Seksiaddiktin puoliso

fiiowoh

Lyhyesti kerrottuna kihlattuni kertoi vuosi sitten, että "sairastaa" sellaista, että on pakonomainen tarve käydä maksullisissa naisissa. Eli oli käynyt minunkin aikaan kuulemma 27 krt. Ja on kuulema käynyt edellistenkin suhteiden aikaan. Ei voi kuulema luvata lopettavansa. Nyt viime vkolla tuli sitten 31 pettämistä täyteen. Vähän oli hidastanut tahtia paljastuksen jälkeen. Olisi maksanut minulle 9e tallinnan risteilyn, mutta ruokaa ei kuulema olisi raskinut. En suostunut lähtemään matkalle, koska olin maksanut hänelle kokonaan muutaman matkan. Mutta sitten muutaman pv.n kuluttua kävi virolaisen naisen luona, joka maksoi 100-150e vissin. Ollaan oltu n.6,5 v yhdessä, mutta laitoin tämän jutun tänne, koska mietin miltä tämä näyttä ulkopuolisen silmin. Mutta silti hän on paras ystäväni ja erittäin rakas ja mahtava puoliso. Alan olla vaan niin turta ja tunteeton nyt tämän viimeisimmän jutun jälkeen, etten tiedä mitä tehdä.

7

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksivaihtoehtoa

      Eihän tuo pettämistä ole kun sä tiedät mitä hän puuhaa. Seksiaddiktia ei puoliso pysty parantamaan tai hillitsemään hänen halujaan. Se halu pitää lähteä hänestä itsestään. Kun et ole milläsikään ollut asiasta niin tottakai hän jatkaa sitä.
      Mua itseäni haittaisi tuossa kuviossa se, etten koskaan voisi olla varma, mitä tauteja mies kotiin kantaa. Oletko ajatellut asiaa siltä kannalta? Ammattilaiset kuulemma vaatii kondomin käyttöä mutta kai muut kuin ammattilaiset osaa rahan ottaa.
      Eipä tuossa ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa: joko jäät ja yrität unohtaa koko asian tai lähdet.

    • wiiowoh

      Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olet selvästi perehtynyt tuohon addiktiin, moni ei tiedä siitä mitään. Olen kyllä reagoinut asiaan jo vuosi sitten ja tehnyt myös tautien ehkäisemiseksi toimenpiteitä. Ei ole helppoja asioita nämä addiktin kanssa elämiset.

    • Nainen098

      Minä olin naimisissa samanlaisen kanssa, erona vain, ettei ilmeisesti maksullisia naisia ollut. Jatkuva pettäminen tuli "yllätyksenä" 30 vuoden jälkeen. On vienyt monta vuotta selvitä asiasta. Olemme eronneet jo vuosia sitten. Minä en olisi enää hyväksynyt pettämisen jatkuvan mutta mies ei kyennyt lupaamaan, että pettäminen loppuisi. Kukaan ulkopuolinen ei usko ihanaa miestä pettäjäksi, en uskonut minäkään vaikka merkkejä siitä oli koko ajan.
      Pettäminen rikkoo petetyn koko elämän perustan, en voi suositella suhteen jatkamista, vaikka itse teet tietenkin päätöksen.

    • pooooeeee

      Minusta olet antanut hyväksynnän silloin, kun olet asian hyväksynyt. Mikään addiksti ei ole sellainen, mitä ei voi parantaa. Sen pitää olla vain sellainen, että haluaa parantua. Hän ei halua ja koska olette edelleen yhdessä, sinulle se on ok.

      Jos teidän suhteessa seksi ei ole kahden kumppanin välinen intiimi asia, niin oletteko miettineet avointa suhdetta? Annat nytkin hänelle täyden luvan käydä vieraissa niin jospa kävisit itsekin? Itseäni kyllä harmittaisi tuo rahan meno minkä hän toisiin naisiin sijoittaa.. Siis jos alkujaankin minulle olisi ok, että mies käy vieraissa.

    • pidähuoltaitsestäs

      Addiktion perusasia on se, että ajan mittaan tarvitsee yhä suuremmat kiksit (toleranssi/sietokyky kasvaa) ja päätyy tekemään asioita, joita ei periaatteessa edes hyväksy (jopa laittomuuksia). Voit lähteä siitä, ettet todellakaan tiedä, mitä kaikkea on tapahtunut etkä tule koskaan tietämäänkään. Riskit ovat suuret myös avopuolisolle itselleen ja se on osa addiktion koukuttavuutta. Kun addiktioon liittyy seksuaalinen tyydytys, niin se on todella vaikea lopettaa. Häpeä, tyhjä olo, syyllisyys ja tällaiset vaikeat tunteet pyyhitään pois addiktion avulla. Kuten muissakin addiktioissa, ei kukaan ulkopuolinen voi parantaa addiktiota, vaan se paranee ainoastaan pitkän (siis todella pitkän, vuosia kestävän) terapian avulla, jos addikti itse haluaa sitä. Ja retkahdukset kuuluvat asiaan.

