turuus jottai ?

turkkulainen

Mikäs härdelli turuus tänään oli?

25

2594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänitakapenkistä

      Mikä härdelle se on, jos saarnaaja muistuttaa seurojen lopussa seuraavana lauantaina pidettävästä kristittyjen ehtooliskirkosta Mikaelin kirkossa?

    • ihmetyttää

      Ei mitään ihmeellistä ei vaan ennen rukoushuoneillamme ole ollut tapana ilmoitella jehovien eikä muidenkaan kirkkojen tilaisuuksista yksi sananpalvelija ylitti valtuutensa harhauttamalla antoi valehdellen ymmärtää että on seurakunnan järjästämä tilisuus

    • Kuulumme_kirkkoon

      Ja toinen sananpalvelija Tampereelta ylitti valtuutensa, kieltämällä kahvitilaisuuden järjestämisen esikoislestadiolaiselta kirkkoväeltä esikoislestadiolaisten trukouhhuoneella.

      • Aikoihin_on_eletty

        Siis tamperelainen kielsi Kahvitilaisuuden esikoislestradiolaisilta Turun rukoushuoneella. Luit oikein. Sama häsläri järjesti Jänsään rukoushuoneelle Ehtoolliset, ilman seurakunnan lupaa muutaman miehen voimin seurakunnalta salassa.


      • aallotkuohuu

        Jämsässä ollaan mielissään


      • teuta01
        Aikoihin_on_eletty kirjoitti:

        Siis tamperelainen kielsi Kahvitilaisuuden esikoislestradiolaisilta Turun rukoushuoneella. Luit oikein. Sama häsläri järjesti Jänsään rukoushuoneelle Ehtoolliset, ilman seurakunnan lupaa muutaman miehen voimin seurakunnalta salassa.

        Taisi olla saivare , tuntuu niin kotoisalta.


    • kiiruustpittää

      Viimeinen taistokos se sielläkin häärii kyllä vihollinen viimeiselläajlla kerkeää sillä on kiire

      • texsasranger

        Sama kaveri. Ukko ei uskaltanut ykk:ssa pitää puheenvuoroa ja nyt yrittää osoittaa uskollisuutta kannattajilleen. Yksin puhisee metsässä. Tällä tilaisuudella mistä kaveri ilmoitti, EI todellakaan ole mitään tekemistä EsikoisLestadiolaiset Ry: n kanssa! EI karvan vertaa!


    • entinentaistolainen

      Ennen puolustelin veljeä aika kovinkin nyt sitä ei voi enään tehdä näyttää eriseuranhenki purreen pahasti käytös osoittaa sen kun pitää valheella ja kieroudella sumuttaa seurakuntalaisia

    • Jeesuksenkanssamatkaan

      Ei ihmistä kannata koskaan puolustella, vaa kannattaa arvioida hänen saarnaamaansa sanaa Raamatun sanan valossa. Pyydän nyt puolueettomasti miettimään kyseisen veljen saarnoja ja tuomaan esiin, jos niistä Raamatunvastaisuutta löydätte. Sen edes kallis saarnaaja on ansainnut.

    • teuta01

      Sanon vain sen mitä tiedän Taistosta hän on minulle Rakassaarnaaja jo 45-50 vuoden
      takaa , jos jollakulla on häntä vastaan jotakin, tulee vain ensin minun juttusille niin .
      voimme keskustella asiat kontikseen ,
      .
      se Vesterisen vävy , ei ole aivan kaikessa tehnyt kaikkea oikein , johtuu siitä saa
      ta na sta, joka johti Taivaan kapinaan. Ennen kuin LUOMINEN oli vielä alkanut. Se
      Taisi olla HERRALLE kauhistus kun HÄN huomasi tilanteen .
      .
      Ja tätä minä tarkoitan ,ettei kukaan vain siihen , lankkuun kopastuisi eikä pois
      lankeaisi , sen katumattoman ja kovan sydämen pahuuden tähden, Olen TH:n
      Kanssa aloittanut koulun samassa paikassa , ja hän on serkkuni , mutta se saa
      ta na on saanut pahentaa , esim. sen ES:n ja vietellä puhtaan pojan.. .
      .
      Siksi kirjoitan näistä ,koska Vesterinen oli minun isäni Lankomies, ja pientä sukua
      siis minullekin , Muistan kun Taistosta tehtiin Saarnaaja , juuri ja juuri . mutta
      hyvin muistan kun tapanista tehtiin saarnaaja. Se oli vähän sen jälkeen ,,OS.
      oli tehty Ja hän olikin jämäkkä Mies. Sitten toinen OS. oli vanhempi savo.

      • Taota10

        Kovin huono on muistisi taisto tapsa ja eki tehtiin samalla kertaa!


      • sivustaseurannut

        Väärin muistat! Ei tehty samalla kertaa.


      • VanhenpiRistitty
        Taota10 kirjoitti:

        Kovin huono on muistisi taisto tapsa ja eki tehtiin samalla kertaa!

        Siitä ei kyllä ole 50 vuotta, kun Taisto lukijaksi määrättiin ja vielä vähemmän, kun häntä saarnaamaan pyydettiin. Leikkisi kyllä mielellään ns. vanhaa saarnaajaa!


    • hyvinsoppii

      Teu muistele sinä menneitä me elämme nykyajassa siulla taisi silmmät kääntyö nurin kun lankomiehesi käänty haudassa ei ole kauvas omena puusta pudonnut kun peilaa sinuu elämääsi E.H n tai vantte vesterikseen kaikki kolme aiheuttaneet valtaisat tuhot kristillisyydessä viimeinen taisto sopii oikein hienosti poppoonne

      • Huonostisoppii

        Hyvinsoppiille: Tuollaiset henkilökohtaisuuksiin menevät viestit onnistuvat vain separatistihajoittajilta. Kun elävä usko puuttuu, hedelmät ovat tuollaiset.


      • Niin-Sopii
        Huonostisoppii kirjoitti:

        Hyvinsoppiille: Tuollaiset henkilökohtaisuuksiin menevät viestit onnistuvat vain separatistihajoittajilta. Kun elävä usko puuttuu, hedelmät ovat tuollaiset.

        Pata kattilaa soimaa etteköhän ole kuitenkin tällä saraalla niitä suurempia syntisiä, kun teidän (kirkolliset) aikaansaannoksia täällä lueskelee. Aika törkeitä juttuja välistä tulee ajatus onko heillä laisinkaan omaatuntoa joka valvoisi tekemisiä uskosta puhumattakaan. Tämä P-j:lta tulee etunenässä kovin halventavia kirjoituksia joka tietenkin kumpuaa sieltä sisimmästä mihin saakka on hengellinen kehitys edennyt. Kuitenkin heidän kirjoitukset jäävät tänne muistiin ettekä niitä saa täältä pois. Toiseksi koko maailma voi lukea teidän törky kirjoitukset. Millaisen kuvan annatte lähinnä itsestänne.


      • Essulessu
        Niin-Sopii kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa etteköhän ole kuitenkin tällä saraalla niitä suurempia syntisiä, kun teidän (kirkolliset) aikaansaannoksia täällä lueskelee. Aika törkeitä juttuja välistä tulee ajatus onko heillä laisinkaan omaatuntoa joka valvoisi tekemisiä uskosta puhumattakaan. Tämä P-j:lta tulee etunenässä kovin halventavia kirjoituksia joka tietenkin kumpuaa sieltä sisimmästä mihin saakka on hengellinen kehitys edennyt. Kuitenkin heidän kirjoitukset jäävät tänne muistiin ettekä niitä saa täältä pois. Toiseksi koko maailma voi lukea teidän törky kirjoitukset. Millaisen kuvan annatte lähinnä itsestänne.

        Älä sinä hauku että mitä maailma ajattelee mitä kirjoitellaan. Ne suuret rosvot ovAt sekoittaneet koko kristillisyyden maineen maailman silmissä. Lisäksi ovat harjoittaneet lapsilaumaa karmealla tavalla. On onni onnettomuudessa että tieto pääsee kulkemaan, vaikka johtajat vievät pimennossa asioita valehdellen ,uhkaillen ja pakottamalla. On totta että pitäisi kirjoittaa maltilla, jokainen ottakoon onkeensa ettei kirjoita valhetta. Mielipiteitä saa olla ja perusteltua kritiikkiä.


      • ettenparemminsano
        Huonostisoppii kirjoitti:

        Hyvinsoppiille: Tuollaiset henkilökohtaisuuksiin menevät viestit onnistuvat vain separatistihajoittajilta. Kun elävä usko puuttuu, hedelmät ovat tuollaiset.

        Mie oon kyllä kirkkis mut teutast en tykkään enkä purtsist enkä siltsist jättänyt parannusaarnat tyysten pois saarnoistaan se on raamatunvastaista ja siitä joutuu edesvastuuseen mitä olet sanonut ja mitä jättänyt sanomatta


      • teuta01

        "hyvinsoppii".
        .
        Taisit erhettyä , minä tarkoitin Svanten Poikaa Toivoo. En vielä kai ollut syntynyt
        Kun svantte piiskasi ainoatakaan Poikaansa ,ja meni V:L eihin . kun olivat ensuin tehneet vedon KL:n kansa kauanko kestää kun sali on sekaisin ,Svantte voitti
        .
        Ja meni VL:n koska , hän laittoi salin sekaisin 20 minuuttiin , se oli hyväksi VL:n
        jakamisen kannalta noin 20 min. X3 siitä saattoi laskea montako puhujaa tarvit-
        aan n.1,5 tunnin seuroihin, Se oli 4, koska valkkasivat 3 normaalia ja 1 svantten
        siitä tuli liikutuksien kanssa yli 1,5h .
        .
        En minä ole koskaan pyrkinyt mihinkään , jos olisin EH:n ei olisi tarvinnut paljon
        enempää vihjata , kun oloisoin ollut hänen Tukena ja turvana , sitä olen joskus
        surrut etten tajunnut mistä te olette tehty, Samasta paskakasasta on kaikki ,
        En paremmin sano , vaikka osaisinkin ,en sittenkään . Aika törpöö tekstiä,
        kuitenkin .
        .
        Joten Minusta tuntuu ,että te olette todella nykyajassa , niin paljon Että
        HERRA ei kohta tiedä missä te olette , mitä te teette ehtoollisenne on
        ainakin tuhon partaalla . eikä paremmaksi tule , Voisinpa sanoa kuin
        sinä ,että pahaa olette tehneet ihan liikaakin Muista että takasin tulee
        täältäkin ,et sinä sen kovempi ole vaikka luulet, Jos minä rykkyttäisin
        samoin , ei tästä tulisi loppua lainakaan,.
        .
        Mutta otetaan kuitenkin rauhallisesti , ja se tarkoittaa sitä että muutkin
        alkakoon miettimään sanojaan , onko niitä tarvis lainkaan päästää . . .
        Ettei Kitalaki virty , eikä lintu tee pesiä. .
        ..
        ..
        Virsi 394.
        Minua tutkit; Herrani ,ja tiedät kaikki tekoni .
        Jokaisen tieni havaitset ,myös ajatuukseet salaiset .
        Jos makaan ,nousen kävelen , jos missä lienen ,näet sen .
        ,
        2. Ei sana ykskään suustani ,voi pääetä tietämättäsi .
        Elämän päivät vastaiset ,jo tunnet niin kuin entiset.
        Ei mikään tietämättäsi, voi täällä tulla vastaani .
        3.
        Oi tieto ihmeteltävä ! Ei sitä järki käsitä,
        Ken sitä voisi luodata, sen valtavuutta tutkia. !
        Jumalan töitä julistaa, ja ihmetellen kumarran .


      • teuta01
        ettenparemminsano kirjoitti:

        Mie oon kyllä kirkkis mut teutast en tykkään enkä purtsist enkä siltsist jättänyt parannusaarnat tyysten pois saarnoistaan se on raamatunvastaista ja siitä joutuu edesvastuuseen mitä olet sanonut ja mitä jättänyt sanomatta

        Ei sinun minusta tärviikkaan tykätä , minä olen pahoillani etten ole sinua
        voittanut puolelleni , sillä voisi olla jokin kauniinpi ajatus. Tykkäätkö etten minä
        ole KIRKKIS, vaikken minä sitä ymmärrä miksi kenenkään pitäisi olla sellainen ,
        eriseuralainen jota separaattorit kailottaa , Kuitenkin minun tulee sinua oikaista
        HP. ja SS. Ei koskaan ole jättänyt parannus-saarnaa tekemättä , He ei kumpikaan
        kyllä saarnaa pelkästä Laista , mutta varmasti ovat sanoneet synnit Synniksi ,ja
        siksi minä taas RAKASTAN HEITÄ ,,koska on kaksi tapaa On IMMOSEN tyyli, sekä
        Muitten Lakihenkisten tyyli .
        .
        On sitten kolmas tapa ,ja se on HP,SS. Suoraan Sydämeen , sieltä läähtee kaikki
        paha , ja sitä ei tarvitse HUUTAA. Eikä lalihenkiseti kailottaa , joka jäi sinun puh-
        heesta mieleen , sitten jos ei ymmärrä kaikkea voi kysyä , ettei tulisi vääriä
        aivoituksia . Voi Rakkain Jeesukseni piinattu verinen , mun särkyy sydämmeeni
        kun tuskaas muisteleen , suloista taivaan mannaa Ylhäältä annettiin , Nyt
        Orjantappuralla Pääs Pyhäkruunattiin ,,vain minun pääni ajatukset, ne saivat
        sinulle kruunauksen , Toivon että luet vielä kirjoituksiani. jotka on etupäässä
        Lainattuja jostakin. Koska olen kymmenen vuotta kirjoittanut täällä , niin
        varmasti jotain on tarttunut vaatteisiinkin.


      • ParannustakoTarvitaan
        ettenparemminsano kirjoitti:

        Mie oon kyllä kirkkis mut teutast en tykkään enkä purtsist enkä siltsist jättänyt parannusaarnat tyysten pois saarnoistaan se on raamatunvastaista ja siitä joutuu edesvastuuseen mitä olet sanonut ja mitä jättänyt sanomatta

        mikä on parannussaarnaa?
        Oletko kuunneellut heidän puheitaan? Eikö se ole kovinta parannussaaarnaa, jota saarnataan, kun kerrotaan Jeesuksen kärsimisestä? Miksi Jeesus kärsi? Eikö Hänen päähänsä lyöty piikkikruunu, eikö Hänen jalkoihin ja käsiinsä lyöty nauloja? Minkä tähden, meidän syntiemme tähden!! Kuka tämän kaiken teki? Me itse, jokainen ihminen!! Eikö siinä ole tarpeeksi parannussaarnaa? Silti meillä on oikeus uskoa itsemme armosta autuaaksi. Sillä uskolla, jonka Jumala meille antaa. Siinä on laki ja evankeliumi. Minä en ainakaan tarvitse muuta, yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansion tähden!!


      • sanomattakinselvä
        ParannustakoTarvitaan kirjoitti:

        mikä on parannussaarnaa?
        Oletko kuunneellut heidän puheitaan? Eikö se ole kovinta parannussaaarnaa, jota saarnataan, kun kerrotaan Jeesuksen kärsimisestä? Miksi Jeesus kärsi? Eikö Hänen päähänsä lyöty piikkikruunu, eikö Hänen jalkoihin ja käsiinsä lyöty nauloja? Minkä tähden, meidän syntiemme tähden!! Kuka tämän kaiken teki? Me itse, jokainen ihminen!! Eikö siinä ole tarpeeksi parannussaarnaa? Silti meillä on oikeus uskoa itsemme armosta autuaaksi. Sillä uskolla, jonka Jumala meille antaa. Siinä on laki ja evankeliumi. Minä en ainakaan tarvitse muuta, yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansion tähden!!

        Ei ei nyt puhut soopaa ei ole nämäveljet edes tällaista parannussaarnaa saarnoissaaan puhunut siinä tää ongelma heidänkohallaan onkin selkään tapuuttelijat nääs suuttuis jos tollasia alkais saarnaamaan


    • Oavgjort

      Tarkoitus oli mennä Mikaelin kirkkoon. Voittamattomia esteitä voi tulla. Huomasin nimittäin tällä viikolla ilmoituksen katumainonnassa, että kiinnostava jalka- tai oikeammin potkupallo-ottelu lauantai-iltapäivällä. Molempiin ei ehdi, että se neuvo, että mene molempiin, on poissuljettu. Kun tietäisi kumpi lapinmiehen mielestä on pienempi paha? Peliin pääsisi pyörällä. Vain pääsylipun hinta. Turunreissuun pitäisi ostaa autoon polttoainetta. Urheilukilpailuiden yksi ikävimmistä lieveilmiöistä on se, että osa katsojista haukkuu tuomarit yhtä törkeästi kuin esikoislestadiolaissaarnaaja haukkuu tietynluonteiset ja tiettyjä edesottamuksia omaavat, kirkon toimintaan enemmän tai vähemmän aktiivisti osallistuvat ihmiset.

    • kotosallavaan

      Mie sauosittelen siul budia näet siellä kirkkiksiä jo ennen ehtoollistakin menee näet kaks kärpästä yhel iskul

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe