KONSTEJA !! selättää Caruna ja omaa energiaa !!!!

AnteroRantanen1119

Itse olen ollut raivon partaalla(itse asiassa raivonnut..), kuten koko kansamme tästä Carunan Sammon ryöstöstä !
Kalevalassa, kansamme tarinassa Sampo ryöstettiin ja nyt SE on tapahtunut,
tässä ajassamme.
Aina kun olen elämässäni kohdannut ongelman ISON tai pienen, olen siitä selvinnyt sinnikkyydellä ja kovalla sisullani !!
Tämä on iso ongelma koko kansallemme ja tämä korotus EI JÄÄ tähän,
vaan nyt kun verkkomme ovat huijareiden käsissä ja saivat verotus oikeuden
kansaamme, käyttävät sitä kyllä vuosien saatossa ja korotetaan niin paljon
kuin vain sielu sietää ja kyllä näkyy sietävän jo ensikorotuksesta lähtien !!
Olen kirjoittanut kuluttaja liittoon ja verkkojamme valvovaan Energiavirastoon ja
puolueille jne
Olen Suomen kiinteistöliiton jäsen ja kirjoittanut myös sinne.
TASAN..
Millään sijoitus yhtiöllä EI VOI olla verotusoikeutta ja vieläpä monopolilla,
jota ei voi kilpailuttaa ja NIMENOMAAN ei ole kilpailua hinnoissa Suomessa, tämä on lähtökohta, jonka pitäisi olla päivänselvää valtiossamme.
Tämä strategisen osamme omistaja, joka meitä nyt koittaa rahastaa, ei myöskään
MAKSA verojaan tänne Suomeen.
Ehdotan vakavasti ja
pyydän kaikkia lukijoitani ottamaan yhteyttä omiin kansanedustajiinne ja
Carunaan, kuluttajaliittoon, energiavirastoon..
Ennenkin on saatu asiat muuttumaan, kun tarpeeksi luodaan painetta ja
nyt on helppoa perustella tätä MAHDOTTOMUUTTA ja ryöstöä ! ! !
Tulen esittämään seuraavissa kirjoituksissa konsteja, millä voi itse tehdä energiansa tai yhteisössä, osuuskunnissa jne
Antero Rantanen
Kauppias kolmannessa polvessa EVP
040 511 5245

49

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remonttimies1

      Miten kävi autokatsastuksen kanssa, pienessä ajassa kymmenkertaisti hinnat, nyt vähän avattu muille toimioille, KALLIIKSI sekin yksityistäminen tuli, mikähän seuraava usa-malli otetaan käyttöön, onko enään montaakaan jäljellä ?

      • Bernereitäliikkeellä

        Nyt on Suomessa bernerismi meneillään.. kuten oli tatserismi Eneglannissa,
        joka tuhosi talouden;
        http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/lehti-berner-aikoo-yksityistaa-vr-n-koko-henkiloliikenteen-taman-hallituksen-aikana-6001479
        Tatserismi yksityisti rautatiet Englannissa, jotka olivat toimineet sata vuotta moitteettomasti ja toimivat.
        Edullista oli liikkua ja kulkea, kaikki toimi, kuin junan vessa !
        Tatserismi yksityisti ja muutamassa vuodessa koko systeemi oli romuna..
        Lopputulemana oli;
        Rautatiet romuna ja vailla huoltoa ja työtömyys nousi ennätyslukemiin.
        Talous romahti.
        Bernerismi Suomessa;
        koitetaan VR yksityistää
        Romuna on kohta rautatietkin..
        Historia toistaa itseään, onko mitään opittu ?


      • kokomusta-kaikkimulle
        Bernereitäliikkeellä kirjoitti:

        Nyt on Suomessa bernerismi meneillään.. kuten oli tatserismi Eneglannissa,
        joka tuhosi talouden;
        http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/lehti-berner-aikoo-yksityistaa-vr-n-koko-henkiloliikenteen-taman-hallituksen-aikana-6001479
        Tatserismi yksityisti rautatiet Englannissa, jotka olivat toimineet sata vuotta moitteettomasti ja toimivat.
        Edullista oli liikkua ja kulkea, kaikki toimi, kuin junan vessa !
        Tatserismi yksityisti ja muutamassa vuodessa koko systeemi oli romuna..
        Lopputulemana oli;
        Rautatiet romuna ja vailla huoltoa ja työtömyys nousi ennätyslukemiin.
        Talous romahti.
        Bernerismi Suomessa;
        koitetaan VR yksityistää
        Romuna on kohta rautatietkin..
        Historia toistaa itseään, onko mitään opittu ?

        Vihree höperö oli tuota kokomustan kassa sopimassa hallituksessa, sudet rauhoitetaan myös koirasudet (siitä oikeuden päätös) sen höperöt osaavat ei muuta :(


      • Anonyymi

        Halvin Insinööritason palvelu kautta aikojen.


    • AnteroRantanen1119

      Melkoisen haasteen heitin, itselleni.
      Aloitetaan perusasiasta;
      Rakennuksen lämmöneristys ja lämmönlähde.
      Olen rakentanut yht 22 taloa elämäni aikana ja kaikissa paikanpäällä
      vanhan ja osaavan muurarimestarin tekemä ISO varaava vastavirtaus periaateella
      toimiva kuori takka, itse apumiehenä ja edulliseksi on tullut.
      Kuori takka; eristys ennen viimeistä pinta tiilikerrosta.
      Saa varattua energiaa todella PALJON ja luovuttaa hitaasti.
      Ihmettelen ? , miten Suomeen saa rakentaa talon ilman varaavaa tulisijaa ?
      Puuta saa ilmaiseksi ja itse en koskaan polttopuista mitään maksanut,
      vaivaa kyllä ja hyvää liikuntaa !!
      "Kuntosalin" voi helposti korvata, tällä mielekkäällä monipuolisella liikunnalla ja vaivannäöllä !
      Kaikki rakentamani, ovat ns matalaenergia taloja.
      Niille naureskeltiin, kun yläpohjan rakenne, mikä tärkein eristyksessä jne
      Kun ensimmäisen rakensin, tuli sähköyhtiö tutkimaan otetaanko "ohi mittarin"
      sähköä, kun tehontarve alle kolmas osa mitä "normaalisti".
      Nykyään ei naureskella, itse kyllä hymyilen..ja taloni vuokralla ja energiakulut
      todella pienet !
      Yläpohjasta lämmöt hukkuvat ja luokkaa 70-80%, seinistä ei niin väliä, joita nyt
      pitää eristää luokkaa 50Cm ja hometalo on valmis, ei pääse lämpö ulkoseinä
      eriste kerroksiin ja kuivata jne
      Finfoamia yläpojaan ja ponttiin, sen alle 50 X 50 ristikoolaus, joka työläs,
      mutta sen jälkeen saa sähköjohdot pujoteltua nopeasti ja lävistämättä
      eristettä jne
      Siinä rakentamisesta, hieman tietoa.
      Lisääkin löytyy ja jonkunverrankin..
      Antero
      040 511 5245

      • 0lli

        Minäkin haluaisin niitä ilmaisia puita,voit tuoda sellaiset 10mottia näin alkuun.


      • Anonyymi
        0lli kirjoitti:

        Minäkin haluaisin niitä ilmaisia puita,voit tuoda sellaiset 10mottia näin alkuun.

        Ennenvanhaan naurettiin ja tehtiin vitsiksi ns romanivitsiksi ja heko heko.
        Kun halot oli metrin mittaisia, eihän sairas vanhus voinut mitään ilman työkaluja
        Riippumatta syntyperästä.
        Nykyisin kiusataan ihminen jo päiväkodissa ja pahemmaksi menee.


    • AnteroRantanen1119

      Asiaan;

      Osio asiasta; omaa tuulivoimaa.

      Omat energiat ja olosuhteet ovat tässä hyvät tuulivoimalle; meren rannikolla.

      Itse aloitin miettiä asiaa jo viime vuosituhannella ja ratkaisin aikaa sitten.

      Kuvat sanovat enemmän kuin mikään ja tässä;

      https://www.flickr.com/photos/123720330@N06/albums/72157644747486847

      Toin itse maahan jokusiakin tuulivoimaloita ja testasin, etsin ratkaisuja lataamiseen ja

      käyttöön jne

      Testasin yhteensä 9 eri tuulivoimalaa ja nykyään käytössäni oleva, oli paras ja

      tuottavin.

      Se oli Kiinalainen edullinen, jossa siipi pinta alaa reilusti yli muiden ja kestänyt nyt myrskyt ja mylväykset jo vuosikymmenen ja yli.

      Järeät tupla saksirakenteiset liukurenkaat, ei johto kierry.

      Taattu 54 M/s tuulille asti kestävyys.

      Tuottaa hyvin ja on omavarainen;

      http://yle.fi/uutiset/tuulivoimalan_omistaja_iloitsee_talvimyrskysta/6398851

      Tällä tuotan vuositasolla enemmän energiaa, kuin aurinkopaneeleillani, joiden teho

      on luokkaa sama n 3kw.

      Tuulta ympäri kaamoskauden ja yötäpäivää 24/7.

      Tämä siis hyvissä rannikon tuuli olosuhteissa ja meillähän on rannikkoa

      paljon.

      Paljon on myös isoja järviä ja tuttuja, jotka saaneet lähes samoja tuotto lukemia

      järven rannalta.

      Antero

      Seuraava osio;

      Tuulivoimaa sisämaankin olosuhteisiin.

    • AnteroRantanen1119

      Sisämaan tuuliolosuhteet ovat haaste omalle tuulivoimalle, mutta
      toteutettuna saa energiaa vuorokaudet ympäri 24/7 kaamoksessamme, talvikuukausina, jolloin tuulennopeudet parhaat Suomessa ja SE on mitattua faktaa monelta vuodelta ja tutkimuksessa;
      Tuuliatlas, talvella tuulee eniten; http://www.tuuliatlas.fi/tuulisuus/index.html
      Sisämaan tuuliolosuhteet ovat ratkaistavissa, kuten ratkaistiin jo 1800 luvulla
      Willissä Lännessä preeriolla ja laaksoissa, kuten myös Alankomaissa,
      jossa kuivattiin pellot, rakennettiin tuulivoimalla maailman isoin kauppalaivasto.
      Rotterdam on edelleen Euroopan isoin satama !!
      Tästä kirjoituksestani löytyy ratkaisuja asiaan ja faktaa, miten tuulen voimat
      voi ottaa käyttöön, joka nopeudella;
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13951835/tuulivoimaa-sisamaankin-olosuhteisiin-
      Siinä pähkinän kuoressa tuulivoimaa, jolla voi omat energiansa tuottaa.
      Vaatii jonkunmoista harrastuneisuutta, paneutumista asiaan ja sinnikkyyttä.
      Ei ihan jokanaisen ja miehen pirtaan, tässä ajassa.
      Ajat muuttuvat ja muutos on ainoa, joka on pysyvää.
      Antero
      Seuraava osio;
      Aurinkovoima

    • Älyenergiaajokapihalta

      Joka naisen ja miehen taskusta löytyy "äly" kännykkä.

      Äly on suhteellinen käsite, VARSINKIN energiassa, jota löytyy jokaisen pihalta.

      Piuhat on nyt TODELLAKIN kyseen alaistettu ja tästä alkaa uusi kehitys !!

    • AnteroRantanen1119

      Aloitus aurinkoenergiasta;

      Olen kirjoittanut auringon voimista ja vuosia, todella monille foorumeille.

      Helpoimmin ja kustannustehokkaimmin saa auringonvoimat käyttöön, kun lämmittää

      käyttövetensä ja OLEMASSA olevalla vakio vesivaraajalla.

      SIIS sähköä tuottavilla paneeleiila, jotka halpoja nykyään ja tuotto helposti hallittavissa.

      Ei tarvitse uutta pannua, vesivaraajaa..käy olemassa olevaan varaajaanne, systeemi !!

      Käyttöönotto yksinkertaista ja sopii

      joka naiselle/miehelle JOKA talouteen !!

      Siihen löytyy ratkaisut;

      http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?topic=1426.msg17042#msg17042

      Täältä Suomi 24 palstaltakin löytyy kirjoitukseni

      ja ratkaisut asiaan;

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/12808788/joka-miehen-vesivaraajaan-tuottoa-aurinkopaneeleilla

      Jos haluaa tehoja ISOJAKIN ei rajaa, vaikka pieneenkiin varaajaan ja lattialämmitykseen ym löytyy helposti hallittavia ratkaisuja, vaikka millä tehoilla.

      Olen ollut mukana lukuisissa ratkaisuissa ja asenneltu.

      Tässä tämänhetkistä tietämystä jaettavaksi, hallinnnasta

      isostakin;

      http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?topic=1340.0

      Siinä on nyt hieman "älyä" energiaan, aluksi.. ! joka yksilölle.

      Antero

      Lisää ratkaisuista seuraavaassa osiossa.

      • 2000a

        Miksi opastat noin korkeille jännitteille kun 240-300v. Jos vastus 230v niin ylijännitehän lyhentää vastuksen ikää


      • Mielenterveyshoitaja
        2000a kirjoitti:

        Miksi opastat noin korkeille jännitteille kun 240-300v. Jos vastus 230v niin ylijännitehän lyhentää vastuksen ikää

        Sssh! Ei saa kyseenalaistaa Kustavin oraakkelin ylitsevuotavaa viisautta.

        Myöskään ei kannata kysyä sitä miksi Suomi24 on ainoa keskustelufoorumi johon Antero pystyy enää kirjoittamaan uskonjulistuksiaan. Voisi kuvitella että moinen ylivertainen asiantuntemus olisi arvossaan muillakin aurinko- ja tuulienergiaan keskittyvillä foorumeilla, mutta jostain kumman syystä Antero on saanut kenkää joka ainoasta...


    • AnteroRantanen1119

      Tässä ja nyt tietämykseni mukaan edullisimpia aurinkopaneeleita;
      http://www.solar-beratung.biz/module.php
      Esimerkkinä 250W monikide paneeli 140Eur sis alv
      Ilman alvia 117Eur kpl, jos tunnette yrittäjä tutun joka voi tilata yksityiskäyttöön ja vähentää jne
      Tässä mitä itse tilasin 185W paneeleita 0,42 Eur/W ja 79Eur kpl !!
      Ilman tulleja tulee Saksasta ja rahdit edullisia !
      (Rahditkin voi yrittäjä vähentää.., joten )
      JOS haluaa ns "koko" paketin, eli kiinnitykset katolle, verkkoon syöttävän invertterin,
      jne löytyy täältä tietääkseni edullisimmin ja tässä hinnastoa;
      http://www.solar-beratung.biz/pv-anlagen.htm
      Tämä
      siis välikommenttina, että saatte käsitystä ja jatkan kirjoitusta ratkaisuista jne
      Antero

    • AnteroRantanen1119

      Välikommenttina MYÖS SE, että joko alatte ymärtää.. ??, miksi meikäläinen on poistettu lukuisilta foorumeilta Suomesta ?

      Täällä koitetaan pitää väkisin kynttilä vakan alla, ASIASSA !!

      KUN alkaa ymmärtää ja kirjoittaa jotain TODELLISTA ja sellaista, millä on todellista merkitystä energiatalouteemme, on kirjoitusoikeuteni poistettu lukuisilta foorumeilta Suomesta.

      Minua arvostetaan ja suuresti; Ruotsi, Saksa, USA, Kanada, Uusi Seelanti,

      Alaska jne

      joihin foorumeimeihin olen jakanut tietoani ja testauksiani tuuli-ja

      aurinkovoimista.

      Saaneet paljon tietoa ja kehitettävää, mitä olen jakanut.

      Kuljen ehkä.. Suomalaisen Linus Torvaldsin jalan jälkiä avoimessa systeemissä

      tässä energia asiassa.

      JOKA tapauksessa, sisäinen pakkoni on testata ja jakaa tietoa tästä

      energia asiasta.

      SE on kohtalon kysymyksemme, joka tapauksessa ja SIKSI !!

      Antero Rantanen

      040 511 524

    • AntiAntero

      Oletko Antero Rantanen kuullut, että aurinko ja tuulienergian pientuottajia aletaan myös verottaa? Suomen talous on niin heikoissa kantimissa, että myös kaikelle pientuotannolle tulee energiavero. Vero koostuu valvonta/perusmaksusta ja tuotetun sähkön määrästä. Asiaa alkaa valvoa ympäristöministeriö ely-keskusten kautta.

      Kerrot jakaneesi tietoa testauksistasi lukuisille ulkomaisille foorumeille. Mikset ole jakanut tätä tietoa myös tällä foorumilla. En ole lukenut ainoatakaan kirjoittamaasi varsinaista teknistä tietoa sisältävää kirjoitustasi. Levittelet vain linkkejä.

      Johtuuko ulkomainen "arvostuksesi" kenties siitä, että kirjoitat suomeksi eikä kukaan ymmärrä mitä kirjoittelet?

      ps. Alaska on USA:n osavaltio. Se ei ole mikään erillinen valtio kuten muut mainitsemasi.

    • ostakaapaneeleita

      Vinkki kaikille lukijoille !
      OSTAKAA aurinkopaneeleita ja vähentäkää tuonti sähkön määrää !
      Itse käytän 100% aurinkopaneeleita 250W SOLAR WOLD
      3kw on itellä !
      KERROSTALOASUNNOSSA KÄYTÄN SÄHKÖÄ 10-15e 2KK EDESTÄ, LOPPU 20-30e SÄHKÖ JA SIIRTOMAKSUJA .

    • Mielenterveyshoitaja

      Antero Rantanen kirjoitti:
      "joko alatte ymärtää.. ??, miksi meikäläinen on poistettu lukuisilta foorumeilta Suomesta"
      "Minua arvostetaan ja suuresti; Ruotsi, Saksa, USA, Kanada, Uusi Seelanti, Alaska jne"

      Antero on poistettu joka ainoalta suomalaiselta asiafoorumilta viimeistään siinä vaiheessa kun foorumin ylläpito on tajunnut että kyseessä on ylimielinen ja henkisesti epävakaa krooninen valehtelija.

      Sallitteko jos hetken nauran katketakseni tuota vitsiä Anteron ulkomaisesta arvostuksesta?

    • palstaalukenu

      No antero rantanen on oikeassa !
      KATSO !
      Aurinkopaneeli jutut !

      Tuulivoimala jutut vain saaristossa toimii ja meren rannalla jossa tuulee aina !

      Aurinkopaneelit kytkemällä suoraan esim 8kpl 250w paneeleita saadaan 230v aikaiseksi JA KYTKETÄÄN VARAAJAAN ja vesi lämpiää heti kun paistaa aurinko .

      • minäkinlukenu

        Samaa mieltä !

        Kyllä on antero rantasen kirjoituksissa ASIAA !

        Akut ja paneelit katolle ja HETI alkaa tulla energiaa, jää pois laskut, verot .
        TODELLAKIN hienoa että näitä kehitellään !


      • Kasvain
        minäkinlukenu kirjoitti:

        Samaa mieltä !

        Kyllä on antero rantasen kirjoituksissa ASIAA !

        Akut ja paneelit katolle ja HETI alkaa tulla energiaa, jää pois laskut, verot .
        TODELLAKIN hienoa että näitä kehitellään !

        Kappas, Antero kommentoi itse itseään.


      • miksikö
        minäkinlukenu kirjoitti:

        Samaa mieltä !

        Kyllä on antero rantasen kirjoituksissa ASIAA !

        Akut ja paneelit katolle ja HETI alkaa tulla energiaa, jää pois laskut, verot .
        TODELLAKIN hienoa että näitä kehitellään !

        Miksi akut katolle?


      • sähkötieteilijä

        Eipä mitkään kilowatti luokan lämmitysvastukset pelkästään sarjaan kytketyillä aurinkopaneeleilla lämpene, niitä pitää olla monin kertainen määrä myös rinnakkain kytkettyinä eli tuhoton määrä joka ei koskaan maksa takaisin!
        Tämä meneillään oleva helmikuu taitaisi olla hyvä testikuukausi :-D


      • 2000a

        Jos 30v paneeleita niin 3kw vastukseen on 4kpl sopiva. 2kw vastukseen 6kpl


      • raksaaja
        miksikö kirjoitti:

        Miksi akut katolle?

        Ei taida tulla sitä päivää että edes aurinkopaneeleja oikeasti kannattaa viedä katolle vesikatteen tuhoksi. Ne ei kuulu sinne, niillä riskeeraisi koko talon.


      • 2000a
        raksaaja kirjoitti:

        Ei taida tulla sitä päivää että edes aurinkopaneeleja oikeasti kannattaa viedä katolle vesikatteen tuhoksi. Ne ei kuulu sinne, niillä riskeeraisi koko talon.

        Itte riskeerasin.2kpl lumiesteen kiinnikkeitä ja pattinki väliin,siitä tiilipiipun nojalle. Tiiviste ja massaa kiinnitykseen ja jos sattumalta vuotaa niin aluskate on alla


    • raksaaja

      Laskentayritys:
      Yksi 250W paneeli tuottaa toukokuisena päivänä 1kwh?
      Vuodessa ehkä 365*0,25*1kwh=91kwh
      Eli sillä voisi parhaimmillaan pienetää sähkölaskua 91*0,1€=9€ vuodessa.
      Siitä pitää laskea pois järjestelmän kuoletuksen kustannus, esim pelkkä paneeli 20 vuodessa tekee ~10€/vuosi.

      Ei näytä hyvältä...
      Mikäs on oikein laskettuna yhden 250W paneelin tuotto (kwh) keskisessä suomessa per vuosi?

      • raksaaja

      • raksaaja

        Maksaa noin 18 000 € rakentaa syteemi joka tuottaisi meillä kaiken muun paitsi lämmityksen tarvitseman sähkön.

        (hymy pyllyyn siellä takarivissä!!)


      • 2000a
        raksaaja kirjoitti:

        http://www.arevasolar.fi/fi/aurinkolaskuri

        4m2 paneeleita yms. järjestelmä asennettuna 1165€ tuottaa 432kwh (säästäis 43€ vuodessa sähkölaskua)

        Olen yleisesti luullut ja kuullut että 100w paneeli =100kw vuosi.mulla on 6kpl eli 600kw,mutta koska menee vastukseen niin voi olla että 400kw. Eli noin 40-50e kaikki maksoi noin 650e . Kun itte laitin harraste ja ajankulu hommana niin noin 15v menee takaisin maksuun.mutta tämä on toisaalta aika mielekästä seurata miten 290L varaaja pysyy lämpimänä


      • raksaaja

        Harrastemielessä kaikki kannattaa, toki. ;-)
        (paitsi kaljan juonti)


      • 4vgbhnjmkl
        2000a kirjoitti:

        Olen yleisesti luullut ja kuullut että 100w paneeli =100kw vuosi.mulla on 6kpl eli 600kw,mutta koska menee vastukseen niin voi olla että 400kw. Eli noin 40-50e kaikki maksoi noin 650e . Kun itte laitin harraste ja ajankulu hommana niin noin 15v menee takaisin maksuun.mutta tämä on toisaalta aika mielekästä seurata miten 290L varaaja pysyy lämpimänä

        Kertookin kaiken mitä auringosta saa kun energian yksiköksikin pitää valita kilowattivuosi.


      • 2000a
        4vgbhnjmkl kirjoitti:

        Kertookin kaiken mitä auringosta saa kun energian yksiköksikin pitää valita kilowattivuosi.

        Paneeliin on jo ilmoitettu yleensä paras teho.Koska kaikki kk ovat erilaisia,niin mielestäni se juuri parhain tapa onkin ilmoittaa paljonko tuottaa vuodessa.


    • OxxxxO

      Aurinkokenno-/tuulikopterisysteemi olisi ihan ok, mutta ei oikein innostaisi akkuja raahailla jonnekin ullakolle muuntajia ym. sälää.
      Nuo kaikki yhteensä asennuksineen lienee aika kallis keissi ja huoltoakin tarvitsevat aika tavalla..

    • OSTAPANEELIA

      yleensä kun lasketaan, niin laitetaan paneeleita
      1kw-2kw tai 3kw
      Katoppa raksaaja ,paljonko on tuotto 2kw systeemissä ?
      Paneelit maksaa alle 2000e itse tilattuna !
      50 - 70as kulmalla saa parhaiten tuottoa ! PARAS 70-90AS !
      70as parempi ei lumi jää paneeliin kiinni ja tuottoa tulee joka päivä !
      Pilvisenä päivänä saa tuottoa, myös hyvin, kun lumi heijastaaa ja antaa valoa !

      • raksaaja

        2kW systeemi tuottaisi about 1730kwh/a. (noin173€ arvosta sähköä)
        Paneeleita pitäisi olla 13m2.
        250W paneelit taitaa olla 1.5m2 eli niitä about 8kpl.
        Aiemmin netissä vinkatusta saksalaislähteestä 140€*8=1120€ rahditsunmuut.

        Takaisinmaksun aika about puolittuu suomen myyntihintoihin verrattaessa...

        Haasteena tietenkin että miten sen sähkön hyödyntää, siihen joutuu jonkin verran laittamaan lisää. (pitäisi koettaa kallein energia saada korvattua ensin ... esim maalämpö hoitaisi lämmityksen silloin kun paneeli ei tuota, muuloin paneelit hoitaa hommaa auttaa käyttösähkössä)

        Jos tänään olisin parvekkeen kaiteen lasitusta miettimässä... lasin sijaan voisi valita paneelit, vaikkei niistä läpi näe.


      • pimeää_sähköä

        Aurinkopaneelit myös ikkuna-aukkoihin tuntuisi yhtä järkevältä ratkaisulta!


    • SlovenianElintasoOdottaa

      Caruna on oire, puoluejärjestelmä on sairaus. Eduskunta myy kokoomuksen johdolla kaiken infran Suomesta jonka jälkeen hinnat nousee kattoon. Sitä ei äänestämällä muuteta, puolueet ovat nykyään pelkkiä vaaliorganisaatioita ja aivan liian riippuvaisia vaalirahoittajistaan.
      Ainoa toimiva konsti on tehdä kuten minä tein: Karista Suomen pölyt jaloistasi. Viro on hyvä maa jos sinulla on firma tai osaamista sen verran, että voit sellaisen perustaa. Jos olet ammattimies ja omat riittävän kielitaidon niin muuta Saksaan tai Norjaan.
      Jos osaamisesi on sellaista, että pärjäät pelkästään Suomessa niin piruparka. Olet kohta kuin tatti paskassa muiden kaltaisesi ja pakolaisten kanssa. Maksajat ovat kaikki lähteneet.

    • AnteroRantanen11111

      Aloitin uuden osion ratkaisulle tehdä omat energiat ja tämä soveltuu joka miehelle,
      vaikka ei olisi tuuli-tai aurinkovoimaakaan. Sitä voi helposti kyllä tähän systeemiin.
      liittää, jos haluaa.
      Tässä ratkaisua;
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14111925/jatkoa---konsteja-!-selattaa-caruna-ja-ratkaisu-!!
      Antero

      • eiääliö

        Kuule Antero Rantanen tuo agregaatin rakentaminen on vähän eri juttu kuin aurinkopaneleitten lätkiminen katolle. Et saa koskaan toimimaan tuollaista luotettavasti ja pitkäikäisesti ja joudut hattu kauniisti kädessä kysymään Carunan asiakaspalvelusta, jospa saisit rullalle käärutyt verkkojohdot ripusteltua taikaisin.

        Homma vaatii vähän eri kaliberin osaamista kuin netissä itsensäkehuminen.

        Tässä ihan perustietoa ja siitä voi sitten jatkaa syventäviä opintoja, jos vielä luulee osaavansa.

        http://www.hsaoy.com/Apua/index.htm


      • tee-se-itse-genumies
        eiääliö kirjoitti:

        Kuule Antero Rantanen tuo agregaatin rakentaminen on vähän eri juttu kuin aurinkopaneleitten lätkiminen katolle. Et saa koskaan toimimaan tuollaista luotettavasti ja pitkäikäisesti ja joudut hattu kauniisti kädessä kysymään Carunan asiakaspalvelusta, jospa saisit rullalle käärutyt verkkojohdot ripusteltua taikaisin.

        Homma vaatii vähän eri kaliberin osaamista kuin netissä itsensäkehuminen.

        Tässä ihan perustietoa ja siitä voi sitten jatkaa syventäviä opintoja, jos vielä luulee osaavansa.

        http://www.hsaoy.com/Apua/index.htm

        Juuri näin. Jokapoika voi ostaa läjän paneeleita ja lätkiä ne katolle. Ja kun saadut tuotot jäävät todellisuudessa vaatimattomiksi voi nettiin kerrotut luvut keksiä hatusta kuten Antero tekee.

        Tee-se-itse-generaattorimiehiä on Suomi täynnä. Käytännössä kaikilla on jäänyt kokeiluksi ja vaivihkaa siirrytty verkkosähkön käyttäjiksi. Tuotto suhteutettuna työmäärään ja rahaan ei vain kannata pitkäaikaisempaan käyttöön.


    • optimijärjestemä

      Kun te laskeskelette noiden laitteistoiden "tuottoja", niin onko kukaan muistanut laskea saako tuoton myös käytettyä? Jos rakennat 3kWh järjestelmän, niin mihin pystyt käyttämään kesäkuukausina päivän aikana saatavan tuoton?
      Eli ei ole mitään järkeä rakentaa järjestelmää, jonka tuotto ylittää oman kultuksen. Itselläni kulutus on kesäkuukausina 5-15kWh päivässä. Eli jos aurinkosähköjärjestelmää ei ole mitään mieltä mitoittaa omakotitaloon 1-2kW suuremmaksi. Talvella tuottto ei kuitenkaan riitä ja kesällä ylituotantoa ei pysty käyttämään mihinkään.

      • tee-se-itse-genumies

        No se perinteinen konstihan näyttää olevan hellejaksoilla kerran päivässä pestä auto ja kastella nurmikko kuumalla vedellä...


      • yöuimari
        tee-se-itse-genumies kirjoitti:

        No se perinteinen konstihan näyttää olevan hellejaksoilla kerran päivässä pestä auto ja kastella nurmikko kuumalla vedellä...

        ylilämpö käytetään tottakai uimaaltaan lämmittämiseen...


    • HaluunähäÄ

      Mistä saa alle 500e peugeut partnerin 1,9diesel ?

      sano kuinka rakennat ?

      kuinka otat pakokaasun talteen lämmöksi ?

      • H.urakoitsija

        Kyllä tollasen pösön saa hajottamolta tohon hintaan, kun hakee umpiruosteisella kopalla ja rikkimennellä tekniikalla. Eihän tossa tartte toimia kuin moottorin.

        Pösöä ei tartte rakentaa mitenkään. Laitat vaan akkuun kiinni ledivalot ja johdat pakokaasut letkulla talon sisään. Moottori käyntiin ja ledeissä riittä sähköä ja pakokaasu lämmittää koko talon. Tulee halvaksi ja perikunta kiittää.


      • 2000a

        Koko pösö olohuoneeseen ja pakoputki ulos.se sähköntuotanto vaatiikin vähän enemmän.pitää muistaa jo rakennusvaiheessa


    • Anonyymi

      Tämä on mahtava ketju ILMAISEN energiatuoton puolesta :-D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3161
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1652
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1446
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      983
    Aihe