Aivohiilarit

aivohh

Aina välillä pulpahtaa esiin mystinen käsite aivohiilarit. Mistä tämä on peräisin ja mitä sillä oikein tarkoitetaan?

6

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv

      Hermokudos ei pysty käyttämään energianlähteenään rasvaa. Tarvitaan siis hiilihydraattia. Osa hiilihydraatista voidaan korvata kylläkin ketoaineilla mutta siltikin ihminen (ja siis lähinnä aivot, verisolutkaan eivät kye käyttämään rasvaa ja sydän on sen verran kovalla rasituksella että sekin kuluttaa hieman glukoosia) kuluttaa ketoosissakin yli 100 g glukoosia päivässä.

    • syö-hiilareita-vaan

      Aivot tarvii hiilareita ja siksi VHH-ruokavalio vahingoittaa aivoja ja johtaa ainakin hitaampaan aivotoimintaan.

      • Termivirhe

        Aivot tarvitsee (=käyttää) glukoosia ja sitä saadaan helpommin hiilareista kuin rasvasta ja proteiineista.


      • Aivojen toimintaa ollaan aloitettu vasta tukimaan, eikä ilmeisesti takoin tiedetä mikä niitä tuhoaa. Ei tiedetä montako hampurilaista, hot dokia, ranskalaista ja coca colaa ne pyytävät, no täällä kuitenkin tiedetään, liiat hiilihydraatit ne tuhoavat ?


      • Väärät_perusteet
        uusajattelija kirjoitti:

        Aivojen toimintaa ollaan aloitettu vasta tukimaan, eikä ilmeisesti takoin tiedetä mikä niitä tuhoaa. Ei tiedetä montako hampurilaista, hot dokia, ranskalaista ja coca colaa ne pyytävät, no täällä kuitenkin tiedetään, liiat hiilihydraatit ne tuhoavat ?

        Aivot käyttävät vain 100% tarvitsemaansa glukoosia "polttoaineenaan". Aivot ei voi lihota. Aivoja ei "tankata" cokisella ja ranskalaisilla, niiden ylijäämä kertyy ihmisen rasvapatjaan varastoon tulevaa käyttöä varten. Usein tuo tuleva käyttö ei kulutakaan varastoa tyhjäksi ennen kuin tankataan täydennys ja ihminen lihoaa.


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe