Paras ystävä kadehtii avioliittoani

helphelpppp

Kun menin aikoinaan naimisiin, meni paras ystävänikin oman miesystävänsä kanssa naimisiin aikalailla samoihin aikoihin. Myös ensimmäiset lapsemme saimme aikoinaan aikalailla samoihin aikoihin, samana vuonna. Sehän oli tietysti hienoa, kun oli samanlaisessa elämäntilanteessa oleva ystävä, joka ymmärsi ja lapsetkin saivat toisistaan leikkikaverit. Mutta sitten...Ystäväni mies osoittautuikin täydelliseksi k...usipääksi, ja ystävälleni tulikin yllättäen avioero. Olin eron jälkeen kaikella mahdollisella tavalla ystäväni tukena. Ja mitä sainkaan kiitokseksi siitä...Jossain vaiheessa minusta alkoi tuntua siltä, että erosta katkeroitunut ystäväni alkoi kadehtia sitä, että minä olinkin meistä se, joka oli saanut hyvän miehen. Ystäväni alkoi "oireilemaan" aivan kuin hän haluaisi, että minunkin avioliittoni menisi pilalle. Hän alkoi kaikella mahdollisella tavalla "häpäisemään" minua oman mieheni silmissä. Hän laittoi facebookin sivustoille minusta vanhoja kuvia, joissa näytin todella hirveälle. Hän tiesi minun inhoavan kyseisiä kuvia, ja laittoi ne sinne tahallaan. Hän myös houkutteli yhtenä iltana minut luoksensa yöksi vedoten siihen, että ei halunnut olla yksin kun "erojutut" pyörivät mielessä. Seuraavana päivänä hän valehteli facebookissa viettäneensä yön ihan toisen henkilön seurassa, mitä minun. Tottakai minun mieheni ihmetteli aluksi että "Missä sinä oikein olit, kun et ollut kerran ystäväsi luona, vaikka sanoit."Onneksi minun mieheni sentään uskoi minua. Tässähän on ihan selvästi kyse sitä, että tämä "ystäväni" haluaa aiheuttaa riitaa minun ja mieheni välille. Joudun näköjään laittamaan välit poikki moisen akan kanssa. Enpä olisikoskaan hänestä uskonut. Onko kohtalotovereita? Jos on, niin kertokaa kokemuksistanne, please...Tuntuu pahalta menettää ystävä.

6

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ansaitsetonnen

      Olen todella pahoillani siitä kun olet joutunut pettymään pahemman kerran ihmisiin.

      Ymmärrän että koet menetystä ja surua, mutta meiti tarkkaan oletko oikeasti menettänyt mitään. Ystävyydestä on aina tärkeä osa ollut illuusiota, jos hän on aina yrittänyt olla parempi tai "yhtä hyvä" kuin sinä kaikessa, ja nyt päättänyt yrittää tuhota sinun elämäsi, jotta olisitte taas samassa tasossa. On paljon parempi teille molemmille, ettei valheita välillänne enää ole.

      Välit on pakko laittaa heti kokonaan poikki, facebookin kuvat jos ovat sinusta tallella hänen sivullaan niin ne voit poistattaa, kun ilmoitat kuviesi väärinkäytöstä.
      Ihminen jonka kuvittelit tuntevasi on mieleltään sairas ja et oikeasti tunne häntä. Et voi tietää mihin hän on kykenevä, vaikka kuinka haluaisit uskoa hyvään. Ei ole poissuljettua että kävisi vielä väkivaltaiseksi sinua tai perhettäsi kohtaan, tai alkaisi muuten rikkomaan lakia. Lähestymiskieltoa vain heti hakemaan, jos ei jätä sinua kerrasta rauhaan.

    • OtanOsaa

      Joo ulos elämästä tuollaiset frenemyt! Ei tuo ole edes frenemy vaan pelkkä enemy!
      Hyvä että miehesi uskoi sinua!

      "Ystäväsi" puolestaan on paljastanut ilman selityksien mahdollisuutta olevansa avoimen vihamielinen ja pahansuopa sinua kohtaan - ja TODELLA pyrkivänsä tuhoamaan aviolittosi!
      Toivottavasti olet jo katkaissut välisi häneen. Jos et, voit vaikka kirjoittaa hänelle meilin, missä kerrot kaiken tuon, ja sen, mitä siitä on pääteltävissä.

    • säälitilanne

      Varmaan kaverillasi rankkaa, mutta purkaa sitä väärään ihmiseen.

    • karkuun

      Komppaan ensimmäisiä vastauksia. Olet saanut tutustua ihmiseen, joka kärsii sairaalloisesta ja pahantahtoisesta kateudesta ja joka myös on valmis toimimaan tuhotakseen sinun onnesi. Ota vakavasti nämä tapaukset, hän on jo näyttänyt, että pystyy todelliseen ilkeyteen ja tuhoamiseen, ei ole enää pahanpuhumisen taholla. Mahdollisesti tämä henkilö kärsii jostain vakavammasta häiriöistä eikä ole milloinkaan ollutkaan ystäväsi.

      Poista hänet ystävistäsi äläkä selitä mitään. Normaalisti käyttäytyvä ei ikinä olisi itsekään sinuun yhteydessä toimittuaan tuolla tavalla, mutta tämä henkilö saattaa yrittää pakottaa sinua "ystävyyteen". Ei yhtään kaukaa haettua valmistautua vaikka yhteydenottoon poliisiin.

    • Whatthehell

      Kaverisi taitaa olla pahemman kerran pimahtanut. Kuulostaa siltä, että hän on vähän rankemman keskusteluavun tarpeessa.

    • Ihmisiäautettava

      muuta tule mieleen tommoset ystävät teidän olisi miehesi kanssa yhdessä pitänyt tukee saada hänet hoitoon.
      yksinään en juttelsi tuommosen kanssa tai anataisi puolisolle edes lupaa yksin jutella tiedä mitä keksii ja millasii harmii vois aiheuttaa :(

      sinun aikana miehesi voi sanoo ei kaikki miehet ole semmosii kusipäitä hänen ex miehensä.
      kyl niitä hyviäkin läytää äkkiäkös teidän perhe olis voinu olla henkisenä tukena auttamassa ettimään uuden paremman miehen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe