Galaxy S5 näyttö vilkkuu

E8kfkxiw1

Puhelin on 1,5v vanha, ei koskaan pudotettu tai kasteltu. Viime syksystä alkaen näyttö on alkanut vilkkumaan oksennuksenvihreää väriä kun kirkkauden säätää alhaisimmalle tasolle. Hieman ylemmällä kirkkaudella värisee lievästi, ja kun kirkkauden säätää täysille, ei värise lainkaan. Kävi jo huollossa jossa ohjelmisto asennettiin uusiksi mutta ongelma ei poistunut. Mikä avuksi? Muuten puhelin toimii hyvin. Takuuta vielä 5kk jäljellä. Ajattelin laittaa uudelleen huoltoon jos pahenee mutta epäilen että korjaantuuko taaskaan...

Googlettamalla "flickering samsung screen" havaitsin etten suinkaan ole ainoa jolla tämä ongelma on.

33

7635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ari88

      Minulla sama ongelma, toukokuussa 2015 ostett. Noin1kk sitten käytin huollossa, tekivät just jotain ohjelmapäivitystä. Nyt ongelmat jatkuu, näyttö välkkyy vihreänä ja aamuisin ei meinaa näytön taustavalo syttyä. Erittäin ärsyttävä ongelma!

    • Tuntematonsotilass

      Sama mulla on s5 vilkkuu kun laittaa alhaisimmalle kirkkauden mikä neuvoksi?

    • S5syöpä

      Aamulla näyttö vilkkuu jos ollut koko yön latauksessa ja kirkkaus matalalla. Kun akun varaus laskee niin lakkaa näytön vilkkuminen.

    • S5näyttövälkkyy

      Mulla ei kyllä vilku eri värisenä mut näyttö kans värisee varsinkin jos on kirkkaus himmeämpänä. Alotti jotain viikko sitten. En muuten oo ajatellu et onko enempi sillon kun on latauksessa/just ottanu latauksesta. Pitää seurata ja jos pahenee niin ottaa yhteys jälleenmyyjään. Ja puhelin ostettu alle vuosi sitten.

      • Adalmiin

        Mulla on myöskin sama ongelma. :(
        Samsung galaxy alpha puhelin. En oo kertaakaan käyttäny huollossa ja en tiiä kandeeko mun viedäkkään jos se ei kerran auta mitään. Mulla vilkkunu taas tänään ja eilen, laitoin näytön pois autolta niin toimii ihan täysiään. Onks kellään koskaan ollu että videoita kattoessa yhtäkkiä alkaa vilkkumaan?


    • SaijaR

      Mulla myös sama ongelma. Näyttö jo kerran vaihdettu mutta uusi näyttö ( 7 kk ) vanha välkkyy lähes koko ajan. Onko kukaan saanut vastausta missä vika ja mikä avuksi?

      • Anonyymi

        Kerran oon kai (samsung jonku tabletin) korjannu tuosts välkkymmisestä. Mutts en ny muista miten oisko ollu sillee et lsitoin aika kauaks aikas laturii, entiää toimiiko puhelimil mut ainaki tabletil toimii


      • Anonyymi

        Elisa haluaa vain saada myytyä UUDEN PUHELIMEN , sen vuoksi laittavat vilkkumaan##


    • Okeiokei

      Mulla on sma, se rupea vaa yhtäkkii väreilee vihreetä, vaikka se ei ole tippunut tai mitään. Tää on ollut mulla ehkä joku 7kk ja tää alkoi vaan yhtäkkiä tekemää tälleen. Muuten puhelin toimii hyvin, mutta se tekee näin. Se alottI tän eile

    • Senniiii

      Heippa! Mulla aivan sama ongelma, mutta puhelin on jo reilu kaksi vuotta vanha (Galaxy s5). Aamuisin kun puhelin ollut yön latauksessa, niin näyttö on ihan kamalan näköinen. Auttaa kun säätää näytön kirkkautta suuremmalle.

      • Hjdkdkskdg

        Mulla just sama ongelma saman mallisen ja samanikäisen puhelimen kanssa. Onkohan nämä jo vanhuuden vaivoja?


      • ghghghg

        Millainen elinkaari puhelimille yleensä on ajateltu. Oma Galaxy S2 on yli viisi vuotta vanha. Puhelin on muutaman kerran tipahtanut ja kerran kastunut kunnolla, mutta toimii edelleen moitteettomasti.


    • Jonne124

      Kun lisään kirkkautta niin ennen toimi, mutta ei enää puhelin ehkä 1,5 vuotta vanha.

    • 234234

      Sitähän olen yrittänyt kertoa, että nuo galaksit pysyy ehjänä sen muutaman vuoden..

    • maxim.5v

      Samsungin kaikki elektronikka tuotteet olivat jo 90-luvulla heikkoja, mutta halpoja.
      Ihmetystä herättää, mistä sen suosio johtuu? Halvoista komponenteista kasaavat tv:t ja puhelimet. Ovat itse myöntäneet pistävänsä 2€ osan tilalle 0,50€ maksavan, että hajoaa pian. On tainnu mennä laskut sekaisin, kun hajoavat jo takuun aikana.

    • JaffaRedhead

      Ilmeisesti kukaan ei oo keksiny miten vaiva korjataan tai selvittäny mistä tuo johtuu? (Samsung A3)

    • KokkeliVekqli

      Itsellä alkanut myös loppusyksystä Vilkkumaa näyttö (galaxy s5) ja etenkin jos kylmällä pitää puhelinta esim. olkavarsikotelossa lenkillä niin näyttö ei vastaa enää mihinkään. Kahden viikon etelänlomalla, missä lämpötila oli koko ajan 25 ei ollut mitään ongelmaa, mutta nyt taas Suomessa vika on jatkunut.

      Kiitos muuten tuosta näytön kirkkaus -vinkistä. Auttaa ainakin hetken.

    • GSMasentaja

      Tuon näyttö ongelman pystyy kyllä itsekin korjaamaan, jos vain omistaa kolvin.
      Korjaus tapahtuu näin. Avaa takakansi, poista akku, avaa takana olevat ruuvit ja avaa puhelin.
      Lämmitä kolvi ja kolvaa piirilevyssä olevat kaksi nystyä yhteen, niin silloin polarisaatio anodeissa kääntyy kollektiivisen plus/miinus sektion lävitse, jolloin näytön signaali saa magneettis hypervaation kahden ei polaaristen sinkkien välille.
      Jo tina liitosten lämmitys auttaa parantamaan kontaktia.
      Jos kaikki tinaukset on löystyneet, niin uuni kikka toimii siten, että lämmitä uuni 250 asteeseen. Kun uuni on lämmin, niin laita luuri uuniin yhdeksi minuutiksi, tällöin tina notkistuu ja kiinnittyy kunnolla piirilevyyn.

    • E8kfkxiw1

      Kiitos GSMasentaja!!
      Testasin tuota uunikikkaa.

      Lämmitin uunin 250 asteiseksi, otin S5 puhelimesta akun irti ja laitoin uuniin kolmeksi minuutiksi.

      Tämän jälkeen annoin sen jäähtyä ja laitoin akun paikoilleen.

      Käynnistin puhelimen ja huomasin että se toimi niin se toimi silloin kun sen ostin. Todella kirkkaat värit näytössä, sekä itse puhelin toimii kuin uutena.
      Kiitos paljon vinkistä GSMasentaja!!!

      • höpöhöpöttäjät

        Tuskin seitsemässä minuutissa olet ehtinyt lämmittää uunia ja kokeilemaan.


    • Kellokoskenasukki

      Miulla oli uuni valmiina päällä, koska paistoin joulukinkkua

    • 7369_

      Sama ongelma täälläkin. Ainakin ajottain auttaa se, että poistaa "täpän" näytön kirkkauden liukusäätimen perässä olevasta "Auto/-laatikosta. Mut missä varsinainen vika, en tiedä, eikä aiemmat kommentit lupaa paljoa korjauksesta..

    • 423f3d

      Siitä sen saatte kun maksatte noista galaxy rojuista 700€. Käyttöikä samsungin vehkeillä on kaksi vuotta.

      • Minämitäämaksamistää

        Pakko nauraa. Mikä 700e? Harvat puhelimet maksaa sen verran. Itse maksoin omastani uutena noin 150e. Kuka maksaisi puhelimesta vuokran verran. Herää ny unistas ja muista kiillottaa omaa puhelintasi sen arvon mukaisesti.


    • josAuttaa

      ostin kanssa galaxy a5 2016 ja alkoi välkkymään 2017 heinäkuun aikaan mutta sain loppumaan kun otin automaattinen kirkkaus jutskan pois.

      • S5näyttö

        Onko joku ratkaissut ongelman? Saman tyylisiä ongelmia ilmaantui minunkin Galaxy S5:een. Hankittu kesällä 2015. Putosi kyllä samoihin aikoihin kun oireet alkoivat.

        Lämpötila taitaa tässäkin vaikuttaa, lämmettyään taitaa toimia paremmin.

        Auttaisiko puhelimen resetointi? Päivitykset pitäisi kyllä olla tehtyinä jo. Lieneekö tässä näytönohjainta jota voisi päivittää?


    • Jooe90

      Asetukset-> järjestelmä -> tietoja laitteesta -> näpäytä koontiversiota 6 kertaa nopeasti.

      Aloitusnäyttöön -> asetukset -> järjestelmä -> kehittäjän asetukset -> laitteistokiihdytteinen hahmonnus -> poista laitteistokerrokset käytöstä.
      Siinä pitäs olla ratkaisu ainakin himmeän näytön välkkymiseen.

    • Salamavälähtelee

      Mikähän on vialla kun aina kun mobiilidata on puhelimessa päällä niin välillä kuuluu naps ääni ja salama kamerassa välähtää?
      Puhelin on tehnyt tätä pitkään jopa alustuksen jälkeen ja vain luotettavia sovelluksia olen asennellut joita oli vanhassakin puhelimessani.

    • Gyu

      Mulla samsung galaxy A3 neljä vuotta vanha,alkoi satunnaisesti vilkkumaan vuosi sitten,korjautui kun otin automaattisen näytön kirkkauden säädön pois päältä

    • Anonyymi

      Mulla kävi sama juttu noin 1,5 vuotta vanhalla Samsung Galaxy a3 puhelimella. Jos säätää kirkkauden himmeelle niin alkaa välkkymään. Sama asia jos laittaa Always on Display-asetuksen päälle niin se alko välkkymään. Nyt onneks on uus puhelin joka ei jumita

      • Anonyymi

        Ja jos oli ollu puhelin ulkona vaikka ei kastunu tai oli kylmä niin sitte ku yritti käynnistää siihen tuli eri värejä jotka vilkku sillee oudosti


    • Anonyymi

      Mulla sama juttu entisen puhelimen kanssa (Samsung Galaxy a3) jos näytön kirkkaus oli himmeimmällä nii alko vilkkumaan sellasta vihreetä väriä. Ei ollu koskaan puhelin tippunu tai kastunu. Nyt onneks on uus puhelin

    • Anonyymi

      Tuli mieleen tuo jonkun viestissä oleva teksti.
      Se ,että Elisa laittaisi nuo värinät.
      No ainakin se voisi koskea minun puhelinta kun poistin kaikki Elisan lisukkeet ,eli Elisa viihteen ja turva veloitukset.Koska tuntuma on ,että ainoa asiakaspalvelu tarkoitus on myydä asiakkaalle kaikki mahdollinen.
      Eikä oteta selvää mikä on asiakkaan todellinen tarve .
      No sain värinät kuriin ja ainoastaan tätä puhelin maksua ( 19.90 ) makselen . Jos en vaihda johonkin toiseen.
      Siis jos nostavat taas hintaa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe