Kassalla kortin vilautus - voiko käytön poistaa?

Livahti.muutama.euro

Haluaisin poistaa kortistani ominaisuuden, jossa korttia vilauttamalla maksaa alle 25 euron summan. Tietääkö joku, onko se mahdollista? Voisitteko ystävällisesti vastata vain tähän kysymykseen, en tarvitse mitään mielipiteitä, onko järkevää vai ei. Enkä kokemuksia muusta kuin juuri tästä poistamisesta. Kun en jaksaisi lukea joutavia ja itselleni tarpeettomia viestejä.

58

6041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin-se-käy

      Kun kukaan meistä ei voi mitenkään tietää miten juuri sinun pankkisi (jota et ole maininnut) asiaan suhtautuu, niin kaikkein järkevintä on kun laitat oman pankkisi asiakaspalveluun seuraavan kysymyksen:

      "Hei, haluaisin pankkikortin jossa EI ole lähimaksuominaisuutta. Onko tämä mahdollista? Parhain terveisin, Livahti Muutama Euro"

    • rrejkrjkgrjkeg

      Ainakin S-Pankin korteilta pystyy ottamaan pois lähimaksuominaisuuden. Mahdollisuus koskee vain debit-kortteja (muistaakseni niistäkin vain ainavarmentavia online-kortteja). Ota yhteys asiakaspalveluun, niin he poistavat kyseisen ominaisuuden kortistasi. Kun korttisi joskus uusitaan, sinun täytyy tehdä asiakaspalveluun uusi poistopyyntö.

    • Livahti.muutama.euro

      Kiitos!

      • Setelimaksaja

        Itse sain juuri Osuuspankilta uuden lähimaksukortin. Ennen kuin ominaisuus tulee voimaan, korttia pitää kuulemma käyttää kerran lukulaitteessa ja syöttää pin-koodi. Sitä en ole tehnyt, kun en ole vielä tuota ominaisuutta tarvinnut. Eiköhän helpoin tapa välttyä asialta ole juuri se, että ei suorita lainkaan tätä käyttöönottoa.


      • Setelimaksaja kirjoitti:

        Itse sain juuri Osuuspankilta uuden lähimaksukortin. Ennen kuin ominaisuus tulee voimaan, korttia pitää kuulemma käyttää kerran lukulaitteessa ja syöttää pin-koodi. Sitä en ole tehnyt, kun en ole vielä tuota ominaisuutta tarvinnut. Eiköhän helpoin tapa välttyä asialta ole juuri se, että ei suorita lainkaan tätä käyttöönottoa.

        minulla riitti että maksoin normaalisti.


      • rahat.pois
        Setelimaksaja kirjoitti:

        Itse sain juuri Osuuspankilta uuden lähimaksukortin. Ennen kuin ominaisuus tulee voimaan, korttia pitää kuulemma käyttää kerran lukulaitteessa ja syöttää pin-koodi. Sitä en ole tehnyt, kun en ole vielä tuota ominaisuutta tarvinnut. Eiköhän helpoin tapa välttyä asialta ole juuri se, että ei suorita lainkaan tätä käyttöönottoa.

        Kun maksat kortilla, joudut syöttämään pin-koodin. Eikö silloin tämä kirottu lähimaksuominaisuus käynnisty? En minäkään halua mitään lähimaksuja.


      • Setelimaksaja
        rahat.pois kirjoitti:

        Kun maksat kortilla, joudut syöttämään pin-koodin. Eikö silloin tämä kirottu lähimaksuominaisuus käynnisty? En minäkään halua mitään lähimaksuja.

        Kuten tuossa alempana kirjoitin, ominaisuus toimi ensimmäiselläkin kerralla yllättäen ilman mitään koodia, pelkästään näyttämällä korttia. Tämän jälkeen on kyllä vaikea sanoa miten se suljetaan pois. Ehkä pankki voi järjestää asian.

        Itse lähimaksuominaisuus muuttaa minun tapojani suuresti. Tähän asti on korttimaksussa pitänyt työntää kortti ahtaaseen rakoon. Silmälasitkin tarvitaan, kun päätteen näyttö on niin pientä tekstiä. Sitten pitää valita luotto tai veloitus ja vielä antaa koodi. Kömpelöä ja hidasta, mutta nyt kun riittää pelkkä kortin näyttäminen päätteelle, homma toimii juuri niin kuin pitää. Käteinen on löytänyt voittajansa.


      • taskuvaras.tänään

        Kuinka etäältä se kähmii rahaa? Jos minulla on kortti taskussa ja ruuhkabussissa tai muussa väenpaljoudessa jollakulla on viritetty maksupääte ja tulee lähelle, viekö se kortiltani rahaa?


      • sdfghj7w6543
        Setelimaksaja kirjoitti:

        Kuten tuossa alempana kirjoitin, ominaisuus toimi ensimmäiselläkin kerralla yllättäen ilman mitään koodia, pelkästään näyttämällä korttia. Tämän jälkeen on kyllä vaikea sanoa miten se suljetaan pois. Ehkä pankki voi järjestää asian.

        Itse lähimaksuominaisuus muuttaa minun tapojani suuresti. Tähän asti on korttimaksussa pitänyt työntää kortti ahtaaseen rakoon. Silmälasitkin tarvitaan, kun päätteen näyttö on niin pientä tekstiä. Sitten pitää valita luotto tai veloitus ja vielä antaa koodi. Kömpelöä ja hidasta, mutta nyt kun riittää pelkkä kortin näyttäminen päätteelle, homma toimii juuri niin kuin pitää. Käteinen on löytänyt voittajansa.

        Joo, mutta tiliotetta kannatta seurata jatkuvasti. Joskus vanhat heiluttelee liikaa ja ottaa kaksi maksua. Ikävää kun nuo ei tule peräkkäin, joskus kaksoislaskutuksella on pitkäkin väli.

        meillä maksetaan vain k, tai s kaupan yhdistelmäkortilla jossa vain luotto-ominaisuus, on yksinkertaisempaa ja tulee tarjoukset ja bonuksetkin varmasti. lähimaksaessa pitää heiluttaa ensin bonuksile, sitten maksulle, kai .... tietääkseni.


      • Kortilla.käy

        lähimaksaessa pitää heiluttaa ensin bonuksile, sitten maksulle,Näin se pelaa ainakin S-pankin kortilla S-kaupoissa.Missä ei tule bonusta riitttää yksi kerta ja vilaus.


      • miksi-ihmeessä
        Setelimaksaja kirjoitti:

        Itse sain juuri Osuuspankilta uuden lähimaksukortin. Ennen kuin ominaisuus tulee voimaan, korttia pitää kuulemma käyttää kerran lukulaitteessa ja syöttää pin-koodi. Sitä en ole tehnyt, kun en ole vielä tuota ominaisuutta tarvinnut. Eiköhän helpoin tapa välttyä asialta ole juuri se, että ei suorita lainkaan tätä käyttöönottoa.

        Eli siis et koskaan käytä koko korttia tavalliseen tapaan syöttämällä koodi ? Miksi sitten ylipäätään hankit taip pidät korttia ?

        Eli kun ensimmäisen kerran käytät korttia tavaaliseen tapaan se samalla aktivoi sen idioottimaisen lähimaksun.


    • Ei.vilauttaja

      Setelinmaksaja, tuo ei pidä paikkaansa ainakaan Aktian kortissa. En ole koskaan ottanut käyttöön sirua. Kun olin Ahvenanmaan kuppilassa, kassaneiti nappasi kortin kädestäni ja vilautti kassakoneelle. Hermostuin niin että meinasin hyökätä tiskin yli kimppuun. Sen jälkeen toisen kerran sama sattui Suomessa. Itse en ole koskaan toimintoa käyttänyt.

      • Setelimaksaja

        Lainaus Osuuspankin saatekirjeestä:
        " Korttisi debit-puoli on varustettu uudella lähimaksuominaisuudella. Ensimmäisen debit-puolella tekemäsi ostoksen yhteydessä kortti kuitenkin vaatii tunnusluvun näppäilyä. Tämän jälkeen voit maksaa korkeintaan 25 euron ostokset ilman tunnuslukua."

        Itse asiassa tuossa ei sanota lainkaan, tehdäänkö näppäily asettamatta itse korttia lukulaitteeseen. Luottopuolella lähimaksu ei näköjään toimi ollenkaan.


      • Setelimaksaja

        Kokeilin uutta korttiani ensi kertaa Lidlin kassalla pääsiäisenä. Edellä olevasta huolimatta mitään tunnuslukua ei tarvittu. Kassatäti sanoi, että sitä hyvin harvoin kysytään yleensäkään.

        Siinäpä taas parani luottamus OP:n viestintään. Ominaisuus sinänsä on mainio ja minustakin voi nyt tulla korttimaksaja. Tuo 25 euron raja saisi tosin olla hiukan korkeampi.


      • ertyusiopå

        Ei.vilauttaja "En ole koskaan ottanut käyttöön sirua."

        jos et ole ottanut sirua käyttöön, miten sitten maksat. Magneettijuova on paljon turvattomampi, eikä sillä pitäis saada maksaakaan kuin poikkeuksellisesti ilman henkkareita.


    • PeeJiiPee

      Menipähän korttien turvallisuudesta taas yksi peruste. Tarttee siirtyä kupariplootuihin. Sellaisen varastanut ei pakene kovin nopeasti

    • taskuvarkaat.vie.rahat

      Jos minulla on kortti taskussa ja joku pääsee maksupäätteen kanssa lähelle, lähtikö rahat? Älä ehdottele mitään suojakoteloita kortille.

      • tietoniekka

        Mietipä asiaa hetki... Mihin ne rahat päätyisivät? Maksupäätteen omistajalla täytyy olla sopimus saatujen rahojen tilittämisestä. Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön.


      • rahat.vex
        tietoniekka kirjoitti:

        Mietipä asiaa hetki... Mihin ne rahat päätyisivät? Maksupäätteen omistajalla täytyy olla sopimus saatujen rahojen tilittämisestä. Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön.

        Hän saattaa väittää, että pyysin häneltä käteistä ja maksoin sen kortilla, jos yleensä joku viitsii tällaisessa asiassa yrittää auttaa.


      • kannattaa-ajatella
        tietoniekka kirjoitti:

        Mietipä asiaa hetki... Mihin ne rahat päätyisivät? Maksupäätteen omistajalla täytyy olla sopimus saatujen rahojen tilittämisestä. Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön.

        "Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön."

        millä perusteella >joutuisi kiinni<, sinä jolla on maksukortti taskussa huomaat tapahtuman vasta viikkojen kuluttua luottokorttilaskussasi.

        Luottokorteissa ei ole navikointia, paikkaa ei saa selville kovinkaan tarkkaan, sellaista on kymmenien kameran kuvista vaikea ja kallis etsiä. Varsinkin jos on 100 e kysymys.

        ei bensa-automaattien lukijoistakaanole päästy eroon, on jo 6 vuosi.


      • tietoniekka
        kannattaa-ajatella kirjoitti:

        "Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön."

        millä perusteella >joutuisi kiinni<, sinä jolla on maksukortti taskussa huomaat tapahtuman vasta viikkojen kuluttua luottokorttilaskussasi.

        Luottokorteissa ei ole navikointia, paikkaa ei saa selville kovinkaan tarkkaan, sellaista on kymmenien kameran kuvista vaikea ja kallis etsiä. Varsinkin jos on 100 e kysymys.

        ei bensa-automaattien lukijoistakaanole päästy eroon, on jo 6 vuosi.

        No rikollinenhan oli tässä tapauksessa se jolla on se maksupäätesopimus, sehän saisi ne rahat. Tai ei siis saisi, koska jäisi heti kiinni.


      • Kortilla.käy
        kannattaa-ajatella kirjoitti:

        "Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön."

        millä perusteella >joutuisi kiinni<, sinä jolla on maksukortti taskussa huomaat tapahtuman vasta viikkojen kuluttua luottokorttilaskussasi.

        Luottokorteissa ei ole navikointia, paikkaa ei saa selville kovinkaan tarkkaan, sellaista on kymmenien kameran kuvista vaikea ja kallis etsiä. Varsinkin jos on 100 e kysymys.

        ei bensa-automaattien lukijoistakaanole päästy eroon, on jo 6 vuosi.

        Luottopuolella ei ole lähimaksuominaisuutta!Vain debit puolella on lähimaksuominaisuus .


      • IT-verkko-ammattilainen
        tietoniekka kirjoitti:

        Mietipä asiaa hetki... Mihin ne rahat päätyisivät? Maksupäätteen omistajalla täytyy olla sopimus saatujen rahojen tilittämisestä. Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön.

        No minä mietin asiaa ja...

        1. Rikollinen lainaa piikin/pullon hinnalla (alle satanen) joltain narkkarilta/spurgulta sen kännykän ja henkilötiedot. Soittaa pankkiin ja avaa tilin tämän nimiin.

        2. Ostaa netistä muutaman lähimaksu-ryöstölaitteen joka lukee kaikki kortit 15metrin säteellä (todistetusti tehty) ja rekisteröityy lähimaksujärjestelmään tuolla narkkarin tilillä.

        3. Pistää pari kaveri ja itse istumaan johonkin kaupungin keskustaa kiertävään linja-autoon tai ratikkaan. Tai notkuu kauppakeskuksessa tai rautatieasemalla. Tai virittää laitteen johonkin ruuhkaiseen kulkuväylään. Yhdestä yleisötapahtumasta varmaan nettoaisi kymmeniä tuhansia hetkessä.

        4. Sitten vain katselee ne kännykästä kun tilille kilisee 25€, 25€ 25€,... ja sitten siirtää pari kertaa päivässä ulkomaille tai käy naamioituneena hiljaiseen aikaan nostamassa rahoja joltain syrjäisiltä automaateilta.

        Kun sitten joskun joku huomaa rikoksen niin sen selvittelyyn ja tilin sulkemiseen menee viikkoja ja lisää rahaa sataa rikolliselle koko ajan. Kun poliisi sitten kuukauden parin päästä hakee tilin omistajaksi merkityn pennittömän narkkarin/spurgun kuulusteluun niin se vain toteaa että on hukannut henkilöpaperit ja "joku varmaan" on käyttänyt niitä väärin hänen tietämättään (mikä ei oikestaan on totta). Narkkari saa muutaan päivän tai viikon ylläpidon jonka jälkeen mahdollisesti tuhansien eurojen korvaukset vankeusajalta jos ja kun todisteet eivät riitä tuomioon.

        Rikolliselle se "kiinnijääminen" ei maksa kuin sen satasen jollekkin toiselle narkkarille / spurgulle uuden tilin avaamisesta. Päivän parin katkos rahan tuloon jatkuu kun uusi lähimaksu tili avataan. Laitteetkin on jo valmiina.


      • dsf3445
        IT-verkko-ammattilainen kirjoitti:

        No minä mietin asiaa ja...

        1. Rikollinen lainaa piikin/pullon hinnalla (alle satanen) joltain narkkarilta/spurgulta sen kännykän ja henkilötiedot. Soittaa pankkiin ja avaa tilin tämän nimiin.

        2. Ostaa netistä muutaman lähimaksu-ryöstölaitteen joka lukee kaikki kortit 15metrin säteellä (todistetusti tehty) ja rekisteröityy lähimaksujärjestelmään tuolla narkkarin tilillä.

        3. Pistää pari kaveri ja itse istumaan johonkin kaupungin keskustaa kiertävään linja-autoon tai ratikkaan. Tai notkuu kauppakeskuksessa tai rautatieasemalla. Tai virittää laitteen johonkin ruuhkaiseen kulkuväylään. Yhdestä yleisötapahtumasta varmaan nettoaisi kymmeniä tuhansia hetkessä.

        4. Sitten vain katselee ne kännykästä kun tilille kilisee 25€, 25€ 25€,... ja sitten siirtää pari kertaa päivässä ulkomaille tai käy naamioituneena hiljaiseen aikaan nostamassa rahoja joltain syrjäisiltä automaateilta.

        Kun sitten joskun joku huomaa rikoksen niin sen selvittelyyn ja tilin sulkemiseen menee viikkoja ja lisää rahaa sataa rikolliselle koko ajan. Kun poliisi sitten kuukauden parin päästä hakee tilin omistajaksi merkityn pennittömän narkkarin/spurgun kuulusteluun niin se vain toteaa että on hukannut henkilöpaperit ja "joku varmaan" on käyttänyt niitä väärin hänen tietämättään (mikä ei oikestaan on totta). Narkkari saa muutaan päivän tai viikon ylläpidon jonka jälkeen mahdollisesti tuhansien eurojen korvaukset vankeusajalta jos ja kun todisteet eivät riitä tuomioon.

        Rikolliselle se "kiinnijääminen" ei maksa kuin sen satasen jollekkin toiselle narkkarille / spurgulle uuden tilin avaamisesta. Päivän parin katkos rahan tuloon jatkuu kun uusi lähimaksu tili avataan. Laitteetkin on jo valmiina.

        Osaamista tarvitaan jonkin verran ja lukulaitteissakin on kohtuulliset kuukausimaksut. Esimerkiksi 350€ vuosimaksun (jos vuosi minimi aika) kattamiseen tarvitsee tehdä 14kpl 25€ siirtoa.

        Ei varmasti helpoimpia tapoja varastaa rahaa.

        15 metrin etäisyys kuullostaa melkolailla hatusta vedetyltä. Kortti saa energiansa lähettimestä samaan tapaan kuin langaton kännykkälaturi. 15 metriin tarvitaan mahdoton lähetysteho.

        Jos veloituksia on tehty monelle huomaamatta vastuu rahojen palauttamisesta on ennen kaikkea pankilla. 14 ihmistä kun tekee valituksen kerralla, kaikilla sama veloittaja, niin ei tarvitse enää kenenkään epäillä mahdollista kortin huolimatonta käyttöä. -> Pankki on pakotettu maksamaan rahat takaisin.


      • eurolla
        kannattaa-ajatella kirjoitti:

        "Jos joku rikollinen tekisi noin, niin hän jäisi kiinni alle aikayksikön."

        millä perusteella >joutuisi kiinni<, sinä jolla on maksukortti taskussa huomaat tapahtuman vasta viikkojen kuluttua luottokorttilaskussasi.

        Luottokorteissa ei ole navikointia, paikkaa ei saa selville kovinkaan tarkkaan, sellaista on kymmenien kameran kuvista vaikea ja kallis etsiä. Varsinkin jos on 100 e kysymys.

        ei bensa-automaattien lukijoistakaanole päästy eroon, on jo 6 vuosi.

        Lähimaksu toimii vain debit puolella.Ei luottopuolella.Joten laskutus tapahtuu muutaman päivän sisällä tai hetikin kun kortin näyttää.


    • twainffs

      Jos niitä taskuvarkaiden 25e tapauksia tulee niin pankkihan ne maksaa takaisin niin turha murehtia. Pankilta pyytämään lähimaksutonta korttia vaan muuten.

      • rahat.pois

        "Pankkihan ne maksaa takaisin". Että iloisin mielin maksaa. En pidä ollenkaan tällaisista ominaisuuksista, joita liitetään maksuvälineisiin pyytämättä ja yllättäen. Kaikenlainen pankissa asiointi on raskasta. Pitää kuunnella sen päiväiset myyntipuheet ja venkoilut. Asian hoitaminen ei tahdo sujua, ei sitten mitenkään.


    • eitoimikunnolla

      Minulla on melko uusi OP.n lähimaksuominaisuudella varustettu debit-kortti. Siihen on yhdistetty Plussa-kortti. Toimii tosi huonosti. Yleensä tunnistaa plussakortin mutta maksua ei, vaan vaatii sitä pin-koodia. Näinhän sen pitäisikin JOSKUS tehdä mutta tämä pin-koodin kysely on melkein joka toisella ostoskerralla.

      • joutonomi

        mulla ollu pian 3 vuotta op lähimuovi, kertaakaan se ei ole pyytäny varmistamaan pinnillä. silloin tällöin sitä ominaisuutta oon käytelly, kätsy sinänsä.


    • helppo_keino

      Voit poistaa kortin vilauttelun. Kun alat vilautella muita paikkojasi saatkin porttikiellon ko. kauppaan.

      • näytän.mulkeroa

        Kassan ohitse pääsee, vilautti mitä tahansa, jos valitsee kassan oikein.


    • aina.käteinen

      Pankkeja vituttaa rajattomasti, koska ne eivät pysty estämään käteisen käyttöä.

    • tietoniekka

      Todennäköisesti et voi poistaa ominaisuutta jos sellainen jo on kortilla, mutta pankki on velvollinen tarjoamaan valikoimassaan korttia jossa ei ole lähimaksuominaisuutta. Voit siis pyytää pankkiasi vaihtamaan kortin.

      • rahat.pois

        Ja maksan uudesta kortistani 20€ ja sillä on jokin pakkomyyty ominaisuus, jota en halua.


      • kuningaskuluttajako

        Taas joku on keksinyt omia lakejaan. Saat toki Visa Electronin, mutta se ei taas toimi kaikkialla.


      • simonäkkileipä

        yks kaveri sano kerran, että jos aktiivisessa iässä oleva 25-65v ikänen ei pysty parempaa kuin visa electron, niin sillo on jossain vika. Sen kortin voi aina työntää sinne kortinlukijaan ja näppäillä tunnusluvun.
        Itse olen käyttänyt jo vuosia pellkää pankkikorttia ja nykyää paljon lähimaksua ja penniäkään enempää en ole menettänyt kuin olen kassakoneen lukuna nähnyt....
        Kannattaa opetella tekemään tili- ja ostoskirjanpitoa ja tehdä sitä... muusta ei ole kyse.


      • tuurilla.paras
        simonäkkileipä kirjoitti:

        yks kaveri sano kerran, että jos aktiivisessa iässä oleva 25-65v ikänen ei pysty parempaa kuin visa electron, niin sillo on jossain vika. Sen kortin voi aina työntää sinne kortinlukijaan ja näppäillä tunnusluvun.
        Itse olen käyttänyt jo vuosia pellkää pankkikorttia ja nykyää paljon lähimaksua ja penniäkään enempää en ole menettänyt kuin olen kassakoneen lukuna nähnyt....
        Kannattaa opetella tekemään tili- ja ostoskirjanpitoa ja tehdä sitä... muusta ei ole kyse.

        On järkevää estää vahingot ennalta. Onko Sinulla palovakuutus, vaikka kotisi ei ole kertaakaan palanut?


      • käykö.sun.kellos
        kuningaskuluttajako kirjoitti:

        Taas joku on keksinyt omia lakejaan. Saat toki Visa Electronin, mutta se ei taas toimi kaikkialla.

        Ei kortin tarvitse käydä kaikkialla. Hyvä kun käy siellä missä minäkin.


      • kertoisitko-lisää

        "mutta pankki on velvollinen tarjoamaan valikoimassaan korttia jossa ei ole lähimaksuominaisuutta"

        tarkentaisitko tietoasi, minun pitäisi tietää, mutta en ole kuullutkaan tuollaisesta asiasta.


      • tietoniekka
        kertoisitko-lisää kirjoitti:

        "mutta pankki on velvollinen tarjoamaan valikoimassaan korttia jossa ei ole lähimaksuominaisuutta"

        tarkentaisitko tietoasi, minun pitäisi tietää, mutta en ole kuullutkaan tuollaisesta asiasta.

        Finanssivalvonnan ohjeet pankeille, tsekkaa sieltä.


      • kaissitte
        simonäkkileipä kirjoitti:

        yks kaveri sano kerran, että jos aktiivisessa iässä oleva 25-65v ikänen ei pysty parempaa kuin visa electron, niin sillo on jossain vika. Sen kortin voi aina työntää sinne kortinlukijaan ja näppäillä tunnusluvun.
        Itse olen käyttänyt jo vuosia pellkää pankkikorttia ja nykyää paljon lähimaksua ja penniäkään enempää en ole menettänyt kuin olen kassakoneen lukuna nähnyt....
        Kannattaa opetella tekemään tili- ja ostoskirjanpitoa ja tehdä sitä... muusta ei ole kyse.

        Köyhien tarttee pitää vähistä rahoistaan jotakin kirjaa.


    • kokenut_näin

      Pari havaintoa... tästä ketjusta ja sit muutenkin....

      Se lähimaksu ominaisuus aktivoituu kyllä kun käyttää sitä korttia, halut tai et... aina sen joutuu joskus käyttää tunnusluvun kanssa.

      Kortin käyttäjä voi itse aina laittaa sen kortin sinne lukijaan ja syöttää sen pinnin. Se on oma valinta... lähimaksu vaan on niin helppo tapa maksaa muutaman euron ostokset.... mutta riippuu kyllä aina myös siitä maksupäätteestä kuin helppoa se on... nämä ekat lähimaksujutut joitka on päätteen sivuun laitettu, niin on kyllä ihan perkeleestä.... mut ne on hyviä joissa on siinä näytön päälä... ne on kyllä todella hyviä...

      Plussat ja S-bonukset saa merkattua sillä lähimaksulla... Mutta jos käytät samaa korttia edun saamikseksi ja maksuun, niin suositan kyllä laittamaan sen kortin sinne kortinlukijaan ja syöttämään pinin..... se kaksikertaa tehtävä lähimaksujuttu on kyllä pikka säätämistä, kun sitä ei näy saavan toimimaan kerralla....

      • Väsynyt-typeryyteen

        Sama kysymys joka joku toinen sinulle jo esitti toisella palstalla: "Eikö yksi piste riitä sinulle virkettä päättämään? Jättää.... älyvapaan.... vaikutelman kaikkine kirotusvihreineen tämä viipyilevä, läähättävä kirjoitustapa."

        Mikä ihme voi olla syynä tuohon järjettömään ja aivovammaiseen pisteiden väärinkäyttöön jota harrastat kaikissa viesteissäsi?

        Olisiko sinulle aivan täysin mahdoton ajatus kirjoittaa yllä olevan päästön sijaan näin:

        "Pari havaintoa tästä ketjusta ja sit muutenkin.

        Se lähimaksu ominaisuus aktivoituu kyllä kun käyttää sitä korttia, halut tai et. Aina sen joutuu joskus käyttää tunnusluvun kanssa.

        Kortin käyttäjä voi itse aina laittaa sen kortin sinne lukijaan ja syöttää sen pinnin. Se on oma valinta. lähimaksu vaan on niin helppo tapa maksaa muutaman euron ostokset. Mutta riippuu kyllä aina myös siitä maksupäätteestä kuin helppoa se on. Nämä ekat lähimaksujutut joitka on päätteen sivuun laitettu, niin on kyllä ihan perkeleestä. Mut ne on hyviä joissa on siinä näytön päälä. Ne on kyllä todella hyviä.

        Plussat ja S-bonukset saa merkattua sillä lähimaksulla. Mutta jos käytät samaa korttia edun saamikseksi ja maksuun, niin suositan kyllä laittamaan sen kortin sinne kortinlukijaan ja syöttämään pinin. Se kaksikertaa tehtävä lähimaksujuttu on kyllä pikka säätämistä, kun sitä ei näy saavan toimimaan kerralla."

        Ei tuo sinun maaninen tapasi hakata pistettä ainakaan sen nopeampi ole!


      • itsekin_typerä
        Väsynyt-typeryyteen kirjoitti:

        Sama kysymys joka joku toinen sinulle jo esitti toisella palstalla: "Eikö yksi piste riitä sinulle virkettä päättämään? Jättää.... älyvapaan.... vaikutelman kaikkine kirotusvihreineen tämä viipyilevä, läähättävä kirjoitustapa."

        Mikä ihme voi olla syynä tuohon järjettömään ja aivovammaiseen pisteiden väärinkäyttöön jota harrastat kaikissa viesteissäsi?

        Olisiko sinulle aivan täysin mahdoton ajatus kirjoittaa yllä olevan päästön sijaan näin:

        "Pari havaintoa tästä ketjusta ja sit muutenkin.

        Se lähimaksu ominaisuus aktivoituu kyllä kun käyttää sitä korttia, halut tai et. Aina sen joutuu joskus käyttää tunnusluvun kanssa.

        Kortin käyttäjä voi itse aina laittaa sen kortin sinne lukijaan ja syöttää sen pinnin. Se on oma valinta. lähimaksu vaan on niin helppo tapa maksaa muutaman euron ostokset. Mutta riippuu kyllä aina myös siitä maksupäätteestä kuin helppoa se on. Nämä ekat lähimaksujutut joitka on päätteen sivuun laitettu, niin on kyllä ihan perkeleestä. Mut ne on hyviä joissa on siinä näytön päälä. Ne on kyllä todella hyviä.

        Plussat ja S-bonukset saa merkattua sillä lähimaksulla. Mutta jos käytät samaa korttia edun saamikseksi ja maksuun, niin suositan kyllä laittamaan sen kortin sinne kortinlukijaan ja syöttämään pinin. Se kaksikertaa tehtävä lähimaksujuttu on kyllä pikka säätämistä, kun sitä ei näy saavan toimimaan kerralla."

        Ei tuo sinun maaninen tapasi hakata pistettä ainakaan sen nopeampi ole!

        Väsynyt-typeryyteen
        29.5.2016 12:13

        tuliko....... hyvä.......... olo......?


      • LähimaksuJoopaJoo
        Väsynyt-typeryyteen kirjoitti:

        Sama kysymys joka joku toinen sinulle jo esitti toisella palstalla: "Eikö yksi piste riitä sinulle virkettä päättämään? Jättää.... älyvapaan.... vaikutelman kaikkine kirotusvihreineen tämä viipyilevä, läähättävä kirjoitustapa."

        Mikä ihme voi olla syynä tuohon järjettömään ja aivovammaiseen pisteiden väärinkäyttöön jota harrastat kaikissa viesteissäsi?

        Olisiko sinulle aivan täysin mahdoton ajatus kirjoittaa yllä olevan päästön sijaan näin:

        "Pari havaintoa tästä ketjusta ja sit muutenkin.

        Se lähimaksu ominaisuus aktivoituu kyllä kun käyttää sitä korttia, halut tai et. Aina sen joutuu joskus käyttää tunnusluvun kanssa.

        Kortin käyttäjä voi itse aina laittaa sen kortin sinne lukijaan ja syöttää sen pinnin. Se on oma valinta. lähimaksu vaan on niin helppo tapa maksaa muutaman euron ostokset. Mutta riippuu kyllä aina myös siitä maksupäätteestä kuin helppoa se on. Nämä ekat lähimaksujutut joitka on päätteen sivuun laitettu, niin on kyllä ihan perkeleestä. Mut ne on hyviä joissa on siinä näytön päälä. Ne on kyllä todella hyviä.

        Plussat ja S-bonukset saa merkattua sillä lähimaksulla. Mutta jos käytät samaa korttia edun saamikseksi ja maksuun, niin suositan kyllä laittamaan sen kortin sinne kortinlukijaan ja syöttämään pinin. Se kaksikertaa tehtävä lähimaksujuttu on kyllä pikka säätämistä, kun sitä ei näy saavan toimimaan kerralla."

        Ei tuo sinun maaninen tapasi hakata pistettä ainakaan sen nopeampi ole!

        Hei "Väsynyt typeryyteen" -nimimerkillä kirjoittanut.

        Ehkä vielä joskus satut lukemaan tätä ketjua ja huomaat, ettet itsekään ihan virheettömästi kirjoittanut, mutta kovasti silti toisen kirjoittajan tekstiä kritisoit.

        En kirjoita virheettömästi minäkään. En myöskään yleensä kritisoi kenenkään kirjoituksia, mutta nyt tuli tarve kirjoittaa sinulle vähän kritisoiden.

        Onko se niin vakavaa, jos ei aivan oikein tai toisen mieleen sopivasti kirjoitakaan, kunhan asia tulee selväksi?

        Lainaan muutaman kohdan teksistäsi ja kirjoitan lainauksen viereen, miten olisin itse kirjoittanut jotkut käyttämäsi sanat.

        En itsekään kaikkien äidinkielen sääntöjen mukaan oikein aina kirjoita - en varmaan nytkään. :)

        "Aina sen joutuu joskus käyttää tunnusluvun kanssa." - käyttämään

        "Kortin käyttäjä voi itse aina laittaa sen kortin sinne lukijaan ja syöttää sen pinnin."
        - pin-koodin

        "lähimaksu vaan on niin helppo tapa maksaa muutaman euron ostokset." - Lähimaksu (isolla pisteen jälkeen)

        "Nämä ekat lähimaksujutut joitka on päätteen sivuun laitettu, niin on kyllä ihan perkeleestä. -jotka (Myös pilkutukseen voi kiinnittää huomioita).

        "Mut ne on hyviä joissa on siinä näytön päälä." - Mutta ne ovat hyviä, joissa on siinä näytön päällä. Ai niin mikä siinä näytön päällä onkaan? No se lähimaksujuttu. :)

        Olisi tekstistäsi löytynyt muutakin "korjattavaa", mutta eiköhän viestini tule selväksi vähemmälläkin saivartelulla. Sorry, jos loukkasin - se ei ollut tarkoitukseni.

        Sitten ketjun aiheeseen.

        Kirjoitin kolmeen pankkiin kyselyn, saako heiltä pankkikorttia ilman lähimaksuominaisuutta.

        Koska en sellaista pankkikorttia halua, missä lähimaksuominaisuus on, aion vaihtaa tilini pankkiin, josta saa pankkikortin ilman sitä.

        Kerronpa sitten tänne, jos muistan, että mitä pankeista vastattiin ja minkä pankin valitsin.

        En myöskään halua ottaa käyttöön mobiilisovellusta tai sormenjälkitunnistaumista. Puolisoni toimii tietoturva-alalla, joten olen kuullut monia juttuja erilaisista riskeistä, mitä pankkiasioiden ja maksamista helpottavien sovellusten ym. käyttöön liittyy.


    • Käytä entiseen tyylin koodi näppäilemällä.

    • Asstercard

      Mulla on nykyjään maksukortti implanttina. Joskus onnistuu maksu kontaktittomasti, mutta välillä taas pitää oikein hieroa ja työntää sisään.

      http://aijaa.com/jrEEiL

    • LähimaksuJoopajoo
    • JustJooJuu

      Eräänä iltana muuan nuori mies maksoi kaupassa lähimaksulla ostoksensa. 3 tyyppiä kyttäsi kaupan peliautomaatilla asiakkaita ja kun nuori mies lähti kaupasta, nämä 3 tyyppiä kävi nurkan takana päälle ja veivät kortin.

      Ennen kuin nuori mies sai mitätöityä korttinsa, olivat nämä 3 tyyppiä käyttäneet korttia eri kaupoissa yhteensä 8 kertaa. Onneksi nuori mies ehti mitätöitä korttinsa nopeasti, muuten tililtä olisi lähtenyt paljon enemmän rahaa.

      Miten pankit kehtaavat mainostaa sitä, kuinka luotettava lähimaksuominaisuus on - "... ei pin-koodi pääse vääriin käsiin." Just joo.

      Kannattaa lukea tuo juttu: http://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000001798507.html

      Pop-pankista ja S-pankista saa pankkikortin, josta saa pois lähimaksuominaisuuden. Tosin Pop-pankki töppäsi ja lähetti silti kortin, jossa on lähimaksuominaisuus, mutta tilasin uuden, jossa sitä ei ole.

      • MielenkiintoinenTarina

        Mistä tämä tarina nuorelta mieheltä viedystä kortista on peräisin? Onko ollut uutisissa?

        Minkä takia rosvojen pitäisi erityisesti kytätä asiakasta, joka käyttää lähimaksua, kun lähes kaikilla on jo nykyään joku lähimaksukortti lompakossa?

        Kokemukseni mukaan aika herkästi kortit kysyvät tunnuslukua jos tekee useita lähimaksuostoksia tietyn ajan sisällä, joten saanen epäillä että tililtä olisi voinut lähteä "paljon enemmän rahaa".


      • LähimaksuEiTarpeen

        Lisätään vielä sen verran, että jos joltakin varastetaan kortti, niin sitä voi höylätä kyllä netissä ilman lähimaksuominaisuuttakin, saa tehtyä suurempiakin ostoksia ja rahansiirtoja.


    • LähimaksuPois

      Jos raaputat pankkikorttisi takaa pois ne 3 loppunumeroa, eli ns. turvaluvun, niin olisiko se ratkaisu, eli toimiiko lähimaksuominaisuus enää sen jälkeen???

      • EiVaikutusta

        Ei numerojen raaputtaminen vaikuta lähimaksuominaisuuteen mitenkään. Eihän ne edes liity lähimaksamiseen.


      • LähimaksuPois

        Kiitos sinulle vastauksesta. Totta, eihän ne 3 numeroa ole lähimaksuun liittyvä ominaisuus, mutta tuli vain mieleen, josko niiden poisto auttaisi, niin ei tarvitsisi pankkia vaihtaa.


    • 7cm

      Vilautin kassalla. Nuori kassaneiti punastui, mutta vanhempi kassarouva vain nauroi.

    • KylläOttaaPäähän

      Tappelen samasta asiasta tällä hetkellä.

      Nordea on ilmoittanut, että he lähettävät lähimaksullisen kortin kun vanha umpeutuu. Halusin tai en.

      Optia suostui lähettämään lähimaksullisen kortin tappelun jälkeen, josta on "lähimaksu kytketty pois päältä".

      Hohhoijaa. Parempaa onnea aloittajalle...

    • opkr

      OP:lta saa kortin jossa ei ole lähimaksu-ominaisuutta.

    • santeri44

      Mä tykkään käyttää käteistä. On kiva, kun jää kaupasta kolikoita jotka voi laittaa kippoon, joka välillä täyttyy. Mites esim torilla tms maksat, jos ei oo käteistä?
      Tuo koko lähimaksu systeemi on peruksista.
      Selvitin just nordeasta, niin se tulee uusiin kortteihin pakolla.
      Tuttavalle kävi niin, että ei ollut aktivoinut sitä ja kappas, eräässä kaupassa kun oli tunkemassa korttia sisään, se menikin lähimaksulla itekseen.
      Mä en halua sitä, mä haluun normaalisti maksaa. Kaikki tehään niin idioottimaiseksi nykyisin. Ollaan muka trendikkäitä.
      Kohta hankin sellaisen työpaikan, jonne ei tarvii mennä ite, mut josta saa palkkaa.
      Alan olemaan kypsä näihin nykyajan villityksiin.
      Kiitos:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe