yhteiskristillistä toimintaa

kiinnostunut

Onko Etelä-Suomessa ja Länsi-suomessa yhteiskristillistä toimintaa,jossa kaikki uskovat yli seurakunta rajojen voivat osallistua tilaisuuksiin?Yhteiskristillinen koostuu helluntalaisista,vapaakirkkoon kuuluvista,bapteista ja ev.lut kirkkoon kuuluvista uskovista jossa ylistetään Herraa ja julistetaan Jumalan sanaa ja rukoillaan yhdessä.
Olen itse käynnyt yhteiskristillisissä tilaisuuksissa kun asuin itä-suomessa ja oli tosi mahtavaa,mutta nyt asun Länsi-suomessa ja en ole huomannut että täällä uskovat yli seurakuntarajojen kokoontuvat yhteen.Mutta jos joku tietää yhteiskristillisestä toiminnasta ja missä yhteiskristillisiä tilaisuuksia järjestetään?

12

3697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekumenia

      Kirkon oppi ainoastaan on koeteltu ja luetettava ja Henki varmasti oikea.

      Muut mainitsemasi uskonsuunnat ovat kristikunnan historiassa lähinnä new age -ilmiöitä.

      • kiinnostunut

        Kiitos linkistä jonka annoit.Olen kaivannut yhteiskristillistä toimintaa ja hyvä että asia selvisi.
        Nimimerkki ekumenialle vastaisin että "kirkon oppi on ainoastaan koeteltu".
        Yhteiskristillisissä tilaisuuksissa julistetaan elävää Jumalan sanaa ja uskoa Jeesukseen Kristukseen joka on kuollut meidän puolestamme ja Hän on sovittanut meidän syntimme ja yhteiskristillisissä tilaisuuksissa kaikki uskovat yli seurakuntarajojen kokoontuvat yhteen ja siellä rukoillaan ja ylistetään Herraa.
        Ei se ole mitään new age ilmiöitä vaan kyllä Taivaallisen Isän tahto että kaikki uskovat voisivat kokoontua yhteen jotka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja siinä on sama mieli ja siinä on siunaus kun uskovat yli seurakuntarajojen tulevat yhteisiin tilaisuuksiin.


    • suosittelen

      Näkylehteä julkaisevat seuraavat seurakunnat ja henkilöt.
      Lista on vähän vaikea lukea, se kopioitu lehden nettisivuilta, mutta seuraavasta osoitteesta:

      http://www.visiokustannus.net/nayn_t.htm

      löytyy tietoa yhteiskristillisistä seurakunnista eripuolilla suomea. Toivottavasti jokin on lähialueellasi. Näihin seurauntiin voi mennä vapaasti ja kokea olevansa kotonaan.



      Näyn takana


      Ahvenainen Martti    Andberg Kaj
      Autero Kim
      Risteyspaikkaseurakunta
      Paloheinäntie 9, 00670 Helsinki
      Puh: 0400 400 743
      Email: [email protected]
      www.risteyspaikka.fi    Auranen Erkki O.
      Pastori, Misericordia-säätiö
      Länsituulentie 10, 02100 Espoo
      Puh: 0400 469 686
      Email: [email protected]
      Backman Glory
      Pastori/evankelista, Turun Cityseurakunta
      PL 48, 20101 Turku
      Puh: 0400 961 931
      www.glorybackman.com    Couprie Dirk-Jan
      Ekholm Fredrik    Eräkangas Mikko ja Eija-Mia
      Evankelistoja, Järvenpään Vapaaseurakunta "Arkki"
      Kadetintie 20 A 6, 00330 Helsinki
      Puh: (09) 241 2053, 040 746 9953
      Email: [email protected]
      http://users.svk.fi/erakangas/
      www.arkki.org
      Grönroos Kenneth
         Günther Markku
      Välimäenkatu 12 A 15, 37100 Nokia
      Puh: (03) 342 5028
      Email: [email protected]
      Hackzell Peter
      Elävä Sana -seurakunta
      Veturitori 2, 00520 Helsinki
      Puh: (09) 148 2510
      Email: [email protected]    Heikkilä Kari
      Heikkilä Lasse
      Säveltäjä
      Tampere
      www.lasse.net    Heikkinen Janne
         Huotelin Raimo
      Arkkitehti, Suur- Helsingin Seurakunnan lapsityön vastaava, Seurakunnan kasvu ry:n toiminnanjohtaja, Forum Missio ry:n hallituksen puheenjohtaja
      Puh: 050 566 7227
      Ihalainen Martti    Jalkanen Kaarlo
      Juntunen Kaarlo    Karjalainen Kai
      Kavasto Eero
      Kirkkoherra
      Puh: 050 598 1606
      www.netti.fi/~kullaa    Kohvakka Seppo
      Koivisto Markku
      Email: [email protected]
      www.nokiamissio.com    Koivu Vesa
      Seurakunnan johtaja, Jyväskylän Vapaaseurakunta
      Rajakatu 31 B 44, 40720 Jyväskylä
      Puh: (014) 254 467, 040 704 8493
      Email: [email protected]
      www.vesakoivu.cjb.net
      www.svk.fi/srk/jyvaskyla
      Kokkola Rauno    Korhonen Markus
      Nokia missio ry
      PL 118, 37101 Nokia
      Puh: (03) 341 5569, 0400 744 763
      Email: [email protected]
      www.nokiamissio.com
      Kuismin Jari    Kumpula Markku J.
      Puh: (08) 453 123, 0400 948 946
      Email: [email protected]

      www.cityseurakunta.org/yli
      Kuusjärvi Jouko    
      Laaksonen Mikko
      Pastori, Vaasan Keidas-seurakunta
      Laivakatu 11, 65100 Vaasa
      puh: (06) 321 2456, 050 343 4487
      Email: [email protected]
         Laaksonen Tapio
      Laamanen Jukka, pastori
      Joensuun Cityseurakunta
      Torikatu 33, 80100 Joensuu
      Gsm 040 736 5685
      puh. (013) 748 751 (tsto)
      fax (013) 748 752
      Email: [email protected] ja [email protected]
      www.cityseurakunta.net
         Laitinen Minna-Liisa
      Peltovuorenkuja 7, 01690 Vantaa
      Puh: (09) 541 5474, 040 509 5510
      Email: [email protected]
      www.silmu-srk.fi
      Laukkanen Antero "Mooses"
      Majakka seurakunta
      Etuniementie 5, 02230 Espoo
      Puh: 050 582 0813
      Email: [email protected]
      www.majakka.fi    Lehtonen Markus ja Taina
      Email: [email protected]
      Lipkin Tom
      Vaasan Cityseurakunta
      Korsholmanpuistikko 38 D, 65100 Vaasa
      Puh: (06) 321 2875, 050 364 1477
      Email: [email protected]
      www.vaasancityseurakunta.org    Makkonen Jussi
      Mansikka-aho Cata    Merisalo Pertti
      Merikapteeni, OM-lähetyslaivat (palvelutyötausta)
      Puh: 050 338 3895
      Email: [email protected]
      Muukka Kari
      Nuorisotyönohjaaja, Järvenpään Vapaaseurakunta "Arkki"
      Puh: (09) 291 7292 (toimisto ti-pe
      klo 10-14), 040 541 3891
      Email: [email protected]
      www.x-tremeyoungpeople.org
      www.arkki.org    Mäkelä Pertti
      Email: [email protected]
      Mäkilä Petri    Mäkilä Rainer
      Mäkinen Arto    Männistö Ari
      Narinen Markku    Nymalm Henrik
      Pehkonen Seppo    Pellikka Jani
      Perttu Matti    Raja-aho Paul
      Seurakunnan johtaja, Järvenpään Vapaaseurakunta "Arkki"
      Wärtsilänkatu 8 A, 04400 Järvenpää
      Puh/fax: (09) 291 7292
      Email: [email protected]
      www.arkki.org
      Matikainen Pekka ja
      Ranssi-Matikainen Hanna    Rantanen Riku
      Rauha Vesa    Rinne Riku
      Koulu- ja nuorisotyö
      PL 19, 37101 Nokia
      Puh: 0400 989 933
      Email: [email protected]
      www.rikurinne.com
      Romppanen Tuomo

      Kustannusyhtiö Visio Oy
      Hallituksen puh.joht.

         Ruishalme Marketta
      Sarsa Eva    David Sterling pastori
      Tampereen Kristillinen Yhteisö
      Logos-Tampere Raamattukoulu
      Voiton Keskus, Rautatienk. 25, Tampere
      Puh. (03) 212 0210
      www.voitonkeskus.net
      [email protected]
      Talvio Cai    Tamminen Jessica

      [email protected]
      Tassia Kari    Tenhunen Markku

      Toimittaja
      Pastori/ seurakunnan johtaja, Lahden Kääntöpiiri-seurakunta
      Puh: (03) 756 3883, 044 575 4846,
      050 344 1354
      Email: [email protected]
      www.kaantopiiri.org
      Tormas Timo    Tuunanen Jukka
      Puheenjohtaja, Suomen Apostolit ry
      Donner & Blitz Oy
      Kauppakatu 23 b B 17, 80100 Joensuu
      Puh: (013) 224 875, fax: (013) 221 950
      Email: [email protected]
      www.donnerblitz.com
      Vaurula Hannu    Vehosmaa Ari
      Toiminnanjohtaja, Turun seudun vapaiden
      seurakuntien viestintäyhdistys A&O ry
      Höyttistentie 63, 20960 Turku
      Puh: (02) 258 0056, 040 715 9131
      Email: [email protected]
      www.ao-media.net
      Vihavainen Esa
      Puh: 040 545 4053
      Email: [email protected]    Vuorinen Hannu
      Turku
      Hannu Vuorinen
      Pastori/seurakunnanjohtaja
      Turun vapaaseurakunta
      Tuureporinkatu 10, 20100 Turku
      Puh. 044 053 6621
      Email: [email protected]
      Puh. (02) 251 4300 (toimisto)
      Fax (02) 250 3124 (toimisto)
      Email: [email protected]
      www.armontalo.org    Westergård Håkan
      Väyrynen Martti    Ylipää Markku
      Puh: (03) 214 2540
      Email: [email protected]
      www.palatsi.net

      • en voi suositella

        Huomattava osa Näkylehden takana olevista tahoista edustaa uutta amerikkalaistyyppistä kokemuskristillisyyttä. Näkylehti ei siis mielestäni ole yhteiskristillinen, vaan edustaa suppeaa ryhmää, jolle on tyypillistä on että "ihmeet ja merkit" syrjäyttävät Sanan julistuksen seurakunnan toiminnassa.

        Näissä piireissä sinut saatetaan kyllä ottaa avosylin vastaan ja seurakunnan toiminta saataa vaikuttaa elävältä. Tyypillisesti ihmeitä ja profetioita pidetään osoituksena siitä että ollaan oikealla tiellä. Näin ei välttämättä kuitenkaan ole, vaan ihmeet voivat myös sokaista ja eksyttää.

        Tässä kannattaa pitää mielessä Jeesuksen varoitus Mt 7:15-23:

        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jeesuksen varoitus ei ole meille turha. Lammasten vaatteissa esiintyviä susia on tänäkin päivänä. He voivat eksyttää monia tekemällä voimallisia tekoja. Jeesus ei heitä kuitenkaan tunnusta omikseen.

        Näkyvien ihmeiden ja merkkien varaan ei siis voi uskoaan rankentaa.

        Uskon rakennus kestää maailman myrskyt ainoastaan kun se on rakennettu kallioperustalle, Jumalan Sanan varaan, Mt 7:24-27 :

        7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        7:25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        7:27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

        On huomioinarvoista, että Jeesus vuorisaarnassaan ensin varoittaa vääristä profeetoista ja heidän tekemistään ihmeistä ja heti sen jälkeen kertoo vertauksen kahdesta rakentajasta. Näkyviin ihmeisiin ei ole aina luottamista, vaan niiden varaan rakentaminen saattaa olla kuin hiekalle rakentamista. Jumalan Sanan kallioperusta kestää kuitenkin aina.


      • ELÄMÄ
        en voi suositella kirjoitti:

        Huomattava osa Näkylehden takana olevista tahoista edustaa uutta amerikkalaistyyppistä kokemuskristillisyyttä. Näkylehti ei siis mielestäni ole yhteiskristillinen, vaan edustaa suppeaa ryhmää, jolle on tyypillistä on että "ihmeet ja merkit" syrjäyttävät Sanan julistuksen seurakunnan toiminnassa.

        Näissä piireissä sinut saatetaan kyllä ottaa avosylin vastaan ja seurakunnan toiminta saataa vaikuttaa elävältä. Tyypillisesti ihmeitä ja profetioita pidetään osoituksena siitä että ollaan oikealla tiellä. Näin ei välttämättä kuitenkaan ole, vaan ihmeet voivat myös sokaista ja eksyttää.

        Tässä kannattaa pitää mielessä Jeesuksen varoitus Mt 7:15-23:

        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jeesuksen varoitus ei ole meille turha. Lammasten vaatteissa esiintyviä susia on tänäkin päivänä. He voivat eksyttää monia tekemällä voimallisia tekoja. Jeesus ei heitä kuitenkaan tunnusta omikseen.

        Näkyvien ihmeiden ja merkkien varaan ei siis voi uskoaan rankentaa.

        Uskon rakennus kestää maailman myrskyt ainoastaan kun se on rakennettu kallioperustalle, Jumalan Sanan varaan, Mt 7:24-27 :

        7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        7:25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        7:27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

        On huomioinarvoista, että Jeesus vuorisaarnassaan ensin varoittaa vääristä profeetoista ja heidän tekemistään ihmeistä ja heti sen jälkeen kertoo vertauksen kahdesta rakentajasta. Näkyviin ihmeisiin ei ole aina luottamista, vaan niiden varaan rakentaminen saattaa olla kuin hiekalle rakentamista. Jumalan Sanan kallioperusta kestää kuitenkin aina.

        Oikein sanoit, oikean Jumalan ihmisen tulee kokea Pyhän Hengen kaste ja Jeesus Kristus elää Pyhän Henkensä kautta uskovassa ihmisessä, jolloin ihmeet ja merkit seuraat tämän ihmisen elämää. NÄKY-seurakunnissa etsitään Jumalan tahtoa tosissaan joka on hyvä asia. Eri asia on nämä vastustajat, joilla on jotain sydämessä heidän ja Jumalan välillä, he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä. He ovat matoja matkamiehiä maan ja saavat suurta tyydytystä omavalintaisesta jumalanpalvelusta johon kuuluu alatien kristillisyys. Siitä on Jumalan tarkoittama vapaus kaukana.

        Lopuksi: Jumala rakastaa sinua niin paljon että hän antoi ainoan poikansa kuolemaan syntisi tähden ettet hukkuisi vaan sinulla olis iankaikkinen ja yltäkylläisyys.


      • YLTÄKYLLÄISYYS
        ELÄMÄ kirjoitti:

        Oikein sanoit, oikean Jumalan ihmisen tulee kokea Pyhän Hengen kaste ja Jeesus Kristus elää Pyhän Henkensä kautta uskovassa ihmisessä, jolloin ihmeet ja merkit seuraat tämän ihmisen elämää. NÄKY-seurakunnissa etsitään Jumalan tahtoa tosissaan joka on hyvä asia. Eri asia on nämä vastustajat, joilla on jotain sydämessä heidän ja Jumalan välillä, he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä. He ovat matoja matkamiehiä maan ja saavat suurta tyydytystä omavalintaisesta jumalanpalvelusta johon kuuluu alatien kristillisyys. Siitä on Jumalan tarkoittama vapaus kaukana.

        Lopuksi: Jumala rakastaa sinua niin paljon että hän antoi ainoan poikansa kuolemaan syntisi tähden ettet hukkuisi vaan sinulla olis iankaikkinen ja yltäkylläisyys.

        Lopuksi: Jumala rakastaa sinua niin paljon että hän antoi ainoan poikansa kuolemaan syntisi tähden ettet hukkuisi vaan sinulla olisi iankaikkinen elämä ja yltäkylläisyys.


      • perusteluja kaipaava
        ELÄMÄ kirjoitti:

        Oikein sanoit, oikean Jumalan ihmisen tulee kokea Pyhän Hengen kaste ja Jeesus Kristus elää Pyhän Henkensä kautta uskovassa ihmisessä, jolloin ihmeet ja merkit seuraat tämän ihmisen elämää. NÄKY-seurakunnissa etsitään Jumalan tahtoa tosissaan joka on hyvä asia. Eri asia on nämä vastustajat, joilla on jotain sydämessä heidän ja Jumalan välillä, he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä. He ovat matoja matkamiehiä maan ja saavat suurta tyydytystä omavalintaisesta jumalanpalvelusta johon kuuluu alatien kristillisyys. Siitä on Jumalan tarkoittama vapaus kaukana.

        Lopuksi: Jumala rakastaa sinua niin paljon että hän antoi ainoan poikansa kuolemaan syntisi tähden ettet hukkuisi vaan sinulla olis iankaikkinen ja yltäkylläisyys.

        "he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä"

        Voitko perustella näkemyksiäsi Jumalan Sanaan vedoten? Vai toistako vain papukaijamaisesti sinulle saarnattua, seurakunnan puhujapöntöstä kuuluvaa ihmisen sepittämää puhetta?


      • -------------------
        perusteluja kaipaava kirjoitti:

        "he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä"

        Voitko perustella näkemyksiäsi Jumalan Sanaan vedoten? Vai toistako vain papukaijamaisesti sinulle saarnattua, seurakunnan puhujapöntöstä kuuluvaa ihmisen sepittämää puhetta?

        mistä pöntöstä, kyllä minä ajattelen omilla aivoillani. kyllä jumalan sana on positiivista. mato matkamies maan on itsevalittua omavanhurskasta jumalan miellyttämisyritystä, jota jumala turhautuneena seuraa....


      • karismaatikko koko sydämestään
        en voi suositella kirjoitti:

        Huomattava osa Näkylehden takana olevista tahoista edustaa uutta amerikkalaistyyppistä kokemuskristillisyyttä. Näkylehti ei siis mielestäni ole yhteiskristillinen, vaan edustaa suppeaa ryhmää, jolle on tyypillistä on että "ihmeet ja merkit" syrjäyttävät Sanan julistuksen seurakunnan toiminnassa.

        Näissä piireissä sinut saatetaan kyllä ottaa avosylin vastaan ja seurakunnan toiminta saataa vaikuttaa elävältä. Tyypillisesti ihmeitä ja profetioita pidetään osoituksena siitä että ollaan oikealla tiellä. Näin ei välttämättä kuitenkaan ole, vaan ihmeet voivat myös sokaista ja eksyttää.

        Tässä kannattaa pitää mielessä Jeesuksen varoitus Mt 7:15-23:

        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jeesuksen varoitus ei ole meille turha. Lammasten vaatteissa esiintyviä susia on tänäkin päivänä. He voivat eksyttää monia tekemällä voimallisia tekoja. Jeesus ei heitä kuitenkaan tunnusta omikseen.

        Näkyvien ihmeiden ja merkkien varaan ei siis voi uskoaan rankentaa.

        Uskon rakennus kestää maailman myrskyt ainoastaan kun se on rakennettu kallioperustalle, Jumalan Sanan varaan, Mt 7:24-27 :

        7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        7:25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        7:27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

        On huomioinarvoista, että Jeesus vuorisaarnassaan ensin varoittaa vääristä profeetoista ja heidän tekemistään ihmeistä ja heti sen jälkeen kertoo vertauksen kahdesta rakentajasta. Näkyviin ihmeisiin ei ole aina luottamista, vaan niiden varaan rakentaminen saattaa olla kuin hiekalle rakentamista. Jumalan Sanan kallioperusta kestää kuitenkin aina.

        Oikaisen sinua hyvä kristitty, ei ihmeisiin tule luottaa, vaan kaiken hyvän antajaan Isään Jumalaan. MINÄ OLEN TULLUT, ETTÄ TEILLÄ OLISI ELÄMÄ JA YLTÄKYLLÄISYYS. Tais Jeesus sanoa näin.....


      • matkamies maan
        ELÄMÄ kirjoitti:

        Oikein sanoit, oikean Jumalan ihmisen tulee kokea Pyhän Hengen kaste ja Jeesus Kristus elää Pyhän Henkensä kautta uskovassa ihmisessä, jolloin ihmeet ja merkit seuraat tämän ihmisen elämää. NÄKY-seurakunnissa etsitään Jumalan tahtoa tosissaan joka on hyvä asia. Eri asia on nämä vastustajat, joilla on jotain sydämessä heidän ja Jumalan välillä, he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä. He ovat matoja matkamiehiä maan ja saavat suurta tyydytystä omavalintaisesta jumalanpalvelusta johon kuuluu alatien kristillisyys. Siitä on Jumalan tarkoittama vapaus kaukana.

        Lopuksi: Jumala rakastaa sinua niin paljon että hän antoi ainoan poikansa kuolemaan syntisi tähden ettet hukkuisi vaan sinulla olis iankaikkinen ja yltäkylläisyys.

        YLTÄKYLLÄINEN ELÄMÄ kirjoitteli: "he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä".

        Mitäs tästä amerikkalaisesta menestysteologiasta sanotaankaan Raamatussa? Tämähän kuulostaa aivan Laodikean seurakunnalta.

        Ilm 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        ...

        Ilm 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Onko sinua nuhdeltu ja kuritettu?

        Ota Raamattusi ja lue. Et löydä sieltä menestysteologiaa, jota amerikassa ja valitettavasti nyt myös meillä Suomessakin vouhotetaan.

        Ramatusta löydät Jeesuksen Kristuksen, joka sanoo sinulle:

        Ilm 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Sama viesti on hieman toisessa muodossa kirjeessä Heprealaisille:

        Hb 12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        Hb 12:5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        Hb 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        Hb 12:7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        Hb 12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

        Jumala kurittaa lapsiaan kasvattaakseen heitä. Kuritus koituu kuitenkin lopulta siunaukseksi.

        Edelleen löydät saman sisällön myös vanhasta testamentista Jobin kirjasta:

        Job 5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
        Job 5:18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.


      • EI OLE RAKKAUTTA
        matkamies maan kirjoitti:

        YLTÄKYLLÄINEN ELÄMÄ kirjoitteli: "he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä".

        Mitäs tästä amerikkalaisesta menestysteologiasta sanotaankaan Raamatussa? Tämähän kuulostaa aivan Laodikean seurakunnalta.

        Ilm 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        ...

        Ilm 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Onko sinua nuhdeltu ja kuritettu?

        Ota Raamattusi ja lue. Et löydä sieltä menestysteologiaa, jota amerikassa ja valitettavasti nyt myös meillä Suomessakin vouhotetaan.

        Ramatusta löydät Jeesuksen Kristuksen, joka sanoo sinulle:

        Ilm 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Sama viesti on hieman toisessa muodossa kirjeessä Heprealaisille:

        Hb 12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        Hb 12:5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        Hb 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        Hb 12:7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        Hb 12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

        Jumala kurittaa lapsiaan kasvattaakseen heitä. Kuritus koituu kuitenkin lopulta siunaukseksi.

        Edelleen löydät saman sisällön myös vanhasta testamentista Jobin kirjasta:

        Job 5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
        Job 5:18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.

        Mitä on amerikkalainen menestysteologia? Kuka moisen termin on keksinyt? Tarkoittaako se kaikkea sitä, mikä on oman lahkon ulkopuolella ja ei sovi omaan korvasyyhyyn? Käytätkö muista amerikkalaisista tempperamenttisista veljistä ja siskoista omaa keksimääsi haukkumanimeä? Tee parannus synnistäsi.

        Suurin osa amerikkalaisista saarnaajista on nöyriä (ei tekopyhiä matomatkamiesmaan nöyristelijöitä) Jumalan tahtoa parhaansa mukaan etsiviä ja sitä toteuttavia sillä menestyksellä mitä ihminen voi Jumalan armosta tehdä. En ymmärrä yleistävää parjausta, eikä se ole puolustus, ettei parjaaja ole täyttynyt Pyhällä Hengellä niinkuin Jeesus ja Paavali kehoittaa. Tietysti on ymmärrettävää jos on lapsi Kristuksessa, voi tehdä virheitä, muttei kenenkään panettelu ole Raamatullista.

        Uudesta testamentista
        PYHÄ HENKI
        Jh 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Ef 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        PANETTELU
        2Kr 12:20 Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä;

        1Pt 2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,


        ELÄKÄÄ VALON LAPSINA!
        Kirje efesolaisille
        5:6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
        5:7 älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
        5:8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        5:9 - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        5:12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        5:13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        5:14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        5:15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


      • TERVETTÄ OPPIA
        matkamies maan kirjoitti:

        YLTÄKYLLÄINEN ELÄMÄ kirjoitteli: "he eivät siedä tervettä elämää täynnä olevaa positiivista voittoisaa kristillisyyttä".

        Mitäs tästä amerikkalaisesta menestysteologiasta sanotaankaan Raamatussa? Tämähän kuulostaa aivan Laodikean seurakunnalta.

        Ilm 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        ...

        Ilm 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Onko sinua nuhdeltu ja kuritettu?

        Ota Raamattusi ja lue. Et löydä sieltä menestysteologiaa, jota amerikassa ja valitettavasti nyt myös meillä Suomessakin vouhotetaan.

        Ramatusta löydät Jeesuksen Kristuksen, joka sanoo sinulle:

        Ilm 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Sama viesti on hieman toisessa muodossa kirjeessä Heprealaisille:

        Hb 12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        Hb 12:5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        Hb 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        Hb 12:7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        Hb 12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

        Jumala kurittaa lapsiaan kasvattaakseen heitä. Kuritus koituu kuitenkin lopulta siunaukseksi.

        Edelleen löydät saman sisällön myös vanhasta testamentista Jobin kirjasta:

        Job 5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
        Job 5:18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.

        2Tm 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2303
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1814
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      42
      1601
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1443
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1364
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1205
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1089
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      914
    Aihe