Huono ukkoskesä

ukkosrakastaja

Eipä ole Seinäjoella jyrissyt ukkonen kertaakaan koko kesänä, ainuttakaan salamaa ei ole näkynyt.
Kyllä muuhalla on mm. (Pk-seutu, Oulun seutu, Kokkolan seutu).
Tälläviikollakin oli yks yö kuulemman Kauhavalla lyönyt salamaa.
Lehdet mainostaa miten huomenna on kesän rajuin ukkospäivä maassa, mutta jälleen Seinäjoelle on luvattu pelkästään aurinkoa.

13

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkosrakastaja

      Hyviä mahdollisuuksia ukkoselle on kyllä ollut. Hellettä ollu nii perkeleesti ja niin painostavaa ilmaa mutta ei! jos pilvet sattuu vyöryyn päälle tulee pelkästään muutama tippa vettä

    • kuuluu

      Eipä järädellyt viimmekesänäkään, tuulimyllyt estää, koko eko systeemi on pilalla.
      Talvella taas rannikolle voi tulla yli metri lunta, ja tämä seinäjoen seutu jää ilman,kun tuulimyllyt estää matalapaineen muodostumisen

      • Delunta

        Sulla on samanlainen muisti kun kanalla, hyvä mutta lyhyt.
        Koskas täälä on lunta kunnolla ollut, taisi olla 80 ja 90-lukujen paikkeella viimeksi lunta normaalisti.

        Tuulimyllyyllä ei oo mitää tekemistä lumettomuuden kanssa, tolloo.


    • etkötiennyt

      Tuulimyllyt puhaltavat ukkoset pois.

    • pa2dse3

      Niin mäkin oon pettynyt kun salama ei ole iskenyt seinäjokeen ,,,,ei tarvittais kuin yksi kunnon iso pamaus ja etelä-pohjanmaa olisi parempi paikka elää

    • ääsjoella

      Ootteko kuuroja??? Useana päivänä Seinäjoella tällä viikolla jyrissyt ukkonen. Lauantaina viimeksi. Salamoita en ole nähnyt mutta jyrinä on kuulunut ja on tullut sadekuuroja samalla.

      • anteeksikamalasti

        Mä oon syönyt hernerokkaa ja ruisleipää, siitä se ääni tuli.


      • totaaaaa

        no miten sen nyt ottaa, eilen jyrisi, kuulu varmaa lapualta mutta samalla paistoi AURINKO hmmm


    • totaaaaa

      taas nousee tummat pilvet mut kuitenki kiertää

    • mikkelinsalamat

      myös mikkelissäkin on ukkonen jyrissyt ja samaloita näkynyt

    • Voisitta opetella sen ilmiön havaitsemisen että ukkosella on joka vuosi yksi reitti 3 -4 vaihtoehdosta mitä pitkin se kulkee. Tänävuonna ette vaan oo ollu sillä reitillä missä salamat tulee ihan viereen. Mutta mitä tommoiset luonnonilmiöstä mitään tajuamattomat juntit, jokka ei käytä silmiä, korvia tai varsinkaa aivoja asiaa miettii. . T : Nurmoolainen.

      • hohovo

        Olisit jättänyt tuon "T:Nurmoolainen" pois, niin teksti olisi vaikuttanut hyvinkin asiantuntevalta. Kato kun nurmoolaaset on monen mielikuvis juuri niitä jälkeenjääneitä juntteja, jotka ei ymmärrä mistään mitään.


    • Super-Zeus

      Miksi mua kiinnostaisi jonkun Heinäjoen ukkoset?

      Tää foorumi oikein alleviivaa sitä, että suomi-maa on keinotekoinen kokoelma alueita, joilla ei ole muuta tekemistä keskenään kuin useimmilla kieli ja alamaisuus samalle hallinnolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe