Partiotytön huivia ei paheksuta

PipoPäässä

Partiotyttö saa peittää kaulansa huivilla, eikä sitä kukaan paheksu, mutta muslimityttö ei saisi peittää päätään huivilla, mistä tämä ero perimmiltään johtuu?

8

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HijabPois

      Syynä tunnistettavuus. Partiohuivi ei haittaa kaulalla tunnistusta mistään suunnalta.

      Hijab (muslimien päähuivi, vain kasvot näkyy) aiheuttaa sen, että ihminen on tunnistettavissa vain suoraan edestä ja vain kasvojen perusteella.

      Jopa Turkissa hijabin käyttö on osin kielletty. Ranskassa kokonaan. Muutkin euroopan maat ovat kiristämässä käytäntöjään.

      Jos on Suomeen tullut, kannattaa lopettaa Hijabin käyttö, jos ei halua jäädä työttömäksi.
      Maahanmuuttajien muutenkin vaikea työllistyä, miksi vielä sitä lisää vaikeuttaa Hijabin käytöllä.

    • fgghjkl

      Partiotytön huivi on partiolaisuuden merkki, ja lisäksi käytännöllinen, lämmittää ja suojaa tarvittaessa, sama pojillakin. Ja muilla suomalaisten päähineillä. Se ei ole uskonnollinen merkki. Sillä ei ole seksuaalisen peittelyn ja alistuneisuuden merkityksiä kuten islamin huiveilla. Mamuko kysyy noin tyhmiä.

      • tyhmä_kysyjä

        "Mamuko kysyy noin tyhmiä."
        Todennäköisesti kysyjä on suvaitsevainen punavihreä feminatsi, joka fanittaa naisien kaapuasuja Suomessa.


    • voi_hyvät_hyssykät

      Huivi kaulassa tai pää paketoitu. On siinä vissi ero. Täytyykö tuokin vääntää rautalangasta.

    • no_siitävaan

      Ihanko täys ääliö on päässyt aloittajaksi ?

    • 4537476

      Kyse on ideologiasta huivin taustalla. Muslimin huivi edustaa hihhulismia ja halua elää miehen käskyvallan alaisena. Ja islamin hihhulismi taas edustaa kokonaisvaltaista uskonnollista elämäntyyliä ja politiikkaa, eli ei pelkästään omaa henkilökohtaista uskoa vaan halua sekoittaa uskonasioitaan myös muidenkin ihmisten elämään enemmän tai vähemmän agressiivisesti - eli vaarallista länsimaisille arvoille.

    • uskonnotpoissuomesta

      Hijab ei ole myöskään suurimman osan oma valinta, vaan se on pakolla laitettu päälle lapsena ja koska he elävät se päällä koko ikänsä, vain rohkeimmat uskaltautuvat ottaa sen pois.

    • muu.hame.d

      Partiotyttö päättää itse, kantaako huivia.

      Partiotarinaan ei liity vanhahtavaa, itseään autistisesti toistavaa tekstiä tai kehotuksia avioliittoaikeisiin lapsien kanssa tai vihanlietsontaa asioista toisin ajattelevia kohtaan.

      Partion voi myös lopettaa ilman hengenmenetysuhkauksia.

      Modernissa valtiossa, jos valittavana olisivat toisen poissulkien vain nämä kaksi, partioaate on huomattavasti sekä yhteiskunnalle että yksilön mielenterveydelle ja kehitykselle soveliaampi.

      Sinänsä hienoa, että vielä toistaiseksi Suomessa täysi-ikäinen henkilö voi itse vapaasti valita, mikä aate häntä parhaiten palvelee.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3660
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2890
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2683
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2159
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1907
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1888
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1847
    Aihe