Mitä tarkoittaa?

ijijijiji

Ulosottoviraston mies antoi puhelimessa erikoisen vastauksen, voisiko joku asiasta ymmärtävä nyt selventää? Itse olin niin häkeltynyt etten ymmärtänyt kysyä enempää. Minulla tulevaisuudessa ulosmitataan palkasta velkojani joita en pysty maksamaan ja kysyin jo etukäteen asioista, koska ne vaivasivat mieltä. Halusin tietää voiko ulosoton kanssa sopia velkojen vapaaehtoisesta maksusta, jotta niitä ei ulosmitattaisi palkasta eikä työnantaja saisi tietää. Sain epämääräisen vastauksen että ovat harkinnanvaraisia päätöksiä, ja että tämä "x-kirjaimella" alkava sukunimi aiheuttaa sen että siihen ei ehkä suostuttaisi. (???)

Minulla ei ole vielä mitään velkoja ulosotossa, eikä ole koskaan ollut. Minulla ei vielä ole edes maksuhäiriömerkintää eikä sellaistakaan ole koskaan ollut. Perinnän kautta olen velkojani maksellut. Olen säännöllisesti työssä käyvä eikä ole lapsiakaan.

12

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajaa

      Ja lisäys aloittamaani viestiin, ennen kuin joku ehtii kommentoimaan: en ole romaanisukua enkä maahanmuuttaja. :) Ihan puhtaasti suomalainen sukunimi ja alkuperäinen Suomen kansalainen.

      • infopankki

        www.edullinenpikavippi.info kertoo lisää


    • 34634636

      Juu tuo on ihan uo:n päätettävissä voitko tehdä maksusopparin, jos on paljon velkaa nin yleensä siihen ei suostuta vaan päädytään palkan ulosmittaukseen.

      • aloittajaa

        Mutta kun vielä ei ole ulosotossa velkaa eikä maksuhäiriömerkintöjäkään. Sillähän tätä ihmettelenkin,


      • 34634636
        aloittajaa kirjoitti:

        Mutta kun vielä ei ole ulosotossa velkaa eikä maksuhäiriömerkintöjäkään. Sillähän tätä ihmettelenkin,

        Niin ? Uo asian päättää, ihan sama oletko ulosotossa vai vasta menossa sinne. mikään velvollisuus ei ole uo:n suostua soppareihin


      • aloittajaa

        Kysymykseni koski tuota kommenttia "tämä x-kirjaimella" alkava sukunimi.


      • 47457457
        aloittajaa kirjoitti:

        Kysymykseni koski tuota kommenttia "tämä x-kirjaimella" alkava sukunimi.

        No jos x-kirjaimella" alkava" olisi esim perintätoimisto lindorff niin luultavasti soppariin ei suostuta. Kuten tuossa sanottiinkin, uo tekee siitä itse päätöksensä ja tarvittaessa velkojilla on siihenkin sanottavansa.


      • opq

        Kyllä voi saada sopparin vaikka olisikin paljon velkaa uo:ssa. Maksukyky ratkaisee. Esim.säänn palkkatulo.


    • kksurnnks

      Ei taida löytyä lakikirjasta sellaista pykälää, jolla johonkin tiettyyn sukuun kuuluvaa henkilöä voitaisiin kohdella eri tavalla kuin muita. Menee perustuslain kanssa sen verran sukset ristiin tässä, että jos olisin sinä, kyselisin asiasta uo-miehen esimiehen kantaa ensin, eli soitapa voudille. Maksusopimuksiin ollaan ylipäätään nihkeitä nykyään ja heti ensi rikkomuksesta käynnistyy palkan ulosmittaus. Tai jopa siitä, että asiaa hoitava uo-mies vaihtuu, eli ilmoittamatta.

      • Onnibonni

        Taitaa olla niin, että tämä vapaaehtoinen sopiminen riippuu velkoojien hyvästä tahdosta. Tässä tapauksessa ulosottomies taitaa tietää, että velkooja X on sellainen kusipää, että hän haluaa rahat suoraan lain mukaan eikä tule tekemään mitään sopimuksia aloittajan kanssa.

        Voistko sinä, aloittaja, lainata sukulaisilta (tai muilta) rahaa ja maksaa niillä tämä ulosotton menevä velka pois kerralla, ja sitten maksaa näille sukulaisille sitä mukaa kun saat palkkaa?


      • pöljiäkö
        Onnibonni kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että tämä vapaaehtoinen sopiminen riippuu velkoojien hyvästä tahdosta. Tässä tapauksessa ulosottomies taitaa tietää, että velkooja X on sellainen kusipää, että hän haluaa rahat suoraan lain mukaan eikä tule tekemään mitään sopimuksia aloittajan kanssa.

        Voistko sinä, aloittaja, lainata sukulaisilta (tai muilta) rahaa ja maksaa niillä tämä ulosotton menevä velka pois kerralla, ja sitten maksaa näille sukulaisille sitä mukaa kun saat palkkaa?

        NO, voi pyhä yksinkertaisuus! Olipa älynväläys lainata sukulaisilta, ihan varmasti sukulaiset suostuu lainaamaan ja siinä menee viimeisetkin "kasvot" kun koko suku tietää kohta ko. henkilön velkaantumisesta!


    • hoit_su

      Sanoisin omana neuvonani, että ota yhteys ulosottovirastoon ja sovi käyntiaika. Asiat selviää parhaiten kasvokkain keskustelemalla. Tsemppiä sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe