Olenko lihava 14- vuotias?

chubbygirl_

Moi!
Mä oon 14 vuotias tyttö, oon 160cm pitkä ja 59kg painan. Oonko lihava? Mun vatsa pömpöttää vähän, ei paljoa. Kun istun mulle tulee 3 vatsa makkaraa. Jotkut mun paidat kiristää vähän. Kertokaa mulle oonko lihava pliis!

2

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielähallinnassa

      Olet normaalipainoinen lasten- ja nuorten painoindeksilaskurin mukaan
      http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html

      Sinun varmaan kannattaa hankkia tietoa, mikä on hyvä ryhti. Lisäksi kannattaa miettiä, miten liikut. Oikeastaan kaikki tanssilajit, reipas kävely, hiihto, melonta jne. auttavat sinua pitämään kehon syviä lihaksia kunnossa. Silloin vatsa ei pömpötä.

      Vatsan pömpötykseen voi vaikuttaa myös se mitä syöt. Terveellinen ravinto kannattaa aina pitää mielessä.

      Kuukautisten aikaan aika monen naisen vatsa vähän pömpöttää.

      Jos haluat tarkempia vastauksia, niin mieti niitä vaikka koulun terveydenhoitajan kanssa. Hänen kanssaan voit arvioida, kasvatko vielä pituutta jne.

      PS. Osta isompi paita, jos nykyinen kiristää.

    • keski_ik_nainen

      Selän muoto ja rintojen koko vaikuttaa myös siihen, miltä maha näyttää. Itse olen ollut välillä hyvinkin laiha, mutta laihduttamalla mahasta ei pääse eroon, saa vain syömishäiriön. Joillakin naisilla selkärangan alaosa on melko suora, ja toisilla kaareva. Kun selkäranka on kaareva, niin sekä maha että takamus tulevat enemmän esiin. Itse asiassa biologisesti miehet tykkäävät nimenomaan kaarevasta selästä, koska se on yhteydessä helppoihin synnytyksiin. Täysin suoraselkäinen, mahaton ja takamukseton nainen on enemmän poika kuin nainen kaikkien mielestä.

      Kannattaa kokeilla erilaisia vaatteita. Ruumiinrakenteet vaihtelevat, joten samanmalliset paidat ja housut eivät näytä kaikilla hyviltä. Siksikin on tärkeämpää löytää oma tyyli kuin noudattaa muotia. Kokonumeroinninkin vaihtelevat, joten niihin ei ole luottamista.

      Hyvinkin laihalle voi tulla vatsamakkaroita istuessa. Siinä asennossa vatsan rasvanahka on löysänä. Todennäköisesti rasvakerroksesi ei edes ole kohtuuttoman paksu, jos lihaksistosi on normaali.

      Kaiken painoiset saavat jumpalla ryhtiä vartaloon. On järkevämpää olla terveen lihaksikas ja omata lihasten päällä vähän rasvaa kuin olla langanlaiha. Lihaksettomuus on haitaksi etenkin vanhemmalla iällä. Eli etsi treeniohjeita. Vatsa- ja selkälihaksia voit tehdä ilmankin apuvälineitä. Käsivarsia voit harjoitella käsipainoilla ja jumppakuminauhalla. Ja jos jaksat punnertaa, se on hyvä yleisliike. Jalka- tai askelkyykyllä saat kauniin reidet ja pakarat. Ei siis vaadi enempää paljoa välineitä kuin aikaa tai vaivaakaan näyttää hyvältä. Lihaskuntoa ja oman tyylin mukainen vaatetus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe