Tässä "taannoin " keksin ihan ite säästövinkin.
Mikäli talossasi on vesikeskus lämmitys ,siis vesipatterit ikkunoiden alla.
Jos kiertovesipumppusi toimii valovirralla ( mikäli toimii voimavirralla niin asentaja voi muuttaa sen toimimaan valovirralla ,ellei ole esteitä ) niin hanki 2-3 euron hintainen kelloajastin. Säädä ajastin siten että kiertovesipumppu on päällä tunnin ja sitten 15 minuuttia pois päältä. Taas tunti ja 15 min jne. Talossa ei edes huomaa 15 minuutin katkosta , mutta sähköä säästyy.
Kätevä säästövinkki !
6
163
Vastaukset
- Epäluuloinen
Minäkin keksin ihan itse sähkövinkin: heitä pois kaikki talosi lämmityslaitteet ja hanki tilalle yksi hehkumatti. Kolmen tunnin lämmityksellä saat 14 tuntia lämpöä. Voit myös lämmittää sitä hehkumattiasi aurinkopaneeleilla silloin kun ei aurinko paista.
Lisäksi voit pienentää runsaasti vedenkulutustasi tekemällä pihallesi kaivon ja kantamalla sinne vettä kraanasta.
Odottelen vielä niitä valokuvia siitä sinun välikattoon tekemästäsi harmaavesisäiliöstä. Sensijaan että kirjoittelet täällä joutavia provoja (tapasi mukaan), voisit käyttää aikasi niiden valokuvien laittamiseen. Hop hop! - säästäaurinkosähkössä
Tähän ei tarvita kaalliita varaajia ,siis lattia tai patteri lämmitys 12v näin,
siis vastus sijoitetaan putken sisään .
http://www.biopowered.co.uk/forum/index.php/topic,896.0.html - TÄSSVASTUS
- menettellöö
Näin on. Vedellä on notkea nista eikä otsakaan aristele.
(savun ohjauksesta vanhoissa piiseissä on sanonta. Savulla on notkea niska mutta arka otsa ). - Junnu671
Mihin sitä koko pumppua tarvii?Ei meidän öljylämmitteisessä rintamamiestalossa sellaista edes ole ja hyvin patterit lämpenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2244312Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii702777Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3942443- 472363
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431657Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5551406- 571340
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961334- 781329
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251206