Pääseekö töihin avoimen opintojen avulla?

Lavanteri

Moi sosiaalialan ammattilaiset! Millaisiin hommiin alalla pääsee, jos on suorittanut avoimessa yliopistossa sosiaalityön aineopinnot, joihin sisältyy 2 kuukautta työharjoittelua?
Esim. Onko mahdollista päästä tekemään sossun tai sosiaaliohjaajan sijaisuuksia? Vai pitääkö olla alan pääaineopiskelija, ennen kuin työura urkenee?
En siis vielä tee aineopintoja mutta suunnittelen niitä työn ohessa tehtäväksi.
Kiitos jos joku voisi valaista asiaa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse666

      Suomessa on 400,000 työtöntä. Et pääse mihinkään töihin ainakaan jos palkkaa vielä haluat. Valitettavasti sosialismi on tehnyt Suomessa sietämättömän paikan.

      • Lavanteri

        Niin, kiitos vaan, mutta olen jo palkkatöissä. Ajatus on vaihtaa alaa, koska edessä on vielä kymmeniä työvuosia.

        Eli: mitä arvelette sosiaalialan ammattilaiset? Pitääkö olla alan pääaineopiskelija että pääsisi töihin?


      • tulenpunainenkommunisti

        Ikävä kyllä suomessa ei eletä sosialismia vaan riistokapitalismia, ja sen kyllä huomaa hoitoalalan työntekijänä.


    • asuionseio

      Kannattaa lukea uutta ammattihenkilölakia (laki sosiaalihuollon ammattihenkilöistä), siitä saat osviittaa mitkä tehtävät voivat tulla kohdallasi kysymykseen mikäli opintoja lähdet tekemään. Sossun sijaisuuksiin tuskin pääset pelkillä aineopinnoilla, ellei sinulla jo ole esim. sosiaalialan amk koulutusta taustalla -ja kysymyksenasettelustasi päättelen ettei ole. Sosiaaliohjaajankin sijaisuudet vähän niin ja näin, epäilenpä. Toki jos esim. keikkatyötä haluat lähteä ohjaajan tehtäviin tekemään, niin se voi hyvinkin onnistua eritoten yksityisellä puolella. Avoimen kautta tehdyt aineopinnot ovat kuitenkin hyvä polku yliopistoihin, niissä usein on maisteriohjelmia tms joihin voi hakea kun on riittävästi opintoja tehtynä. Jos tälle polulle alkaa suuntaamaan, kannattaa kuitenkin tsekata missä yliopistossa aineopinnot tekee ja mihin ajattelee hakevansa opinnot loppuun suorittamaan, sillä eri yliopistojen opintosuunnitelmien yhteensovittaminen on usein opiskelijan kannalta työlästä ja turhauttavaakin.

      • Lavanteri

        Hei!

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi! Eli korkeintaan keikkatyö yksityisellä puolella voisi onnistua. Tämä tieto riittää minulle tässä vaiheessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe