Pettymys joka suhteessa

Pettymysjokasuunnassa

Elämäni ei ole ollut mitään ruusuilla tanssimista. Mutta olen ihme kyllä selvinnyt siitä jo parisen kymmentä vuotta. Kaikki alkoi kun vanhempani erosivat kun olin vielä pieni lapsi ja jouduin muuttamaan äitini luokse. Ero otti koville äitiäni koska rahatilanne ei ollut sillon mikään hyvä hänellä. Ja ei mennyt kauaa kun sain kokea äitini stressin ja turhautumisen. Nimittäin olin 4v jolloin kaikki alkoi. Eli sain ensimmäisen lyönnin. Sen seurauksena aloitin itsepuolustus kurssin joka sai alkunsa tarhassa kun kaverini liittyi myös. Aluksi riitoja äitini kanssa oli harvoin mutta kun menin kouluun niin riitoja alkoi olla joka toinen päivä ja aina päättyi siihen että sain turpaani jollain tapaa. Ja aluksi yritin peittää parhaani mukaan sen koulussa että kotona olisi kaikki hyvin mutta sitten aloin riidellä siskoni kanssa joka päivä ja lopulta hän äänitti minun ja äitini riitoja. Sain lopulta kuulla niistä kavereiden kautta jotka alkoivat kiusaamaan koulussa niistä ja muistakin syistä ja lopulta tilanne oli tukala. Ei ollut missään hyvä olla. Kotona sain turpaan, koulussa kiusattiin ja isääni en saanut nähdä kuin vain sovittuina aikoina eli kerran viikossa ja joka toinen viikoloppu. Siitä alkoi elämäni alamäki. Koulukiusaamista kesti 3luokasta 8luokkaan ja kotona otin turpaani siihen asti kun täytin 13 ja aloin kapinoida kaikkea vastaan. Aloitin 11v tupakanpolton ja pikku rikosten teon ja rikokset johtivat siihen että jouduin laitokseen muutamaksi kuukaudeksi ja se vaan pahensi asioita nimittäin jouduin muuttamaan isäni luokse. Jotenkin olin alkanut vihata häntä kun hän ei ollut minun elämässäni paljoa kun olin lapsi. Ja isäni luonna oli hänen uusi naisystävä jota en voinut sietää. Eli jälleen kerran riidoilta ei vältytty. Siitä alkoi isäni kanssa joka päiväinen riitely ja tappelu mutta tappelu oli enää vain yks puoleista joka yllätti minut nimittäin isäni ei lyönytkään minua vaikka minä löin häntä. Sen seurauksena minut laitettiin kaiken maailman terapioihin joista ei hyötyä ollut. lopulta kaikki tapahtumat johti huumeisiin joita käytin monta vuotta. Aluksi pilvenpolttelua ja lopulta suonen sisäisiä. Ja eikä vieläkään missään ollut hyvä aina oli mielessä että mitä jos vaan vetäisisin itteni kiikkuun ja kaikki kurjuus loppuisi samantien... en ikinä pystynyt viemään yritystä loppuun asti aina vain joku asia esti sen tekemisen... ehkä se oli hyvä niin.. ja lopulta tuli päivä joka muutti kaiken viimeinen iso riita isäni kanssa (joka ei sillon tiennyt että käytin suonen sisäisiä) riidan aikana näytin kyynär taipeet isälleni ja hänen ilmeensä sai minut havahtumaan. Se kaikki järkytys, inho ja sääli minkä näin hänen silmistään ja se että hän sanoi että en ole enää hänen poikansa sai minut tajuamaan että asioiden ei pitäisi näin mennä. Sen jälkeen sain viimein kerättyä itsestäni viimeisetkin järjen rippeet ja otin itseäni niskasta kiinni ja lopetin aineet. Lopetin aineet seinään en käyttänyt enää mitään en mennyt katkolle tai mihinkään. Lopetin koska päätin että se ei ole sitä mitä haluan elämältäni. Ja nyt vuoden ollut ilman aineita mutta ei elämä ole helpommaksi ainakaan muuttunut. Kaverit lähti kun lopetin aineet. Koska aineitten käyttäjät olivat ainoot joiden kanssa olin mutta kun lopetin niin välimme katkesivat myös. Nyt vuoden ollut yksin käynyt töissä ja ollut kotona joka päivä sama juttu kerran kuukaudessa käynyt baarissa ja muuten vaan kotona. Ei elämä mihinkään ole muuttunut nyt on vaan erilaiset ongelmat nimittäin masennus. Ikinä ei ole hyvä olla tuntuu kun tulisi hulluksi kotona mutta jos lähen johonkin niin olen yksin sillonkin ja aina sama tunne. Elämästä olen oppinut että niillä korteilla pitää pelata mitkä on saanu. Mutta nää kortit tuntuu todellakin paskoilta. Mikään ei oo auttanut vaikka kaikkea oon kokeillut mutta kait se vaan niin menee että mitä enemmän vastoin käymisiä niin sitä vahvemmaks tulee kun niistä selviää... toivoisin vaan että vastoinkäymiset loppuisi edes päiväksi niin jaksais taas hakata päätäni ongelmiin... mutta sen pituinen se elämänkerta.

3

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti aika sekava elämänkerta mutta aina ei voi voittaa.

    • terrakottaarmeijasta.hei

      Hyvin monien ihmisten osa on vaan kuvailemasi. Me sitkistelijät, jotka pystyivät muuttamaan kurssiaan juuri jyrkänteen reunalla, elämme vielä.
      Kun luulin jo että elämästäni tulisi helpompaa, mukaan tuli muistisairauden kehittyminen. Se on aivoperäistä, joten oikopolut on jo kuljettu.
      Juuri viina vie nuorempia tuttuja mennessään joka vuosi.

      Ihmettelen joka päivä miten yleensä voin selvitä elämästäni, maksaa laskuni ja hoitaa itseni turvatumatta vielä yhteiskunnan elätiksi.
      Tuntuu kuin joka toinen viikko olen sahaamassa sitä ainoaa oksaa, joka pitelee putoamista alhaalla saalistavien puumien syötäväksi.

      Strategiani on sama kuin lehtiapinan, saalistajat eivät voi seurata niille ohuille varvuille, joita syömällä pysyn puussa lopullisesti putoamatta.

    • etoleyksinvaikyksinäinen

      Olen jo vanhempi ihminen, ja siksi voin ymmärtää elämän erilaisia polkuja sekä myös aina köyhänä sitä, mitä aloittaja kerroit lapsuudestasi.
      Meitä tälläisiä on suuri osa kansasta. Elämä ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista ollut alusta astikaaan.
      En tiedä mitään reseptiä, joka helpottaisi tilannettasi ja antaisi sinulle toivoa paremmasta. Yritän kuitenkin.

      Suuri apu minulle on ollut se että meitä lapsia oli monta ja aikuiset hoitivat työnsä eikä sen ajan tyyliin kuulunut "riidellä"
      Siihen ei vanhemmilla ollut aikaa. Sitten kun vielä menetin toisen vanhempani ihan pienenä, olen joutunut olemaan aika paljon yhdessä sisarteni ja veljieni kanssa. Me ollaan kuitenkin saati tavallaan näin "vapaa kasvatus"

      Se on auttanut minua eteenpäin siten että olen kokenut tärkeäksi oppia tuntemaan itseni ja mitä elämältä haluan.
      Lapsena kyllä pidettiin tärkeänä hengellisiä arvoja sopivasti että sain käydä pyhäkoulussa. Sen olen elämäni taipaleella myös kokenut kantavana. En tarkoita että olisin säästynyt myrskyiltä. Eksyin vapaaseurakuntiin ja sain kokea suuren pettymyksen luullessani että ihmisillä siellä on minulle jotai antaa. Ymmärsin että ei siellä ollut minulle mitään, jota minulla jo ollut sisimmässäni. Lapsenusko.
      Joku toitotti sitä että pitää tehdä parannus. Rukoiltiin kaikilla ymmärryksen yli menevillä kielillä.

      Pelastukseni tästäkin "välinpitämättömyydestä" oli se että olen aina halunnut ymmärtää asioita, ja mikä johtuu mistäkin. Sen vuoksi seuraan jatkuvasti tutkimuksia sekä ihmisen käyttäytymistä, ymmärtääkseni enempi. Että en astuisi sivuun polultani.

      Pakanako olisin, ei. Minulla on jälellä uskoni, jonka kerran olen saanut ja siihen tukeudun. Se on ainoa mihoin todella uskon, oman sydämeni ääneen, omaan intuitiiviseen ohjaukseen.

      Olen kokenut kaikenlaista että olen katsonut parhaimmaksi olla hyvällä keskitiellä. Olen myös alkanut näkemään ympärilläni olevia eksyneitä, mutta en toivota heille parannusta, vaan askelia vieressä, hetken läsnäoloa, joka on heille sopiva.
      Olen ymmäränyt oman osuutenoi olevan "olla lähimmäinen" lähimmilleni.

      Siitä huolimatta, olenko syntymäseudullani tai käymässä jossain, missä on aivan vieraita ihmisiä ympärilläni, tiedostan samat kuviot. Voin näin ollen olla turvallisella mielellä joka paikassa ja joka paikassa myös löydän itselleni seuraa ihmisistä, jotka ovat tekemässä omaa maallista matkaansa, omien valintojensa perusteella. Useat eivät ole valinneet mitään, vaan ajautuvat päivästä päivään jotenkuten.

      Kaikkein parhaimmin teet itseäsi kohtaan jos piirrät kartan itsellesi. Merkitse siihen asiat mitkä ovat sinulle tärkeät! Siinä pitäisi olla asiat kirjoitettuna, mitkä ovat päämääräsi. Siinä pitäisi olla asiat jotka jollain tavoin antavat sinulle voimaa antaa anteeksi vanhemmillesi. Siitä asiasta saat itsellesi kaikkein parhaimmat eväät eteenpäin elämässäsi. Meidän kaikkien osa om myös tulla toimeen aineellisesti. Se on asia jonka puitteissa yleensä vietämme ylettömän paljon aikaa.

      On hyvä jos on joku ammatti. Yleensä nykyään joutuu jo hakeutumaan useampaan ammattiin, ehkä lyhyiden kurssien muodossa ensin ennenkuin tietää taas mennä eteenpäin omaa päämääräänsä kohden.

      Me ihmiset tarvitsemme myös pallotella toistemme kanssa. Olet tehnyt hyvin kun pallottelet täällä. On hyvä, jos myös etsit ryhmän, missä tahdot fyysisesti olla läsnä säännöllisesti. Me ei tulla yksin toimeen kauan aikaa, vaan ajatukset alkaa painamaan liikaa. Niitä pitää jakaa muiden kanssa.

      Tämän olen tiedostanut itsessäni ja siksi olen ahkera hakeutumaan eri kursseille ja yleisiin tilaisuuksiin, aikaa viettämään samoin ajattelevien kanssa. Siitä tulee ajan mittaan ystävyyssuhteita, jotka ovat korvaamattomia. Niin risaisena, kun itse olin hengellisesti tein paljon virheitä ja sen vuoksi voin neuvoa että yritä näillä eväillä pyrkiä eheytymään ja äläsitoudu, ennenkuin tiedät että voit toiselle antaa itsestäsi jotain ehjää. Tarvitaan siis suuri annos kärsivällisyyttä ja uskoa tulevaisuuteen joka on paljon parempi kuin nyt.

      Usko että sinullekin on tehtävä, joka nyt juuri on koota ne itsevarmuuden rippeet viereltäsi, liimailet niitä yhteen vähän aikaa kunnes koet että taas olet vähän eheytynyt ja osaat tehdä hyviä päätöksiä yhä enenvässä määrin, vuosien kuluessa.

      Kirjoita mielellään päiväkirjaa saavutuksistasi. Uskalla vetäytyä omiin oloihisi itsesi kanssa. Jos et uskalla hae keskusteluapua. Se on kaikkein viisainta, mitä teet elämäsi eteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe