narsisti vanhempi ja raha

kuulostaakotutulta

Tekeekö narsisti vanhempi sellaista että kylässä ollessaan aikuisen lapsensa luona, olettaa kaiken tapahtuvan hänen ehdoillaan ja aikatauluillaan keskustelematta asiasta ja olettaa että muut osaavat lukea hänen ajatuksensa ja suuttuu kun näin ei tapahdu?
Käyttää härskisti talon antimia vaikka aikuisella lapsella ei itselläänkään ole varaa herkkuihin saati varaa elättää aikuista vanhempaansa. Ottaa kahvit ja muut eväät lähtiessään mukaansa, myös kaiken muka minulle tarpeettoman? Tavoitteena omien rajojen säästyminen.
Itse kun olen kylässä joudun ostamaan kaikki omat ruokani koska jääkaapissa ei ole mitään tai sellaista joitan sellaista mitä hän itse syö.
On monia muitakin piirteitä jotka mietityttävät esim. Ei ole kiinnostunut lapsensa henk koht kuulumisista tai jos niitä kerron ei anna mitään vastakaikua tai osoita kiinnostusta.
Empatian puute. Hänen asiansa kyllä täytyy noteerata. Valittaa ja moittii kaikkea ja mielellään järjestelee asioita kodissani oman maun mukaan. Sekä koskee henkilökohtaisiin tavaroihini lupaa kysymättä koska hänestä ne eivät ole tärkeitä.

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma_narsisti

      oma narsisti-psykopaattini vei merkkarikin suustani.

      • oon_vähän

        oon vähän känis mu ei se haittaa, eihä?


    • eskilstunako

      No vanha narsistiäitini on joko luonnottoman utelias tai sitten täysin välinpitämätön lapsensa asioista. Tyypillisesti tälläinen: ' soitin tässä että mitä sinulle kuuluu, niin, eihän sitä varmaan mitään erikoista, minulla on tuo verenpaine jne..jne.. Eli hän soittaa kertoakseen että hänen verenpaineensa on koholla, mutta on alussa olevinaan kiinnostunut siitä, mitä minulle kuuluu. Hän tavallisesti vastaakin itse omaan kysymykseensä ja toteaa, etteihän sinulle varmaan mitään erikoista kuulu. Sitten alkaa omien vaivojen valittaminen. Olenkin rajoittanut puhelun keston minimiin, ei yli minuutin mieluummin puoli. Eli nykyisin vastaan suurinpiirtein että : no niin, vai että sellaista, NO NIIN, sellastahan se on, NO NIIN, asia selvä, NO heippa ja katkaisen puhelun. Eli käytän sellaisia termejä ja äänepainoja heti jo alkajaiseksi, joita sanotaan yleensä kun puhelu lopetetaan ja asiat on saatu selväksi.

    • tytär-

      Hih.. minulla on tuollainen narsistivanhempi. Hän kutsuu itse itsensä kylään. Saattaa tuoda jopa tullessaan useamman *ruokavieraan* mitenkään etukäteen ilmoittamatta. Koska hänen itsensä olisi pitänyt tarjota vierailleen ravintolassa ruoka, niin oli halvempaa tuoda ne tyttären luokse syömään.

      Ja vielä noista narsistivanhemman vierailuista. Hän saapuu kuin maailman omistaja, tyhjin käsin, kuinkas muuten. Kehuu esimerkiksi joulunaikaan, kuinka oli ostanut *ystäväpiirilleen* todella kalliita ja hienoja joulukukkia ja -lahjoja joulutervehdykseksi ystävilleen. Tänne hän kuitenkin tulee joulunpyhiksi syömään. Enkä minä ole koskaan ollut edes euron arvoisen hyasintin arvoinen. Saati, että olisi joskus jollain lahjalla jotenkin muistettu.

      Ja siitä lapsen kodin kunnioittamisesta. Narsisti tonkii ja inventoi täysin estoitta kaiken lapsensa kotona, pakastin mukaan luettuna. *Lainailee* lapsensa kotoa luvatta erinäisiä tavaroita. Minun narsistivanhempi vei kotoani aikoinaan pölynimurin, kun hänen vanha imurinsa oli sanonut sopimuksen irti. Ja kun tämän asian kyseenalaistin kyselemällä imurini perään. Narsistivanhempi totesi käytöksen täysin oikeutetuksi, koska hän on vanhempani!!!?

    • narsistinuhri

      Oma narsisti äitini käytti kaikki lapsilisänsä itseensä kun asuin vielä kotona ja sitten kaiken päälle kun ensimmäisen kerran aloin saamaan omaa rahaa työttömyyskorvausta tai ensimmäisiä työssä olo rahoja niin joudui tietenkin antamaan osani niistä äidille vielä ja vielä naimisiin mennessäni ja muuttaesssani toiselle paikkakunnalla jouduin pitkään antamaan äidille rahaa ja PALJON koska hän oli jatkuvasti veloissa joten lähetin usean vuoden ajan useita tonneja kuussa hänelle, mutta ihme kyllä hän ei päässyt veloista koska ei laittanut niitä lähettämiäni rahoja laskuihin vaan osteli itselleen hömppää kuten aina. Hän joutuin edunvalvontaan onneksi joten se ei ole enää oma huolenaiheeni.

      • tytär-

        Joopa, en tiedä kuinka yleistä oli *kasvattaa* lasta niin, että palkasta piti antaa puolet kotiin, ollessaan nuorena kesätöissä. Vaikka tuolloin vielä saamani *lapsilisät* menivätkin jo *elättämiseeni*.


      • dfdsfsFSDf
        tytär- kirjoitti:

        Joopa, en tiedä kuinka yleistä oli *kasvattaa* lasta niin, että palkasta piti antaa puolet kotiin, ollessaan nuorena kesätöissä. Vaikka tuolloin vielä saamani *lapsilisät* menivätkin jo *elättämiseeni*.

        Joskus on voinut olla yleisempää. Mutta luulen että ne jotka sitä vaativat eivät itse ole edes joutuneet sitä tekemään. He ovat ainoastaan tietoisia siitä että noinkin voi tehdä ja laittavat asian vain täytäntöön. Koska he tuntevat että se on heidän oikeutensa omia lapsen palkasta puolet. Se on heidän keinonsa hankkia enemmän.


    • lehmämulli

      Minun narskuvanhempani ryövää omaa yritystään minkä kerkiää. Hän källää sieltä rahaa ihan kuinka härskeillä tekosyillä tahansa, ja luulee, ettei kukaan tajua rahojen menevän hänen omaan pussiinsa.

      Lisäksi hän yrittää tämän tästä saada minua maksamaan hänen asuntolainaansa, esittäen kauhean surkeaa köyhimystä. Vaikka tiedän kyllä, että rahaa olisi, jos sen priorisoisi vähän fiksummin: asuntolainan maksuun säästettäisiin siihen kuluva osuus ja sitten vasta rahoitettaisiin harrastuksiaan. Minä en aikuisen ihmisen lainoja ala makselemaan, varsinkaan sen jälkeen, kun hän on källännyt minunkin palkkarahani useampaankin kertaan.

      Kotiin en häntä kutsu (enkä päästä, vaikka hän saisi päähänsä tulla kutsumatta. Tosin häntä ei kiinnosta niin paljoa, että hän vaivautuisi), joten siellä ei onneksi tuhlaile meidän rahojamme.

    • kookökköä

      Narsisti on aina kaikkialla kunniavieras ja huomion keskipiste. Jos homma pyörii hänen mielestään liikaa vaikka lapsenlasten ehdoilla, nasse lähtee, mutta tekee tätä ennen temppujaan. Loukkaa jotakuta paikalla olijaa tai kehaisee kovasti, mutta vastaavasti jääkaapista katoaa kinkku tai kuivakakku. Lähtiessään hän myös korostaa olevansa kovasti avun tarpeessa, vaikka olisi terve ja säännöllisten tulojen nauttija.

    • dfjasåo

      Narsistin lapsellahan on aina niin hyvä olla, oli hän sitten elossa tai kuollut. Jos elossa, niin narsistihan tarjoaa kodissaan lapselleen maanpäällisen paratiisin, narsistin itsensä mielestä. Jos lapsi kuolee niin, taivaassahan ei ole mitään harmeja eikä ongelmia, siellä on vain niin hyvä olla, sanoo narsisti. Maanpäälliselle paratiisille jatkoa. Aina kaikki on hyvin. Koska narsistin lapsella ei muuten voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe