Johan alkoi mietityttää minuakin avioliitto

salmetAR

Luin tuon viestiketjun ikäihmisten liitosta. Omalla kohdallani olisi ajankohtainen. Kun vaan uskaltaisi ottaa tuon ison askeleen.
Olen vielä alle 70 ja kosija lähestyy kasikymmppiä. Olen hyvissä voimissa, mutta ukkokulta raihnainen, tulisiko minusta pian omaishoitaja? Ja kuinka sen sitten jaksaisin?
Nämä mietteet menee rakkaushuuman ohi..ja laittaa asioita pohtimaan tosissaan.

5

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan-kevät

      On puute ja läheisriippuvuutesi rajua ja sairasta jos kaheksankymmpisen kaa aviota suunnittelet. Olkaa platonisii ja silleen, käsi kädessä istuen, ei muuta touhua. Auringon valo väärästä kulmasta hajottaa ihmisen, sekoittaa pään.
      Omaishoidon sudenkuoppaan oot matkalla.

    • Omaishoitajan osa on todella rankka kuvio, tietysti panee miettimään, mutta eihän elämää voi koskaan varman päälle pelata. Voihan käydä, en tietenkään toivo tai edes ajattele, vaan ihan esimerkin vuoksi, että sinusta tuleekin hoidettava ja puolisostasi hoitaja. Ei se ikä kaikkea ratkaise.
      Onnea vaan rohkeille askeleillesi.

    • Raha.puhuu

      Onko mies varakas ja tekisittekö täydellisen avioehdon ettei sinulle jäisi mitään miehen kuoltua? Sellaisen, että kummallakin on oma omaisuus. Tuskin teiltä enää tuossa iässä puuttuu mitään suurta hankintaa mitä pitäisi yhdessä hankkia.
      Missä aikoisitte asua? Sinun vai miehen omistamassa asunnossa? Onko miehellä perillisiä? Jos miehellä ei olisi perillisiä ja hän testamenttaisi kaiken omaisuutensa sinulle, niin luulenpa ettet epäröisi mennä naimisiin:/
      Laittaisit raihnaisen ukkelin tietenkin hoitokotiin ja nauttisit elämästä kun ukkeli ei seniiliydeltään huomaisi kuinka tyhjennät hänen tilejään. Eikä rahoja olisi perillisetkään vahtimassa.
      Mutta jos on perillisiä etkä hyötyisi taloudellisesti ukkelista yhtään, niin sinua pelottaa puolison omaishoitajaksi jääminen. Eihän ilman taloudellisia etuisuuksia kukaan raihnaista ukkelia haluaisi hoitaa. Näin se vain menee....

    • Donhuan

      Älä tee sivuasioista pääasioita. Mene naimisiin jos ukko tahtoo ja katso avoimin silmin mitä tapahtuu. Voihan olla et jompi kumpi kuolee kohta jos kauan empii.

    • näin-aattelen-

      EI ton ikäkäisten kannata, ei tarvi mennä avioliittoon enää,
      mutta
      toistensa rakastaminen, läheisyys, kaveruus on arvokasta,
      tuolla joku jo sanoi, "pitäkää vaan toisianne kädestä kiinni "
      se on hyvä neuvo,
      viettäkää ihanaa aikaa yhdessä,
      istukaa vierekkäin toistenne kainalossa,
      nauttikaa kaikesta mukavasta yhdessä, jopa matkailusta jos jaksatte,
      EI siinä avioliittoa tarvita,
      tulee vain hankaluuksia lainkirjaimen kassa ,
      jos ja kun toinen kuolee,
      itse en enään menisi naimisiin,
      mutta läheinen kaveri kyllä kelpaa vanhuuden iltojen iloksi,
      onhan kaksin aina antoisampaa elämä,
      virikkeelistä , pysyy paremmin elämässä kiinni
      ku on rakas mukava kaveri vielä vanhanaki ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe