Kivijalkakauppiaalle verkkokauppa edullisesti

Vanhamuttatyhmä

Hei,

Nyt kaivattaisiin apua, ja niin itselleni vierasta kuin se onkin, päädyin hakemaan sitä täältä.

Olen yrittäjä ja pieni yritykseni pienellä paikkakunnalla ei loista enää suurien nettikauppojen ja niiden edullisien hintojen vieressä enää kovin kirkkaasti. Verkkokauppaa on kokeilut kotisivukoneella muutama vuosi takaperin, mutta koin sen kankeaksi ja hieman kalliiksi.

Onko kenelläkään täällä ideoita taikka tietoa, miten nettikaupan voisi perustaa uudelleen edullisesti, kenties ehkä jopa ilmaiseksi, mutta siten, että sivu olisi selkeä ja yksinkertainen käyttää? Www -osoite yritykselleni on jo olemassa fi-päätteellä. Tosin, kotisivukoneen "mainos" tuli sivulle, kun yritin sitä avata selaimessa vaikka ei ole käytössä enää.

Tässä varmasti nuorille helpossa asiassa kaipaisin todella kipeästi apua.

9

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Webshopper

      Nettikauppa ei ole kevyt, helppo eikä edes kovin halpa juttu jos sen tekee kunnolla. Itse kauppa nousee pystyyn muutamalla satasella kuussa. Mutta sen lisäksi tarvitset (ehkä) varastopalvelun, nettikaupan toiminnot, maksutavat asiakkaillesi, kenties varastologistiikan softan ja postin kanssa sopimuksen. Jotta kauppa olisi houkutteleva, sinulla olisi hyvä olla ammattimaisia valokuvia. Niitä voi otattaa tai ostaa kuvapankeista. Tarvitset hyvät ja tarkat kuvat tuotteistasi. Lisäksi on tehtävä paljon työtä, että homma toimii, tuotekuvaukset ovat hyvät ja sivusto houkuttelee ostamaan. Jotta ihmiset löytävät kaupan, sinun on oltava hyvin aktiivinen. Oikeastaan työ vasta alkaa kun webshop on verkossa. Sinne pitää saada väkeä. Hakukoneoptimointi on hyvä tehdä tai ostaa.

      Muista, varastosi on oltava riittävän iso, että toimitus voi lähteä heti. Se sitoo pääomaa, mutta ei siis toki ole kustannus.

      Pienistä puroista kertyy siis kustannuksia, yllättävän paljon. Ja nuo kustannukset pysyvät, vaikka myyntisi olisi nolla. Alussa se on. Karkeasti voi laskea, että on varattava n. 300 euroa / kk että saa jotain siedettävää käyntiin (plus työt). Ja siloin on tehty paljon itse.

      Alkuoinvestointi on parisen tonnia. Nyrkkisäännöksi sanoisin kokemuksella, että 10Keur ja 12 kk aikaa on investointi, jolla saa jotain näkyvää ja tuloksellista aikaan. Jos tekee ihan kaiken itse, voi päästä vähän halvemalla, mutta jälkikin on sitten vähemmän ammattimaista, kaikkea kun ei voi osata eikä ehtiä itse. Tiedän, että tämän arvion joku ampuu alas liian kalliina. Se kuitenkin on tältä talvelta ja perustuu pienen firman nettikauppaan joka on ollut pystyssä puolisen vuotta.

      Ja onnistumista voi arvioida vasta, kun kauppa on ollut pystyssä useamman kuukauden ja kaikki "tuttava-asiakkaat" ovat siellä käyneet. Vain murto-osa kävijöistä ostaa. On hyvin tuote- ja toimialariippuvaista, mutta peruskuluttajatuotteiden osalta pitäisi kävijöitä päivässä olla useita satoja, että konversioprosentti alkaa kantaa.

      Et tiedä, ellet kokeile. Mieti ja tee hyvät selvitykset ja laskelmat. Sitten vain tsemppiä!

    • prestashoppaaja

      Käy osoitteessa prestashop.com ja aloita siitä. Saat sivut omalle domainillesi (se .fi-osoitteesi) ja teet just sellasen kaupan kuin haluat. Ei maksa mitään ja ilmaisissa ulkoasuissakin on hyvännäköisiä vaihtoehtoja. Erikoisempia saa pikkurahalla eli jopa parilla kympillä. Ei oikeasti kannata ostaa kallista palvelua kun saat ilmaiseksi sellaisen kuin oikeasti haluat. Mutta verkkokaupassa on aina työtä. Kauppiaan työtä ei tee mikään maksullinen verkkokauppa-alusta, joten maksat niille tyhjästä. Varaudu silti siihen, että se vie aikaa, jo tuotekuvausten ja kuvien laittamisesta asti.

      • hohohjaa

        Säälittävää roskapostitusta. Jotenkin vielä ymmärtää että kuluttajille tämmöistä suunnataan, mutta B2B-kaupassa tällaisesta luulisi olevan lähinnä haittaa.


      • Prestashoppaaja
        hohohjaa kirjoitti:

        Säälittävää roskapostitusta. Jotenkin vielä ymmärtää että kuluttajille tämmöistä suunnataan, mutta B2B-kaupassa tällaisesta luulisi olevan lähinnä haittaa.

        Mitä tarkoitat roskapostituksella? Kuka tässä roskapostittaa? Minä kerron omia kokemuksiani Prestasta. On nimittäin kokemuksia myös maksullisista alustoista ja ne on kaikki huonoja. Ylipäänsä missään ohjelmistohankinnoissa mitä pitää firmalle räätälöidä, ei kannata koskaan ottaa mitään muuta kuin avoimen lähdekoodin ohjelmia. Ei koskaan! Ohjelmointifirmat kusettaa aina. Mitä pienempi tilaajayritys, sitä varmemmin.


    • vanhamuttatyhmä

      Kiitos vastauksista! Meneekö Presta-sivustolla tuotoista osa Prestalle, vai onko sivusto kaikin puolin ilmainen?

      • prestashoppaaja

        Ei heille mene mitään tuotoistasi, ei maksa mitään. Omasta domainista (osoite, eli vaikka kauppa.fi) menee se 15 € vuodessa mutta se ei liity Prestaan. PrestaShopissa maksaa ainoastaan ne lisäosat joita ostat ja niissä on kertamaksu. Ostin itse ulkoasun ja maksoin siitä 50 €. On muokattavissa ja kun yksi kohta ei toiminut sain tekijältä heti apua. Jos tilaan graafikolta ulkoasun, joka suunnitellaan alusta asti siihen menee vähintään 2-3 kk aikaa ja maksaa pahimmillaan monta tonnia. Täysin ilmaiseksikin Prestaa voi käyttää, siinä on kaikki tarvittava olemassa.

        Onnea kaupallesi!


      • Vanhamuttatyhmä

        Kiitos! Taidankin kokeilla sitä.


    • PerustaVerkkokauppa_11

      Haluatko perustaa verkkokaupan? Teetkö tuotteita, joita haluaisit myydä oman verkkokaupan kautta?
      Onko sinulla jo kivijalka myymälä, ja haluat verkkokaupan lisäksi? Vai haluatko perustaa uuden kaupan ihan tyhjästä?

      Verkkokauppaa ei jokainen osaa itse tehdä, ja sellasen teettäminen maksaa? Toisaalta voi valita kk-maksullisen valmiin kaupan, mutta pelkkä kaupan perustaminen ei tuo asiakkaita!

      Mitä jos saisit perustettua verkkokaupan ILMAN aloituskustannuksia? Ammattilaisen tekemänä?
      Verkkokauppaan verkkomaksupainikkeet ja hakukoneoptimointi!
      maksaisit sovitun prosentti/rojalti osuuden sopimuskauden ajan, verkkokaupan myynnistä.

      Mutta et maksaisi VAIN verkkokaupan luonnista, vaan saisit minun työpanostukseni KOKO sopimuskauden ajan!

      Saisit mm.
      - Henkilökohtaisen tuen verkkokaupan ylläpidossa ja opettelussa
      - KAIKKI päivitykset ja kaupan jatkuvan kehittämisen
      - Markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja budjetoinnin
      - Analyysit ja asiakastutkimukset
      - Apua yrityksen perustamisessa ja neuvoja tarvittaessa
      - Vero neuvontaa
      - Yrittäjän tuet ja avustukset neuvonta
      - Neuvoa patenttien ja lisensointi asioissa tarvittaessa
      - Apua sopimusten tekemisessä
      - Neuvoja liiketila ratkaisuihin tarvittaessa

      Verkkokaupan ja palvelin kulut: 0€ /kk domain ja yms. kulut ei sisälly (domain alkaen n.12€/ vuosi)
      EI PIILOKULUJA!

      Sopimuksen pituus ja prosenttimäärä / mahdolliset rojaltit sovitaan tapauskohtaisesti.

      Et siis saa VAIN verkkokauppaa, saat lisäksi web-suunnittelijan, markkinointitoimiston, ylläpitäjän ja yksityisen neuvonantajan! ;)

      Toimin y-tunnuksella.

      Henkilökohtaista neuvontaa Lahden alueella ja max n. 150km kilometrikorvausta vastaan.

      Kiinnostaako? Laita s-postia: perustaverkkokauppa (ät) gmail.com

      Korvaa (ät) -> @ merkillä.

    • Moniasiavaikuttaa

      Verkkokaupan tekeminen maksaa 500-100000Euroa. Eli hintahaarukka on iso. Mitä tuotteita myyt? kuinka paljon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe