Ehdotus hinnoitteluksi

Sisäänhinnoittelija

Usein kuulee mainittavan, että taksit ovat liian kalliita. Erityisesti aloitusmaksua kritisoidaan liian suurena. Nykyäänhän se on siinä karkeasti 6-9 euroa.

Ajattelin, että aloitusmaksun voisi tehdä vaiheittaiseksi seuraavasti:

1. Aloittaessa kyydin rapsahtaa aloitusmaksu 3 euroa
2. Kun ajettu 2 km, rapsahtaa lisäaloitusmaksua 2 euroa
3. Kun ajettu 5 km, rapsahtaa 2 euroa lisää
4. Kun ajettu 10 euroa, tulee viimeinen erä maksua, jälleen kaksi euroa.

Siten lyhyen matkan menijöille tulisi halvempia kyytejä, kun taas kiinteät maksut tulevat niille pääosin, jotka muutenkin aiheuttavat eniten kuluja.

Kommentteja?

40

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisäänhinnoittelija

      Korjaus viimeiseen kohtaan: Siis ajettu 10 km eikä kymmnene euroa. Lopullinen aloitusmaksu siis olisi tässä järjestelmässä 9 euroa kun on ajettu 10 km tai enemmän. Sen osuus siis olisi suhteellisesti pienempi kyydin hinnasta.

      • EiOleTodellistaa

        Suosittelen sinulle ihan muuta hommaa kuin hinnoittelua.


    • hjkhkjhkhkh

      Olihan varsinainen idea. Ihanko itse keksit?

    • fyfyfydddssss

      Älä enään ajattele.

      • ajaaaattele

        tai ajattele vaan, mutta säästä meidät täysin syyttömät noilta sun ajatuksilta :(:(


    • ajaaaattele

      Tai miten olisi

      1,5€/km

      Minimiveloitus 5km/7,5€

      Kyllä tuolla hinnalla kuskille se 13-14€ tuntipalkka katetaan ja isännällekin jää rahaa taskuun auton kulujen jälkeen

      • AamullaLääkäriin

        Tuomas, älä viitsi. Aamulla lääkäriin.


      • wergtdyu
        AamullaLääkäriin kirjoitti:

        Tuomas, älä viitsi. Aamulla lääkäriin.

        " älä stalkkaa, älä nimittele "

        Liian vaikeaa pellelle, ei voi mitään


      • MaltaTuomasLääkääriinPää
        wergtdyu kirjoitti:

        " älä stalkkaa, älä nimittele "

        Liian vaikeaa pellelle, ei voi mitään

        Ilmeisesti päivystyksessä jonoa. Odota nyt, kyllä se lääkäri ottaa sut vastaan, tutun pojan ongelmineen.


    • Ruotsinmalliparas

      Kyllä ruotsimalli on paras jossa aikataksa sekä kilometri taksa juoksee samaan aikaan. Jos kilometrihinta 1,55e/km pidetään ennallaan sekä myöskin aikataksa 45e/tunti, niin voitaisiin ihan hyvin laskea niitä aloitus maksuja esim arkisin 3,50e/lähtö ja öisin ja viikonloppusin 7e/lähtö.

      • Ruotsinmalliparas

        Kannatan!

        Kuskin tuntipalkka noin 14€ lomat eli tunnin työ maksaa kutakuinkin 22€ ALV:n kanssa

        Ja taasen 0,43€/km (alv:n kanssa) riittää kattamaan auton kulut

        Joten nöin ollen taksissa voisi tuntihinta olla vaikkapa 25€ (että jää isännällekin jotain) ja km-hinta pyöreesti 0,5€

        Ja aloitusmakut voitaisi korvata vaikkapa 5€ minimihinnalla


      • Berylia

        Mikä tuntipalkka? Taksia ajetaan provisiolla. Jos ei ole kyytejä, ei palkkaa.


    • rehellinenryöstö

      Vapautetaan kaikki hinnan saa itse päättää.Minä pyydän miljoonan.Tarra ikkunaan missä lukee miljoona ja satamaan odottamaan tai lentokentälle.
      10 keikkaa ja eläkkeelle otan 10 ihmiseltä 30% loppu elämän niiden palkasta.

      • Susi.Määttä

        Et loppu elämän palksta!

        Eikös rikoksella (tossa tapauksessa petos) hankittu velka vanhene 15 vuodessa


      • jeevapaus

        Ei se mikään petos ole, jos asiakas autoon istumalla hyväksyy ehdot. Se olisi asiakkaan puolelta petos, jos jättäisi maksamatta. Tätä se hintojen vapautus tuo. Nautitaan nyt sitten.


      • Mika.Turtiainen
        jeevapaus kirjoitti:

        Ei se mikään petos ole, jos asiakas autoon istumalla hyväksyy ehdot. Se olisi asiakkaan puolelta petos, jos jättäisi maksamatta. Tätä se hintojen vapautus tuo. Nautitaan nyt sitten.

        Niin!

        Se on rikos jos ei maksa velkaa!

        Ja tuollainen saatava vanhenee 15 vuodessa!

        Eli korkeintaan 15 vuoden ajan voit saada siivuja tosta miljoonasta! Kukaan niitä ei sulle kertalaakista maksa


    • Sisäänhinnoittelija

      Taksikuskin TES palkka 12€

      Sunnuntailta tuplat

      Sanotaan että keskipalkka siis 15€

      Siihen päälle lomat, niin kuskin palkka 16,72€

      Tunnin työ siis maksaa firmalle 21€

      Siihen vielä ALV niin tuntihinta asiakkaalle on 23€

      Koska kuskin palkka juoksee myös silloin kun asiakas ei ole kyydissä, ja sanotaan että 50% ajasta on sellaista

      Tämä nostaa tuntihinnan asikkaalle 32 euroon ALV:n kanssa

      Auton km-hinta veroineen on 0,43€/km ja leikitään että ajosta 50% on tyhjänä jolloin km-hinta asiakkaalle olisi 0,65€

      Joten järkevät hinnat olisi 32€/h ja LISÄKSI 0,65€/km tämä siis riittää kattamaan kuskin palkat lisineen ja lomineen mainiosti

      • TuokkiÄläViitsi

        Tuomas...........


      • mikäsullaon

        Ottamatta kantaa sun laskelmiin mitkä ovat satuja.asikkaita ei ikinä ole 50% ajasta. Tänään esim 13 h töissä asiakas 2h45 min kyydisssä.
        Mikä tässä taksissa niin kiinnostaa et selvästikkään tiedä asioista mitään ja keksit kaikenlasia juttuja tänne.Hankkisit elämän.


      • mikäsullaon
        mikäsullaon kirjoitti:

        Ottamatta kantaa sun laskelmiin mitkä ovat satuja.asikkaita ei ikinä ole 50% ajasta. Tänään esim 13 h töissä asiakas 2h45 min kyydisssä.
        Mikä tässä taksissa niin kiinnostaa et selvästikkään tiedä asioista mitään ja keksit kaikenlasia juttuja tänne.Hankkisit elämän.

        Sanotaan näin että noilla hinnoilla on se 50% kyydissä

        Ja eikös sun vuoro ollut hyvä! yli 10h palkallista "taukoa" kelpaisi mullekin


      • TuokkiHeiLopeta
        mikäsullaon kirjoitti:

        Sanotaan näin että noilla hinnoilla on se 50% kyydissä

        Ja eikös sun vuoro ollut hyvä! yli 10h palkallista "taukoa" kelpaisi mullekin

        Tuomas, typeryys jatkuu. Nimimerkkien kopiointia ja samaa tuubaa.


      • Berylia

        Taksialan TES ei ole yleissitova ja näin ollen sitä ei PÄÄSÄÄNTÖISESTI sovelleta kuljettajiin. Työehdot tulevat näin ollen suoraan työaikalaista ja vuosilomalaista sekä joitain säädöksiä löytyy myös työsuojelun valvontalaista.
        Se noudatetaanko näitä on täysin kuljettajan valveutuneisuuden varassa. Kun ottaa huomioon että tuskin kukaan taksilupien omistajista on perehtynyt näihin lakeihin niin voi vain arvailla toteutuuko oikeus ja kohtuus kuljettajien kohdalla. Jos menee sanomaan jotain vaikka sunnuntailisistä niin saattaa sen sillä kertaa saada mutta kummasti ei enää sovi ajovuorot kohdalle siinä yrityksessä. Karua, mutta totta.


      • turkulaiensaapataan
        Berylia kirjoitti:

        Taksialan TES ei ole yleissitova ja näin ollen sitä ei PÄÄSÄÄNTÖISESTI sovelleta kuljettajiin. Työehdot tulevat näin ollen suoraan työaikalaista ja vuosilomalaista sekä joitain säädöksiä löytyy myös työsuojelun valvontalaista.
        Se noudatetaanko näitä on täysin kuljettajan valveutuneisuuden varassa. Kun ottaa huomioon että tuskin kukaan taksilupien omistajista on perehtynyt näihin lakeihin niin voi vain arvailla toteutuuko oikeus ja kohtuus kuljettajien kohdalla. Jos menee sanomaan jotain vaikka sunnuntailisistä niin saattaa sen sillä kertaa saada mutta kummasti ei enää sovi ajovuorot kohdalle siinä yrityksessä. Karua, mutta totta.

        Mikä vitun tessi. Taksissa saat noin 30-40% alvittomasta kassasta miinus verot ja tämä on fakta.Eli eilen sain 49euron kassasta 15,50 miinus verot.
        Tupakkaa aski kaksi kahvia lapsille jäi ruokaan 3 euroa.
        Onneksi tänään on vappu saan parisataa,mutta jos ois vapaa hinnoittelu saisin pari tonnia.


      • Berylia
        turkulaiensaapataan kirjoitti:

        Mikä vitun tessi. Taksissa saat noin 30-40% alvittomasta kassasta miinus verot ja tämä on fakta.Eli eilen sain 49euron kassasta 15,50 miinus verot.
        Tupakkaa aski kaksi kahvia lapsille jäi ruokaan 3 euroa.
        Onneksi tänään on vappu saan parisataa,mutta jos ois vapaa hinnoittelu saisin pari tonnia.

        Niinpä! TESsiä EI SIIS noudateta. Syy on siinä että taksiyrittäjistä enin osa ei ole järjestäytynyt työnantajaliittoon.
        JOS tämä ministerin kaavailu toteutuu ja luvat vapautetaan niin markkinoille tulee suuria taksifirmoja jotka ovat todennäköisimmin järjestäytyneitä. Tästä seuraa sitten se että kuljettajille tulee takuupalkka joka TESsissä on mainittu. Sunnuntailisän 100% korotus tulee voimaan. Yötyölisä tulee maksuun. Jne, jne,...
        SIITÄ taas seuraa hintojen järkyttävä nousu.

        Ei se kaiken vapauttaminenkaan ole aivan yksinkertaista. Seurauksia ei voi edes ennakoida jos mennään liian suuria askelia.

        Minusta ajoluvista, aluerajasta ja kattohinnasta ei ainakaan voi luopua.

        Ajolupa pitää palvelun tason korkeana ja suomenkielisenä.
        Alueraja takaa palvelun toimimisen kaikkialla maassa.
        Kattohinta estää ryöstöhinnoittelun.


      • HakeuduHoitoonTrolli
        turkulaiensaapataan kirjoitti:

        Mikä vitun tessi. Taksissa saat noin 30-40% alvittomasta kassasta miinus verot ja tämä on fakta.Eli eilen sain 49euron kassasta 15,50 miinus verot.
        Tupakkaa aski kaksi kahvia lapsille jäi ruokaan 3 euroa.
        Onneksi tänään on vappu saan parisataa,mutta jos ois vapaa hinnoittelu saisin pari tonnia.

        Kuskien psykoosi vaan pahenee! Olisko ruuhkaa kun ette päässyt hoitoon...

        "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Mitä tästä voimme päätellä, prosenttipalkaus voi vain NOSTAA todellista tuntipalkkaa, ei laskea


      • 9999999
        HakeuduHoitoonTrolli kirjoitti:

        Kuskien psykoosi vaan pahenee! Olisko ruuhkaa kun ette päässyt hoitoon...

        "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Mitä tästä voimme päätellä, prosenttipalkaus voi vain NOSTAA todellista tuntipalkkaa, ei laskea

        Hei homo miksi puhelin ei soi.


      • Berylia
        HakeuduHoitoonTrolli kirjoitti:

        Kuskien psykoosi vaan pahenee! Olisko ruuhkaa kun ette päässyt hoitoon...

        "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Mitä tästä voimme päätellä, prosenttipalkaus voi vain NOSTAA todellista tuntipalkkaa, ei laskea

        Sinulla on ihan hyviä pointteja kyllä mutta et ole ottanut huomioon sitä että TESsiä ei kaikesta huolimatta noudateta koska ei ole pakko. Prosenttipalkka ei takaa mitään minimipalkkaa taksia ajettaessa. Kuljettajan osuus tosiaan on noin 1/3 verottomasta tulosta ajovuorolta.
        Järjestäytyneet työnantajat maksavat TESsin mukaisia palkkoja ja lisiä, muut eivät.
        Tämä tilanne säilynee kunnes suurin osa taksiyrittäjistä järjestäytyy työnantajaliittoon. Tosin en pidättäisi hengitystäni sitä odotellessa.

        Itse en ole ajanut taksia metriäkään mutta tuo työaikalaki, vuosilomalaki ja työsuojelun valvontalaki on tullut tutuksi ja ne pätevät kaikkiin niihin jotka tekevät töitä järjestäytymättömälle työnantajalle millä alalla tahansa.


      • weferfrew
        Berylia kirjoitti:

        Sinulla on ihan hyviä pointteja kyllä mutta et ole ottanut huomioon sitä että TESsiä ei kaikesta huolimatta noudateta koska ei ole pakko. Prosenttipalkka ei takaa mitään minimipalkkaa taksia ajettaessa. Kuljettajan osuus tosiaan on noin 1/3 verottomasta tulosta ajovuorolta.
        Järjestäytyneet työnantajat maksavat TESsin mukaisia palkkoja ja lisiä, muut eivät.
        Tämä tilanne säilynee kunnes suurin osa taksiyrittäjistä järjestäytyy työnantajaliittoon. Tosin en pidättäisi hengitystäni sitä odotellessa.

        Itse en ole ajanut taksia metriäkään mutta tuo työaikalaki, vuosilomalaki ja työsuojelun valvontalaki on tullut tutuksi ja ne pätevät kaikkiin niihin jotka tekevät töitä järjestäytymättömälle työnantajalle millä alalla tahansa.

        Tes antaa minimituntipalkan ja sanoo "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Eli kyllä, palkkaa voidaan maksaa tietty osuus kassasta mutta siinä ei ole järkeä

        Hiljaisina aikoian pakko maksaa se tuntipalkka ja vilkkaina vuoroina vielä ylikin....

        Joten unohdetaan ne trollailut siitä miten kuskai kiinnostaa auton tuotto! Eikös ne halutuimmat vuorot ole juurikin niitä ma-ti öitä, palkka juoksee, kuski ei


      • Berylia
        weferfrew kirjoitti:

        Tes antaa minimituntipalkan ja sanoo "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Eli kyllä, palkkaa voidaan maksaa tietty osuus kassasta mutta siinä ei ole järkeä

        Hiljaisina aikoian pakko maksaa se tuntipalkka ja vilkkaina vuoroina vielä ylikin....

        Joten unohdetaan ne trollailut siitä miten kuskai kiinnostaa auton tuotto! Eikös ne halutuimmat vuorot ole juurikin niitä ma-ti öitä, palkka juoksee, kuski ei

        Tuot edelleen tuon TESsin sanelemat ehdot keskusteluun alasta jossa TESsiä ei ole pakko noudattaa. Mitään minimipalkkaa ei ole jos työnantaja EI OLE järjestäytynyt.

        Nämä ovat totta:

        "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu."
        "Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."
        "Hiljaisina aikoina pakko maksaa se tuntipalkka ja vilkkaina vuoroina vielä ylikin....".

        jos sovelletaan TESsiä.

        Jos taas ei sovelleta niin
        kuljettajan palkka on täysin riippuva kyytien määrästä ja niistä kertyvästä tulosta. ==> jos ei ole ajoja niin ei ole palkkaakaan.

        En henkilökohtaisesti tunne kuin muutama kymmenen taksinkuljettajaa mutta kehenkään ei sovelleta TESsin määräyksiä. Kaikki saavat myös provisiopalkkaa. Kukaan ei saa ylityö-tai sunnuntaikorvauksia.

        Halutuin vuoro on pe-illasta la-aamuun. Tuolloin on eniten ajoja ja myös ansio kaikkein suurin.


      • Berylia
        Berylia kirjoitti:

        Tuot edelleen tuon TESsin sanelemat ehdot keskusteluun alasta jossa TESsiä ei ole pakko noudattaa. Mitään minimipalkkaa ei ole jos työnantaja EI OLE järjestäytynyt.

        Nämä ovat totta:

        "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu."
        "Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."
        "Hiljaisina aikoina pakko maksaa se tuntipalkka ja vilkkaina vuoroina vielä ylikin....".

        jos sovelletaan TESsiä.

        Jos taas ei sovelleta niin
        kuljettajan palkka on täysin riippuva kyytien määrästä ja niistä kertyvästä tulosta. ==> jos ei ole ajoja niin ei ole palkkaakaan.

        En henkilökohtaisesti tunne kuin muutama kymmenen taksinkuljettajaa mutta kehenkään ei sovelleta TESsin määräyksiä. Kaikki saavat myös provisiopalkkaa. Kukaan ei saa ylityö-tai sunnuntaikorvauksia.

        Halutuin vuoro on pe-illasta la-aamuun. Tuolloin on eniten ajoja ja myös ansio kaikkein suurin.

        Edelleen

        Tutnipalkka on taattu!

        Siksi ne arkiyöt ovat haluttuja vuoroja... "palkka juoksee, minä en"

        Ja jos saa prosenttipalkkaa, meinaa se että vilkkaana aikana palkka voi nousta kivasti mutta hiljaisina aikoina mennään taulukkpalkalla...

        Esitetään nini että tyhmäkin tajuaa

        Kuski saa 40% kassasta 96

        8h vuoron aikana kassaan tulee 200€ prosentteina se tekee 80€. Kuitenkin tuntipalkka on taattu joten kuski saa 96€

        Noh sitten tulee parempi vuoro ja kassaan tulee 500€ kuski saa 200€

        Eli mitä voimme tästä päätellä. Prosenttipalkka voi NOSTAA tuntiansiota, ei laskea


      • turunfiksuinyksilö
        Berylia kirjoitti:

        Edelleen

        Tutnipalkka on taattu!

        Siksi ne arkiyöt ovat haluttuja vuoroja... "palkka juoksee, minä en"

        Ja jos saa prosenttipalkkaa, meinaa se että vilkkaana aikana palkka voi nousta kivasti mutta hiljaisina aikoina mennään taulukkpalkalla...

        Esitetään nini että tyhmäkin tajuaa

        Kuski saa 40% kassasta 96

        8h vuoron aikana kassaan tulee 200€ prosentteina se tekee 80€. Kuitenkin tuntipalkka on taattu joten kuski saa 96€

        Noh sitten tulee parempi vuoro ja kassaan tulee 500€ kuski saa 200€

        Eli mitä voimme tästä päätellä. Prosenttipalkka voi NOSTAA tuntiansiota, ei laskea

        Mistä turkulainen taas juttelet täällä.Kerro jotain vitsejä vaikka jos pystyt.
        Uskotko itse näihin sun palkka ratkaisuihin.Sussa ois poliitikko ainesta taidat itsekkin uskoa valheitasi.Tollanen patoligoninen valehtelu sopii just politiikkaan eikä ole mitään väliä mitä valehtelee kuhan juttua riittää eikä asiasta tarvitse tietää mitään.
        Voisitko antaa yhteystietosi niin pannaan puolue pystyyn.


      • Berylia
        Berylia kirjoitti:

        Edelleen

        Tutnipalkka on taattu!

        Siksi ne arkiyöt ovat haluttuja vuoroja... "palkka juoksee, minä en"

        Ja jos saa prosenttipalkkaa, meinaa se että vilkkaana aikana palkka voi nousta kivasti mutta hiljaisina aikoina mennään taulukkpalkalla...

        Esitetään nini että tyhmäkin tajuaa

        Kuski saa 40% kassasta 96

        8h vuoron aikana kassaan tulee 200€ prosentteina se tekee 80€. Kuitenkin tuntipalkka on taattu joten kuski saa 96€

        Noh sitten tulee parempi vuoro ja kassaan tulee 500€ kuski saa 200€

        Eli mitä voimme tästä päätellä. Prosenttipalkka voi NOSTAA tuntiansiota, ei laskea

        Ei tuntipalkkaa ole missään taattu. Jos TESsiä ei noudateta ja palkka on provisiopohjainen niin silloin minimi on nolla euroa.

        Esimerkeissäsi tulot menevät näin jos käytetään provisiopalkkaa:
        8h vuoron aikana kassaan tulee 200€ kuljettajan osuus yleensä 1/3 eli 66€.
        500€:n vuorosta tulee kuljettajalle 165€.
        Jos prosenttina käytetään 40%:ia niin sitten luvut ovat 80 ja 200.
        Muuta palkkaa ei tule.


      • LueSeVitunTES
        Berylia kirjoitti:

        Ei tuntipalkkaa ole missään taattu. Jos TESsiä ei noudateta ja palkka on provisiopohjainen niin silloin minimi on nolla euroa.

        Esimerkeissäsi tulot menevät näin jos käytetään provisiopalkkaa:
        8h vuoron aikana kassaan tulee 200€ kuljettajan osuus yleensä 1/3 eli 66€.
        500€:n vuorosta tulee kuljettajalle 165€.
        Jos prosenttina käytetään 40%:ia niin sitten luvut ovat 80 ja 200.
        Muuta palkkaa ei tule.

        Edelleen!

        En usko että juuri kukaan maksaa prosenttipalkkaa

        Kun auto ei tuota mitään, kuskin palkka juoksee

        Kun taasen auto tuottaa enemmän, niin se ylimääräinen osuus menee kuskille

        Konkurrishan siitä on tiedossa

        Nythän kyytien hinnoissa on ilmaa noin 50% joten sillä juurin mahdollistetaan tuo että voidaan maksaa täysi palkka vaikka tuon tuotto olisi 0


      • Berylia
        LueSeVitunTES kirjoitti:

        Edelleen!

        En usko että juuri kukaan maksaa prosenttipalkkaa

        Kun auto ei tuota mitään, kuskin palkka juoksee

        Kun taasen auto tuottaa enemmän, niin se ylimääräinen osuus menee kuskille

        Konkurrishan siitä on tiedossa

        Nythän kyytien hinnoissa on ilmaa noin 50% joten sillä juurin mahdollistetaan tuo että voidaan maksaa täysi palkka vaikka tuon tuotto olisi 0

        Minä olen lukenut työkseni TESsejä joten uskoisin ymmärtäväni myös taksi-alan TESsin sisällön melko hyvin.

        Nyt on vain niin ettei sillä todellakaan ole mitään väliä mitä siinä TESsissä lukee jos sitä ei sovelleta.

        Kerro muutama taksifirma joka maksaa tuntipalkkaa.

        Kuten jo kerroin niin tunnen monia taksin kuljettajia ja KUKAAN ei saa tuntipalkkaa vaan kaikki ovat provisiolla.


      • Berylia
        Berylia kirjoitti:

        Minä olen lukenut työkseni TESsejä joten uskoisin ymmärtäväni myös taksi-alan TESsin sisällön melko hyvin.

        Nyt on vain niin ettei sillä todellakaan ole mitään väliä mitä siinä TESsissä lukee jos sitä ei sovelleta.

        Kerro muutama taksifirma joka maksaa tuntipalkkaa.

        Kuten jo kerroin niin tunnen monia taksin kuljettajia ja KUKAAN ei saa tuntipalkkaa vaan kaikki ovat provisiolla.

        Eikhös noin 99,9% maksa sen tuntipalkan!

        Kuka oikeasti maksaisi provisiota!

        tuntipalkka juoksisisi silti vaikka auto ei tuota mutta taasen kun auto tuottaa paremmin, menisi ne ylimääräiset rahat kuskille -> konkrussi

        Kato kun se prosenttipalkka ei laskea sitä tuntipalkkaa, se voi vain nostaa


    • Hankielämä2

      Kerro nyt omin sanoin miksi jaksat jauhaa paskaa Suomi 24 satoja viestejä eikö sulla ole oikeaa tekemistä

    • Staditurku100-0

      Mainioita nämä keskustelupalstat.Asiallista keskustelua on mahdotonta käydä,kun aina löytyy joku turkulainen häviäjä jonka elämäntyö koostuu huonosta trollailusta.Hassua tässä on se,että lapsikin ymmärtää että tämän reppanan kirjoituksissa ei ole mitään järkeä.Silti urpo luulee että hänen jorinoita luetaan vakavissaan...Vai onkohan olemassa joku idioottien kerho jossa kaikki kirjoitettu muuttuu todeksi?Vaikka kirjoittaja olisi kuinka huono trolli.Koittakaa nyt järkevimmät olla vastaamatta tälle häirikölle.Vähän sama kun pelaisi futista 3 vuotiaan kanssa.Antaa pikkukaverin luulla että pärjää faijalle.......

    • Mike65

      Onhan se tottakai niin , että kuski ajaa kymmenessä tunnissa isännälle 100 euron kassan ja maksaa 12€/h kuskille, niin se on kannattavaa liiketoimintaa. Mutta kuinka kauan?

      • Mike65

        Aika pitkää ne firmat pystyssä olleet :)

        Kun 10 tunnin kassa on 700€ ja 10 tunnin palkka maksaa firmalle 168€ (lomakorvauksen kera)


      • mike65
        Mike65 kirjoitti:

        Aika pitkää ne firmat pystyssä olleet :)

        Kun 10 tunnin kassa on 700€ ja 10 tunnin palkka maksaa firmalle 168€ (lomakorvauksen kera)

        Mike rakas tule mulle töihin saat vaikka 20e tunti.Jos et saa 700e kassaa niin niinä päivinä saat lounaan ja limun,mutta eihän se ole ongelma sinähän ajat 700 joka päivä.okei voin tulla vastaan 600e päivästää riittää saat aina 200e jos saat sen 600 muuten nolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe