vahvistin rikki

Mikkoo

Mulla on sellanen noin 10 vuotta vanha kitaravahvistin tuolla autotallin perukoilla lojumassa rikkinäisenä. Se on ollut varmaan 8 vuotta rikki. Itse en ymmärrä mitään niiden päälle. Kuka PIRKANMAALLA voisi tuollaista vekotinta katsoa ja arvioida mikä siinä on vialla? Vai olisiko joku teistä alan ammattilainen? Ja edullista vaihtoehtoa etsin... sillä saattaa olla että sillä vahvistimella ei tee mitään...

3

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai kela
      • eah

pirkanmaalla wahvarikellari on (tre,teiskontie) ehdoton ykkösmesta ja koko suomenkin mittakaavassa yksi alan kovimpia, varsinkin jos kyseessä on putkikone.

transistori vekottimen voikin viedä ihan mihin tahansa tv-radio huoltoon pirkanmaalla, tällä sektorilla audiotaso ainakin huoltaa paljon soittokamoja

mut kerrohan ensin mikä kone on kyseessä se ratkaisee fixauksen järjellisyyden

• lisäys
        eah kirjoitti:

pirkanmaalla wahvarikellari on (tre,teiskontie) ehdoton ykkösmesta ja koko suomenkin mittakaavassa yksi alan kovimpia, varsinkin jos kyseessä on putkikone.

transistori vekottimen voikin viedä ihan mihin tahansa tv-radio huoltoon pirkanmaalla, tällä sektorilla audiotaso ainakin huoltaa paljon soittokamoja

mut kerrohan ensin mikä kone on kyseessä se ratkaisee fixauksen järjellisyyden

mikäli kyseessä on trankkupeli...

1 sulake
        2 jos palaa heti, vika on pääteasteen puolella 75% tapauksista huoltuu vaihtamalla päätetrankut tms vahvistin piirit mikäli elektorilta tai bebekiltä on niitä ostettavissa
        3 kylmäjuotos/muu huono juotos koneen omassa resonanssissa irronnut - kone auki virrat päälle mikäli menee, ja koputella komponentit läpi jollain turvallisella tikulla puuikku tai muovinen kuulakärkikynä ei kuitenkaan millään metallisella tai esim lyijykynällä vian löyttyminen kuuluu kyllä kaittimesta

transistorivahvistinten piirilevyilla jännitteet ovat yleensä suht pieniä (poislukien muuntajan ympäristössä)

hyödyllisiä työkaluja ovat myös mittari ja kolvi

putkivahvistin kannattaa ehdottomasti ja jokatapauksessa viedä kokeneelle tekijälle. sisäiset jännitteet ovat parhaimmillaan 500v. luokkaa.

---sähkön kera ei pidä leikkiä jos ei ole ehdottaman varma siitä mitä tekee, en siis kehota ketään ehdointahdoin kokeilemaan tapoja joilla olen itse jonkunkymmentä vikaa kitarakamoista paikallistanut ja korjannut harrastelijapohjalta--

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      82
      2952
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      298
      2590
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      189
      1466
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1162
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      1012
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1001
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      940
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      938
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76