      Muut eivät voi tehdä päätöksiäsi, mutta uskoisinpa, että aika harva lähtisi addiktiosta vähänkin kokemusperäistä tietoa omaava lähtisi vakiintumaan hoitoa haluamattoman addiktin kanssa.

      Kertomuksestasi lukiessa mietin, että oletko aiemmassa suhteissasi tai lapsuudessa ollut tavalla tai toisella kaltoinkohdeltu? Kuulostaa siltä, että olet painanut järjen avulla sivuun sen tuskan ja surun, joka kumppanisi on sinulle aiheuttanut. Yli kuuden vuoden suhde on kuitenkin pitkä, koko sen ajan kumppanisi on elänyt kaksoiselämää. Kumppanisi on kertonut sinulle vieläpä, että aikoo jatkaa. Tällainen aiheuttaa yleensä suuren shokin ja siihen pitäisi hankkia ammattimaista apua. Hae itsellesi apua terapiasta. Voit soittaa esim. Sexpoon. Muista että sinä et ole mitenkään syyllinen eikä sinun tarvitse hävetä miehesi tekoja, olivatpa ne mitä hyvänsä. Tyypillisesti paljastuu yhä uusia ja rankempia asioita. Kertomalla sinulle, hän ikään kuin siirtää vastuuta sinulle, se on hyvä tiedostaa. Samalla tavalla kuin alkoholistien perheestä, tulee addiktiosta lopulta kaikkien ongelma. Joskus addiktien puolisot ovat häpeän kantajia jo lapsuudesta asti.

      • bouten

        Täyttä asiaa.
        Seksiaddiktiossa ei ole kyse siitä että ''rakastaa naisia'' tai on naistenmies joka haluaa vähän hurjastella. Kyse on syvemmästä, psyykkisestä vammasta. Kuten raiskauksessa ei ole kyse seksistä, seksiaddiktiossakaan ei ole kyse seksistä. Seksi on vain väline jonka kautta ihminen purkaa joitain psyykkisiä vammoja. Vrt raiskaaja purkaa naisvihaansa ja vallanhaluaan väkivaltaisen seksin kautta.
        Addiktiosta kärsivän toiminta on pakonomaista. Se ei ole huvittelua tai hauskanpitoa. Myös kehittyy kaava, tapa toimia, ja kun viimeisimmästä kerrasta on kulunut tietty aika, tulee pakottava tarve jälleen lähteä liikkeelle. Ihminen on siis tavallaan oman addiktionsa vietävissä. Vrt alkoholismi.
        Kumppanisi todella siirsi vastuun sinulle. Näin hän voi jatkaa levollisin mielin. Vastuu päätöksistä siirtyi sinulle. Itsekin nimität sitä pettämiseksi; kuinka kauan aiot tuollaista kestää? Ehkä mies arveli että kun kertoo sinulle ja kyse on ''vain ilotytöistä'', se ei olekaan niin paha juttu...?
        Kuulostaa pahalta tuo että olet tullut turraksi ja tunteettomaksi. Se on merkki siitä että jokin sinussa on tukahtumassa. Onko sinulla tunne että pitää nyt vain kestää ja kestää? Sanooko jokin sinussa että minua kohdellaa väärin? Sanotko sitten itsellesi että hänhän rehellisesti kertoi mutta tässäpä minä vain yhä olen, olen siis tavallaan antanut hänelle luvan ja antanut näin ymmärtää että hyväksyn koko jutun? Siis omaa syytä kaikki!
        Tuollainen on ITSENSÄ HYLKÄÄMISTÄ, selän kääntämistä itselle, ja se aiheuttaa turtumista, mieli ikäänkuin jäätyy. Se on psykologinen juttu, mieli keksii jonkin keinon jonka avulla selvitä tilanteessa joka on käynyt niin tukalaksi. Se keino on jäädyttää tunteet. Siksi tunnet itsesi turraksi ja tunteettomaksi.
        Jos jatkat, otat aikamoisen riskin oman terveytesi suhteen, sekä psyykkisen että fyysisen.


    • Käsihän se halvempi ratkaisu olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe