Liikennekaari hieno kokonaisuus

ViidenTähdenUberTaxi

On todella hienoa nähdä että suomessa arvostetaan vihdoin yrittäjiä ja työntekijöitä.

Pääosa lausuntokierroksella kantaaottavista taksin asiakkaista kannattaa normien purkua. Tällä lienee iso merkitys virkamiesten valmistelutyöhön koska se asettaa vastustavat taksit hieman outoon valoon. Kyllähän asiakkaat olisivat muutoksia vastustaneet jos he olisivat tyytyväisiä taksin toimintaan, palveluun ja hintoihin.

Näyttäisi siltä että hallitus saa kärkihankkeensa maaliin ja suomalainen vihdoinkin toimivan ja reilun taksijärjestelmän.

24

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PääOsaRikkiSulla

      Pääosa? Provoile ihan miten haluat.

      • ViidenTähdenUberTaxi

        Etkö osaa lukea pelle vai jäikö peruskoulu kesken kun jäit liian monta kertaa luokalle?


      • PoikaOnNolla
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea pelle vai jäikö peruskoulu kesken kun jäit liian monta kertaa luokalle?

        Pullukka, oletko taas hotkinut sokeria? Mites tupee, pysyykö päässä tuulella? Tuskin.


    • 10TähdenEläkeläisTaksari

      Mistä sä teinipoika ton pääosan vetäsit? Älä nuoleskele ennen kuin tipahtaa. :) Vieläkö vihaat vanhoja eläkkeellä olevia ihmisiä?

    • tääonfaktaa

      Jos ei mitään tehdä niin keskukset ja liitto tappaa kaiken omaaloitteisuuden ja yritteliäisyyden.

    • Työnpuolestayrittämään

      Kaikki sääntely pöhöttää ja laiskistuttaa, ajat muuttuvat hevosilla ei enää odotella tolpilla.
      Suomi on länsi maa , kuten presidenttikin on sanonut. Vapaa yritteliäisyys kunniaan on suurimman osan kansan toivetta.
      Yksi tilauskeskus ilman kilpailijaa, ei ole kovin tehokasta toimintaa ja Taksiliitto toimii Vasemmistoliiton tavoin.
      Digitaaliset kilpailevat tilaussysteemit ovat nykyaikaa , eikä lupien sääntely tarveharkintaisesti.
      Suomessa on paljon taksin kuljettajia, jotka haluaisivat oman auton, mitä sitä estelemään. Onhan se hyvä, että edes jollakin on työhaluja tässä maassa .
      Myös suuret ja suureksi haluavat taksi yritykset haluavat laajentaa, siitä piristysruisketta myös ajoneuvojen valmistukseen.
      Taksin pahin kilpailija on yksityisauto, ei toinen taksi, kuten nyt yritetään sönköttää.

      • KiitosKirjoituksestasi

        Yhdyssanat ja selkeä, sujuva kirjoittaminen ovat vahvoja puoliasi. Lisäksi tosiasioiden hienosta esiintuomisesta haluan antaa kiitokset.

        Todella harvoin, tuskin koskaan, on tällä foorumilla käsitelty mitään asiaa noin älykkäästi ja syvällisesti.

        Oletko ajatellut päättäjän uraa ellet jo toimi sellaisessa? Tuollaisen hyvin kantansa perustelevan, asioiden taustoista selvillä olevan ja tulevaisuuten näkevän visionäärin tulee olla päättämässä yhteiskunnan asioista.

        Kiitos kirjoituksestasi. Jatka näitten hienojen kommentien esittämistä. Tai oikeastaan, lopeta.


      • ViidenTähdenUberTaxi
        KiitosKirjoituksestasi kirjoitti:

        Yhdyssanat ja selkeä, sujuva kirjoittaminen ovat vahvoja puoliasi. Lisäksi tosiasioiden hienosta esiintuomisesta haluan antaa kiitokset.

        Todella harvoin, tuskin koskaan, on tällä foorumilla käsitelty mitään asiaa noin älykkäästi ja syvällisesti.

        Oletko ajatellut päättäjän uraa ellet jo toimi sellaisessa? Tuollaisen hyvin kantansa perustelevan, asioiden taustoista selvillä olevan ja tulevaisuuten näkevän visionäärin tulee olla päättämässä yhteiskunnan asioista.

        Kiitos kirjoituksestasi. Jatka näitten hienojen kommentien esittämistä. Tai oikeastaan, lopeta.

        Turha tarttua kieliasuun kun teksti on muuten täyttä rautaa ja asiaa.


      • 56711009
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Turha tarttua kieliasuun kun teksti on muuten täyttä rautaa ja asiaa.

        Samaa tasoa sisällöltään kuin sinun lukuisat trollisi.


    • hulluseon

      Helsinkiin tarvitaan lisää taksiasemia.Nykyisetkään taksit eivät mahdu asemille.
      Vai ajetaanko ympyrää ja otetaan porukka kyytiin liikennevaloissa.

      • ViidenTähdenUberTaxi

        Tai mitäs jos lopetettais kokonaan se tolpilla istuminen? Uberilla voit olla kotona makaamassa ja lähteä kun tilaus saapuu.


      • OutoOlet
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Tai mitäs jos lopetettais kokonaan se tolpilla istuminen? Uberilla voit olla kotona makaamassa ja lähteä kun tilaus saapuu.

        Mitäs jos lopettaisit trollaamisen. Päivääkään et ole uberia ajanut.


      • lorvijat
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Tai mitäs jos lopetettais kokonaan se tolpilla istuminen? Uberilla voit olla kotona makaamassa ja lähteä kun tilaus saapuu.

        Kotona odottaminen ei hyvä joutuu tekemään jotain töitä, tolpilla voi parantaa mailmaa tai istuu kuppilassa . Kyllä se kotioloissa voittaa.


      • gjkllÄÖlÄ
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Tai mitäs jos lopetettais kokonaan se tolpilla istuminen? Uberilla voit olla kotona makaamassa ja lähteä kun tilaus saapuu.

        Kotonahan sä olet muutenkin kaiket päivät. Siellä äidin hameenhelmoissa kitisemässä.


    • Tätämieltätästä

      Neuvostoliitto oli maa jossa mikään ei muuttunut, oli vain yksi oikea järjestelmä ja viisivuotissuunnitelma.
      Suomi hyvinvointi valtiona on lähellä sitä ja katastrofi ovella, nyt on jo pakko saada muutosta aikaan, velkakello tikittää edelleen.
      Liikennekaari on hyvä hanke ja lähtöisin ministeriön virkamiehiltä, jotka tietävät, että oma suojatyöpaikka on vaakalaudalla, mikäli muutoksia kulurakenteeseen ei saada.
      Tulojakin pitäisi saada lisää ja niitähän saadaan yrittäjiltä, kunhan rattaat ja uudet innovaatiotkin saadaan pyörimään.
      Mahdollisimman vapaa ja vähän säännelty markkinatalous on tehokkain muoto hoitaa myös joukkoliikennettä, tavaraliikenteessähän on toimittu näin jo vuosikymmeniä.
      Lentokoneetkin lentää markkinaehtoisesti ja informatio järjestelmät toimivat, mikään ei estä maantieliikenteen toimimista markkinaehtoisesti.
      Se on tukipolitiikan loppu nyt lähellä ja tehokkuus edellä mennään uudistuksiin. Tosiaankin tilauskeskuksia voi olla enemmänkin ja digitaalisia palveluita voidaan käyttää kännykän ohjelmistolla.
      Kovanen ja Kajon ovat tulevaisuudessa vahvoilla, kunhan ideoita vaan riittää.
      Liikennekaari vaan läpi sellaisenaan, säilytetään kuitenkin lupien soveltuvuusharkinta.
      Pikkubussi liikenne on meillä kehittymätöntä, teli busseilla jyrätään tyhjänä asfalttia upoksiin. Toivottavasti yrittäjät saavat päättää tulevaisuudessa käytettävän kaluston, eivätkä kaupunkiseutujen Vihervasurit tietämättöminä.

      • NäitähänRiittää

        Kirjoitelmasi sisältö samaa tasoa kuin oikeinkirjoituksesi. Ovatko yhdyssanat tuttuja?


      • Yötyöntekijä
        NäitähänRiittää kirjoitti:

        Kirjoitelmasi sisältö samaa tasoa kuin oikeinkirjoituksesi. Ovatko yhdyssanat tuttuja?

        Opettaja Vihervasuriko se siellä, suojatyöpaikassaan kirjoittelee, aloittelee juuri pitkää lomaansa veronmaksajien rahoilla. Kyllä kadehduttaa täytyy myöntää. Velaksi näitäkin palkkoja paljon maksellaan, voisi tietysti yhteiskunnan hommissakin kilpailla niin saisit itse vähän tätä markkinataloutta opiskella.


    • sopein

      Täsmälleen noin. Taksit onkin vuosikymmeniä joutuneet katsomaan vierestä kun muut pienyrittäjät ovat saaneet hinnoitella ja päättää työajoistaan itse. Uber onkin jo lanseerannut upean surge prising järjestelmän, jossa kysynnän määrää voidaan säädellä hintaa nostamalla. Joku on tälläkin palstalla paheksunut sitä, miten jonkun lakon aikana taksit yhteisesti sopein otti maksimihinnan, mutta liikennekaaren päästyä maaliinsa voimme yhtesesti sopein korottaa vastaavissa tapauksisa hintamme esim. 4,5 X koska maksimihintaa ei enää tunneta.

      • ViidenTähdenUberTaxi

        Juuri näin. Kaikki hyötyvät tästä. Perusjunteille olisi halpa taksi jota todennäköisesti ajaa mamut. Meille jotka voimme maksaa vähän paremmin tulee auto paikalle viiden minuutin sisällä vaikka uutenavuotena. Ei enää tolpalla jonotusta/odotusta ja taksikeskuksiin soittelua siitä missä auto viipyy.


      • bhbhjbjhbjhb

        No ei tule.Sinulle.Kas kun reppanat jää kyydittä kun valinnanvapaus koittaa.Toistaiseksi on vielä ajettava kaltaisiasi.Ei enää kauan...


      • Hyvätuleesiitävaan

        Minullakin on kaveri sora-autoilija, joka luuli saavansa päättää itse hinnoista ja työajoista. Ei ole enää sora-autoilija, vouti vei kaluston, ajot olivat vähissä.
        Taksin kilpailija on yksityisauto ja tulevaisuudessa ties mikä sähkömopo, yritä siinä sitten rikastua. Selvästi huomaa että tiedot markkinataloudesta heikohkoja.
        Markkinat säätelevät hinnat ja katteet tehdään talouden hoidossa kuljetusalalla, vaikka omistaisit vesibussin.


      • ViidenTähdenUberTaxi
        Hyvätuleesiitävaan kirjoitti:

        Minullakin on kaveri sora-autoilija, joka luuli saavansa päättää itse hinnoista ja työajoista. Ei ole enää sora-autoilija, vouti vei kaluston, ajot olivat vähissä.
        Taksin kilpailija on yksityisauto ja tulevaisuudessa ties mikä sähkömopo, yritä siinä sitten rikastua. Selvästi huomaa että tiedot markkinataloudesta heikohkoja.
        Markkinat säätelevät hinnat ja katteet tehdään talouden hoidossa kuljetusalalla, vaikka omistaisit vesibussin.

        Jos tämä on totta niin silloinhan nykyinen systeemi on kartelli. Täällä on moni kuski sanonut ettei yksinkertaisesti taksikyydin hinta voi laskea koska valtioneuvoston asettama maksimiraja on niin matala. Väitätkö että nämä kuskit valehtelee?


      • SäTeitSenIteItelles

        Surprising surprising ihan varmasti on se, että tämä ihana jumalaton markkinoiden vapaus on täsmälleen samanlainen puhallus kuin stalinistinen talousjärjestelmä, koska pohjalla on sama idiotistinen laumojen usko "kehitykseen" "uudistusten" kautta. Kuunnelkaapa "edistystä" ajavien talous"tieteilijöiden" julistusta...


      • PelleOlet
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Juuri näin. Kaikki hyötyvät tästä. Perusjunteille olisi halpa taksi jota todennäköisesti ajaa mamut. Meille jotka voimme maksaa vähän paremmin tulee auto paikalle viiden minuutin sisällä vaikka uutenavuotena. Ei enää tolpalla jonotusta/odotusta ja taksikeskuksiin soittelua siitä missä auto viipyy.

        Millä sinäkin työtön häviäjä maksat paremmin? Viemällä äitisi tyhjät flindat kauppaan? Vaikka niitä kertyykin valatavat röykkiöt päivittäin niin ei niistä sentään niin paljon tule että sinulla olisi vraa taksiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3660
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2890
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2683
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2159
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1907
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1888
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1847
    Aihe