Kaupunki säästää,mutta jääkiekolle 400 000 euroa!!

Wolikki

Kaupungin sivistystoimi antaa jääkiekkoihmisille.
- Jäähallin pukukoppien laajennus ja saneeraus 210 000 euroa.
- Jäähallin jäähdytyskoneiston uusiminen 200 000 euroa.

Samalla säästetään kun halutaan kouluja lakkautettavaksi, aika säälittävää toimintaa kaupungilta. Ja muutenkin säästetään,mutta kas kummaa, jääkiekkoilijoille löytyy rahaa.

60

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkon

      Eiköhän se ois paras että sinä sossunelätti muuttasit paikkakuntaaKun et maksa mitään verojakaan

      • plas

        Taitaa olla tämä aloittaja olla niitä Plassin kommareita


      • lätkäs

        Minä taas luulen että tämä on se henkilö joka lähtee joka aamu sahalle töihin vaikka sitä ole ollut enään kymmeniin vuosiin


      • Lososakki
        lätkäs kirjoitti:

        Minä taas luulen että tämä on se henkilö joka lähtee joka aamu sahalle töihin vaikka sitä ole ollut enään kymmeniin vuosiin

        Onks tää sun naapuri? Perustakaa kimppakyyti!
        Puolisilla voitte pelata pihalätkää.


    • KIEKOTON

      Kyllä jääkiekko rahaa kaupungilla riittää vanhusten teitten auraukseen EI RIITÄ.

      • Kunnallisverotettu

        Miksi helvetissä minun pitäisi maksaa vanhusten tieaurauksia? Enhän minä niitä teitä tarvitsekaan.


      • joseioopaljonsaanuteiv
        Kunnallisverotettu kirjoitti:

        Miksi helvetissä minun pitäisi maksaa vanhusten tieaurauksia? Enhän minä niitä teitä tarvitsekaan.

        Joskus saatat tarvita vai luuletko vielä pelaavasi NHLssä he he hee


      • kaukalo
        Kunnallisverotettu kirjoitti:

        Miksi helvetissä minun pitäisi maksaa vanhusten tieaurauksia? Enhän minä niitä teitä tarvitsekaan.

        Kyllä vanhuksilla rahaa on maksaa itse aurauksensa Kellä ei ole niin niille aurataan Täällä kirjoittelevat aurauksesta heidän perilliset Jotta heille jäis enemmäm ryyppyrahaa


      • hyvönyllähyvönolla

        Parempi ryypätä kuin upottaa se kaukaloon!


      • SamallaMitalla
        joseioopaljonsaanuteiv kirjoitti:

        Joskus saatat tarvita vai luuletko vielä pelaavasi NHLssä he he hee

        En pelaa jääkiekkoa, enkä asu sivukylällä, joten miksi minun pitää maksaa sivukylien aurauksia? Asumispaikka on omassa vallassa. Sen sijaan kyllä seuraan jääkiekkoa ja maksan siitä.


    • Wolikki

      En ole spssun asiakas,ja on mies ja lapset,asutaan myös ihan pk-taloa. Mutta auraukset lopetetaan,ja karsitaan kuluja. Niin sitten kehdataan kiekkoilijoita hyysätä. Enkä olisi uskonut,että näin voimakkaasti täälläkiekkoilijat reagpi. Joka tapauksessa hyvää kevättä, myös kiekko fanit :)

      • MeilläAurataan

        Oot siis eläkeläinen, lunta tulee tupaan ja tiekin tukossa. On sulla vaikeaa, ootko hakenut vertaistukea?


      • Ällästikku

        Ootko ajatellut opetella kirjoittamaan?


      • Wolikki

        Olen eläkeläinen,ja lasten lapsiakin on. Pelaavat jääkiekkoa. En silti ymmärrä,kun säästetään,mutta jääkiekkoon riittää rahat. Toki harrastuksena hyvä,mutta tartteeko tiloja uusia ja uutta jäähdytyskonetta? Kait näin pienellä paikkakunnalla pärjäis entisilläkin systeemeillä?


      • Kateus_mielen_köyhyttä
        Wolikki kirjoitti:

        Olen eläkeläinen,ja lasten lapsiakin on. Pelaavat jääkiekkoa. En silti ymmärrä,kun säästetään,mutta jääkiekkoon riittää rahat. Toki harrastuksena hyvä,mutta tartteeko tiloja uusia ja uutta jäähdytyskonetta? Kait näin pienellä paikkakunnalla pärjäis entisilläkin systeemeillä?

        Oletko Tyngältä? Siellähän kuulemma asuu kaikkein kateimmat kalajokiset. Mikset kannusta lapsenlapsiasi ja iloitse heidän harrastuksestaan kun eivät kulje jouten mummoja potkimassa? Sen sijaan kirjoittelet nimettömänä nettiin ja pilkkaat heidän harrastustaan. Kehtaatko kertoa heille mitä teet?

        Häpeäisit kun rupeat eläkeläisenä kadehtimaan aktiivisten ihmisten elämää ja toimintaa. Minäkin olen työurani tehnyt, mutta en niin helvetin pölvästi ole, että ryhtyisin kadehtimaan nuorten ja työikäisten harrastuksia ja harrastusmahdollisuuksia. Iloa niistä on minullekin.

        Jumankekka sentään, että suututtaa tuollainen.


      • bauerit
        Wolikki kirjoitti:

        Olen eläkeläinen,ja lasten lapsiakin on. Pelaavat jääkiekkoa. En silti ymmärrä,kun säästetään,mutta jääkiekkoon riittää rahat. Toki harrastuksena hyvä,mutta tartteeko tiloja uusia ja uutta jäähdytyskonetta? Kait näin pienellä paikkakunnalla pärjäis entisilläkin systeemeillä?

        Voi helvete mikä tollo Kuka sitä nyt huvikseen remonttia tekee ja koneita uusii


      • Ösylym
        Kateus_mielen_köyhyttä kirjoitti:

        Oletko Tyngältä? Siellähän kuulemma asuu kaikkein kateimmat kalajokiset. Mikset kannusta lapsenlapsiasi ja iloitse heidän harrastuksestaan kun eivät kulje jouten mummoja potkimassa? Sen sijaan kirjoittelet nimettömänä nettiin ja pilkkaat heidän harrastustaan. Kehtaatko kertoa heille mitä teet?

        Häpeäisit kun rupeat eläkeläisenä kadehtimaan aktiivisten ihmisten elämää ja toimintaa. Minäkin olen työurani tehnyt, mutta en niin helvetin pölvästi ole, että ryhtyisin kadehtimaan nuorten ja työikäisten harrastuksia ja harrastusmahdollisuuksia. Iloa niistä on minullekin.

        Jumankekka sentään, että suututtaa tuollainen.

        Ei kait täälä kukaan ny omalla nimellään kehtaa, et sää, enkä mää, tajusiksää.
        ps. Tynkä rulettaa!


      • Tarkkavainu
        bauerit kirjoitti:

        Voi helvete mikä tollo Kuka sitä nyt huvikseen remonttia tekee ja koneita uusii

        Pitääpä käydä homemittarin kanssa hallilla. Toivottavasti mitään hälyttävää ei löydy.


      • Sivistyspuoli

        Jaa sivistys puoli taas asialla?.Kyllä niillä rahaa riitää mutta kohdentaminen on persiistä. Pankaahan nimet tänne että ossaa varua.Varastavat varmasti kengät koska rahvaalla ei saisi niitä olla.


      • homekoirat
        Tarkkavainu kirjoitti:

        Pitääpä käydä homemittarin kanssa hallilla. Toivottavasti mitään hälyttävää ei löydy.

        Mittaa ensin omasta mökistäsi Vaatteesi haisee niin pirusti homeelle


      • apukoulu

        Päissään näköjään kit
        Eiku kirjottaa


      • numppeli

        spssu? reagpi?


    • persusti

      touhutaan ,voi pirskatti !

    • Eivaikearasti

      Kukahan se siellä jääkiekkoasiaa ajaa?

    • kuminpalanen

      Kun raavaat äijät luistelee kumin palasen perässä kilpaa ja törmäilee toisiinsa aivotärähdystenkin uhalla, kyllähän sellaseen nyt yks puol miljoonaa aina kannattaa upottaa köyhimmänkin kunnan.

      • kiek

        Rosatom JHT.n tukijaksi Harmi että SMliiga on suljettu


      • hyökkääjä

        Onkohan Ilja Kovaltcuk ens kaudella meidän pelaaja


    • köyhilläon

      varaa tinkiä. Näin kepulaiset aattelee.

    • jääkiekkomies

      Kyllä on ala-arvoista kirjottelua täälä, kun moititaan tuota vähäistä rahan käyttöä jääkiekkoon. Kalajoelle pitäsi saada uusi ja paljon parempi ja isompi jäähalli. Tosiasia on,että jääkiekko on hienoin urheilulaji. Siihen pitäisi satsata entistä enemmän. Se kehitää nuoria pitämään hyvin puolensa ja luo joukkuehenkeä. Jos rahasta on puutetta, niin kyllä pitäs vähentää esim. hiihtolatujen hoitoon käytettyjä rahoja. Voi sitä hiihellä, vaikka ei ole koneella tehtyjä baanoja. Eikä noita muitakaan lenkkeilyreittejä tarvita. Voi sitä metissä kulkea muutenkin.

      • hihtää

        Olen samaa mieltä tästä hiihtohommasta Sehän on täyttä hölmöläisten hommaa Syksyllä vähän kaunailee lunta niin heti tehdään latu Se sulaa pois tehdään uusi latu Tätä jatkuu 5-6 kertaa ennekuin koittaa kevät Välillä pidetään jotku kyläkilpailut Jonka joku Mehtäkyläläinen voittaa ylivoimasesti


      • wesarfdgthyujlk

        Vähäistä?! Kyllä 400000€ on ainakin mun budjetissa tolkuton summa... ja kouluja, opetusryhmiä, päivähoitoryhmiä lakkautetaan jo 40000€:n säästöjen takia.....


      • Ruupert22

        Jää kiekko on tosi miesten laji. Siinä oppii puollustamaan kaveria ilman hanskoja nyrkki hippasten merkeissä. Jää kiekko pakolliseksi koulu aineeksi kaikille. Muuta ei tarvita.


    • Kalajokinen_kateus_taas

      Vai, ettei vanhuksille aurata tietä ja lapsia jätetään hoitoa vaille kun paikkakunnalla on jäähalli! Yhtä typerää kirjoittelua ei ole nähty sen jälkeen kun kommunistit osoittivat mieltä kyltit tanassa kunnantoimiston pihalla vuonna 1991 kun valtuustossa päätettiin jäähallista.

      • Adomibeliä

        Nyt hekin on tyytyväisiä, kun venäläiset on jääkiekossa mukana.


    • MyytyVenäjälle

      JHT = PRK (Putinin Rahastama Kalajokilaiset) ?

      Koska Rosatom ostaa kaupungin päättäjille uusia autoja/ulkomaan lomia, jne?

      Venäjän taskussa ja paistettu Benecolissa.

      • Mistä_sulle_saatais

        Olemme jo saaneet uudet Volvot, ja ulkomaan lomamatkatkin on varattu. Paljon muutakin vielä on tulossa.


    • tavarits

      Kyllä nousu on taattu kun saadaan atomia kaukaloon.

    • himankarules

      Ei kelpaa mikään, ei jäähalli, ei valtuusto, ei ryssän tukiaiset.. olette te kaljokiset kummaa porukkaa.

      • MuualtaMuuttanut

        Kalajokisilla on äidinmaidosta myötäsyntyinen kateus ja hirmuinen änkyröintitarve. Varsinkin tynkäläisillä ja rautiolaisilla. Ihme, että täällä mikään kehittyy, mutta onneksi tänne on muuttanut fiksumpaa porukkaa muualta.


      • junttimäntti
        MuualtaMuuttanut kirjoitti:

        Kalajokisilla on äidinmaidosta myötäsyntyinen kateus ja hirmuinen änkyröintitarve. Varsinkin tynkäläisillä ja rautiolaisilla. Ihme, että täällä mikään kehittyy, mutta onneksi tänne on muuttanut fiksumpaa porukkaa muualta.

        Muualtamuuttaneita tulee kokoajan lisää viimevuonna yli30000 joten fiksuja tulee mutta tuskin ne ensimmäisenä jäähallia kaipaa.


      • Ota_lääkkees
        junttimäntti kirjoitti:

        Muualtamuuttaneita tulee kokoajan lisää viimevuonna yli30000 joten fiksuja tulee mutta tuskin ne ensimmäisenä jäähallia kaipaa.

        Junttimäntin uskomattoman terävä ja silmiähivelevän älykäs vuoden viisain ajatus. Varsinainen valopää, oot jopa oppinut hieman kirjoittamaan, joten keskimääräistä fiksumpi tyyppi täällä.


      • höyrytpois

        Toopinkeja en käytä koska en kiekkoile joten syö itte.


    • titani

      Eihän tätä vanhaa jäähallia kannata enää korjata Uusihan se pitää rakentaa Tämähän on jo vanhanaikainen Eihän siellä ole edes aitioita mihin viedä korkeaarvoiset Venäläiset vieraamme

    • 88889999

      Yhtä lajia suositaan. Tyttöjen harrastuksiin myös samat rahasummat. Varmaan moni tyttö kaipaisi hevosharrastuksen pariin, mutta mahdollisuudet ei kovin hyvät. Koiraharrastus, tanssi ja varmaan on paljon muutakin. Kovin on eriarvoista ja enemmän "poikia/miehiä" kiinnostavan lajin tukemista.

      • Entisen_junnun_isä

        Vanhemmat sijoittavat huomattavan määrän rahaa ja perheen aikaa jääkiekkojunioritoimintaan. Siitä kaikki lähtee, kolme kovaa K-kirjainta: Kannusta, Kuljeta, Kustanna. Kun kirjoitat, että "varmaan moni tyttö kaipaisi hevosharrastuksen piiriin" ja "varmaan on paljon muutakin", siitä kuultaa, että et ole millään tavalla mukana nuorten liikuntaharrastuksessa, etkä missään muussakaan, vaan puhut asoista mitään tietämättä. Jos sulla on hevosharrastusikäinen tyttö/tyttöjä, ala kannustamaan, kuljettamaan ja kustantamaan hevostallille jos se tyttöä kiinnostaa. Ei siihen kunnan lupaa tarvitse. Ellei ole, älä arvaile toisten puolesta. Me jääkiekkojunnutoiminnassa mukana olleet ymmärrämme, mikä merkitys on vanhempien tuella. Olen 10 vuotta ollut tukena harjoituksissa ja pelimatkoilla ympäri Suomen sekä varainhankinnassa ja maksamassa ja kaikessa niin kauan kuin juniori pelasi. Tyttären kanssa ravattiin heppatallilla niin kauan kuin asia kiinnosti, emmekä kunnan lupaa siihen kyselleet. Talleja ja hevosia löytyy. Jos ei Kalajoelta löydy sopivaa ponia tai hevosta, niin hae muualta.

        Mutta älä tule soittamaan turpaasi asioista, joista et ymmärrä yhtään mitään.


      • gtgdfgfdg

        Heh, tyypillinen jääkiekko niilo, turvan soittamisesta valittaa. Tyypillistä jääkiekkoilijan puhetta,eivät kestä kritiikkiä. Voihan jht pelata ulkona,mihin ne hallia tarttee? Ulkona on kouluila kaukaloita missä voivat hakata toisiaan ja kumista lätkää nuoleskella :)


      • okokokokokokokokokokoko

        Oliko sinulla lapsena vaikeata? Jäitkö koulussa aina viimeiseksi kun joukkueet jaettiin? Etkö ole päässyt yli siitä? Onko sulla pahakin A-ongelma? Oletko kysellyt apua mistään?


      • hophopi

        Sinähän voisit laittaa Kaupunginvaltuustoon anomuksen jos ne ostais sinulle Hevosia jaKoiria Jäähalli on kaikkia


    • hirveetä

      On kyllä tosi törkeetä että tuo Junkkarit Hockey Team on kimpassa sen ydinvoimayhtiö Rosatomin kanssa. Siis jääkiekkoilijat kannattaa hirveetä ydinvoimaa. Hävetkää. Kyllä nyt meidän vihreitä arvoja kunnioittavien pitää pysyä tarkon erossa jääkiekosta. Ei mennä katsomaan ja järjestetään lapsille muita parempia harrastuksia.

      • PihallaOot

        Ei ole olemassa Junkkarit Hockey Team -nimistä seuraa


      • Kalajokinen_kateus

        Kas kas, Halmeenpään opetuslapsikin on herännyt. Jäähallissa on muuten turkistarhafirmojenkin mainoksia, voi kauhiata. Ja monen muunkin firman, Fennovoimankin, ihan hirveää. Milloin menet spreijaamaan niitä, vai kiipeätkö puuhun osoittamaan mieltä?


    • Kalajokinen_kateus

      Mikä ihmeen viha näitä kalajokisia häiriköitä riivaa kun pitää täysin asiattomasti hyökätä jääkiekon harrastajia ja kannattajia vastaa? Kommunistit sentään 1990-luvulla esiintyivät omilla nimillään ja naamallaan, mutta tulkaa tekin nimellänne esiin raukkikset.

    • 88889999

      Kauheen agressiivistä kirjoittelua.... Varmaan harmittaa, kun on uhrannut kaikkensa jalon päämäärän hyväksi. En tarkoittanut väheksyä jääkiekkoharrastusta enkä niitä, jotka kaikkensa sen eteen antavat. Tasapuolisuuden nimessä ajattelin vain, mitä kaikkea noilla rahasummilla voitaisiin saada aikaan muillekin harrastusmuodoille. Kaikkiahan ei jääkiekko kiinnosta. Uskomatonta, mutta totta. Ruma kielenkäyttö yleisellä kirjoituspalstalla osoittaa sivistyksen puutetta. Noin agressiivinen reagointi ei tee hyvää omalle terveydelle. Ota ihan rauhallisesti :)

      • ex_junnun_isä

        Kuten arvelin, olet siis vain ajatellut muita harrastusmuotoja. Oletko ajatellut ruveta harrastamaan niitä hevosia ja muita?


      • sählämi

        Malta vähänaikaa kun Irakin pojat pääsee tänne asti Niin ne opettaa sulle Irakilaista kansantanssia ilmaseks


    • Aising

      Ennen jääkiekko oli lasten ja nuorten harrastus. Ei ollut äitit ja isät nokka punasena kaukalon laidalla neuvomasa niin kuin nykyään on. Lapsiakin hävettää moinen touhu.
      Vanhemmat, hommatkaa itsellenne jokin harrastus!

      • Ex-junnun_vanhempi

        Vai oli se "ennen" sellaista ja "nykyään" tuollaista. Keneltä olet kuullut?


      • niinsevaanon

        Kyllähän se just tuommosta on tuo vanhempien käytös kentänlaidalla kovin usein.Ei kaikista junnuista vaan tule Teemu Selänteitä vaikka Äidit ja Isit haaveilisivat ja vaatisivat vaikka mitä,


      • Nähtyon

        Niin on ja aina samat perheet luulee olevansa parempia.meijän poika ykkösketjuun vaikka on huonompi ko muut.mutta ko äiti sanoo niin pitää toimia niin kun on joukkueen johtaja.....vastuuäiti ja mitä vielä.


      • hokit

        Ei ole mikään ihme kun suurin osa valmentajista on täysiä velliperseitä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe