilla palstoilla, mutta kovin hiljaisia ne ovat. En oikein tykkää sellaisista missä kaikki saman mieliset kokoontuvat olemaan samaa mieltä. Aluksi tämäkin palsta oli hiljainen, mutta vilkastui sitten.

        Ikävää on että ne mukavat kirjoittajat jättivät tämän palstan. Erittäin mielelläni luet että keskustelen monipuolisista aiheista ja asialinjalla.

        ”…jossa edes tosiaan konservatiiveillakin on muutakin keskusteltavaa kuin tämä yksi aihe.”

        Mitä aihetta tarkoitat? Täällä on nyt viimeinkin päästy keskustelemaan muustakin kuin siitä ikuisesta h aiheesta. Koetin vältellä aihetta aika pitkään kunnes kyllästyin siihen, etteivät maltilliset päässeet ääneen lainkaan.

        Olen siis pelkästään ilahtunut jos teette noita erilaisia aloituksia ja todellakin luterilaisen konservatiivin näkemysten kautta – nyt kaikki tuntuu tallaantuvat tämän baptistisien uusliikkeiden opetuksien alle.

        ”…sinun kannattaisi hakeutua jo muualle.”

        Niin, kunhan hyvä areena löytyy. Otan ehdotuksia vastaan!


      • olet.epämiellyttävä
        mummomuori kirjoitti:

        ”…vihdoinkin päästiin balttiksen terrorista…”

        Niin, aina on joku joka käy suurta yksipuhelua ja tekee jatkuvasti samoista asioista aloituksia. Nyt täällä on joku kirjanmerkkiyhdistelmä ollut samantyylinen. Pitkiä litanioita ilman mitään yhteyttä keskusteltavaan aiheeseen.
        Balttiksella tosin välillä oli asiaakin, ja jos hän olisi kirjoittanut vähemmän sitä muuta, minulla ei ole häntä vastaan mitään.
        Nyt täällä on ilmaantunut aivan tavallisia trolleja (kuten mummonsörssää tai vastaavaa) jolla ei edes ole mitään sanottavaa. Pahimmat ateistit (Nassetäti oli kaikista pahoin) ovat kaikonneet ja ne jääneet, jotka osaavat asiallisesti kirjoittaa. Toki välillä trollauksia myös heidän osaltaan ilmaantuu aika ajoin.

        ”Kaikki muutkin ovat hakeutuneet.”

        Ketkä kaikki muut? Käyn aika ajoin erilaisilla palstoilla, mutta kovin hiljaisia ne ovat. En oikein tykkää sellaisista missä kaikki saman mieliset kokoontuvat olemaan samaa mieltä. Aluksi tämäkin palsta oli hiljainen, mutta vilkastui sitten.

        Ikävää on että ne mukavat kirjoittajat jättivät tämän palstan. Erittäin mielelläni luet että keskustelen monipuolisista aiheista ja asialinjalla.

        ”…jossa edes tosiaan konservatiiveillakin on muutakin keskusteltavaa kuin tämä yksi aihe.”

        Mitä aihetta tarkoitat? Täällä on nyt viimeinkin päästy keskustelemaan muustakin kuin siitä ikuisesta h aiheesta. Koetin vältellä aihetta aika pitkään kunnes kyllästyin siihen, etteivät maltilliset päässeet ääneen lainkaan.

        Olen siis pelkästään ilahtunut jos teette noita erilaisia aloituksia ja todellakin luterilaisen konservatiivin näkemysten kautta – nyt kaikki tuntuu tallaantuvat tämän baptistisien uusliikkeiden opetuksien alle.

        ”…sinun kannattaisi hakeutua jo muualle.”

        Niin, kunhan hyvä areena löytyy. Otan ehdotuksia vastaan!

        Ihan sama kunhan tajuat poistua täältä.


      • olet.epämiellyttävä kirjoitti:

        Ihan sama kunhan tajuat poistua täältä.

        Niin, panettelukampanjan tavoite lienee juuri se, että täältä savustetaan aika ajoin sellaisia kirjoittajia pois, joista ei tykätä.


      • olet.epämiellyttävä
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, panettelukampanjan tavoite lienee juuri se, että täältä savustetaan aika ajoin sellaisia kirjoittajia pois, joista ei tykätä.

        No, koska lähdet?


    • puskaradiot.hiljaa

      Fiksuimmasta päästä olet täällä, riippumatta miten tai miksi uskot.

      • dikduk

        Mummomuori on fiksu ja asiallinen kirjoittaja, trolliparat (tai trolliparka) jäisivät ilman hyökkäyskohdetta jos hän lähtisi. Asiaahan heillä ei ole mistä kirjoittaa , tyhjät tynnyrit todella vain kolisevat .


    • uskova.mies

      Niputat aloituksessa kaikki trolleiksi ?
      Me olemme keskustelleet kanssasi jo lopetetulla kk-palstalla ja täälläkin joitain kertoja, enkä voi olla ihmetelemättä sitä negatiivisuutta, mitä uskovia kohtaan palstalla osoitat.
      En ole missään vaiheessa huomannut sinun asettuneen uskovien puolelle, ellei oteta huomioon liberaali pappeja, joita aina olit tukemassa, vaikka heiltä olisi tullut kuinka Raamatunvastaista läppää siellä (kk-palsta).
      Olet selvästi liberaalien kanssa samaa mieltä, mutta et huomaa sitä hapatetta, jota he selvästi toivat sinne.
      Lehdeskosken osalta en asiaa muista, mutta olin silloin yhteydessä hänen esimieheensä, eli Pekka Särkiöön (nyk.kenttäpiispa), joka otti Lehdeskosken puhutteluun ja hänen kommentointi loppui siihen.
      Kerroit uudestisyntymän olevan erilainen ja luettelit siihen liittyen erilaisia tahoja, miten kukin sen kokee, varmaan tapoja on monenlaisia, mutta avain siihen on yhdenlainen, joka tulee esille Ilm.3: 20 ;

      " 20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. "
      Jehovan todistajat eivät mielestäni edusta kristinuskoa, vaikka tämänkin luetteloosi olit laittanut.

      Jeesuksesta et ole huomioideni mukaan kirjoittanut juuri mitään, tai kohtaamisestasi Hänen kanssaan ?
      Tämä on minusta outoa, koska Jeesus on kristinuskon ydin ja Hänet vastaanottanut ihminen ei jätä Häntä sivuun.
      Kerroit myös etsineesi vastauksia näiltä palstoilta, tällä nykyisellä ei voi edes keskustella, kun "ratsuväki" karauttaa aina paikalle herjaamaan, sekä jankkaamaan erinomaisuuttaan siitä, miten he eivät ainakaan usko.
      Heitä olet usein myös komppaamassa.
      Uskovat kirjoittajat ovat em. syiden takia täältä lähteneet, eikä jäljellä enää montaa ole.
      Varmaan pidät minuakin ns. uskovana, mutta voin kertoa, että olen saanut ottaa Jeesuksen sydämeeni 35v sitten ja tämä liitto pysyy kuolemaani asti, siihen pyydänkin voimaa rukouksessa päivittäin.

      • kiitoskommentistasi

        Hei kiitos tästä kommentista. Kiitos. Siis nimittäin minua tosiaan jäi vaivaamaan tuo Lehdeskoski Kirkko kuulolla -palstalla ja ihmettelin, kun ei kukaan puuttunut siihen. Nyt tämä kommenttisi nosti arvostukseni Suomen luterilaista kirkkoa kohtaan, kun se oli lässähtänyt kuin lehmän häntä. En voinut millään uskoa silmiäni, sehän oli kuin parhaista sketseistä, että kirkolla on tuollainen pappina. Seurakuntalaiset yrittivät asiallisesti selvittää papille, mitkä ovat kristinopin salat. Nyt tämä selittää sen sitten, että Lehdeskoski jossain muussa lehdessä oli närkästynyt, kun joku oli tosiaan kyseenalaistanut hänen oppinsa. MIten ihmeessä ihminen ylipäätään tulee kirkkoon papiksi, eikä ollenkaan kyseenalaista, että eikö hän voisi oppia levittää muualla? Ja kun Lehdeskoski jäisi ainoaksi, mutta kun ei ole. Onhan meillä piispaksikin jo juljennut hakea joku Spongin oppeja noudattava, vaikka ei onneksi päässyt. Vielä tuli sen verran järki käteen valitsijoille.


      • uskova.mies
        kiitoskommentistasi kirjoitti:

        Hei kiitos tästä kommentista. Kiitos. Siis nimittäin minua tosiaan jäi vaivaamaan tuo Lehdeskoski Kirkko kuulolla -palstalla ja ihmettelin, kun ei kukaan puuttunut siihen. Nyt tämä kommenttisi nosti arvostukseni Suomen luterilaista kirkkoa kohtaan, kun se oli lässähtänyt kuin lehmän häntä. En voinut millään uskoa silmiäni, sehän oli kuin parhaista sketseistä, että kirkolla on tuollainen pappina. Seurakuntalaiset yrittivät asiallisesti selvittää papille, mitkä ovat kristinopin salat. Nyt tämä selittää sen sitten, että Lehdeskoski jossain muussa lehdessä oli närkästynyt, kun joku oli tosiaan kyseenalaistanut hänen oppinsa. MIten ihmeessä ihminen ylipäätään tulee kirkkoon papiksi, eikä ollenkaan kyseenalaista, että eikö hän voisi oppia levittää muualla? Ja kun Lehdeskoski jäisi ainoaksi, mutta kun ei ole. Onhan meillä piispaksikin jo juljennut hakea joku Spongin oppeja noudattava, vaikka ei onneksi päässyt. Vielä tuli sen verran järki käteen valitsijoille.

        Noista kk- palstan papeista lähes kaikki oli tulkaa kaikki liikkeen edustajia, yritin käydä heidänkin kanssaan depaattia po.Lehdeskoskesta, mutta sain ympäripyöreitä vastauksia ja homma jatkui ennallaan, kunnes otin yhteyttä Särkiöön, joka kiitti ilmoituksesta ja teki mitä kerroin.
        Muistan Hans papin, joka oli tuosta porukasta suoraselkäisin, Raamatun sanassa, sekä luterilaisessa opista kiinnipitävä pappi.
        En minäkään ymmärää niitä pappeja, jotka toimillaan hajottavat kirkkoa sisältäpäin, mikä se voima on, mikä näin laittaa tekemään ?
        Onneksi kirkossa kuitenkin on vielä niitä, jotka pitävät Raamatun sanaa, sekä tunnustuskirjoja kirkon perustana.


      • kristitty-
        kiitoskommentistasi kirjoitti:

        Hei kiitos tästä kommentista. Kiitos. Siis nimittäin minua tosiaan jäi vaivaamaan tuo Lehdeskoski Kirkko kuulolla -palstalla ja ihmettelin, kun ei kukaan puuttunut siihen. Nyt tämä kommenttisi nosti arvostukseni Suomen luterilaista kirkkoa kohtaan, kun se oli lässähtänyt kuin lehmän häntä. En voinut millään uskoa silmiäni, sehän oli kuin parhaista sketseistä, että kirkolla on tuollainen pappina. Seurakuntalaiset yrittivät asiallisesti selvittää papille, mitkä ovat kristinopin salat. Nyt tämä selittää sen sitten, että Lehdeskoski jossain muussa lehdessä oli närkästynyt, kun joku oli tosiaan kyseenalaistanut hänen oppinsa. MIten ihmeessä ihminen ylipäätään tulee kirkkoon papiksi, eikä ollenkaan kyseenalaista, että eikö hän voisi oppia levittää muualla? Ja kun Lehdeskoski jäisi ainoaksi, mutta kun ei ole. Onhan meillä piispaksikin jo juljennut hakea joku Spongin oppeja noudattava, vaikka ei onneksi päässyt. Vielä tuli sen verran järki käteen valitsijoille.

        No kun he pyrkivät muuttamaan kirkon ja kristinuskon sellaisiksi, missä ei tarvita Jeesusta syntien sovittajana; yrittävät tehdä vallankumouksen. Siksi he pysyvät tukevasti kirkossa. Ajatusta syntisestä sovitusta tarvitsevasta ihmisestä he eivät siedä. Se sotii nykyihmisen narsismia vastaan. Hän haluaa tuntea olevansa hyvä.


      • ”Niputat aloituksessa kaikki trolleiksi ?”

        Tuota, jos selkeästi osoitan ketjun trolleille, niin silloin kyllä pois luen kaikki muut. En niputa mutta jostain syystä sinä halusit niin tehdä.

        ”…sitä negatiivisuutta, mitä uskovia kohtaan palstalla osoitat…”

        Olen tämänkin ilmaissut erittäin monta kertaa, etten niputa kaikkia uskovia samaan nippuun. Siksi käytän ilmaisua ”jotkut” tai ”pieni joukko” joka tarkoittaa todellakin sitä ryhmää uskovia, joille kritiikkini osoitan.
        On käynty niinkin että olen ollut samaa mieltä jopa tuon ”pienen joukon” kanssa joissakin asioissa, niin sekään ei ole ollut heidän mielestään hyvä asia. Toivon että välillä voisimme ihan positiivisesti ilmaista itseämme. Näin huomaisimme että meillä on enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin erottavia.

        ”Jeesuksesta et ole huomioideni mukaan kirjoittanut juuri mitään, tai kohtaamisestasi Hänen kanssaan?”

        Jeesuksen opetuksia siteeraan tai tuon esiin aika tavalla. Tapani ei todellakaan ole hokea sitä herra herraa. Jeesus on minulle läsnä arjessa ja jokapäivässä. Näistä täällä on hyvin vaikeaa keskustella, kun se aina ajautuu hyvin negatiiviseen haukkumiseen sekä parjaamiseen näkemyksiäni kohtaan.

        Niin, Lehdeskosken ajatukset olivat uusia ja erilaisia. Itse olisin mielelläni tutustunut niihin paremmin mutta hänetkin saitte ajettua täältä pois. Surullista. Kirkko kuulolla palstalla papit olivat maltillisia ja kirjoittivat enemmän siten, kuten kristityiltä voisi odottaa. En ollut samaa mieltä joka asiasta ja totta oli, että aika ympäripyöreää heidän kommenttinsa välillä olivat.

        ”Varmaan pidät minuakin ns. uskovana, mutta voin kertoa, että…”

        ??? Oletko uskova vai et? Kirjoitat niin sanottu (ns.) mutta sitten kuitenkin ilmaiset että olet uskova. Jokainen joka kokee olevansa uskova, on uskova – oli hänen näkemyksensä sitten millainen tahansa.


      • uskova.mies
        mummomuori kirjoitti:

        ”Niputat aloituksessa kaikki trolleiksi ?”

        Tuota, jos selkeästi osoitan ketjun trolleille, niin silloin kyllä pois luen kaikki muut. En niputa mutta jostain syystä sinä halusit niin tehdä.

        ”…sitä negatiivisuutta, mitä uskovia kohtaan palstalla osoitat…”

        Olen tämänkin ilmaissut erittäin monta kertaa, etten niputa kaikkia uskovia samaan nippuun. Siksi käytän ilmaisua ”jotkut” tai ”pieni joukko” joka tarkoittaa todellakin sitä ryhmää uskovia, joille kritiikkini osoitan.
        On käynty niinkin että olen ollut samaa mieltä jopa tuon ”pienen joukon” kanssa joissakin asioissa, niin sekään ei ole ollut heidän mielestään hyvä asia. Toivon että välillä voisimme ihan positiivisesti ilmaista itseämme. Näin huomaisimme että meillä on enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin erottavia.

        ”Jeesuksesta et ole huomioideni mukaan kirjoittanut juuri mitään, tai kohtaamisestasi Hänen kanssaan?”

        Jeesuksen opetuksia siteeraan tai tuon esiin aika tavalla. Tapani ei todellakaan ole hokea sitä herra herraa. Jeesus on minulle läsnä arjessa ja jokapäivässä. Näistä täällä on hyvin vaikeaa keskustella, kun se aina ajautuu hyvin negatiiviseen haukkumiseen sekä parjaamiseen näkemyksiäni kohtaan.

        Niin, Lehdeskosken ajatukset olivat uusia ja erilaisia. Itse olisin mielelläni tutustunut niihin paremmin mutta hänetkin saitte ajettua täältä pois. Surullista. Kirkko kuulolla palstalla papit olivat maltillisia ja kirjoittivat enemmän siten, kuten kristityiltä voisi odottaa. En ollut samaa mieltä joka asiasta ja totta oli, että aika ympäripyöreää heidän kommenttinsa välillä olivat.

        ”Varmaan pidät minuakin ns. uskovana, mutta voin kertoa, että…”

        ??? Oletko uskova vai et? Kirjoitat niin sanottu (ns.) mutta sitten kuitenkin ilmaiset että olet uskova. Jokainen joka kokee olevansa uskova, on uskova – oli hänen näkemyksensä sitten millainen tahansa.

        Viitaukseni ns. tulee aloituksestasi, jossa viittaat siihen, en sen kummempaa sillä tarkoittanut ja tuohon tuli virhe, olen siis ollut uskossa 36v, vaikkei se asiaa muuta.
        En tarkoittanutkaan, mitään hurmoksellista herra herraa, mutta huomioideni mukaan asiasta kirjoitin.

        Mitä tulee tuon po Lehdskosken kirjoituksiin pappina, niin mielestäni hän kuului siihen ryhmään, joka tosiasiallisesti kiisti Jeesuksen keskeisimmän olemuksen ja opetti sitä "toista evankeliumia", josta Raamattu meitä varoittaa.
        Kuten kirjoitin, Särkiö otti asian tosissaan, luki hänen postauksiaan ja teki niiden perusteella johtopäätöksensä, hän oli Lehdeskosken silloinen esimies, jolle asia nimenomaan kuului.
        Yhtälailla kk- palstan papit puhuivat toki asiallisesti, mutta ympäripyöreitä liirum laarumeita, vaikka papilta, jos keltään kuulisi mielellään selkeää, totuudessa pitäytyvää julistusta silloin, kun sitä kysytään.
        Balttiksesta senverran, että yhdessä väännettiin hänelle lähes rautalangasta, mutta ne pinttymät, mitä hän edusti ja hyökkäykset luterilaisuutta vastaan, tunuivat olevan ylitsepääsemättömiä.
        Hän myös käytti väliin sellaista kieltä, jota ei odottaisi uskovalta ihmiseltä kuulevansa.
        Mutta näinhän se on, näiden yhden miehen seurakunnissa, tuomiovalta, jota he käyttävät muita uskovia kohtaan, lähtee varmaan narsistisen ihmisen suuruuskuvitelmista ja kaikki toiset ovat väärässä.

        Olen suorasanainen myös elämässäni, ehkä töksäytän asiani liiankin suoraan, mutta sellainen olen myös livenä.
        En koskaan osallistu trollaus keskusteluihin, näin en ainakaan osaltani niitä ruoki ja toivoisin toisenkin sivuttavan sellaiset.


      • sivumennensanoen

        Lehdeskoskihan oli sellainen, joku sanoi hauskasti jälkikäteen (ei suoraan Lehdeskoskelle itselleen) että tämä olisi myynyt vanhan pahan ladan mersuna. No mummo nyt sitten osti tuon vanhan pahan ladan mersuna.

        Sillä tavalla hän oli mielestäni keplotellut tiensä kirkon palkkalistoillekin. Enemmän kävi juuri sääli, jos alkaa enemmän esiintyä tällaisia, joku lähtee kirkkoon ja hänet sitten raakasti vain tällainen kaveri eksyttää. Tuo ei joka tapauksessa ollut edes kristinuskoa, mutta eihän sellaista saa sanoa nykyään, vaan kirkkoon voi tulla kuka tahansa papiksi. Tulemme näkemään enemmän huijariautokauppiaita!


      • sivumennensanoen

        Eikä Lehdeskoski opettanut edes väärää evankeliumia, vaan ei hänellä ollut evankeliumia ollenkaan, jos totta puhutaan.


      • uskova.mies kirjoitti:

        Viitaukseni ns. tulee aloituksestasi, jossa viittaat siihen, en sen kummempaa sillä tarkoittanut ja tuohon tuli virhe, olen siis ollut uskossa 36v, vaikkei se asiaa muuta.
        En tarkoittanutkaan, mitään hurmoksellista herra herraa, mutta huomioideni mukaan asiasta kirjoitin.

        Mitä tulee tuon po Lehdskosken kirjoituksiin pappina, niin mielestäni hän kuului siihen ryhmään, joka tosiasiallisesti kiisti Jeesuksen keskeisimmän olemuksen ja opetti sitä "toista evankeliumia", josta Raamattu meitä varoittaa.
        Kuten kirjoitin, Särkiö otti asian tosissaan, luki hänen postauksiaan ja teki niiden perusteella johtopäätöksensä, hän oli Lehdeskosken silloinen esimies, jolle asia nimenomaan kuului.
        Yhtälailla kk- palstan papit puhuivat toki asiallisesti, mutta ympäripyöreitä liirum laarumeita, vaikka papilta, jos keltään kuulisi mielellään selkeää, totuudessa pitäytyvää julistusta silloin, kun sitä kysytään.
        Balttiksesta senverran, että yhdessä väännettiin hänelle lähes rautalangasta, mutta ne pinttymät, mitä hän edusti ja hyökkäykset luterilaisuutta vastaan, tunuivat olevan ylitsepääsemättömiä.
        Hän myös käytti väliin sellaista kieltä, jota ei odottaisi uskovalta ihmiseltä kuulevansa.
        Mutta näinhän se on, näiden yhden miehen seurakunnissa, tuomiovalta, jota he käyttävät muita uskovia kohtaan, lähtee varmaan narsistisen ihmisen suuruuskuvitelmista ja kaikki toiset ovat väärässä.

        Olen suorasanainen myös elämässäni, ehkä töksäytän asiani liiankin suoraan, mutta sellainen olen myös livenä.
        En koskaan osallistu trollaus keskusteluihin, näin en ainakaan osaltani niitä ruoki ja toivoisin toisenkin sivuttavan sellaiset.

        Hyvä tarkennus. Aloituksessa tarkoitin noita alatyylisiä ketjuja ja kommentointeja jotka yrittävät antaa kuvan siitä, että kirjoittaja on uskova vaikka todennäköisesti ei olekaan.

        Lehdeskoskesta: ”…hän kuului siihen ryhmään, joka tosiasiallisesti kiisti Jeesuksen keskeisimmän olemuksen ja opetti sitä "toista evankeliumia"…”

        No, minä en näitä minään ”opetuksina” miellä vaan aivan tavallisena mielipiteenilmaisuna. Koska tuo asia oli uusi, niin siksi olisin mielelläni keskustellut noista näkemyksistä tarkemmin. Vain siksi että se on se kolikon toinen puoli, eli kun on vain lukenut parjauksia ja mitätöintejä, on hyvä lukea myös heidän käsityksiään, jotka kokevat ne posetiivisina.

        ”Hän myös käytti väliin sellaista kieltä, jota ei odottaisi uskovalta ihmiseltä kuulevansa.

        Baltiksesta. Niin hän oli omaksunut tuon vanhan uskonnollisen retoriikan 1500 luvulta. Täytyy myöntää että hän oli verbaalisesti lahjakas. Mutta vastaavaa täälläkin yhä esiintyy. Kielenkäyttöä puolustellaan sillä että heidän mielestään Jeesuskin käytti alatyylin kieltä. Ei jollain tapaa osata erottaa värikästä kieltä pahantapaisesta kielenkäytöstä?

        Saisi olla enemmän tämän kaltaisia kirjoituksia, mikä sinulla oli. Vaikka emme ehkä ole samaa mieltä, olet kuitenkin asiallinen.


      • vaihda.maisemaa
        mummomuori kirjoitti:

        Hyvä tarkennus. Aloituksessa tarkoitin noita alatyylisiä ketjuja ja kommentointeja jotka yrittävät antaa kuvan siitä, että kirjoittaja on uskova vaikka todennäköisesti ei olekaan.

        Lehdeskoskesta: ”…hän kuului siihen ryhmään, joka tosiasiallisesti kiisti Jeesuksen keskeisimmän olemuksen ja opetti sitä "toista evankeliumia"…”

        No, minä en näitä minään ”opetuksina” miellä vaan aivan tavallisena mielipiteenilmaisuna. Koska tuo asia oli uusi, niin siksi olisin mielelläni keskustellut noista näkemyksistä tarkemmin. Vain siksi että se on se kolikon toinen puoli, eli kun on vain lukenut parjauksia ja mitätöintejä, on hyvä lukea myös heidän käsityksiään, jotka kokevat ne posetiivisina.

        ”Hän myös käytti väliin sellaista kieltä, jota ei odottaisi uskovalta ihmiseltä kuulevansa.

        Baltiksesta. Niin hän oli omaksunut tuon vanhan uskonnollisen retoriikan 1500 luvulta. Täytyy myöntää että hän oli verbaalisesti lahjakas. Mutta vastaavaa täälläkin yhä esiintyy. Kielenkäyttöä puolustellaan sillä että heidän mielestään Jeesuskin käytti alatyylin kieltä. Ei jollain tapaa osata erottaa värikästä kieltä pahantapaisesta kielenkäytöstä?

        Saisi olla enemmän tämän kaltaisia kirjoituksia, mikä sinulla oli. Vaikka emme ehkä ole samaa mieltä, olet kuitenkin asiallinen.

        Sinä taas et ole koskaan asiallinen joten voisit ihan oikesti mennä sinne attepalstalle, jookos?


    • Trolli.Trallallaa

      Mummomuori on uskonnon uhri. Teidän uskonne uhri. Eikä hän ole ensimmäinen väärinajattelija, jota te valheilla vainoatte.

      KTS, sekä minä itse, olemme vuosia olleet teidän hampaissanne, luterilaisia me molemmat. KTS:ää te väitätte muslimiksi, mitä hän ei ole. Hänellä on epäilemättä muslimiystäviä ja hän sympatiseeraa heitä, mutta hän itse on vakaa kristitty. Minut te taas tiedätte juuriltani osin juutalaiseksi. Ja se, että olemme KTS:n kanssa ystäviä, tämä on ollut teille liikaa!

      Sillä teidän kuviteltuun "Israel-ystävyyteenne" kuuluu vihan lietsominen juutalaisten ja muslimien välille, ystävyys kahden "toistensa vihamiesten" välillä on teille käsittämätön yhtälö. Sillä te ette ole todellisia Israelin ystäviä. Israelissa juutalaiset, muslimit ja kristityt elävät yhdessä ja jotakuinkin rauhassa, vain nk. palestiinalaisalueet tuottavat ongelmia.

      • tupu.hupu.lupu

        Äläs nyt riehaannu noin oudolla tavalla. Tuollainen kummallinen vihanlietsonta ja asioitten vääristely ei ole ihan tervettä. Taikka sitten trollaat korvat punaisena :)


      • Trallallaaa
        tupu.hupu.lupu kirjoitti:

        Äläs nyt riehaannu noin oudolla tavalla. Tuollainen kummallinen vihanlietsonta ja asioitten vääristely ei ole ihan tervettä. Taikka sitten trollaat korvat punaisena :)

        Minäkö lietson vihaa? Kerron teistä totuuden. Jos se on vihanlietsontaa, silloin vihateko on ollut teidän. Ei tosiasian kertominen. Itsepä tuon tunnustat.

        Ettekö kestä kuulla kun omista teoistanne kerrotaan? Luuletteko, että tekonne katoavat ilmaan sitten kun ne on tehty? Jokainen tehty teko jää elämään ja synneillä on usein pitkät varjot, ne ulottuvat vuosikymmenten päähän. Mitä tänään teit, sen joku muistaa vielä 40 vuoden päästä ja kertoo.

        Onko tehdystä teosta kertominen syntiä? Eikö sen pahan tekeminen? Pitäisikö teko salata?

        Tällainen logiikka teillä on, olettehan te ammattirikollisia.

        Syyllistätte uhrinne, jotka kertovat mitä te olette ja teette.


      • Trallallaaa kirjoitti:

        Minäkö lietson vihaa? Kerron teistä totuuden. Jos se on vihanlietsontaa, silloin vihateko on ollut teidän. Ei tosiasian kertominen. Itsepä tuon tunnustat.

        Ettekö kestä kuulla kun omista teoistanne kerrotaan? Luuletteko, että tekonne katoavat ilmaan sitten kun ne on tehty? Jokainen tehty teko jää elämään ja synneillä on usein pitkät varjot, ne ulottuvat vuosikymmenten päähän. Mitä tänään teit, sen joku muistaa vielä 40 vuoden päästä ja kertoo.

        Onko tehdystä teosta kertominen syntiä? Eikö sen pahan tekeminen? Pitäisikö teko salata?

        Tällainen logiikka teillä on, olettehan te ammattirikollisia.

        Syyllistätte uhrinne, jotka kertovat mitä te olette ja teette.

        Kuulostat kovin ahdistuneelta. Toisaalta olen samaa mieltä, että kun esitetään perusteltuja faktoja siitä, miten jotkut uskovat käyttäytyvät, siitä seuraa melkoinen viharyöppy.

        Juutalaisuuden suhteen on selkeää ongelmaa ja ymmärrän kyllä sen. Juutalaisuutta ei aina hyväksytä vaan nähdään heidät potentiaalisina käännytettävinä. Siksi kristillinen sionismi on erittäin erikoinen oppisuunta.

        Mutta pitkämielisyyttä. Itse uskon siihen, että kyllä Jumala pitää huolen siitä jotta myös ne jotka sortuvat (ehkä opettajiensa johdolla) välillä väärille teille, ohjautuvat lopulta oikeammille poluille.


      • trallallaaa
        Trallallaaa kirjoitti:

        Minäkö lietson vihaa? Kerron teistä totuuden. Jos se on vihanlietsontaa, silloin vihateko on ollut teidän. Ei tosiasian kertominen. Itsepä tuon tunnustat.

        Ettekö kestä kuulla kun omista teoistanne kerrotaan? Luuletteko, että tekonne katoavat ilmaan sitten kun ne on tehty? Jokainen tehty teko jää elämään ja synneillä on usein pitkät varjot, ne ulottuvat vuosikymmenten päähän. Mitä tänään teit, sen joku muistaa vielä 40 vuoden päästä ja kertoo.

        Onko tehdystä teosta kertominen syntiä? Eikö sen pahan tekeminen? Pitäisikö teko salata?

        Tällainen logiikka teillä on, olettehan te ammattirikollisia.

        Syyllistätte uhrinne, jotka kertovat mitä te olette ja teette.

        "Minäkö lietson vihaa? Kerron teistä totuuden. Jos se on vihanlietsontaa, silloin vihateko on ollut teidän. Ei tosiasian kertominen. Itsepä tuon tunnustat."

        Eli trollaat vain? Huvinsa kullakin.


      • Totuuden.psta
        trallallaaa kirjoitti:

        "Minäkö lietson vihaa? Kerron teistä totuuden. Jos se on vihanlietsontaa, silloin vihateko on ollut teidän. Ei tosiasian kertominen. Itsepä tuon tunnustat."

        Eli trollaat vain? Huvinsa kullakin.

        Tietenkin nimittelette uhrejanne trolleiksi. Kaikki näillä foorumeilla eivät ole seuranneet, tai voi muistaa juuri itseäni ja KTS:ää vastaan suuntamia rikoksianne, tappouhkauksia myöten ja joista on lähtenyt ilmoituksia myös poliisille, mutta joista poliisi ei ole piitannut.

        Oletteko jo tekopyhyydessänne unohtaneet omat tappouhkauksenne, esim. juuri tällä samalla foorumilla (myös helluntailaisten foorumilla), uhreina me kolme toisinajattelijaa? Minä en ole unohtanut ja ne ovat kaikki itselläni tallessa.

        Juutalainen ei koskaan unohda.
        "Mitään asiaa ei ole ratkaistu ennenkuin se on ratkaistu oikein."
        Jaakob 4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.


      • dikduk
        Totuuden.psta kirjoitti:

        Tietenkin nimittelette uhrejanne trolleiksi. Kaikki näillä foorumeilla eivät ole seuranneet, tai voi muistaa juuri itseäni ja KTS:ää vastaan suuntamia rikoksianne, tappouhkauksia myöten ja joista on lähtenyt ilmoituksia myös poliisille, mutta joista poliisi ei ole piitannut.

        Oletteko jo tekopyhyydessänne unohtaneet omat tappouhkauksenne, esim. juuri tällä samalla foorumilla (myös helluntailaisten foorumilla), uhreina me kolme toisinajattelijaa? Minä en ole unohtanut ja ne ovat kaikki itselläni tallessa.

        Juutalainen ei koskaan unohda.
        "Mitään asiaa ei ole ratkaistu ennenkuin se on ratkaistu oikein."
        Jaakob 4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        KTS on niin kauan kun olen tuon nimimerkin tuntenut, ollut ahkerimpia netin antisemiittipalstojen tänne linkkaajia. Milloin jotain veli Nathanaelia, milloin jotain muuta älytöntä vihanlietsojaa, tuskin häntä kukaan on kuitenkaan uhkaillut. Hölmö hän on, mutta ei juuri muuta.


      • trallallaaa
        Totuuden.psta kirjoitti:

        Tietenkin nimittelette uhrejanne trolleiksi. Kaikki näillä foorumeilla eivät ole seuranneet, tai voi muistaa juuri itseäni ja KTS:ää vastaan suuntamia rikoksianne, tappouhkauksia myöten ja joista on lähtenyt ilmoituksia myös poliisille, mutta joista poliisi ei ole piitannut.

        Oletteko jo tekopyhyydessänne unohtaneet omat tappouhkauksenne, esim. juuri tällä samalla foorumilla (myös helluntailaisten foorumilla), uhreina me kolme toisinajattelijaa? Minä en ole unohtanut ja ne ovat kaikki itselläni tallessa.

        Juutalainen ei koskaan unohda.
        "Mitään asiaa ei ole ratkaistu ennenkuin se on ratkaistu oikein."
        Jaakob 4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        "Tietenkin nimittelette uhrejanne trolleiksi."

        Sas se :))


      • Emme.trollaa
        dikduk kirjoitti:

        KTS on niin kauan kun olen tuon nimimerkin tuntenut, ollut ahkerimpia netin antisemiittipalstojen tänne linkkaajia. Milloin jotain veli Nathanaelia, milloin jotain muuta älytöntä vihanlietsojaa, tuskin häntä kukaan on kuitenkaan uhkaillut. Hölmö hän on, mutta ei juuri muuta.

        KTS:n henkeä ja terveyttä on uhattu tämän tästä "Kohta lirisee"-viesteillä. Samaten tällä palstalla jotkut kaininveljet uhkailivat henkeämme.

        KTS:stä, että minusta on vuosia levitetty sellaista perätöntä tietoa, että ikäänkuin aivopestyin näihin käsityksiin, monet pitävät niitä jopa itsestäänselvänä totuutena.

        Samoinhan on nyt kauan ollut pilkkakampanja mummomuoria vastaan. Hänestä esitetään "totena" asioita, jotka moneen kertaan toistettuina, aivopestään ihmisten luuloksi totuudesta. Kysehän on ammattimaisten rikollisten toiminnasta.

        Venäjältä tuo jengi ei ole, vaan USA-taustaisen, siis amerikkalaisen uususkonto helluntaimessiaanisuuden kouluttamia ja jonka "profetioita" mm. "Venäjän hyökkäyksestä Suomeen" helluntailaiset ovat vuosikymmeniä levittäneet omista saarnapöntöistään, nykyään nimettöminä, eri nettifoorumeilla. Heistä ei tiedä, että he ovat "raamattukouluissaan" todellisuudessa tähän koulutettuja asiamiehiä ja -naisia. "Evankeliumi", poliittinen propaganda ja "profetiat" yhdessä nipussa.

        Me, kuten minä ja KTS, olemme aina nähneet heidän lävitseen ja siksi olemme jopa helluntaimessiaanisten tappouhattujen listalla.


      • sisso.sossi

        "Me, kuten minä ja KTS, olemme aina nähneet heidän lävitseen ja siksi olemme jopa helluntaimessiaanisten tappouhattujen listalla."

        Sisso ...:)

        Trollaaminen on näköjään lisääntynyt roimasti, siitä on tullut näköjään muoti-ilmiö.


    • Vastine nimimerkille ”keitänpäkahvit” 26.11.2015 21:45

      Ei tämä asia ole mikään uskonkappale vaan totuus. Mutta saat pitää tuon vääristyneen käsityksen, ei siinä mitään.

      Olen usein lukenut näitä syytöksiä jostain ammoisesta nikistä, joka on ”paljastunut” kirkon tiedottajaksi. Asiaa en tunne. Enkä ole koskaan ollut luterilaisen kirkon palveluksessa tai työsuhteessa. Oma ammattini ei todellakaan ole lähelläkään mitään uskonnollista työkenttää.

      Jokainen voi ja saa luoda arvonsa. Jos ne ovat samankaltaisia jonkun toisen kanssa, ei se ole väärin. Samalla tavalla kaikki mielellään keskustelevat myös samaan suuntaan ajattelevien kanssa.

      Minusta tuo trollailu on vain sitä pahantahtoista toimintaa, jolla pyritään eri tavalla ajattelevat saamaan hiljaiseksi.

      Mutta kuten itse tuumaat; ”Tosin sillä ei muuten ole mitään väliäkään.” niin eikö mieluummin keskitytä keskustelemaan aivan jostain muusta aiheesta kuin kunkin kirjoittajan persoonallisuudesta negatiiviseen sävyyn?

      • rättiheiluu

        "Oma ammattini ei todellakaan ole lähelläkään mitään uskonnollista työkenttää. "
        Eikös kirkoissa siivotakaan ollenkaan?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe